Jump to content

4.cü Nesil Mazda 3---1.5 Motor İnceleme. O-100: 12.1 sn


speed

Tavsiye Edilen Mesajlar

5. dakikadan sonra Singapurdaki 1600cc limiti belası falan diyorlar :D hacim bazlı sistem Mazda'nın işini bozuyor, diğer motorları alamıyoruz muhabbeti aynı bizdeki gibi. Sanırım önceki 2.0 motor da orada kaldırıldığı için 1.5'e mecbur kalmışlar bizim gibi, gerçi oda yok bizde. Bide onlarda Ves (vehicle emissions scheme) diye birşey varmış, emisyonu düşük araçlara hacmi ne olursa olsun destek olunuyor.

Onlarda yine Mazda 6'sı, Cx5, CX9, CX30 vs bir sürü tip bulunuyor, 2.0-2.5 motorlar da var üst modellerde. 

Bari 1.5'e 24v değil 48v adam gibi mild hybrid yapsalardı, hem motora tork olarak hemde ekonomiye destek olurdu. Bunu bile yapmıyorsan hiç araba falan getirmesen daha hayırlı olur. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
12 saat önce, Leanback :

5. dakikadan sonra Singapurdaki 1600cc limiti belası falan diyorlar :D hacim bazlı sistem Mazda'nın işini bozuyor, diğer motorları alamıyoruz muhabbeti aynı bizdeki gibi. Sanırım önceki 2.0 motor da orada kaldırıldığı için 1.5'e mecbur kalmışlar bizim gibi, gerçi oda yok bizde. Bide onlarda Ves (vehicle emissions scheme) diye birşey varmış, emisyonu düşük araçlara hacmi ne olursa olsun destek olunuyor.

Onlarda yine Mazda 6'sı, Cx5, CX9, CX30 vs bir sürü tip bulunuyor, 2.0-2.5 motorlar da var üst modellerde. 

Bari 1.5'e 24v değil 48v adam gibi mild hybrid yapsalardı, hem motora tork olarak hemde ekonomiye destek olurdu. Bunu bile yapmıyorsan hiç araba falan getirmesen daha hayırlı olur. 

Mild hybrid saçmalıktan başka bir şey değil. Büyükçe bir alternatör ile motora destek olmaya çalışmak saçma. E-tsi bile katalog tasarruf değeri 0,4lt/100km diyor. Ayrıca gereksiz bir mekanik kayış sistemi var

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
11 saat önce, tansu87 :

Mild hybrid saçmalıktan başka bir şey değil. Büyükçe bir alternatör ile motora destek olmaya çalışmak saçma. E-tsi bile katalog tasarruf değeri 0,4lt/100km diyor. Ayrıca gereksiz bir mekanik kayış sistemi var

Karbondioksit salınımlarını 115-120 lerden 105 lere düşüyor. Zaten tek amaç onu düşürüp euro normlarına uygun hale getirmek. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, M.E.G :

Karbondioksit salınımlarını 115-120 lerden 105 lere düşüyor. Zaten tek amaç onu düşürüp euro normlarına uygun hale getirmek. 

Evet. Ama kayışla motora destek vermek ve bunun mekanik olarak devreye girip çıkması, ileride pahalı sorunlar çıkarabilir. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
16 saat önce, tansu87 :

Mild hybrid saçmalıktan başka bir şey değil. Büyükçe bir alternatör ile motora destek olmaya çalışmak saçma. E-tsi bile katalog tasarruf değeri 0,4lt/100km diyor. Ayrıca gereksiz bir mekanik kayış sistemi var

Katılıyorum da başka çözüm yok Mazda için kısa vadede. Düşük maliyetli, kısmen tasarruf ve alt devirlerde 1370kg'lık ağırlaşmış kasayı çekmeye bir nebze katkı sağlayacak 48v sistemden başka ne yapacaklar? 1.0 turbo motor, 1.5 turbo motor mild hybrid olmasa da olur, onlar her türlü çekip götürüyor arabayı, mild-hybrid emisyon standartlarından ucuza kurtulmak için onlarda eyvallah. Mazda için katkı sağlayabilecek bir destek gibi 48v, ancak 24v sadece elektronikleri çalıştırmaya yetecek bir sistem yapıp bırakmışlar. Eğer olacaksa bunun 24v değil 48v olması gerekirdi ancak pahalı geliyor, işlerine gelmiyor, pazar küçük vs vs. 

Hani 1.5 yerli Corolla gibi 180bine, 210bine, görece uyguna satılabilecek bir araç olsa, böyle yavaş olması falan hiç sorun değil ama Mazda 2 gelmiş fi tarihinden araba 300bin fiyata, bu gelecek neredeyse 400bine, 0-100kmh 12 küsur saniye sene 2021. Gerçekten e-call neyim uğraşıp izini şusu busu getirip kendine güldürmenin anlamı yok.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç motorları euro 7 ile bir miktar hacim artışına gidecek gibi duruyor. Bizdeki saçma vergi sistemi ile işler tıkanır. Vergi düzenlemesi gelirse O zaman mazda belki araç getirebilir. Bu şartlarda mazda’nın 1.5 atmosferik ve pahalı araçla hiç şansı yok. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...