Jump to content

LPG ile İlgili Tavsiye


abcsefa
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba, bu forumdan birçok konuda istifade ettim. 3 serisi ile başlayan Mazda serüvenim 99 model Mazda 323 1.8 GT ile şimdilik son buldu. Şu an J kasa 1.6 atmosferik motor hiç LPG takılmamış bir Astra sahibiyim. Ancak bu aracı şu piyasada benzinde kullanmak çok sürdürülebilir gelmiyor bu yüzden LPG taktırmayı planlıyorum. Malumunuz bu araçlarda da Mazda 3'lerde olduğu gibi subap erime sorunları çıkabiliyor. Sizce LPG taktırmalı mıyım? Cevap evet ise Ankara'da tavsiye edebileceğiniz işinin ehli bir yer var mıdır? Atiker Grand LPG kiti taktırmayı düşünüyorum sizin farklı önerileriniz var mı? Şimdiden ilginiz için teşekkür eder, hayırlı bayramlar dilerim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yüzde yüz eminim bu forumda benimle hemfikir olmayan onlarca insan vardır ama bana sorarsanız LPG hiç takdırmayın.  Bir makine mühendisi olarak bu önerimin nedeni tamamen teknik nedenlerdir, asla ekonomik nedenler değildir.

Öncelikle bu motorlar en baştan başlayarak benzin kullanmak için tasarlanıyor.  LPG bu motorlara sonradan uyarlama bir çözümdür (!) ve sadece işin ekonomik boyutuna hizmet eder.  Teknik yönden bakarsanız sadece benzin kullanmanız gerekir, LPG asla değil.  Isterseniz bunun nedenlerini size uzun uzadıya anlatabilirim.  Sübap erimesi bunların en bariz olanıdır.  Güvenlik belki daha önemli bir başka nedendir.  Örneğin, kapalı otoparklara LPG tankı ile giremezsiniz çünkü LPG havadan daha ağır bir gazdır.  En ufak bir LPG kaçağı kapalı otoparkın tabanında birikebilir ve potansiyel ciddi bir risk oluşturur.  En ufak bir kıvılcımda patlar.  Yok, diyeceksiniz ki LPG tankı ile kapalı otoparklara yasak olduğu halde giren sürücüler yok mudur.  Muhtemelen vardır ama bu onların vicdanen ve etik olarak kendi kendilerini sorgulamaları gereken bir senaryodur.  Benim LPG tankım olsa kapalı bir otoparka asla girmezdim çünkü öncelikle vicdanım buna izin vermezdi.  Kapalı otoparkları es geçmek ve sadece açık otoparklara parketmek ne derece rantabl bir durumdur, buna ancak siz karar verebilirsiniz.

Ayrıca, LPG tankı nedeniyle bagaj hacminiz ciddi oranda küçülecek.  Bu sizin için ne derece kabul edilebilir bir senaryodur, yine siz karar vereceksiniz.  Benim kişisel öncelik ve tercihlerime göre LPG kesinlikle kabul edebileceğim bir çözüm değildir ve hiçbir zaman da olamaz.

Ayrıca, yakıt fiyatlarının aşırı derecede yüksek olması sizin bir suçunuz değildir.  Kimin suçu olduğuna girmeyeceğim ama sizin üstlenemediğiniz bir sorunu sizin inanılmaz dezavantajlı bir yolla ile çözmeye çalışmanız bence hiç mantıklı değilidr.  Bırakalım o sorunu kim(ler) ortaya koydu ise onlar lütfen çözüversin.  En azından biz çözmeye çalışmayalım çünkü istesek de o sorunu biz çözemeyiz.  Sadece pansuman tedavisi yaparız ki o da bu durumda bence yeterli gelmez.

