Jump to content

Mazda 323 Motor Yağı Önerisi -Ortak Konu-


Guest BarisMak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

NoooFearrrr tavsiyelerin için  teşekkürler

aldığım kişi izmir mazda yeni otomativ servis ustabaşısı idi.eğer buraya gelirsen dexelia koyarız uzak dersen manisada castrol magnatec 5/30 koyarsın demişti.ben yine tavsiyelerinizi gözden gecirip arabanın kaputuna bakacağım

çünkü hiç bakmadım  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yağı daha koymadım koyacağım  :)

O zaman kafanı iyice karıştırayım dur...

Motorda yağ eksiltme varsa 15-40 Shell lpg yağını öneriyorum, çoğu kişi gibi yağ eksildiğini kabul etmeyenler tayfasındaysan eğer 10-40 koy, eksilttiğini çabuk fark edeceksin...

:D

5-30 seçeneğini aklının ucundan bile geçirme, hem uygun değil hem de fazla para vermiş olursun.

Denemesi sana kalmış.

:tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

NoooFearrrr tavsiyelerin için  teşekkürler

aldığım kişi izmir mazda yeni otomativ servis ustabaşısı idi.eğer buraya gelirsen dexelia koyarız uzak dersen manisada castrol magnatec 5/30 koyarsın demişti.ben yine tavsiyelerinizi gözden gecirip arabanın kaputuna bakacağım

çünkü hiç bakmadım  :)

Rica ederim,  kolay gelsin.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O zaman kafanı iyice karıştırayım dur...

Motorda yağ eksiltme varsa 15-40 Shell lpg yağını öneriyorum, çoğu kişi gibi yağ eksildiğini kabul etmeyenler tayfasındaysan eğer 10-40 koy, eksilttiğini çabuk fark edeceksin...

:D

5-30 seçeneğini aklının ucundan bile geçirme, hem uygun değil hem de fazla para vermiş olursun.

Denemesi sana kalmış.

:tey:

hakikaten karıştı  :) sonuçları buraya yazarım hele bir gelsin aybaşı  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın km si 80,000 de :)

ben shenuz 80000 ' deki araciniz icin aksine 5w 30 oneririm , tam sentetik yag her zaman daha iyidir ve motorun omru ve yakit tuketimi acisindan cok daha iyidir zaten araciniziz kitapcigina baktiginiz zaman yag seciminde ilk olarak 5w 30 onerilir .

Fakat ulkemize baktiginiz zaman ne yazikki tamircilerin 10w 40 kullanmadigi arac yoktur buda cok yanlis bir dusuncedir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben shenuz 80000 ' deki araciniz icin aksine 5w 30 oneririm , tam sentetik yag her zaman daha iyidir ve motorun omru ve yakit tuketimi acisindan cok daha iyidir zaten araciniziz kitapcigina baktiginiz zaman yag seciminde ilk olarak 5w 30 onerilir .

Fakat ulkemize baktiginiz zaman ne yazikki tamircilerin 10w 40 kullanmadigi arac yoktur buda cok yanlis bir dusuncedir

Biraz araştırdım aşağıdaki yağı buldum :)

http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Oils/Mobil_1_ESP_Formula_M_5W-40.aspx

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

gosterdiginiz linkteki yagi biliyorum fakat o yagi hem turkiye ' de satilmiyor hemde sizin araciniz icin gereksiz , o yag ESP formulation adi altinda satiliyor ve DPF olan dizel araclar icin onerilen ve gelistirilmis bir yag ben size asagidaki linkteki yagi oneririm

Sizin yerinizde olsam , sanziman yagi , direksiyon yagi ve fren hidroliginide degistirirdim

Ayrica yag degisiminden once de linkteki motor ici temizleyiciden kullanirsaniz , aracinizin motoru temizlenmis olur ve koyacaginiz yeni yag ile eski yagin kalintilari birbirine karismayacaktir

Dedigim urunleri kullandiktan sonra kesinlikli bor vs katki maddelerini kullanmayin

