Jump to content

Mazda 3 1.6 dizel Boştaki takılı olmayan soket ve yakıt basınç sensörü hakkında


birol08
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese iyi günler

Eklediğim fotoğrafta görünen soket aracımda boşta duruyor internetten araştırdığım kadarıyla benzeri bir soket ateşleme bobini soketi olarak görünüyor fakat iki soketin girişleri biri yatay biri dikey 

Acaba bu ne soketidir bilen var mı ?

Bir diğer sorumda 1.6 dizel motorlarda yakıt basınç sensörü tam olarak motorun neresinde yer alıyor?

 

IMG-20210322-WA0020.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın beyninde arıza lambası yok ise, sizin modelde bulunmayan bir ekipmanın soketidir.

Benim, benzinli 2. nesilin soğutma fanının üzerinde de benzer bir soket mevcut.

@ibrasoft her iki soruya da nokta atışı yapabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, quiteguide :

Aracın beyninde arıza lambası yok ise, sizin modelde bulunmayan bir ekipmanın soketidir.

Benim, benzinli 2. nesilin soğutma fanının üzerinde de benzer bir soket mevcut.

@ibrasoft her iki soruya da nokta atışı yapabilir.

Cevap için teşekkür ederim

Arıza lambası yanıyor. Işığı yakan hata açıklaması yakıt katkı kumanda modülü mil talebi olarak görünüyor

Dpf sıvısı sipariş verdim onu değiştirdikten sonra arızalari silip onu tekrar kontrol edecegim ama arıza yakmadan öncede bu soketin boşta olduğunu görmüştüm

Yakıt basınç sensörü ise araç gaz verili sabit 1.5 yada 1.8 devirlerindeyken silkeleme yapıyor ve hem zor hem sarsıntılı çalışıyor

Buna çözüm olabileceğini düşündüğüm için yerini soruyorum

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakıt basınç sensörü değildir. Yakıt basıncını ölçmeden kör bir şekilde çalışması mantıklı değil. Devirlenme konusunda çok sıkıntı yaşar. Gaza bastıkça yakıt basıncı artar. Motorda istenen yakıt hattı basıncı ve gerçekleşen yakıt hattı basıncı okuması ile sistemi sürekli tarar. Forscan uygulamanız var ise bu sensör okumalarını yapabilirsiniz. 

Fotoğraftan pek bir şey anlaşılmıyor eliniz kapatmış alt kısmı. Benim aracım euro 5. Bende böyle bir soket hatırlamıyorum o tarafta. O bölgede hava filtresi arkasında akış sensörü soketi var, soketi böyle değil onunda.  Akışmetre arızalı veya soketi boşta olunca da araç belirli devir aralıklarında bahsettiğiniz gibi dengesizlikler yapabilir. Hava akışını belirli oranda map/turbo basıncı ile hesaplıyor ama akış metreden gelen diğer bilgiler de alınıyor motora. 

Akşam eve geçince bakayım...

...

Şemalara baktım ama net bir şey bulamadım. Yakıt basınç sensörü yakıt hattı üzerinde ve 3 pinli bir sensör. O bölgede dpf le alakalı ara kablo geçişleri var, motor suyu sıcaklığı sensörü var termostat üzerinde. Geri vites müşürünün soketi var alt tarafta. O tarafta yakıtla ilgili olabilecek bir tek yakıt pompası müşürü var ama onun da soketin geçme kısmı dikey eksenli değil. Zaten boşta olsa veya arızalı olsa araç stop eder muhtemelen. 

Focustaki motor kaput sensörüne çok benziyor. Aşağıda focus forumdan aldığım fotoğrafı ileteyim.  Genelde sensör soketleri montaj hatalarını önlemek için benzemez şekilde yapılır. Makyajsız kasada kaput için switch ve sensör var mı bilmiyorum. Ortak platform olduğu için bi seride kullanılmış olabilir. Kaputtan gelen kablo orada ek soketle aktarılmış olabilir. Bazı uzun ve geçişli hatlarda olabiliyor.

25b2723b808bd2f31c924f26b2949d25.thumb.jpg.37cfdb24b9806f3c8c7f225bb4d2a801.jpg

ibrasoft tarafından düzenlendi
İlave
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...