Jump to content

Mazda 323 BG (1989-1994)Yakıt Tüketimi


kavsut
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ben etkileyeceğini çok sanmıyorum, çünkü benim 13 inç sac jant vardı yerine 15 çelik taktırdım lastik genişliği 175 den 195'e çıktı.

Sürtünme arttı ama çelik jant ile sac jant arasındaki ağırlık farkınıda göze almak lazım.

Celik janta geçince araba belli bir oranda hafifliyor.

Benim ölçümlerine göre çok hassas olmasada ben pek bir fark göremedim.

sayın carpetamam cevabınıza teşekkürler ama ben çoktan jantlarımı vede lastiklerini değiştirdim çokta memnunum orjinal ebat kullanıyorum şu an hem ucuz hemde her açıdan avatajlı. kesinlikle orjinal ebatın dışında ebat kullanılmamasını öneriyorum kullanılsa bile değişim oranı %3 ü aşmamalı.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...
  • Yanıt 91
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • ugurince

    4

  • NoooFearrrr

    12

  • domestos

    5

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Aracın otomatik şanzıman çok iyi degil,daha bujilere falan bakamadım,kablosuda çok iyi görünmüyor ama iç tırnaklarını güzelce temizledim.Karbiratördede sorun gözlemliyorum çok fazla kusuru vardı her yeri deliklerle doluydu :D epeyce düzelttim.Buna ragmen yakıtı iyi gibi.

20tl lik gaz ile neredeyse 100km ye yakın yol yapıyorum.Fakat şanzımana yüklenmemek için süratim en fazla 60km civarında oluyor fakat yolumun üzerinde yokuşlar çok fazla,en önemli unsurda içinde çocuklarımı taşıyorum sağdan yavaşca devam. ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

oktay usta en güzelini yapıyosun bence zaten . önce güvenlik gelir, ama derimki arabayı biraz toparla , hiç şanzımana bulaşmadan elden çıkarıp temzi bir araç bul kendine tabii imkanlar dahilinde, sorunlu bir oto şanzımanla uğraşmak sıkıntılı olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
Guest greystone

1300 motor 3 ileri otomatik değerleri

Fuel consumption

extra-urban / city / highway / average combined:

(city cycle is based on typical European traffic)

l/100km:

6-7.7 / sehiriçi 9.2-11.7 / uzun yol 7.5-9.1 /  ortalama 8.2

1600 motor 4 ileri otomatik değerleri

Fuel consumption

extra-urban / city / highway / average combined:

(city cycle is based on typical European traffic)

l/100km:

5.3-6.8 / şehiriçi 7.7-9.9 / uzun yol 6.5-7.9 / ortalama  7.1

1600 motor 3 ileri

Fuel consumption

extra-urban / city / highway / average combined:

(city cycle is based on typical European traffic)

l/100km:

6.3-8.1 /  şehiriçi 9.5-12.1 / uzun yol 8.6-10.6 / ortalama 8.5

bende 1600 motor 3 ileri karbiratörlü 323 var şehiriçinde basarsam 30 kuruş yakıyor yani 12 litreye denk geliyor sakin kullanırsam 25 kuruş yakıyor oda 10 litreye geliyor lpg ile 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende 1600 motor 3 ileri karbiratörlü 323 var şehiriçinde basarsam 30 kuruş yakıyor yani 12 litreye denk geliyor sakin kullanırsam 25 kuruş yakıyor oda 10 litreye geliyor lpg ile 

Yukarıda ki yakıt değerlerinin kaynağı nedir acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...
Guest greystone

şanzıman 4 ileri olsaydı 10 litreye düşerdi tahminimce yakıtımız. 30 km hıza gelince son vites yani 3e atıyor araba :D . mermerler 3 kuruş az kazanaydında 4 ileri enjeksiyonlu klimalı modeli getireydinya

