Jump to content

Mazda 3 BK üst kapak contası?


DonQuichotte
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar,

Mazda 3 Touring 2009 aracımda, 2000 devir altındaki sarsıntı ve tekleme nedeniyle, sorunun kaynağı olabilecek bileşenler arasında en ucuzu olan bujileri değiştirmekle işe başlamaya karar verdim, zaten üzerindeki NGK'nın LPG bujileri, 3 yıldan uzun süredir üstündeydi, 3 yıl önce de tekleme sorunu olmuştu, yine buji değişimiyle başlamıştım ama sorun, ikisi Fomoco, ikisi markasız olan bobinlerden markasız olanlarından birinin bozuk olmasından kaynaklanıyordu, bozukla birlikte ölçüm değerlerini beğenmediğim markasız diğer bobini de Alman malı Herth + Buss marka bobinlerle değiştirmiştim.

Ancak şimdiki sorunun kaynağı, triger tarafında en baştaki buji yuvasının, üst kapak contasından sızan yağla dolması. Yağ contasını değiştireceğim, açmışken, p0012 hatasına neden olan yağ kontrol valfini de kontrol edeceğim, o da bobinler gibi sahte çıkabilir. Bu değişimle ilgili bir kaç sorum var:

  1. Üst kapak saplama ve vidaları için gerekli tork değerleri, ABD pazarındaki Mazda 3 BK araçlar için 71-84 arası NM olarak verilmiş, ancak onlarda bizim motor yok, 2.0 ve 2.3 motorlar var, dahası, onların kapakları plastik, bizimkiler döküm. Bizim araçların tork değerleri farklı mı, farklıysa değerlerini bilen var mı?
  2. Üst kapak contası olarak Stone ve Victor Reinz markaları çoğunlukta. Tavsiye edebileceğiniz bir marka var mı?
  3. Youtube videolarında gördüğüm kadarıyla, çıkan saplama ve vidaları tekrar kullanıyorlar, bunların yenilenmesi gerekmiyor mu?

Tüm bilgi paylaşımları ve tavsiyeler için şimdiden teşekkürler arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Contayı Victor Reinz marka aldım, ancak aynı gün kargolamayı kabul eden ilk satıcıda, stokta o olduğu için onu seçtim. Çoğunlukla opelcilerin kullandığı onlineyedekparca sitesinden.

İşin tuhafı, İzmir'deki parça satıcılarında bu contanın ya hiç olmaması, ya da sadece 100-200 liralık Çin mallarının olması.

Gerçi aynı gün kargo işime yaramadı, tork anahtarını hızlıca edinmenin iki yolundan biri, yerel parçacılardan birinden basit bir taneyi 3 katı fiyata, 6500 liraya almak veya Amazon'dan İzeltaş markalı olanını 8500 ya da Alman malı olanını 11500 liraya almaktı ki bu buji değişimi dışında rutin kullanmayacağım bir anahtar için fazla geldi. Viktec diye bir online siteden 1910 liraya 10-30 nm sipariş ettim. İzmir'deki hırdavatçı ve parçacılara tork anahtarı sorduğumda, torx diye anladılar, sanayideki adı, ayarlı tork anahtarıymış.

Sağlam bir veriye ulaşamadığım için, üst kapağı 10 nm, bujileri, NGK sitesinde belirtilen 25-30 nm aralığındaki 30 nm ile sıkacağım.

Olası bir diğer sorunum ise yetkili servisin ve mazda forumlarında övülen ustaların bir türlü ilgilenmek istemedikleri p0012 hata koduna neden olduğunu düşündüğüm yağ basınç kontrol valfi. Sadece kirli de olabilir, ancak benim şüphem, daha önce üst motor yapılırken iki bobini sahtelerle değiştiren ustanın, bunu da sahteyle değiştirmiş olması, zira öncesinde böyle bir sorunum yoktu. Bu valfi online satıcılarda sadece Itaqi marka bulabildim, olmazsa Muğla'daki Gören Otomotiv'den, @okkko beyden orijinal parça konusunda yardım talep etmeyi düşünüyorum. Kia yetkili servisi olmuşlar ama hala stokları olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağ sızıntısının nedeni, üst kapaktaki vidaların gevşemesiymiş, tekrar sıkıp geçmek, conta zaten gevreyip kırılabilir durumda olduğu için işe yaramaz, conta değişimi şart.

İkinci konu ise maalesef daha önce taktığım iki adet Herth+Buss bobinler de ölmüş.

İşin ilginç yanı şu: yağ içinde kalan ilk yuvada bujinin tepesi yağlı çıktı sadece. Ancak yağ sızıntısı olmayan ikinci yuvadaki bujide uçlar birbirine kavuşmuş. Tahminimce tekleme sebebi bu bujiydi. İlk yuvadaki bujiye enerji sağlayan bozuk bobin, yağ sayesinde akımı sınırlandığı için bujiye aşırı akım vermezken, yağla kirlenmemiş diğer bozuk bobin, akımı sınırlayan bir şey olmadığı için, aşırı akımla bujiyi eritmiş.

Özetle, iki arıza, birbirini tolere edip arızayı gideriyorlarmış. İkinci arızalı bobinin de altındaki conta sızdırsaymış, sorun çıkmayacakmış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...