Jump to content

Aracım 180 ni geçmiyor


Quqla26
 Paylaş

Çözüme git Quqla26 tarafından çözüldü,

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Çözüm

Öncelik le Merhabalar herkeze 2007 mazda 6 kullanıcısıyım 147 hp olan motordan. Aracımı honda fd6 ile denedik 1.6 modeli ile aracı  170 km hıza kadar arayı açtı lakin 170 km hıza geldiğimde 4 viteste 5 bin devirde araba yığılma yapıyor 5 bin devirden 4.700 4.800 e kadar düşüyor sonra tekrar topluyor ama toplama süreci çok yavaş 5 vitese attığımda ise 180 den sonra sanki 1.0 lık motor gibi gidiyor araba gitmiyor bunun sebebi sizce ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba.  Öncelikle aracınız ile son derece riskli bir girişimde bulunduğunuzu belirtmeliyim.  Yukarıda bahsettiğiniz hızlarla karayolunda gitmek için çok büyük bir cesaret gerekir.  Aklıma sadece otoyol geliyor ama orada da yasal hız limiti 120 km/h'dir.  Siz 180 km/h ile otoyolda giderken o esnada orada bulunan sürücü ve yolcuları kendinizle birlikte riske sürüklüyorsunuz.  O araçların yasal hız limitini geçmediklerini varsayarsak, herhangi bir kaza durumunda diğer koşullar ne olursa olsun siz suçlu konumunda olursunuz çünkü hız limitini aşarak yasal olmayan bir konuma geliyorsunuz.  Bu durumda geçiş üstünlüğüne sahip olmayan bir araç olarak far/klakson kullanarak diğer araçlardan yol isteyemezsiniz.  Bunu sadece ambulans/itfaiye/polis araçları yapabilir.  Sıradan bir araç hız limitini aşarak yol alırken asla diğer araçlardan yol isteyemez çünkü bu davranış kesinlikle yasal değildir.

Konunun öncelikli olan yasal boyutunu belirttikten sonra, 2.0 litre Mazda 6 için maksimum hız bahsettiğiniz rakamın biraz üstündedir (sanırım 205 - 210 km/h gibi).  Ayrıca, bu araç maksimum tork değerini 4000 rpm gibi veriyor.  Başka bir deyişle, sizin bahsettiğiniz 4700 rpm'lerde tork aslında düşme eğiliminde oluyor.  Bundan fazla gaz verdiğinizde çok fazla bir sonuç elde etmeniz mümkün olmayabilir (tork düştüğü için).  Yani bu araçtan bundan fazla hız almanız çok kolay olmayabilir.  Siz 4000 rpm devri bir zirve gibi düşünün, buraya kadar hız aldınız aldınız.  Bundan yüksek devirde çok fazla birşey alamayabilirsiniz.  Bildiğiniz gibi hız çok artınca aracın rüzgar sürtünmesi de çok artar.  Birçok şey aleyhinize çalışmaya başlar.  Aracın daha fazla hız alamamasının birçok nedeni olabilir.  Hava filitresinin durumu bile buna etki edebilir.

Bence aracın maksimum hızını test etmek size araçla ilgili çok fazla bir veri vermeyebilir, en önemlisi bunu denemek çok risklidir.  Eğer araçla ilgili bir deneme yapmak istiyorsanız bu maksimum hız değil, aracın ivmelenmesi olmalıdır.  Örneğin, aracın 0 - 90 km/h ivmelenme süresi bence aracın maksimum hızından çok daha önemli bir veridir.  Zaten araç spesifikasyonlarında her zaman ön planda olan veri, aracın ivmelenme süresidir, asla maksimum hız değildir.  Bir aracı maksimum hıza çıkarmak uzun süre alabilir, bu nedenle de bu kayda değer bir başarı olmayabilir.  Ama aracın 0 - 90 km/h ivmelenme süresi aracın performansı ile ilgili somut bir veridir.  Ayrıca, bunu yaparken sürücü performansı da işin içine girer.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