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güvenlik patlama gibi şeylerden şüpheniz olmasın. 3mm sac ve tank üstündeki ani gaz kaçağında gazı kesen valf ile benzin deposu dolu bir arabaya göre çok daha güvende olursunuz. Birkaç kuş serisi bakımsız lpg’li araba haricinde yanan patlayan lpg’li araba duydunuz mu? Piyasada 5 milyon lpg’li araba var ve kaza yapıyorlar. 
 

elbette gönül motor sağlığı için takılmasın ister. Ama şartlar zor. 
 

size tavsiyem güzel bir montajdan sonra akif tezel’e ayar yaptırmanız. Montajı iyi bilinen yerde yaptırmanız
 

bobin ve ateşleme sistemini güçlendirmeniz iyileştirmeniz. Çünkü opellerde bobinler erken bırakıyor kendini. Lpg’de güçlü ateşme ister
 

yüksek devirlere çıkmadan sürmeniz. 
 

bu şekilde çok uzun süre supap ve katalizör erime gibi sorunlar yaşamazsınız. Opel motorları biraz sıcak çalışıyor galiba. O yüzden soğutma suyuna ve yağa dikkat etmek lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çağ Oto lpg servisi Ankarada güvenilir bir yer bence.

Para işini ayarlarsam ben de orada zavoliyi söktürüp brc yada atiker fast taktıracağım.

Ek: Bu arada ben de 323 1.8 bakıyorum :) İlginç.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Lupara :

Çağ Oto lpg servisi Ankarada güvenilir bir yer bence.

Para işini ayarlarsam ben de orada zavoliyi söktürüp brc yada atiker fast taktıracağım.

Ek: Bu arada ben de 323 1.8 bakıyorum :) İlginç.

Benimde en hızlı satılan aracım Mazda 323 oldu :) İlk arayan kişi il dışından geldi aldı. İlana verdikten sonra üzerinden 24 saat geçmeden aracın satışı gerçekleşmişti. Güzel araçtı, size de güzel bir araç denk gelir inşallah. 

 

Bu arada aracıma LPG taktırmaya karar verdim, maalesef bu şekilde binmek oldukça maliyetli olacağından bana çok sürdürülebilir gelmiyor. Akif Tezel ile görüştüğümde Ankara'da Fark Otogazı tavsiye etti. Uygulamalarına baktığımda Opel üzerine epey tecrübeli olduklarını gördüm montaj sonrası AFR ayarı da yapılıyor. Sonuç olarak Fark Otogaz'a karar verdim umarım memnun kalırım. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba

Ben de uzman bir pencereci olarak konu ile ilgili fikir beyan etmek istiyorum. Daha önce ki makalelerimde bahsettim fakat okumamış arkadaşlar olabilir.

birkaç ana başlık vereceğim. siz merak ettiğiniz olursa sorabilirsiniz

1) lpg benzinden daha sıcak bir yakıt değildir.   lpg nin kalorifik değeri benzin ile aynıdır. 

2) lpg benzinden daha zararsız bir yakıttır.. çok temizdir. evinizde çaydanlığınızı tencerenizi lpg ile ne kadar ısıtırsanız ısıtın kararma islenme olmaz. 

3) sübaplar eskimeye muhtaç malzemleerdir.  lpg benzin veya jeta-1 ne kullanırsanız kullanın her metal eskir.  piston yatak kol sübap vs.  hepsi mutlaka eskiyecektir.

4) benzin motorun içinde 20 mikron ile 200 mikron kalınlığında değişen bir  karbon yani halk arasında is / kurum  tabakası oluşturur. bu da ısı yalıtımı sağlar.  lpg takınca motorunuz içi ilk günkü gibi tertemiz olur. kurum bağlamaz,   ve bu ısı yalıtımı yapan karbon  gidince  metal sıcaklıktan daha çok etkilenir.

0,05 mm olan karbon filmi olan bir sübap sıcaklığı 550 derece iken 0,20 mm karbon filmi ile kaplı sübap sıcaklığı aynı şartlarda 471 derece santigrat a düşmektedir.

detaylarını merak edenler  prof. dr. atakan avcının 2003 yılında yayınladığı uludağ üniversitesi mühendislik dergisinin 8. cildinden okuyabilirler. 

 

5) motorunuz biraz yağ yakıyorsa, lpg sisteminizde yağlama kiti varsa,  bu durumdan etkilenmezsiniz. yağ yakan motor her zaman sıcaklıktan korunur.

