Jump to content

EV Elektrikli Otomobiller


AKayhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Elektrikli araç teknolojisinde, teknolojisi ve enerji kaynakları (pil teknolojisi) bu kadar hızlı değişiyorsa, bu araçlara sahip insanların bir süre sonra nasıl bir duruma düşeceklerini tahmin edemiyorum. 40 dakika ile 60 dakikada şarj olan veya ev deki şarj sistemiyle saatler süren bir araca sahip insan 1-2 yıl sonra 5 dakikada şarj olan araçlar piyasaya çıktığında elindeki araç için değer ne olur. Ki bizim ülkemizde otomobil ve diğer araçlar hala yatırım ürünü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dysprosium nedir?

Dysprosium atom numarası 66 olan, gümüş metalik görünümlü, dünyada nadir bulunan ve elektrik motorlarının mıknatıslarında kullanılan bir mineraldir.  Dysprosium Yunancada "elde edilmesi zor" anlamına gelen bir sözcükten türetilmiş.  Bu mineral dünyada sadece Çin, Myanmar, Avustralya ve ABD'de çıkarılıyor.  ABD'de dysprosium sadece California'da bir madende elde ediliyor ama bu madenin kapasitesi Amerikalı EV üreticilerinin gereksinimini karşılamaktan çok uzak.

Dysprosium'un işlenmesi % 92 oranında Çin tarafından yapılıyor.  Özellikle ABD'de dysprosium işlenmesi konusunda ciddi bir know-how eksikliği var.  Kısaca ABD bu mineralin işlenmesinde adeta Çin'e bağımlı ve senelerdir Çin'den ithal ediyor.

Son gümrük vergileri konusunun ardından Çin bu mineralin ABD'ye ihracını iyice yavaşlattı.  Ayrıca, Çin dysprosium'un ABD'de askeri amaçlarla kullanılmasından da endişe ediyor.  ABD bu mineralin alternatifini senelerdir arıyor ama bu güne dek bu konuda başarılı olamadı.  Tabii bu gelişmelerle dysprosium fiyatı da tırmanışa geçti.

Amerikalı EV üreticileri bu ciddi sorunu nasıl çözeceklerini düşünüyor.  Elon Musk bu ay yaptığı bir toplantıda bu mineralin eksikliğinin Tesla'nın planlarını etkileyebileceğinden bahsetti.

https://www.wsj.com/business/autos/dyspro-what-why-an-obscure-element-has-the-ev-industry-in-a-panic-70623bf4?st=siGp2K&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

ABD'de başkan Trump ve Kongre, daha önceki yönetimlerin elektrikli araçlar için koyduğu insentifleri (vergi indirimleri, vs) kaldırmaya başladı.  Tüketici tercihleri de yavaş yavaş EV'den uzaklaşmaya başladı.  Başkan Trump eskiden beri EV konusuna çok sıcak bakmıyor ve zaten bu eğilimi başlatan da kendisi.

Bunun üzerine Amerikan otomotiv dünyası içten yanmalı motorlara odaklanmaya başladı.  Ford, GM, Stellantis gibi üreticiler özellikle büyük motorlu araçların EV'den daha karlı olduğunu savunuyor.  Örneğin, Ford Motor Company Kanada'da EV üretmek için planladığı bir fabrika yatırımını içten yanmalı ağır hizmet kamyonetlerine çevirdi.  GM de benzer şekilde New York eyaletinde EV motoru üretecek bir fabrikayı içten yanmalı V8 motora çevirdi.

Amerikan şirketleri EV yatırımını tamamen bırakmasalar da şimdilik rölantiye almış görünüyor.  Otomotiv şirketlerinin CEO'ları önümüzdeki senelerde içten yanmalıları destekleyeceklerini açıkça ifade ediyor.

https://www.wsj.com/business/autos/detroit-rediscovers-its-love-for-giant-gas-guzzlers-f51d7a7d?st=MDi47p&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Elektrikli otomobillerde bildiğimiz gibi içten yanmalı motor sesi, egzos boruları, susturucular, vs yok ve bu araçlar oldukça sessiz çalışıyor.  Bazı otomotiv firmaları tüketicilerin alıştığı V8 motor seslerini elektrikli araçlara akuple ederek bunların albenisini artırmaya çalışıyor.

Örneğin, Mercedes-Benz performans partneri AMG firması bazı EV araçlara hem araç dışı hem araç içinde V8 motor sesini vererek tüketicileri memnun etmeye çalışıyor.  Üstelik bu suni sesi yaratırken "Pirates of the Caribbean" filminin müziklerini yapan Hans Zimmer gibi bir müzisyenle birlikte çalışıyor.

Bana sorsanız EV sessizliğini tercih ederdim ama sanırım tüketicilerin bir bölümü benimle pek aynı fikirde değil.

https://www.wsj.com/business/autos/ev-sports-cars-sound-mercedes-porsche-ferrari-bmw-24cb5774?st=uQpPDH&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

ABD'nin en büyük otomobil üreticilerinden General Motors bir zamanlar EV yatırımına kocaman umutlarla başlamıştı.  Hatta kısa bir süre önce GM CEO'su Mary Barra hedef olarak 2035 senesinde içten yanmalıları tamamen sonlandırıp, sadece EV ile yollarına devam edeceklerini öngörmüştü.

Ancak, EV'ler için konan $7,500. federal vergi indiriminin 30 Eylül 2025'de sona ermesi ve Trump yönetiminin EV'leri desteklememesi, EV talebinin ülke çapında ciddi miktarlarda düşmesine yol açtı.  Bunun üzerine GM önceden EV için yapılan yatırımları içten yanmalı araçlara çevirme kararı aldı.  Örneğin, pil üretimi için planlanan bir fabrika içten yanmalı V8 motor üretimine çevrildi.  GM CEO Mary Barra da EV ile ilgili hedeflerini değiştirdi ve içten yanmalıların 2035 ötesinde de devam edeceğini duyurdu.

https://www.wsj.com/business/autos/general-motors-ev-mary-barra-8e5c1eb2?st=C4XMrr&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...