Yag ile ilgili baska konularda yine yardimci olabilirim

Motor ici temizleyici

http://www.hepsiburada.com/liste/stp-motor-ic-blok-temizleyici-450-ml-96b62450/productDetails.aspx?productId=otm96b62450&categoryId=20035767&SKU=OTM96B62450&navq=fh_sort_by%3d-_match_rate%252c-item_sale_count_pl%26fh_secondid%3dotm96b62450%26fh_lister_pos%3d1%26fh_location%3d%252f%252fcatalog01%252ftr_TR%252f%2524s%253dmotor%255cu0020ici%255cu0020temizleyici%26fh_refview%3dsearch

Tam Sentetik Motor Yagi

http://www.ozenticaret.com.tr/asp/product/588/Mobil-Super-3000-5w30-Motor-Yag-4-Lt

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3 1.6 Dynamic 2006 ModeL aracım var. Eski sahibi hep yetkili servisde Mazda'nın kendi yağını kullanmış. Yağ seçimi hakkında önerileriniz ve serviste konulan Mazda' marka yağlar hakkında görüşlerinizi rica ederim..

Hocam Bende Senin Gibi Hep Serviste Koydururdum Yağını, En Son Dışarda Yaptırdım Ve Yağ Meselesini Araştırdıktan Sonra Mobil 1 5-30 Yağ Kullandım... Castrol 5 30 Yağ da Kullanabilirsin, Kalitelidir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Ben son sayfadaki tüm makaleleri okudum vede söleyeceğim şu, yağ seçimini , araba firmaları zaten aracınızı kullandığınız iklime vede sıcaklık derecelerine göre çizelge halinde belirtmişler, bu çizelgeler kullanım kitapçığında vede genellikle kaput altlarında mevcuttur, siz sıcak bir yerde tutup 0-40, 5-30, 5-40 kullanırsanız , aracınızın yağının da ısınması sebebiyle motorun yağlanma kalitesi düşecektir , daha çok aşıncaktır, aynı şekilde soğuk bölglerde de kalın yağ yani 10-40,15-40,20-50 gibi yağlar kullanırsanız bu kez yağ yoğunlaşacak vede gene motoru iyi yağlamayacaktır, gelelim mevzuya bu bahsi geçen yağ vizkosite değerleri belli sıcaklık aralıklarını karşılasalar bile her durumda motoru korumazlar yani örnek olarak 5-30 bir tam sentetik yağın +20 ile -30 arasında yağlama yapacağı ifade edilmiş olsada malesef sıcak altında bu tip ince yağlar çok çabuk deforme olurlar, mazda çizelgesine baktığınızda bu değer kullanılması gereken değerler içinde vardır lakin 0 derecenin altındaki sıcaklıklar için önerilmiştir,  çoğunlukla 0' ın üstüne çıkmayan sıcaklıklarda işlevseldir, sanıldığı gibi değildir , +20 lerde çok çabuk bozulmaktadır, tekrardan önerim bulunduğunuz bölgenin ısısına göre yağınızı seçiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

    Yanlış hayırlamıyorsam bu konuda epey bir bilgi paylaşmıtık daha önce lakin sanıldığı gibi olmuyor yağ çok çabuk özelliğini yitiriyor, demem oki sizin oraların iklimi  için 5-30 tavsiye etmiyorum. Tabi siz bilirisiniz gene.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi kitapçıktaki yağlarla alakalı açıklamaların vede kodların ne anlama geldiğinide ben paylaşayım...

1 - Motor Yağının Görevi Nedir?

Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamı üzerinde asılı kalıp, film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır, bu da kolay hareketi sağlayarak tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı anlamına gelir. Motor yağı içerdiği deterjanlar vasıtası ile motoru temizlemeye yardımcı olur, pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur.

2 - Mineral Yağ Nedir?

Ham petrolün destilasyon edilmesiyle elde edilen dip ürünün yeniden rafinasyonu ile elde edilen baz yağların içerisine gerekli katık paketlerinin eklenmesi suretiyle üretilir. Fiyatları genelde ucuzdur ve ortalama bir performans sunarlar.

3 - Sentetik Yağ Nedir?

Laboratuar koşullarında çeşitli kimyasal işlemlerle elde edilen sentetik baz yağların içerisine gerekli katık paketlerinin eklenmesi suretiyle üretilir. Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Ancak hem daha iyi performans, hem daha uzun süreli kullanım sunarlar. Termal dayanıklılıkları fazladır. Yağlama görevlerini daha uzun süreler yerine getirip, daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca ve zorlanmaya karşı daha dayanıklıdırlar.