6) obd den bağlı lpg kitleri falan beş para etmez. tamamen aldatmacadır.  çünkü lpg nin obd den bişey okumasına ihtiyaç yoktur.  lpg sistemi sizin gaza bastığınızı falan bilmez.  gaz pedalına da bağlı değildir.  gerekli tüm verileri benzin enjektörününden alır ve taklit eder. .  zaten araç orjinal ecu'su benzin enjektörüne yakıtı kıs emri verdiğinde lpg de yakıtı kısar.   siz ayağınızı gazdan çekince lpg de çeker.  burda önemli olan lpg işlemcisi ve enjektörüdür.

bu konuda en iyi firma brc ve prins dir.   ayara falan gerek yoktur. takarsınız. 3 kere gaz verir sonra  biner gidersiniz. 

7) lpg enjektörlerinizin emme manifolduna aşırı yakın ıolması veya mümkünse individual dediğimiz bağımsız olması  size avantaj sağlar. çünkü dışarıdan hortumla gaz gönderirken orda bir süre kaybı oluyor ve bu hortumda geçen süre yetmiyor bazen.  manifoldun dibine girmeniz iyidir hoştur 

8 ) lpg nin %20 fazla yakması yakıtın verimi veya sistemin sorunu ile ilgili değildir.  biz yakıtları litre cinsinden alırız ama mühendislik hesapları kütlesel yapılır. yani kilogram gram cinsinden.

bu durumda 1 litre benzin  1 litre pompa lpg'sinden %20 ağır olduğu için lpg litre olarak fazla yakar.   ama kilogram olarak aynı yakar 

dizel de,  benzinden ağırdır. o da benzinden az yakar.

yani  yakıtlar kilo olarak satılsaydı. ve her 3 tipteki yakıttan da  1 er kilo alsaydık

çok kabaca  bu durumda 2 litre lpg ,    1.5 litre benzin   ,    1.2litre motorin alırdık..    herkes de  nispeten birbirine daha yakın yakıt tüketirdi..   

yada tersten söyleyeyim : 

1 litre lpg  500 gram gelir 

1 litre benzin 700 gram gelir

1 litre motorin yaklaşık 850 gram gelir

 

9) lpg patlamaz..  benzin de yeterince tehlikelidir.  

 

10 ) lpg performans olarak bir kayıp yaratır.  

sebebi de :  depoda dururken  1 litre lpg 0.5 kilo demiştik  ama  bu 10 bar altında sıkıştırılmış halde.   biz bunu motora verirken regülatör ile genleştirip gaz fazında veriyoruz. böylece basınç altında 1 litre gelen lpg,  atmosfer basıncına yaklaştıkça,  o kadar genleşiyor ki, 2000cc olan motorunuz  > her devirde  2000 cc hava çekmesi gerekirken bunun 200 cc 'si   lpg ile doluyor..  daha az hava çekiyor. 

silindirin içinde sıvı olarak çok az yer kaplayan benzin,  yerine gaz fazındaki lpg,  oldukça yer kaplar ve hava'ya daha az yer kalır.  burdan güç kaybı olur.  çünkü motorun gücünü belirleyen şey havadır.   yakıt zaten depoda sınırsız ...

direkt enjeksiyonlu motorlarda hava çekildikten sonra yakıt içeriye püskürtüldüğü için benzin de  lpg de  içeride bir yer kaplamaz ve daha güçlüdürler. 

lpg ciniz de biraz afr açarak  daha zengin bir karışım yaparak lpg nin bu güç kaybını nispeten azaltır..  azaltıyorlarr..   hem benzinlide yüksek afr daha serin bir motor anlamına gelir. fakir karışım sıcaktır.. dizelde bu çevrimin tam tersidir.  zengin karışım sıcaktır. 

 

11)  pencere, doğrama pvc, cephe,  kış bahçesi, cam, çelik vs. işleriniz itina ile yapılır.  

sizde devlet başkanları da dahil, bir çok ünlünün tercih ettiği firmamızla iş yapma fırsatını yakalayın 

 

Selamlar 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Zealot şu yazı 50 yıllık lpg olayının tam olarak özetidir. Her kelimesine imza atarım.


Ek olarak şunu eklemek isterim. Regülatörde lpg sıvıdan gaza geçişte ısıtılır. Motor suyu ısıtır lpg’yi. Bu silindir içindeki hava yakıt karışımını da ısıtır. Silindir içindeki sıcaklık verimi/performansı düşürebilir. Benzinde ise birazcık soğutma olayı olabilir. 
 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...