Jump to content

Mazda 323 Rölanti Ayarı


Mustafa06
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

sağol ibrahim arkadaşım bakalım orjinal buji kablolarını bi servise soracağım pahalı değilse yenilerim ilgin için teşekkürler ..

Rica ederim, piyasadakine göre pahalıdır ancak orjinal kablo 5-6 sene gider benzinde kullandığınız için fazla bile dayanır, normal bir yan sanayi kablo en fazla 1 sene dayanır, genelde tüm yedek parçalarda ömür bu şekilde, bunuda göz önünde bulundurun mutlaka :hi:
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

seferihisarlı mazdacı

servise termostat kapağı siparişi verdim gelince beni arayacaklar almaya gittiğimde olmassa bi takım buji kablosu alırım ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

servise termostat kapağı siparişi verdim gelince beni arayacaklar almaya gittiğimde olmassa bi takım buji kablosu alırım ...

En doğru yatırım, hatta termostat kapağı aldıgınız için fiyatta ufak bir indirim bile yapabilirler belki :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

selam inşallah sorunu bulmuşsundur ama eger bulamamışsan benim lantiste meydana geleln ve yaklaşık 6 ay sonra şans eseri buldugum sorunu naktarayım. benim 98 lantisim var ve aracım rölantide devir saati sürekli düşüyor kalkıyor ve bazende stop ediyordu. ustalar nedenini bulana kadar yaklaşık bir 700 tl harcadım ama bulamadılar. nedeni lantis in motorunun önünde radyötere bakan tarafında motorun altın dan çıkan ve tekrardan gaz kelebeginin altından tekrar motora baglanan bakır bir borunun çatlaması ve buradan hava kaçırması. bu hava kaçırma ile araç rölanti tutmuyor ve yakıtıda artıyor. umarım sana yardımcı olur. eger bendeki borunun çatlagı büyüyerek çatlak yerinden kırılmasa sorunu bulamayacak ve kafayi yiyecektim. :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

seferihisarlı mazdacı

cevaplarınız için çok teşekkürler arkadaşlar ....sorunu bulmuş değilim pek üstünede düşmüyorum fazla problem olmuyor yani motor stop falanda etmiyor sadece ara sıra rölanti dalgalanma yapıyor bakalım buji kablolarını ilerde değiştirince belki düzelir .....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Merhaba arkadaşlar.

Bende otomatik vites 92 model 323 sedan araç var..n'de yada p'de iken sorun omuyor ancak.Işıklarda yada bir yerde duraklarken vitesteyse araba titireme yapıyor rolanti 0,50 'ye iniyor.Karbüratörcüm yükseltsede yeniden indi..Daha yükseltirsem vites atarken arabayı sarsar dedi...Benzer sorun yaşayan arkadaşlar varmı.Bu neden kaynaklanıyor olabilir..

Edit : Tamamı büyük harf ile başlık yazmayınız. Tekrarında mesajlarınız silinir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

benimde otomatik aynı durum bendede oluyor bir müddet iyi gidiyor sonra kendilğinden rölanti düşüyor vede titreme sallantı başlıyor kimse cevap yazmamış herhalde bu sorun sadece bizde var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanrırım öyle .Ama ben motrcumla konuştuğumda şundan bahsetti.Şanzumanın içinde bi rsistem varmış.araba rolantiye geçince o devreye girer ve seviyeyi korurumuş.Yani şanzumanaın içindeki bir cubuk,,hortum ,demir veya her ne ise onda sorun varmış..İçte birşey olduğu için dolayısıyle pahalı bir olaya benziyor..Sonuçt aşanzuman açılacak...Ama bir şanzumancıya göstericem en yakın zmanda belki onlar brişey söyler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

