Jump to content

Bobin markası tavsiye


DonQuichotte
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2009 Mazda 3 Touring aracımda, tekleme ve oksijen sensörü arıza ışığı olması nedeniyle, önce lpg enjektörlerini kontrol ettim, temizledim, bir nebze düzeldi ama işe yaramadı. Bujileri değiştirdim, NGK LPG nikel bujilerini taktım, çıkan bujilerin birinin porseleninde sararma, diğerinde ise ucunda kurum vardı. Bu iki bujinin bağlı olduğu yan sanayi bobinler arızalıymış, Birinin yay dibi oksitlenmiş ve yay bozulmuş, bu nedenle yay bujinin kenarına sıkışarak porseleni sarartmış atlamalarla, diğer bobin ise görünümünde hata olmamasına rağmen içten kablo kopmuş. Şimdilik ikisini de çalışır hale getirip taktım, birinin direnç değeri biraz düşük, diğeri stabil değil. Diğer iki buji orijinal ve sorunsuz. 

Çalıştıklarında, herhangi bir sorun yok, ancak kısa süreli de olsa kesinti verebiliyorlar.

Bu yüzden, her iki bobini değiştireceğim. Seçeneklerim; Maher marka 220 ₺, Delphi 600, NGK 1000 ₺ civarında. Orijinali için Muğla'daki Gören'e sordum ancak henüz cevap alamadım.

Değişim sıklığı problem değil, zaten işçiliği kolay ve kısa süren bir şey. Ancak düşük kaliteli bobin, beni yolda bırakır mı? Dahası, sürüşte kalite sorunu yaratır mı?

 

ÖNEMLİ NOT: İki ayrı yetkili servis, burda tavsiye edilmiş pek çok ustanın ve üç ayrı beyincinin motor arıza ışığı için teşhisi, LPG yüzündendi, araçta takılı AKL LPGnin İzmir Bölge Müdürlüğü, ayarlarda herhangi bir sorun olmadığı, bu arızanın LPG'den kaynaklanmadığını defalarca tekrarladı. Sonuç, arızalı bobin çıktı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzinde de ariza isigi yaniyorsa atesleme sorunu olabilir. Benzine alip isigi sondurun. Bir sure benzinle kullanin. İşik yanmazsa sorun lpg enjektorlerinde. 

Lpg enjektoru degistirmeden lpgden emin olmayin bence  

Bobin olarak da ben maher kullandim. İs gorur ama digerlerine o paralari vermektense imkaniniz varsa orjinal alin. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...
27.01.2022 at 12:14, DonQuichotte :

2009 Mazda 3 Touring aracımda, tekleme ve oksijen sensörü arıza ışığı olması nedeniyle, önce lpg enjektörlerini kontrol ettim, temizledim, bir nebze düzeldi ama işe yaramadı. Bujileri değiştirdim, NGK LPG nikel bujilerini taktım, çıkan bujilerin birinin porseleninde sararma, diğerinde ise ucunda kurum vardı. Bu iki bujinin bağlı olduğu yan sanayi bobinler arızalıymış, Birinin yay dibi oksitlenmiş ve yay bozulmuş, bu nedenle yay bujinin kenarına sıkışarak porseleni sarartmış atlamalarla, diğer bobin ise görünümünde hata olmamasına rağmen içten kablo kopmuş. Şimdilik ikisini de çalışır hale getirip taktım, birinin direnç değeri biraz düşük, diğeri stabil değil. Diğer iki buji orijinal ve sorunsuz. 

Çalıştıklarında, herhangi bir sorun yok, ancak kısa süreli de olsa kesinti verebiliyorlar.

Bu yüzden, her iki bobini değiştireceğim. Seçeneklerim; Maher marka 220 ₺, Delphi 600, NGK 1000 ₺ civarında. Orijinali için Muğla'daki Gören'e sordum ancak henüz cevap alamadım.

Değişim sıklığı problem değil, zaten işçiliği kolay ve kısa süren bir şey. Ancak düşük kaliteli bobin, beni yolda bırakır mı? Dahası, sürüşte kalite sorunu yaratır mı?

 

ÖNEMLİ NOT: İki ayrı yetkili servis, burda tavsiye edilmiş pek çok ustanın ve üç ayrı beyincinin motor arıza ışığı için teşhisi, LPG yüzündendi, araçta takılı AKL LPGnin İzmir Bölge Müdürlüğü, ayarlarda herhangi bir sorun olmadığı, bu arızanın LPG'den kaynaklanmadığını defalarca tekrarladı. Sonuç, arızalı bobin çıktı.

Merhaba benim 2012 1.6 otomatik mazda 3 aracı yeni aldım. bir hafta önce gazda iken tekleme yaptı aracın çekişi müthiş düştü motorda müthiş tekleme meydana geldi. Benzine aldığımda da aynı sorun vardı. Bilgisayara bağladığımızda "silindir 2'de tekleme tespit edildi" hatası veriyordu. Bujilerin 4 ünü değiştirdim. Benzinde arıza vs. Silindi çekiş gücü yerine geldi. Fakat gazda titreme devam ediyordu. Tüpçüye gittim Bi sorun yok dedi. Motor ustası 2. Bobini çıkarıp 1. İle değiştirdi bu sefer bilgisayar "silindir 1'de tekleme tespit edildi" yazınca ikinci bobinde sorun olduğunu anladık. Ustam bu bobinlerin 1. İle 3.'nün, 2. İle 4.'nün bağlantılı olduğunu o yüzden iki tane almamı söyledi. Şimdi sipariş edeceğim ama hangi marka alacağım konusunda hiçbir fikrim yok orijinali nedir bilmiyorum. MGA ve CADİC markaları üzerinde duruyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim araçtada bobinin bir tanesi bozuldu, markasını hatırlamıyorum orjinal japon üretimi tek bobin aldım ve sorunsuz kullanıyorum iki yıldır. çift bobin değişimi diye bir şey duymadım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bobinlerin çift değişimi, bana da saçma geldi. Malzeme kalitesinin çok çok önemli olduğu bir bileşen olsa da teknolojik açıdan basit sayılabilecek bir bileşen. İç direnç değerleri, eşik değerler arasında olduğı ve yalıtkan malzemesinden akım kaçırarak ark yaptırmadığı sürece, aynı sonucu verir. Bende iki tanesi bozuk olduğu için iki tane aldım.

Ben sahtesi üretilecek kadar popüler değil diye Alman markası HERTH BUSS aldım,  tavsiye ederim. Linki şurda https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/atesleme-bobin-mazda-2-mazda-3-P404433506

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...