Jump to content

Kompakt Hatchback Karşılaştırması... Mazda 3 inside...


Guest infsphinx
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda 3, Astra, Golf, 147, Focus, 307, Stilo ve Megane karşı karşıya

Kompakt hatchbacklerin taht mücadelesi

Kompakt hatchbacklerin nesil dönümünde büyük mücadele yaşanıyor. Her yenilenen model zirveyi sarsıyor, eski krallar tahtlarını kollamakta sıkıntı çekiyor. Bakalım son olarak Opel Astra’nın katıldığı rekabette taç kimin başında kalacak?

Türkiye'de otomobil pazarının 1999'dan günümüze kadar satış toplamının yaklaşık yüzde 30'unu oluşturan kompakt sınıf modeller bir sedan ülkesinde hatchbacklerin de çetin bir rekabetin içinde olduğunu gösteriyor. Her yeni gelen modelde performans, ekonomi, donanım çıtası yükselirken liderlik kolayca el değiştirebiliyor. Geçen yıl Megane'ın satışa sunulmasıyla başlayan yeni nesil hatchbacklerin taht mücadelesi, Mazda3'le ayrı bir renk kazanırken sınıfın yıkılması zor kralı VW Golf'ün beşinci nesliyle aile geleneği olan saltanatı sürdürmeyi başardı. Ama şimdi tahta yeni bir ortak çıktı. Üstelik bu kez tehdit çok ciddi bir rakipten. Sürgündeki Astra önemli özelliklerle kendini yeniledi ve 1960'ların başında kompakt sınıfı kuran Kadett'in torunu olarak tahtı geri istiyor. Ne var ki bu sınıf da uzun süredir Golf'ün elinde. Tacın gerçek sahibini belirleyebilmek için için yeni Astra'yı ezeli rakipleri Golf ve Focus'un yanı sıra 307, Stilo, 3 ve Megane'ın karşısına çıkardık. Her yeni modelde kaliteleri artan sürüş dinamikleri iyileştirilen bu yedi otomobilin arasına çıtanın ne oranda yükseldiğini değerlendirebilmek için Alfa Romeo 147'yi de aldık. Sekiz otomobil kozlarını İzmit Körfez Pisti'nde paylaştılar.

Karoser, iç mekan

Körfez Pistin'de sekiz otomobili yan yana dizdiğimizde, 4420 mm'lik Mazda3';ün burnunun en yakın rakibi Focus'tan 40 mm dışarı uzandığı ortaya çıktı. Sürüş özellikleri, donanım ve fiyatıyla bir üst sınıfta kabul edilen 147, sekiz otomobil arasında en kısa boya sahip. Bu da boyutların segmentasyonda başrol oynamadığını gösteriyor. Ama otomobilin büyük büyük dedesi 1949 model Alfa Romeo D'Este Ville'den aldığı burun yapısı ve özel kuyruk tasarımı onu görünümüyle çok özel yapmaya yetiyor.