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      ben memnunum arabadan 4 ileri olanlarıda çok satılmış TR de özellikle 1992 den sonra olanların çoğu 4 ileri fakat 3 ileri daha sağlıklı bir şanzıman, en azından o tarihlerde öle gözlemlenmiş kullanıcılar tarafından , bir faktör daha var , enjeksiyonlu olmaması da bence + bir durum lpg ye uyumsuzluk problemi yok sıralı lpg gerekmiyor, yakıt olarakta güç ve tork olarakta pek fark yok iki farklı model arasında. Bizim arabalarımız en iyisi bence. :) 

      30 km ile giderken 3 e atıyosa bir problem var sizin kullanım tarzınızda bence çünkü ben aracımın vites değişimini bile ayarlayabiliyorum, gaza yüklenince öle ayarlı yüklenmelisinizki vitesi ona göre büyütsün az gaz verirseniz araç çabuk büyütür vitesi , ayarında olmalı herşey, ayrıca aracınızın torku vede çekişi, şanzımanın durumuda bunda etkendir aracın lpg uyumu iyi olmalı çünkü şanzıman aracın motoruyla çok uyumludur , en ufak bir fark durumu değiştiriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet otomatik araba kullanmak zamanla alışmayı gerektiriyor sanırım, 2013 sıfır km jetta 1,6 dizel otomatik kullanma fırsatı buldum, bulmaz olaydım neredeyse otomatik araçlardan soğudum diyebilirim...

Araca yüklenmiyorsun ama bakmışsın 1200 devirde 7.vitese gelmiş, hızlanman gerekiyor gaza yükleniyorsun toparlayıp hızlanması için bir süre geçiyor, yanında da sekman şakırtısı cabası, bundan önceki 2011 model jetta otomatikte ise araç 120 binde motor istiyordu...

:krrsz:

Mazda3 otomatikler de bu mantıkla çalışmıyordur umarım yoksa hayallerim aşkım ve ben son bulabilir... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest greystone

      ben memnunum arabadan 4 ileri olanlarıda çok satılmış TR de özellikle 1992 den sonra olanların çoğu 4 ileri fakat 3 ileri daha sağlıklı bir şanzıman, en azından o tarihlerde öle gözlemlenmiş kullanıcılar tarafından , bir faktör daha var , enjeksiyonlu olmaması da bence + bir durum lpg ye uyumsuzluk problemi yok sıralı lpg gerekmiyor, yakıt olarakta güç ve tork olarakta pek fark yok iki farklı model arasında. Bizim arabalarımız en iyisi bence. :) 

      30 km ile giderken 3 e atıyosa bir problem var sizin kullanım tarzınızda bence çünkü ben aracımın vites değişimini bile ayarlayabiliyorum, gaza yüklenince öle ayarlı yüklenmelisinizki vitesi ona göre büyütsün az gaz verirseniz araç çabuk büyütür vitesi , ayarında olmalı herşey, ayrıca aracınızın torku vede çekişi, şanzımanın durumuda bunda etkendir aracın lpg uyumu iyi olmalı çünkü şanzıman aracın motoruyla çok uyumludur , en ufak bir fark durumu değiştiriyor.

http://www.automobile-catalog.com da  normal sürüşde 1 vitesden 2.vitese 19 km hızda 2.vitesden 3.vitese 29.km hızda iken geçiş yapar yazıyordu

şuan 100 km 12.4 litre lpg yakıyor 20 km ortalamanın altında hızım oluyor. şehiriçinde hız ortalaması biliyorum çünkü eski arabamda yol bilgisayarı vardı ve aynı güzergahı kullanıyorum :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Benim arabamın durumunu hız olarak değilde devir olarak açıklayayım çünkü sonuçta şanzıman motorun devrine vede tabii buna bağlı olarak  torkuna göre vites değişir, gaz normal oranda basınca vede düz yolda genelde benim arabam 4000 devirde vites büyütür, gaza fazla basarsan veya yokuş çıkarken 4500 lerde vites büyütüyor, sizin açıklamanıza göre ki zaten daha önce bahsetmiştiniz vitesi erken değişip aracın geç toplamasına sebep oluyor  ise ,  bence sebebi aracınızın gereginden fazla hava alıyor olması lpg de iken, benzindede aynı durum oluyosa ben yanılıyorum demektir, eğer araç benzinde  daha yüksek devirde vites değişip daha iyi topluyosa dediğim gibidir vede mazda 323 bölümünde en iyi performans ile alakalı püf noktalar isimli makalemi okumanı öneriyorum.