4 - Viskozite ve Viskozite Endeksi Nedir?

Viskozite basit şekliyle bir yağın kalınlığının ölçüsüdür. Belirli bir sıcaklıkta yağın ne kadar akıcı olduğunu göstermek için de Viskozite Endeksi kullanılır. Genellikle bir yağ kalınsa viskozitesi yüksek, ince ise viskozitesi düşüktür.

Viskozite endeksi bize bir yağın ısıya maruz kaldığında ne kadar inceleceğini gösterir. Rakam ne kadar yüksekse, ısıya maruz kaldığında yağ o kadar az incelir. Rakam düşükse yağın viskozitesi düşük, yüksekse viskozitesi yüksektir. Viskozite endeksi aynı zamanda bir yağın belirli koşullar altında nasıl davranacağını da gösterir. Çok yüksek viskoziteli bir yağ (Ör: 50) özellikle düşük sıcaklıklarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayabilir, hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir. Çok düşük viskoziteli bir yağ ise (Ör:0) özellikle aşırı yüksek sıcaklıklarda çok fazla incelerek koruma özelliğini yitirebilir.

5 - Tek Viskozite ve Multi-Viskozite Yağların Özellikleri Nelerdir?

Hizmet ettikleri sıcaklık aralığı bakımından yağlar ikiye ayrılır: Tek viskozite ve çok viskoziteli (multi-viskoziteli) yağlar.

Tek viskoziteli yağlar hava sıcaklıklarının daimi olarak sabit olduğu durumlara uygundur, dolayısı ile bu tür yağlar hem yaz, hem kış kullanımına uygun değildir (Ör: 15W-40 değil de sadece 10W)

Multi-viskozite yağlar ise yapı olarak değişken hava koşullarında hizmet etme özelliğine sahip olduklarından hem yaz sıcağında, hem de kışın soğuğunda kullanılabilirler. Kalın bir yağ soğuk hava koşullarında jelleşecek ve görevini tam olarak yerine getiremeyecektir. İnce bir yağ ise soğukta rahat akacak, ancak yüksek sıcaklıklarda motor ile silindir arasındaki film tabakası incelecek, ya da kopacaktır. Tek viskoziteli yağların bu dezavantajları üzerine ince bazlı bir tek viskozite yağa çeşitli polimerler eklenmek suretiyle multi-viskozite yağlar üretilmiştir. Eklenen bu polimerler sayesinde multi-viskozite yağlar kışın soğuğunda yada ilk çalıştırma esnasında görev yapabilecek kadar ince, yaz sıcağında güvenebileceğiniz kadar da kalındırlar

6 - Multi-Viskozite Yağların Tek Derceli Yağlara Göre Avantajı Nedir?

Tek viskoziteli bir yağın akıcılığı her sıcaklıkta aynıdır. Çok viskoziteli yağlar ise tek viskoziteli yağlardan farklı olarak kendilerini değişen sıcaklıklara adapte ederler. Çok viskoziteli bir yağ tek viskoziteli bir yağa oranla soğuk havalarda daha akıcı, yüksek sıcaklıklarda ise kesinlikle daha kalın ve güvenlidir.

Çok viskoziteli yağlar tek viskoziteli yağlara oranla %1,5 ila %3 arasında yakıt tasarrufu sağlarlar.

Çok viskoziteli yağlar hem düşük, hem yüksek sıcaklıklarda daha fazla koruma sağlarlar.

7 – Viskozite açısından 0W/30, 5W/30 gibi yağlar ile 15W/40, 20W/50 yağların farkları nelerdir?

Yağın viskozitesinin uygunluğu kullanım yerine göre değişir. Motorun devri ve teknolojisine göre 0W/30 gibi çok ince bir yağ kullanılarak rahatça motorda yağın dolaşması ve her noktayı yağlaması gerekmektedir. 15W/40, 20W/50 gibi yağlar viskozitesi yüksek olduğundan daha düşük devirli motor teknolojisinin olduğu sıcak iklimlerde kullanılır.

Günümüzde uzun ömürlü motor yağlarından 0W/30, 5W/30, 10W/40 gibi sentetik yağlar 15W40, 20W/50 gibi mineral yağlara göre çok daha fazla uzun ömürlüdür.