Karşılaştırmada sivrilen otomobiller arasında Golf'ün monotonluğu, Megane'ın beyeniye açık kuyruk yapısı düşünüldüğünde 147 gerçekten özel görünüyor. Astra';nın çok şık görünse de yoğun olarak Nissan Almera'yı hatırlatan arka görünümüne karşın burun yapısı oldukça canlı. Sınıfın en uzun otomobili olan Mazda3, 2640 mm'lik aks mesafesinin de payıyla tüm rakiplerinden daha geniş iç mekan sunuyor. Mazda3'e en yakın boyutlarıysa Astra ve Focus sunuyor. Ama uzun boylu olmak en geniş iç mekanın garantisi anlamına gelmiyor. Golf'ün sınıf ortalamalarında kalan boyutlarının ardında genişliğini neredeyse Mazda3';ten fazla hissettiren bir kabin ferahlığı var. Benzer hisleri Megane, Stilo ve 307'de de yaşamak mümkün. Ama Astra ve Focus'ta kullanım alanları rakiplerine göre biraz sınırlı kalıyor. Opel, Golf'ten 39 mm daha uzun aks mesafeli yeni Astra'da bu şansını çok da iyi kullanamamış ama Ford'un yeni Focus için şansı sürüyor. Alfa Romeo 147'yse boyutlarının doğal sonucu olarak kısıtlı iç hacim sunarken sportif karakterine uygun kompakt kabin yapısıyla dikkat çekiyor. Kabin kalitesini büyüteç altına alıp işçilikle birlikte değerlendirdiğimizde Astra'nın 3'le beraber tartışmasız lider olduğu sonucuna varıyoruz. Aslında 147 ve 307'de de malzeme kalitesi çok başarılı ama göze zaman zaman işçilik kusurları batıyor. Aslında Golf'ün de malzeme/işçilik kalitesi yer yer yüksek ama orta konsol başta olmak üzere düşük olduğu bir çok nokta gözümüzden kaçmadı. Kaliteli plastik malzemelerin kullanıldığı Focus'un kabin işçiliği, plastik kalitesinin çok da iyi olmadığı Megane'daki gibi sıkıntı yaratmıyor. Stilo'ysa bu disiplinde tipik Fiat özellikleri sergiliyor. Sekiz farklı kabinin en öne çıkan özellikleri 147'nin Mazda3 başta olmak üzere bir çok rakibine ilham kaynağı olan derin yerleşimli göstergeleri, Astra'nın hassas çalışan dokunmatik sinyal ve silecek kolları, Stilo'nun ileri geri kaydırılabilen arka koltuk sırası, 307 ve Megane'ın soğutmalı torpido gözleri olarak öne çıkıyor. Astra ve 147'nin diğerlerinden daha sert ve yüksek yanal destekleriyle sportif, 307 ve Megane'ın geniş oturma alanlarıyla konfor öncelikli, Focus, Golf ve 3'ün her iki özelliği dengeleyen, Stilo'nunsa yumuşak minderli ve düşük yanal destekli ama bir alt sınıfa aitmiş gibi görünen koltukları tercihi etkileyebilecek özellikler gösteriyor. Ama Stilo'nun arka koltuğunun ileri geri kaydırılabilmesi onu yedi rakibinden ayırıyor. Stilo istenildiğinde daha çok bagaj hacmi, istenildiğinde daha çok diz mesafesi sunabiliyor. Golf'ün sportif görünen uzun minder yapısı kısa boylu sürücüleri tatmin etmeyebilir. Bize göre otomobile en iyi hakimiyet hissini 147 ve Astra'nın yanı sıra yaşlansa da Focus'un koltukları veriyor. 3 ve Stilo'nun sentetik kumaşları kalite hissini biraz azaltırken Megane'ın diğerlerinden farklı olarak minder altına yerleştirilmiş sırtlık ve koltuk ayar kolları dikkat çekici. Koltuk ayarları yeterince pratik ama kullanımla ilgili en sorunlu kumanda Focus'ta bulunuyor. Sürücü koltuğu minderinin altındaki makaralı yükseklik ayar mekanizması kullanışsız ve demode. Kompakt sınıfta ideal bagaj hacmi 350 litre olabilir mi? Sınıfın üç Alman otomobili performans, tüketim ya da fonksiyonellikte bulamadıkları eşitliği bagaj hacminde yakalıyor. Golf'ün selefine göre 20 litre daha çok, Astra'nın selefinden 20 litre daha az kullanım alanı sunarak Focus gibi 350 litrede buluşması akıllara bu soruyu getiriyor. Sekiz otomobil arasında en farklı bagaj yaklaşımı Stilo'dan geliyor. İleri geri kaydırılabilen arka koltuğu Stilo'nun bagaj hacmini de değişken yapıyor. 307'nin bagajı hacmiyle, kullanım kolaylığıyla sorunsuz bir alan. Mazda3 ve Megane'dan sonra Astra kullanıcıları da tampona dönük bagaj tutamakları yüzünden yükleme ya da boşaltma yaptıktan sonra ellerini yıkamak zorunda. Bu arada kendi reklam sloganıyla eleştirelim'sadece güzellik yetmez' uzun yolculuklar için biraz da bagaj hacmi lazım' 147'nin 280 litrelik bagajı sınıfın bagaj cimrisi Corolla'dan (289 lt) bile kücük.