      Anladığım kadarıyla siz biraz bayıltarak kullanıyosunuz arabayı, oto vites biraz gaz basmayı ve iyi zamanlamayı gerektirir, bir ara aracımın hızlanma videosunu çekip bırakacam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest greystone

o arabam iyiydi ama şehiriçinde pek iyi sayılmaz hb olsada geniş bir araba park etmesi zor oluyordu bazen. mazda şehiriçinde daha rahat geldi direksiyonu freni daha yumuşak ne küçük ne büyük . 186000 kmdeydi motoruna el değilmedi hiç .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...
Guest greystone

    Benim arabamın durumunu hız olarak değilde devir olarak açıklayayım çünkü sonuçta şanzıman motorun devrine vede tabii buna bağlı olarak  torkuna göre vites değişir, gaz normal oranda basınca vede düz yolda genelde benim arabam 4000 devirde vites büyütür, gaza fazla basarsan veya yokuş çıkarken 4500 lerde vites büyütüyor, sizin açıklamanıza göre ki zaten daha önce bahsetmiştiniz vitesi erken değişip aracın geç toplamasına sebep oluyor  ise ,  bence sebebi aracınızın gereginden fazla hava alıyor olması lpg de iken, benzindede aynı durum oluyosa ben yanılıyorum demektir, eğer araç benzinde  daha yüksek devirde vites değişip daha iyi topluyosa dediğim gibidir vede mazda 323 bölümünde en iyi performans ile alakalı püf noktalar isimli makalemi okumanı öneriyorum.

      Anladığım kadarıyla siz biraz bayıltarak kullanıyosunuz arabayı, oto vites biraz gaz basmayı ve iyi zamanlamayı gerektirir, bir ara aracımın hızlanma videosunu çekip bırakacam.

4000 devir çok yüksek abi ben şehiriçinde 3000 deviri pek geçmiyorum . Normal kullanımda 2000-3000 devir arasında seyrediyor. yokuşda ise önüme biri geçmezse yani torku koruyabilirsem bayılmadan çıkıyor 2500-3000 devir arasında .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

26 lt lpg ile şehiriçi 180 km yaptım. Uzun yolda aynı lpg ile 250 km. Bana çok kötü geldi bu rakamlar.100 km de 14 lt. nasıl bir rakamdır. Bu depo bitsin benzinde deneyecem. Eski lpg yi söktürüp yeni lpg taktırdım keşke taktırmasaydım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26 lt lpg ile şehiriçi 180 km yaptım. Uzun yolda aynı lpg ile 250 km. Bana çok kötü geldi bu rakamlar.100 km de 14 lt. nasıl bir rakamdır. Bu depo bitsin benzinde deneyecem. Eski lpg yi söktürüp yeni lpg taktırdım keşke taktırmasaydım.

Sağlam bi ayar istiyor... Hava yakıt karışımını düzgün ayarlayamazsan ya çok yakar ya daha önce olduğu gibi aracın yığılma yapar çekmez.

Bunu işinin ehli çoğu usta bilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26 lt lpg ile şehiriçi 180 km yaptım. Uzun yolda aynı lpg ile 250 km. Bana çok kötü geldi bu rakamlar.100 km de 14 lt. nasıl bir rakamdır. Bu depo bitsin benzinde deneyecem. Eski lpg yi söktürüp yeni lpg taktırdım keşke taktırmasaydım.

Eski lpg ve yeni lpg , olan biteni iyice bir anlat bakalım problemi tasvir et bakalım neyin nesiymiş.  Şehir içi kriteri  çok değişkendir vede bir anlam ifade etmez lakin gaz kesmeden uzun yol tüketimi kriter olur, uzun yoldaki devir vede kullanım şartları neler , ortalam hız neydi , ortada tüketiminize iyi veya kötü diyebileceğim bir detay malesef yok,
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...