48 dakika önce, AKayhan :

Merhaba.  Öncelikle aracınız ile son derece riskli bir girişimde bulunduğunuzu belirtmeliyim.  Yukarıda bahsettiğiniz hızlarla karayolunda gitmek için çok büyük bir cesaret gerekir.  Aklıma sadece otoyol geliyor ama orada da yasal hız limiti 120 km/h'dir.  Siz 180 km/h ile otoyolda giderken o esnada orada bulunan sürücü ve yolcuları kendinizle birlikte riske sürüklüyorsunuz.  O araçların yasal hız limitini geçmediklerini varsayarsak, herhangi bir kaza durumunda diğer koşullar ne olursa olsun siz suçlu konumunda olursunuz çünkü hız limitini aşarak yasal olmayan bir konuma geliyorsunuz.  Bu durumda geçiş üstünlüğüne sahip olmayan bir araç olarak far/klakson kullanarak diğer araçlardan yol isteyemezsiniz.  Bunu sadece ambulans/itfaiye/polis araçları yapabilir.  Sıradan bir araç hız limitini aşarak yol alırken asla diğer araçlardan yol isteyemez çünkü bu davranış kesinlikle yasal değildir.

Konunun öncelikli olan yasal boyutunu belirttikten sonra, 2.0 litre Mazda 6 için maksimum hız bahsettiğiniz rakamın biraz üstündedir (sanırım 205 - 210 km/h gibi).  Ayrıca, bu araç maksimum tork değerini 4000 rpm gibi veriyor.  Başka bir deyişle, sizin bahsettiğiniz 4700 rpm'lerde tork aslında düşme eğiliminde oluyor.  Bundan fazla gaz verdiğinizde çok fazla bir sonuç elde etmeniz mümkün olmayabilir (tork düştüğü için).  Yani bu araçtan bundan fazla hız almanız çok kolay olmayabilir.  Siz 4000 rpm devri bir zirve gibi düşünün, buraya kadar hız aldınız aldınız.  Bundan yüksek devirde çok fazla birşey alamayabilirsiniz.  Bildiğiniz gibi hız çok artınca aracın rüzgar sürtünmesi de çok artar.  Birçok şey aleyhinize çalışmaya başlar.  Aracın daha fazla hız alamamasının birçok nedeni olabilir.  Hava filitresinin durumu bile buna etki edebilir.

Bence aracın maksimum hızını test etmek size araçla ilgili çok fazla bir veri vermeyebilir, en önemlisi bunu denemek çok risklidir.  Eğer araçla ilgili bir deneme yapmak istiyorsanız bu maksimum hız değil, aracın ivmelenmesi olmalıdır.  Örneğin, aracın 0 - 90 km/h ivmelenme süresi bence aracın maksimum hızından çok daha önemli bir veridir.  Zaten araç spesifikasyonlarında her zaman ön planda olan veri, aracın ivmelenme süresidir, asla maksimum hız değildir.  Bir aracı maksimum hıza çıkarmak uzun süre alabilir, bu nedenle de bu kayda değer bir başarı olmayabilir.  Ama aracın 0 - 90 km/h ivmelenme süresi aracın performansı ile ilgili somut bir veridir.  Ayrıca, bunu yaparken sürücü performansı da işin içine girer.

 

Dedikleriniz çok doğru bu sadece bir sefere mahsus bir durumdu ( bu olayın bahanesi olmaz dediğiniz gibi ufacık bir şeyde çok büyük sonuçlar doğura bilir) ben sadece arabamı test etmek istedim böyle bir durumlarda karşılaşınca acaba motorda mı bir sıkıntı var diye düşünmeye başlamıştım. Yazdığınız bilgi için çok teşekkür ederim size aracımın 0 90 veya 0 100 sürelerini deneyeceğim en sağlıklı o zaman belli olur sizin dediğiniz gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...