Motor, performans

Son dönemde güç ve tork eğrilerinde önemli düzenlemeler yapılan, buna karşılık tüketimleri dizginlenen 1.6 litrelik motorlar büyük ölçüde benzer karakterlere bürünüyor. Bu benzerlik içinde farklı teknolojileri deneyen üreticiler performans ya da tüketim tercihlerini de kendileri belirliyor. Sekiz otomobil arasında 120 HP'yle bir Alfa Romeo geleneği olarak en güçlü motora sahip olan 147, akıcı performansıyla başarılı olurken buna karşılık tüketimde aynı iyimser tabloyu çizemiyor. Silindir başına çift buji teknolojisi Twinspark'la daha etkili ateşleme sağlayan Alfa Romeo motoru, değişken supap zamanlama kontrol ünitesinin katkısıyla 4000 d/d'nin üzerinde sportif tatlar veriyor. Ama gövde ağırlığı avantajını iyi kullanan Mazda3, sekiz otomobil arasında en iyi performans değerlerini sunuyor. Mazda'nın 105 HP'lik MZR motoru güçlü ve istekli devirlenmesiyle yüksek sürüş keyfi veriyor. Canlı karakteriyle beğeni toplayan 115 HP'lik Renault motoru da başarılı performans değerlerine imza atıyor. Megane'ın akıcılığı sürüş kalitesini belirgin şekilde iyileştiriyor. Tüketimin düşük gerçekleşmesi de önemli bir avantaj. İki yeni Alman rakipten Astra'da son dönemdeki 1.6 litreden itibaren bütün motor versiyonlarına "donanım paketine göre- güvenlik adına devreden çıkartılamayan çekiş kontrol sistemi ekleyerek performanstan bir nebze vazgeçen Opel"in yanmayı optimize eden Twinport sistemiyle ekonomistliğe soyunduğu görülüyor. Bunda da çok başarılı olduğu Mazda3'ün 7.6 ve Megane'ın 100 km'de 7.8 litrelik tüketimlerini izleyen 7.9 litrelik tüketimiyle anlaşılıyor. İkinci nesil Astra'nın sırtındaki en önemli kambur yüksek yakıt tüketimiydi. Ama bu kez hızlı gaz tepkilerine karşın çok etkili performans sağlayamaması, ekonomi yolunda ara hızlanma kozunu dahi yitirmiş olması performans arayan Opel kullanıcılarını hayal kırıklığına uğratabilir. Ama neyse ki Astra'nın en önemli rakibi karşısına çok hazırlıklı çıkmadı. Kaputu altında Golf III'ten beri kullanılan 8 supaplı 102 HP'lik motoru koruyan VW, ortalamalarda kalan performansına karşılık modern tüketim trendlerine pek uyum gösteremiyor. 307, 110 HP'lik motoruyla performansta öne çıkamazken çok benzer vites oranlarıyla Focus'a rakip oluyor. Ama bu ikilinin tüketim ortalamaları da yeni rakiplerinin gerisinde" Stilo'nun motoruysa ne performansı ne de tüketimiyle keyif vermiyor. 147'nin yakıt tüketimi Stilo gibi yüksek ama hiç olmazsa karşılığını veriyor"

