Jump to content

Mazda 323 Motor Yağı Önerisi -Ortak Konu-


Guest BarisMak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest greystone

Verdiğin bilgiler için teşekkürler, bir sorum var; 20-50 sıkıntı yapmıyor di mi?

0-40 ve 5-30'dan memnun kaldım diğerlerinden memnun kalmadım bu iki yağda diğerlerine göre daha sessiz çalışıyordu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

0-40 ve 5-30'dan memnun kaldım diğerlerinden memnun kalmadım bu iki yağda diğerlerine göre daha sessiz çalışıyordu

Motor yağ eksiltiyorsa bu yağlar ince kalacağından çözüm olmayacaktır... Bence en uygunu 10/40 veya lpg varsa kilometre ve yüksekse 15/40 yağ seçenekleri.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yağların çoğu artık günümüzde aynı kalitede tabii viskosite değeri aynı olmak vede sentetiklik değeri aynı olmak kaydıyla, sonuçta API standardını karşıladıktan sonra kullanılabilir, ben petronas, selenia kullandım son iki yağ değişimi için.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      oğuzhan şu ana kadar neyi kullanıyosan ölede devam et ,sakın yağın viskosite değerini değişme, hem sizin oralara en uygun 10-40 yarı sentetikdır, ne gereği varki değişik yağ kullanmaya, sonra lifter problemini sizde yaşayabilirisiniz. 10-30 disel motorlara daha uygun.

    Bence yağ değişimi 7000 km de bir olmalı, iki yağ değişiminde bir filtrede değişmeli, aynı şekilde motor sıkıştırma oranı 9.0 üstünde olmayan motorlarda sadece yarı sentetik yağ kullanılmalıdır, sıcaklık  değerleride çok önemlidir, tam sentetik ilk başlarda sessiz bir motor sağlıyor ama ileride motora hasar veriyor resmen lifterleri bozuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      siz bilirisiniz, benim sölemek istediğim iklim şartlarının değişimine bağlı mecburi yağ viskosite değişimi dışındaki,  keyfi değişimlerin problem oluşturacağıdır, bende mazda kitapçığında viskosite cetveline baktım lakin bu cetvelin sıcaklık değerlerine göre olduğunu biliyosundur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bizim araç için mazdanın önerdiği yağ 10-30 yada 5-30 benim bulunduğum iklime 10-30 daha uygun olacağı için bu yağı kullanmak istiyorum.

7-8 bin gibi değiştiriyorum bazen 5 bin.

genelde castrol kullanırım ama bu sefer Mobil kullanacağım sanırım. Aslında kroonoil istiyorum ama bulamadım çok eski bir yağ markası eski aracımda kullanmıştım -40 derece havada tek marşta alırdı.

Bizim Lantisler Yakıtın yanında yağı da sever (Simit-çay gibi :) ]  o yüzden biz her daim kontrol edip azalırsa 10/40 koyuyoruz. bi arkadaş yağ yakmasından kurtulmak için 95 model lantisin motorunu yaptırdı ama kısa bir süre sonra tekrar yağ yakmaya başlamış...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yağ viskosite tablosuna göre 10-40 ile aynı değerleri karşılıyor sanırım.

10-30 olarak DEV  üretiyor galiba , yerli bir üretici ama yağlarının API standartı var bakmanı öneriyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest greystone

ince yağ motoru ilk çalıştırmada 10-40 15-40 20-50 gibi yağlara göre daha iyi korur. tüm yağlar ısındığında ise aynı inceliğe iner. ince yağ motoru daha gürültülü çalıştırır %1-4 arası performans artışı sağlar yakıtı düşürür . daha uzun ömürlüdür.

japon yağlara bakınca 10-30 5-30 gibi ince yağları yarı sentetik oluyor. normalde bu yağlar tam sentetik oluyor . belki yarı sentetik öneriyor olabilir mazda

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

0-40 ve 5-30'dan memnun kaldım diğerlerinden memnun kalmadım bu iki yağda diğerlerine göre daha sessiz çalışıyordu

ince yağ motoru ilk çalıştırmada 10-40 15-40 20-50 gibi yağlara göre daha iyi korur. tüm yağlar ısındığında ise aynı inceliğe iner. ince yağ motoru daha gürültülü çalıştırır %1-4 arası performans artışı sağlar yakıtı düşürür . daha uzun ömürlüdür.

japon yağlara bakınca 10-30 5-30 gibi ince yağları yarı sentetik oluyor. normalde bu yağlar tam sentetik oluyor . belki yarı sentetik öneriyor olabilir mazda

aynı inceliğe inmiyor bütün yağlar sayın greystone öle olsaydı 5-30  -30 dereceye, 10-40  -20 dereceye kadar yağlama yapabilir diye yağ viskosite tablosuda olmazdı, demekki yağın akışkanlığı veya inceliği viskosite değerine göre değişir örneğin 20-50 ,  -10nun altındaki sıcaklıklarda yoğunlaşır vede yağlama yapmaz. ayrıca tam tersi ince yağlar yeni bırakıldıkları zaman motoru daha sessiz çalıştırırlar , yani tam sentetikler, fakat mevcut iklim şartları sıcak ise çok çabuk özelliğini kaybedip motorda sese sebep oluyolar, yanlış hatırlamıyosam siz daha önce kullanmış olduğunuz ince yağların daha sessiz olduğunu sölemiştiniz şimdide gürültülü olduğunu yazmışsınız, size yağ viskosite değerlerini ve inceliğin kalınlığın kriterin olan mevzuları iyice araştırmanızı öneriyorum.

http://www.shell.com.tr/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/right-oil.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tamam sen kullanakoy bakam :D ben zaten kafama göre 10-30 bulabilmiş değilim

Yağ toptancısı tanıdığım var istersen beraber gidelim detaylı bilgi alırız...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

oguzhan ne kil adamsin sen ya millet 10-40 i zor bulup kullaniyor sen 10-30 istiyorsun simdi bi soz vardi soyleyemiyorum ama sen anladin onu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Alışılmışa meydan oku Kadirr :D

Böyle olmasaydı burada ne işimiz vardı di mi? Mazda'nın temel felsefesi bu olsa gerek...

8:)

Sen müsait olunca ara, ben de müsaitsem seve seve gideriz Oğuzhan...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...