merhabalar arkadaşlar sorunu su sekilde dile getiriyim arabamı çalıştırdım rolentide 1000 devir herşey normal ancak farları yaktım devir 800 e duştu kaloriferi açtım 700 e duştu sinyal verdim yandığında 600 sonduğunde 700 aynı anda direksiyonu ters çevirdimmi devir gitti araç stop etti bu nedir morotu açıp rolenti ayarını arttırmaktan bir hal oldum arac rolentide 1200 devire çıktı ki bu srunları yaşamayayım onu da geçtim rolentiyi yukseltiyorum ancak biraz gezdikten sonra yine duşuyor devir 800  acaba otomatikjikle ile mi ilgili karburatorun solundaki yayın ordaki vida yı sağa sola cevirince devir ayarlanıyor ancak şu an onda boşluk var acaba ondan dolayı mı ben genelde soldaki vidadan ayarı yapıyordum sağdakine dokunmuyorum ancak onda bir boşluk olduğunu fark ettim bunu nasıl cozeceğım ben acaba akuden mi sorun ki? ki sıkıntı olmaya başladı aracı çalıştırıp ısıtmadan gittiğimde viraja gidince stop ediyor arac surekli gaz vererek direksiyonu ceviriyorum ayrıca birde gecenler debir kaç kez başıma geldi onuda sorayım aracla hızlanıyorum 1. vte 5500 de vites atıyorum 2. vites 5500-6500 arası vites atıyroum bu şekilde hızlanıyorum 140 ve ustune gelip basmaktan vazgeçip aracı boş vitese attığımda devir dibe kadar inip stop ediyor kafayı sıyıracağım yardımcı olusanız sevinirim bu iki problem mahvetti beni

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle aracınızda otomatik cikle olduğu için tam ısınmadan bunları yaparsanız stop etmesi normaldir fakat ısındıktan sonra normal rolanti devrine gelince (800-900 arası) farları kaloriferi sinyali yakıyorum devir düşüyor diyorsanız o zaman şarj dinamosuyla alakalı bir sorun olabilir. Yuksek hızdan bir anda boşa atarsanız aynı anda birde viraja girerseniz normal bir durumdur rolanti düştüğünden stop etmiştir (benim eski aracımda öyleydi) yüksek devirden sonra boşa bıraktığınızda hafif bir ayagınız gaza dokunsun özellikle viraj varsa.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ısınsın soğusun hiç fark etmez bir saat aracı kullandığımda bile farları açınca frene basınca vs vs duşuyor devir ayrıca hızlandıktan sonra vitese boşa geçer geçmez stop ediyor direksiyon filn dokunmuyorum ben yine usatlara bir gosteriyim bakiim ne diyecekler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Direksiyonu çevirince rolanti düşmemesi için bir ayar vidası olucak ama nerde olduğunu hatırlamıyorum, farlarda rolantinin çok az düşmesi normal ama siz bir oto elektrikçisine götürün baktırın ne var ne yok..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İbrahim'in dediği gibi farları açtığınızda rolanti düsmesi normal. Karbüratörün sagında gaz telinin olduğu bölgede vida tarzında ayarı var direksiyonu cevirdiğinizde belli ölçüde gaz vererek stop etmesini önlemiş oluyor o ayarı yaparsanız dönüşlerde sıkıntıya çözüm olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geçenlerde onu ayarlayayım dedim baya bir boşluk var dikkatimi çekti acaba gaz ayarı yaparken gazcı yanlışmı yaptı onuda kurcalaığını gordum çunku o telde bir hava var basınca pıs ediyor vidaya bir kurcalayım baktım olmadı elektrikçiye gideriz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

karburatorun sağınddaki vidayı baya bir sıktım arac çalıştımı otomatik jikle devreye gidrdi arac 3500 devirde çalıştısonra eski haline getirdim dedimki bu boyle olmayacak sanayiye gittim elektrikçiden motorcusuna hepsi karburator dedi ama nedenini anlamadım 200 lira gibi bir masraf çıktı bakalım yaptıracağız yaptırınca size tekrar bilgi veririm ayrıntılı olarak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