Kullanım, konfor Kompakt sınıf otomobillerde son dönemde yaşanan en önemli gelişmelerden biri fren sistemlerinde oldu. 100 km/s hızdaki ani duruşlarda 36 metrede dengeli olarak durabilen ilk kompakt model Mazda3'ü Golf V izlerken sınıfın yeni üyesi Astra da aynı performansı gösterebildi. Her üç otomobilin fren pedalları da yüksek dozlama hissine sahip ve otomobili kolaylıkla kontrol altında tutabilmeye imkan veriyor. Bu disiplinde en uzun duruş mesafeleri 41 metreyle Stilo ve 307'ye ait. Aslında sınıfın sürüş dinamiğiyle ilgili en önemli gelişmesine Astra imza koydu. Ancak bu sınıfta bir ilk olan direksiyonla entegre çalışan aktif süspansiyon sistemi IDS Plus, alt donanım seviyelerinde bulunmadığı için bu karşılaştırmada bir avantaj getirmiyor. Süspansiyon sistemleri elektronik çekiş kontrol sistemi ASR’yle desteklenen 147, Astra ve Golf’ün yanı sıra ESP’ye sahip Mazda3’ün yol tutuş konusunda üstün performans sergilediğini gördük. Sınıfın yenisi Astra, elektro hidrolik direksiyonunun keskin yönlendirmeleriyle yüksek hakimiyet hissi verirken hızlı döndüğümüz virajlardaki ani gaz kesmelerde arkasını çok kontrollü olarak bıraktı. Benzer özellikler 147 ve Golf’te de gözlemlendi. ASR devreden çıkartıldığında bile arkadan kontrollü kopmalar yaşatan bu iki otomobil, güvenlikten ödün vermediler. Ama bu durumun tam zıttında neler olabileceği Stilo’da yanıyor. Özellikle slalom testlerinde arkası belirgin şekilde kontrolden çıkan Stilo’da direksiyon sistemi de işini bir hayli özensiz yaptı. Ani ağırlık transferlerini pek sevmeyen Megane’da süspansiyon sistemi önemli sıkıntılar yaşatmasa da direksiyonun hissizliği ve ani manevralarda verilen komutun tersine güç uyguluyormuş hissi vermesi eksi puanla notlarımızın arasına girdi. Bu disiplindeki gerçek kahramanlardan biri Focus’tu. Golf ve Astra’nın yanında bir kuşak eski teknolojiye sahip olsa da Focus, kolay kontrol edilebilen ve sürücüsüne pek risk yaşatmayan üstün yol tutuş performansı sergileyebiliyor. 307’nin virajlarda fazla yana yatması ve süspansiyonun özellikle bozuk yüzeylerde gürültülü çalışması puanlarını kırmamıza neden oldu. Megane’da kapı içleri ve zemindeki kapaklı gözler, 307’de kokpit ergonomisi, Mazda3’te kullanıcının sevdiği türden bol “oyuncaklı” orta konsol tasarımı, Golf’teki ferahlık hissi ve 147’de sporcu kimliğin her noktada öne çıkması keyif veren özellikler. Ama sınıfın en yenisi Astra’da kabin içinde değişkenlik bir yana kullanışlı gözlerin bile bulunmaması çok şaşırtıcı. Ön kol dayanağının açık ya da kapalı olması fark etmeksizin vites değiştirirken sürücünün koluna çarpma riski taşıyan Astra’da kokpit üzerindeki kumandaların karmaşık menülerle yönetilebilmesi, havalandırma kumandalarının oturma pozisyonuna göre fazla aşağıda kalması ve Türkçe bilgi ekranındaki (menzil yerine kapsama alanı gibi…) bazı ifade bozuklukları dikkat çekici. İlk nesilden bu güne Golf’le özdeşleşen kalın C sütunu nedeniyle kısıtlı arka çapraz görüş sorunu beşinci nesilde de devam ediyor. Bu sorun Stilo’da da kendini gösteriyor. Golf’ün dış aynalarındaki sinyal lambalarının özellikle gece sürüşlerinde yandığında sürücünün gözünü alabilmesi de notlarımız arasında kendine yer buldu.

Fiyat, donanım

Otomobillerin donanım listeleri incelendiğinde Golf’ün yanı sıra Megane ve 3’ün yıldızlarının parladığı ama Astra’nın perde havayastıkları, yol bilgisayarı, baz versiyondaki çekiş kontrol sistemi gibi eksiklerle ayak uyduramadığı görülüyor. Golf rakiplerinde yer almayan elektronik diferansiyel kilidi gibi tutunma kararlılığını arttıran ekipmanı standart sunarken CD çalar da standart donanımında yer alıyor. Ama buna karşılık Mazda3 altılı CD değiştiriciyi standart olarak sunan tek otomobil. Bir diğer donanım zengini Megane da far ve yağmur sensörünün standart sunulduğu tek model. 147 ve Golf’ten sonra en pahalı model olan Megane, bunun karşılığını ödemeyi biliyor. Megane’ın rakiplerinin tümünde sunroof opsiyon olarak sunulurken Fransız temsilcisinde panaromik cam tavan seçeneği bulunuyor. 307’de bazı donanım eksikleri bulunmasına karşın satış fiyatı da yüksek seviyede. Yeni nesli için sonbaharı beklediğinden nispeten hesaplı fiyata satılan Focus, durumu donanımındaki eksiklerin geçen yıl yapılan düzenlemeyle kapatılmasıyla kurtarıyor. 41 milyar liralık fiyatıyla 147’nin ekipman eksiklerini sporcu imajıyla karşılamaya çalıştığı görülüyor. Çünkü bu otomobilde elektrik kumandalı arka camlar bile bir üst versiyonda standart olarak sunuluyor. Stilo’ysa karşılaştırmanın en düşük fiyatlı modeli. Ama eksikleri opsiyonlarla kapatıldığında fiyatı da yeni nesil rakiplerin seviyesine ulaşıyor.

