Jump to content

EV Elektrikli Otomobiller


AKayhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Elektrikli araç teknolojisinde, teknolojisi ve enerji kaynakları (pil teknolojisi) bu kadar hızlı değişiyorsa, bu araçlara sahip insanların bir süre sonra nasıl bir duruma düşeceklerini tahmin edemiyorum. 40 dakika ile 60 dakikada şarj olan veya ev deki şarj sistemiyle saatler süren bir araca sahip insan 1-2 yıl sonra 5 dakikada şarj olan araçlar piyasaya çıktığında elindeki araç için değer ne olur. Ki bizim ülkemizde otomobil ve diğer araçlar hala yatırım ürünü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dysprosium nedir?

Dysprosium atom numarası 66 olan, gümüş metalik görünümlü, dünyada nadir bulunan ve elektrik motorlarının mıknatıslarında kullanılan bir mineraldir.  Dysprosium Yunancada "elde edilmesi zor" anlamına gelen bir sözcükten türetilmiş.  Bu mineral dünyada sadece Çin, Myanmar, Avustralya ve ABD'de çıkarılıyor.  ABD'de dysprosium sadece California'da bir madende elde ediliyor ama bu madenin kapasitesi Amerikalı EV üreticilerinin gereksinimini karşılamaktan çok uzak.

Dysprosium'un işlenmesi % 92 oranında Çin tarafından yapılıyor.  Özellikle ABD'de dysprosium işlenmesi konusunda ciddi bir know-how eksikliği var.  Kısaca ABD bu mineralin işlenmesinde adeta Çin'e bağımlı ve senelerdir Çin'den ithal ediyor.

Son gümrük vergileri konusunun ardından Çin bu mineralin ABD'ye ihracını iyice yavaşlattı.  Ayrıca, Çin dysprosium'un ABD'de askeri amaçlarla kullanılmasından da endişe ediyor.  ABD bu mineralin alternatifini senelerdir arıyor ama bu güne dek bu konuda başarılı olamadı.  Tabii bu gelişmelerle dysprosium fiyatı da tırmanışa geçti.

Amerikalı EV üreticileri bu ciddi sorunu nasıl çözeceklerini düşünüyor.  Elon Musk bu ay yaptığı bir toplantıda bu mineralin eksikliğinin Tesla'nın planlarını etkileyebileceğinden bahsetti.

https://www.wsj.com/business/autos/dyspro-what-why-an-obscure-element-has-the-ev-industry-in-a-panic-70623bf4?st=siGp2K&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

ABD'de başkan Trump ve Kongre, daha önceki yönetimlerin elektrikli araçlar için koyduğu insentifleri (vergi indirimleri, vs) kaldırmaya başladı.  Tüketici tercihleri de yavaş yavaş EV'den uzaklaşmaya başladı.  Başkan Trump eskiden beri EV konusuna çok sıcak bakmıyor ve zaten bu eğilimi başlatan da kendisi.

Bunun üzerine Amerikan otomotiv dünyası içten yanmalı motorlara odaklanmaya başladı.  Ford, GM, Stellantis gibi üreticiler özellikle büyük motorlu araçların EV'den daha karlı olduğunu savunuyor.  Örneğin, Ford Motor Company Kanada'da EV üretmek için planladığı bir fabrika yatırımını içten yanmalı ağır hizmet kamyonetlerine çevirdi.  GM de benzer şekilde New York eyaletinde EV motoru üretecek bir fabrikayı içten yanmalı V8 motora çevirdi.

Amerikan şirketleri EV yatırımını tamamen bırakmasalar da şimdilik rölantiye almış görünüyor.  Otomotiv şirketlerinin CEO'ları önümüzdeki senelerde içten yanmalıları destekleyeceklerini açıkça ifade ediyor.

https://www.wsj.com/business/autos/detroit-rediscovers-its-love-for-giant-gas-guzzlers-f51d7a7d?st=MDi47p&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...