8 - Yağ performans sınıfı nedir? Nasıl anlaşılır?

Performans sınıfını, ambalajların arka yüzünde yer alan etiket üzerindeki SAE, API ve ACEA değerlerinden anlayabilirsiniz.

9 - SAE (Society of Automotive Engineers) Sınıflandırması Nedir?

SAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla bir miktar daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir.

SAE sınıflandırmasında derece W harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, winter yani kış anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 15W-40taki 15W gibi. Bu, aynı zamanda yağın baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asıl viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize aynı zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir.

İkinci rakam yağın yüksek ısı viskozitesini verir. 15W-40taki 40 gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.

10 - API (American Petroleum Institute) Sınıflandırması Nedir?

Sınıflandırma iki harf ile yapılır. İlk harf yağın benzinli (S) veya dizel © motorlardan hangisine uygun olduğunu, ikinci harf ise yağın aynı gruptaki performans değerini gösterir. Performans sınıflaması her iki grupta da A en düşük olmak üzere benzinli motorlar için A-J arası, dizel motorlar için ise A-F arası yapılır.

Benzinli motorlarda: (min.performans) SA..SB..SC..SD..SE..SF..SG..SH..SJ (max.performans)

Dizel motorlarda: (min. performans) CA..CB..CC..CD..CE..CF (max.performans)

11 - ACEA (Association of European Car Manufacturers) Sınıflandırması Nedir?

Sınıflandırma bir harfi takip eden bir rakam ile yapılır (A3 gibi). ACEA standardı iki kategoriye ayrılır. Birinci kategori yağın hangi motorda kullanılabileceğini açıklar:

Benzinli motorlar için A

Dizel otomobil motorları için B

Dizel kamyon motorları için C

Yağın performans seviyesini ise takip eden rakam belirler:

Yakıt ekonomisi için 1

Genel amaç için (ortalama seviye) 2

Yüksek performans için 3

Örneğin A3 benzinli motorlar için yüksek performanslı bir yağı, A1 benzinli motorlar için ekonomi amaçlı bir yağı tanımlar.

12 - Aynı viskozite derecesindeki yağlar arasında neden fiyat farkı olur?

Baz yağın kalitesi, SAE, API veya ACEA performans sınıfına göre kullanılan katık paketleri ve miktarlarına göre fiyat farklılıkları gösterebilir.

13 - Yağın rengi bir şey ifade eder mi?

Yağın rengi , distile edilen ham petrolün tipi, kullanılan baz yağlar ve katık paketlerinin içeriklerine göre değişiklik gösterebilir.

14 - Koyu Renk (Kirli) Yağlar Motordaki Olası Problemlerin Habercisi mi ?

Motor yağının kirli, yahut koyu renkli olması motordaki olası problemlerin habercisi değildir. Motor yağının bünyesinde bulunan dağıtıcı ve deterjan katıkları metal yüzeylere yapışmış olan tortuları söküp alarak metal yüzeyin zarar görmemesini sağlar ve bu tortuları dağıtarak yağın bünyesine hapseder. Bu olay aksine iyi bir işarettir. Kirli yağ, yağın görevini yerine getirdiğinin kanıtıdır.

15 - Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız ?

Motor yağının bozuk olup olmadığını anlayabilmek için elle veya gözle inceleme yapmak yerine, yağın laboratuar koşullarında fiziksel ve kimyasal olarak analizinin yapılması gerekmektedir

16 - Motor neden yağ eksiltir ?

Yağ eksilmesinin ana nedeni motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojiyle metaller arası boşluklar en aza indirilerek, motorun daha kompakt olması ve daha fazla performans göstermesi sağlanmaktadır. Bunun sonucunda da yağın eksilmesi meydana gelir.Diğer nedenlerde araç tanıtım kitaplarında önerilen performans ve viskozite değerlerine uygun yağ seçilmemesi,motoru sürekli yüksek devirlerde kullanılması ve motorun belli bir km.’yi doldurmuş olması örnek olarak gösterilebilir.

17 – Yağ eksilmesi durumunda farklı marka yağ eklenmesi motora zarar verir mi?