Megane, Golf, Astra ,307, Stilo, Mazda 3, Focus, 147

Fabrika verileri

Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4 Sıralı/4 Sıralı/4 Sıralı/4 Sıralı/4 Sıralı/4 Sıralı/4 Sıralı/4

Subap/eksantrik sayısı) 16/2 16/1 16/2 16/2 16/2 16/2 16/2 16/2

Motor hacmi (cc) 1598 1598 1598 1587 1596 1598 1596 1598

Maksimum güç (HP-d/d) 115-6000 102-5600 105-6000 110-5800 103-5750 105-6000 100-6000 120-6200

Maksimum tork (Nm-d/d) 152-4200 148-3800 150-3900 147-3900 145-4000 145-4000 145-4000 146-4200

Son hız (km/s) 192 184 185 184 183 182 185 195

Şanzıman 5 ileri vitesli manuel 5 ileri vitesli manuel 5 ileri vitesli manuel 5 ileri vitesli manuel 5 ileri vitesli manuel 5 ileri vitesli manuel 5 ileri vitesli manuel 5 ileri vitesli manuel

Frenler (ön/arka) disk/disk disk/disk disk/kampana disk/disk disk/disk disk/disk disk/kampana disk/disk

lastikler 195/65 R15 195/65 R15 205/55 R16 205/55 R16 195/65 R15 205/55 R16 195/60 R15 195/60 VR15

Tüketim (fab. ver.)(lt/100 km) 5.7/6.8/8.8 5.6/7.2/9.8 5.5/6.6/8.5 5.8/7.2/9.5 5.8/7.4/10.3 6.0/7.2/9.3 5.4/6.8/9.4 6.4/8.2/11.2

Depo hacmi (lt) 60 55 52 60 58 55 55 60

Boş ağırlık (kg) 1150 1175 1190 1193 1250 1160 1150 1220

Bagaj hacmi (lt) 330/1190 350/1305 350/1270 340/1330 335/410/1305 300/635 350/1205 280/1030

Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4209/1777/1457 4204/1759/1485 4249/1753/1460 4202/1745/1510 4253/1756/1525 4420/1755/1465 4380/1699/1430 4170/1729/1442

Aks mesafesi (mm) 2625 2575 2614 2610 2600 2640 2615 2545

Test verileri

Fren mesafesi (m) 38 37 36 41 41 36 39 39

Tüketim (lt/100km)/Menzil 7.8/769 8.3/662 7.9/658 8.2/731 8.4/690 7.6/723 8.1/679 8.4/714

Hızlanma

0-50 km/s 3.5 3.9 4.2 3.6 3.6 3.5 3.5 3.3

0-100 km/s 10.9 11.8 13.1 11.4 11.7 10.7 10.9 10.9

0-130 km/s 18.4 19.0 21.7 19.0 18.4 17.4 18.4 17.6

0-400 m 17.5 18.0 18.8 17.9 18.1 17.4 17.6 17.2

60-100 km/s(4. vites) 11.1 11.5 11.5 11.8 13.5 11.0 12.8 9.9

İç gürültü (db(A))

50 km/s 60 60 57 60 59 61 62 60

100 km/s 64 64 66 66 66 66 66 65

130 km/s 67 67 70 69 68 68 69 70

Megane

Zengin donanım, ergonomik, geniş ve kullanışlı iç mekan, iyi yalıtım, yüksek konfor. Başarısız direksiyon sistemi, ani ağırlık transferlerinde yol tutuş problemleri, kasvetli iç mekan.

Golf

İyi yol tutuş ve fren performansı, zengin donanım, geniş ve ferah iç mekan. Yer yer vasat malzemeler, küçük işçilik kusurları, zor kullanılan bagaj kapağı mekanizması, arka çapraz görüş.

Astra

Fren ve yol tutuş performansı, güvenlik donanımı, kabinde malzeme ve işçilik kalitesi. Kumanda karmaşası, sert koltuklar, kabinde göz eksikliği, eli kirleten bagaj kapağı tutamağı.

307

Geniş, ferah ve kullanışlı iç mekan, zengin donanım, kalite hissi yüksek kabin. Gürültülü süspansiyon, ani ağırlık transferlerinde tutunma sorunları, uzun duruş mesafesi, vasat performans.

Stilo

Geniş, kullanışlı ve değişken iç mekan, süspansiyon konforu. Düşük performans, yüksek tüketim, yol tutuş zaafları, hassa olmayan direksiyon, işçilik ve malzeme kalitesi.

Mazda 3

Mükemmel fren performansı, başarılı yol tutuş, hassa direksiyon, geniş, kullanışlı ve kaliteli iç mekan. Kalite hissi düşük koltık kaplamaları, eli kirleten bagaj kapağı tutamağı, küçük bagaj,arka çapraz görüşü.

