Jump to content

Otomatik Vites Geçiş Aralıkları


mr.woox
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

otomatik Mazda3 aracımı 2 gün önce teslim aldım. hoşuma gitmeyen şöyle bi durum var. 40-50 km hıza ulaştığımda 3.vitese geçmiş oluyor. (bazen 4 e bile geçmiş oluyor bu hızdayken) hafif rampa tırmanmaya başladığım anda bariz bi şekilde vites küçültme yapması gerekirken vitesi düşürmüyor.

elle müdahale etmek zorunda kalıyorum. bu durum biraz canımı sıktı. biraz daha spor diyeceğim ama spor da değil normal bir sürüş için ne yapmam gerekiyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik vitesler her durumda en yüksek vitese geçme eğilimindedirler. Daha seri olmasını sağlamak için gaza biraz dokunmak veya manuelde kullanmak gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

daha önceki aracım astra easytronic'ti. ayn durumda hafif yokuşu tespit edip vites düşürüyordu. bu baya geç algılıyor. ya ayak ile (kickdown) ya da elle müdahale etmek gerekiyor. nerdeyse duracak hıza yakın bir hıza geldiğimde vitesi düşürüyor. bence yakıt tüketiminin fazla olmasının başlıca sebeplerinden birisi bu sanki. çünkü araç o devirdeyken o devrin hızında gitmiyor aslında. fazla gaz yiyor yani. (manuel viteste ayak debriyajda biraz basılı ve gaza basılı durumla aynı durum). servise bi sorucam bakalım. belki yeni program yükleterek bu sorun çözülüyodur. sizleri de haberdar ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

kick down o anda mümkün olan en küçük vitese geçirmek için gaza abanmaktır, gaza kickdown a  göre daha az abanırsanız  yine vites küçültüyor yokuşta sorun yaşamıyorum ben aldıgımdan beride 1 ya da 2 kere manuelde kullanmışımdır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

evet bu şekilde en az 1 en fazla 2 vites düşürülebiliyordu astra'da.

m3 te de aynı şey geçerli sanırım.

benim bildigim tüm otomatiklerde vites böyledir gaza basışa göre küçültür, gazdan ayağı çekişe göre büyütür 17 yaşındaki aracımdada aynıydı 0 km aldıgımda da özetle mantık aynı
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest edarguner

Bende de Bir tane Opel Astra Easytronic var.Benim en nefret ettiğim yanı yokuşta kalkarken arabayı kaydırıyor :) Normalde el freni ile kalkışı sevmediğim için hep 2 ayak kullanarak kalkıyorum.Bir 15-20 derece eğimli yolda aşağı giderken kompresörü 4000 devirlere kadar çıkıyor.Hep Manuelde kullanıyorum bende.Mazdamın Gözünü seveyim:P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

yeni otomatikler, mazda3 ve 6da ahil olmak üzere fazla eğimli yokuşlarda hafif kaydırıyor zaten..ama eski sitemlere göre devirleri çok daha aşağıda birazda o sebep oluyor.

evet eskilerde 1100 dür rölanti devri şimdikilerde 800 falan, manuel 2 de kaydırmıyor geriye
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bizde corsa var bitane yokuşta kaçırıyor çünkü frene basıldığında araba kompresörden çıkıyor sanki boşa alıyor frenden çektinten 1-2 saniye sonra gaza basıyor ve bu arada geri kaçırıyor. aslında trafikte işe yarıyor az yakması bakımından ama yokuşta sıkıntı çıkartıyor.

Bende de Bir tane Opel Astra Easytronic var.Benim en nefret ettiğim yanı yokuşta kalkarken arabayı kaydırıyor :) Normalde el freni ile kalkışı sevmediğim için hep 2 ayak kullanarak kalkıyorum.Bir 15-20 derece eğimli yolda aşağı giderken kompresörü 4000 devirlere kadar çıkıyor.Hep Manuelde kullanıyorum bende.Mazdamın Gözünü seveyim:P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...