Zorunlu durumlarda aynı viskozite derecesinde ve aynı API sınıfında olan farklı marka yağ eklenebilir. Mineral yağ ile sentetik yağın birbirine karıştırılmamasına dikkat edilmelidir. Aksi taktirde motorda ani ya da doğrudan bir zarar oluşmasa bile yağın kimyasal yapısı bozulabilir, motor koruması azalabilir. Bu yöntem geçici bir yöntemdir ve yağın en kısa zamanda tümüyle değiştirilmesi tavsiye edilir.

18 - Sabahları aracın zor çalışması motor yağıyla ilgili bir durum mudur?

Çok soğuk havalarda kalınlaşan yağ ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve aracın zor çalışmasına neden olur. Bu nedenle özellikle soğuk havalarda düşük viskoziteli, kısmi sentetik ya da tam sentetik yağların kullanılması tavsiye edilir.

19 – Fren hidroliklerinde DOT3 ve DOT4 nedir? Farkları nelerdir?

DOT3 ve DOT4, hidroskopik niteliği olan fren sıvısı özellikleridir. En temel farkları kaynama dereceleridir. DOT3 140°C'de, DOT4 ise 155°C'de kaynar. Bu farklılık nedeniyle DOT4 kullanılan araçlarda DOT3 kesinlikle kullanılmamalıdır.

  Daha önce paylaşmış olduğum bilgiler vede yağlar hakkında herşey.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağın belli bir ömrü var abi o ömür dolmadan yağ çok çabuk özelliğini yitirmez adamlar milyonlar yatırıyor bu işe yağ geliştiriyorlar tam sentetik yağların daha dayanıklı ve uzun ömürlü olduğu bir gerçek. Senin paylaştığın bilgileri daha önce okumuştum orda da aksi bir şey söylemiyor önerileni kullanın diyor. Benim motorum normal sıcaklığına geldiğinde 30 gradeine olması gerekiyor yağın demek ki motorun her noktasına bu kalınlıkta bir yağ nüfus ediyor. Sen önermiyorum diyorsun ama Mazda önermiş? Senin aracın için evet 10-40 ideal olabilir ama benim aracımın motoru ile seninkinin arasında çok fark var. Ve kullanım şeklide var arada ben hafta bir arabayı kesiciye sokmazsam rahat edemem. Full sentetik alacaktım ama gücüm buna yetti. Sadece iklime göre yağ tavsiyesi olmaz aracın motor teknolojisinde önemli anlatmak istediğim bu

  Sen bilirsin,  diyeceğim bişey yook,  lakin bişey soracam full sentetik almaktan bahsetmişsin ,  zaten 5-30' ların tümü tam settetiktir ,aldığınız yağ hangisi acaba.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tam sentetik olanlar ayrı bide Full sentetik olanlar var abi castrol edge mobil esp Formula serisi gibi

full sentetik dedigin zaten tam sentetik  demek sadece ingilizce yazilmis hali  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ciddi misin? :)

Edge ve esp formula serisine tam sentetikten bir adım öte diyebiliriz özel yağlar çünkü. Böyle daha anlaşılır oldu sanırım.

yok ciddi degilim ,  :clap:

Sana soyle anlatayim ulkemizde bazi yaglar Mobil 3000 5w 40 , Magnatec 5w 30 , vs vs tam sentetik olarak satiliyor fakat Almanya' da Ameraika ' da bu yaglar kismi sentetik olarak satiliyor ki dogrusuda bu zaten , o yagla icersindeki katki vs duzenlemelerle tam sentetik seviyesinde test sonuclari verecek sekilde tasarlaniyor , ama olayin ic yonu oyle degil yagin icersindeki Grup-4 dedgimiz yag oraninin seviyesine gore tam sentetik olarak satilmasi gerekiyor fakat ulkemizde boyle bir durum yok , hatta sana sunuda soyleyeyim Edge 5w 40 bile Almanyada tam sentetik (fullly shyntethtic ) olarak satilmiyor, bunlari da kafadan sallamiyorum bir Muhendis olarak hem oralarda yasadigim hemde bu konulari baya arastirdigim icin soyluyorum

Arti olarak Castrol alacagina daha uygun fiyata icerigi birebir ayni olan Bp Visco tavsiye ederim ikiside Gemlik ' teki tesislerde dolduruluyor birisine BP digerine Castrol etiketi basiyorlar ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...