Focus

Başarılı yol tutuş, direkt çalışan direksiyon, süspansiyon konforu. Donanım eksikleri, kabinde küçük ergonomik kusurlar.

147

Yüksek performans, yol tutuş, yüksek imaj,başarılı oturma pozisyonu. Yüksek fiyat, yer yer düşük malzeme ve işçilik kalitesi, küçük bagaj.

Sonuç

Çetin mücadelelerde rakipler güçlendikçe ayrımı yapmak ve sırayı belirlemek zor oluyor.Ama sürüş özellikleri, kabin kullanışlığı, zengin donanımı ve başarılı fren performansı ile Golf öne çıkıyor ve birinci oluyor.Astra şık tasarımı, rekabetçi fiyatı ve başarılı sürüş özelliklerine rağmen standart donanım eksikliğinden dolayı ikinci sırada yer alıyor.Mazda3, başarılı performansı, fren sistemi ve yakıt tüketimiyle öne çıksada donanım eksikleri ve küçük bagajıyla puan kaybediyor.Megane'ın yol tutuş ve direksiyon sistemindeki zaafları nedeniyle kaybettiklerini zengin donanım, başarılı performansı ve makul yakıt tüketimi ile geri kazanıyor.Bütün bu doneler toplandığında Megan ve 3 üçüncülüğü paylaşıyor.Focus sürüş dinamikleri ile dördüncülüğe oturuyor.Onu Peugeot ve Stilo izliyor.147'nin rakiplerine kıyasla çok yüksek fiyatı tüm üstünlükleri unutturuyor ve Stilo'yu önüne geçiriyor.

kaynak : http://www.autoshow.com.tr/karsilastirma/00809/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

eski bir karşılaştırma ve sonuç bölümünde ciddi ciddi saçmalanmış bir test bu. yukarıdan aşağı doğru indikçe "mazda'nın liderliği" ile övünürken son paragrafı okuyup dumur oluyor insan :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest infsphinx

eski bir karşılaştırma ve sonuç bölümünde ciddi ciddi saçmalanmış bir test bu. yukarıdan aşağı doğru indikçe "mazda'nın liderliği" ile övünürken son paragrafı okuyup dumur oluyor insan :)

aynen bana da bu oldu ....

sakin sakin okurken vay bizim guzu şöle iyi böle iyi çıkmış derken sonuç bölümünde ne dio la bunlar oldum resmen... :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu karşılaştırma 2005'in ilk yarısına ait yanlış hatırlamıyosam. Hatta Focus eski kasa focus.

Ya da yeniden yapıp aynı yorumları yazdılar  :eek:

Ben okuduğumda da sonuç kısmında aynı şaşkınlığı yaşamıştım. Alakasız biri yazdı herhalde o kısmı  8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

eski bir karşılaştırma ve sonuç bölümünde ciddi ciddi saçmalanmış bir test bu. yukarıdan aşağı doğru indikçe "mazda'nın liderliği" ile övünürken son paragrafı okuyup dumur oluyor insan :)

aynen, birde donanım eksikliği demiş nesi eksik dierlerinden fazlası bile var
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne yani en iyisi mazda 3 yazıcaklar diye mi bekliyodunuz sahi :) Nası iyi olsun yav, bagaj açarken eliniz kirleniyor, aaaaa bagaj açarken eli kirleten araba olsa olsa 3. olur zaten  :2funny:

Not: Araştırmayı yazan mazda 3 satılmayınca mecbur eli gitmemiştir birinci yapmaya

Not2: Kusura bakmayında kırmızı arabada kırmızı parlak noktaları olan siyah gayet spor duran bi koltuğa sahibim, milletin dandirik bej krem koltuklarının yanında mı benimki kalitesizmiş

Not3: Kırmızı golf, kırmızı focus, kırmızı 147, kırmızı megan ve bi de kırmızı mazda 3 ü yan yana bi yıkatalım yıkamacıda, bilim bakalım bunlardan hangisi kırmızı çıkıcak :) O zaman kalıyo mu bakalım donanım monanım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

ya bu testi uzun zaman sonra bir daha okudum bugun ve mazda3 performans değerleri olarak hepsinden iyi fakat nasıl alfa iyi olabiliyor  :2funny: 120 bg alfa 0-100 de bu teste göre mazda3 den kötü 0-50 kötü nasıl iyi oluyor  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...