İbrahim'in dediği gibi farları açtığınızda rolanti düsmesi normal. Karbüratörün sagında gaz telinin olduğu bölgede vida tarzında ayarı var direksiyonu cevirdiğinizde belli ölçüde gaz vererek stop etmesini önlemiş oluyor o ayarı yaparsanız dönüşlerde sıkıntıya çözüm olabilir

Direksiyonu cevirince rolanti düşme sorunu benim araba da var 91 model 626 1.6 motor acaba anlatginiz gibi boyle bir ayari varmidir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Daha önceki konuda bahsetmiş olduğum valften bahsetmiş arkadaş, doğru sölemiş oradaki vida direksiyon çevrildiğinde rölantinin ne kadar yükseleceğini ayarlıyor lakin sistemin çalışıyor olması gerek, kimse kurcalamadı ise o ayarın bozulması muhtemel değil sanırım sistem çalışmıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...
serdarcım yapılması gereken işler hakkında şıkları sıralıyalım ...

öncelikle işe karbiratörden başlıyalım karbiratörümüz 3 katlıdır  1 katında 2 adet mil ve 2  adet kelebek bulunmaktadır birinci  kelebek 1 nci bogaz 2 nci kelebek 2 nci bogazdır sizin  motor soguk yada sıcak  motorun stop etmesi  1 nci gelebek milindeki boşluktandır bunun için karbiratörün dagılıp milin geçtigi yerde sarı burçlar var onalrın çıkartılıp yerine tekrar ölçülüp hava almadan ve milde boşluk olmuyacak ölçüde ve rahat çalışcak ölçüde bruç yapılmalıdır ..
ve sonrasında karbiratörün iyi dagılıp içindeki hava memelerin temizlenim  ve biri küçük digeri ise büyüktür bunlar birbirlerini yerlerine olur dogru yerde olduguna dikkat etmeniz gerekir aksi taktirde motor dengesiz çalşır ve sonrasında karbiratör tinerde beklemesi ve hava kanallarının içişndeki kireçlerin temizlendiginden emin olduktyan sonra toplamaya geçilerek karbiratör işlevi sonlanmalıdır sonrasında gaz kelebek hareketleri kontrol edilmelidir ..
1 katta bulunan jiklenin ayarrının yapılması gerekir sokukken tam gaz yaptıgınızda jiklenin  1 nci kattaki kelebegi kapatıp benzin şamandırasını diyavram vasıtası ile ve hava yardımı ile çekip zengin karışıma girerek rolantiyi yükseltip jiklete tutması gerekir bunun ayarının yapılması gerekir .
daha sonra selenoid valf hava hortumlarının ve manivoldun altında bulunan 2 çıkışlı jikle muşuurunun saglam olup ve hortumlarının dogru takıldıgından emin olunmalıdır ...

bunları  elden geçirdikten sonra montajı yaypıp ve  motoru çalıştırıp çalışrken hava  ayarının tam kapatıp motorun ve karbiratörün hava alıp almadıgı kpntrol edilir tam sıktınız zaman motor stop etmiyor ise kerbiratör olmamış ve bir yerden motor hava alıyor demektir bundan emin olunmalıdır ...
ve sonrasında işin tam anlamı ile randumanlı olması için motor sıcak iken 30 filer girecek şekilde önce ilk sente turunda 4 emme 4eksoz ve 2 nci sente turunda yine 4 emme 4 eksoz sübop ayarının yapılması gerekmektedir bunun sıcak yapılması gerekir ...
daha sonra sübop kapagının üstünd epvc valfi var bu motorun içinde oluşan kartel havalandırması dedimiz havayı beelli bir milisaniye aracılıgı ile manivolda gönderir bu valfin  randumanlı çalıştıgından emin olumalıdır aksi taktirde fazla hava manivolda gidecek olursa ayar yapmak ta zorlanırsınız ve stop etme devam eder ve motor rolantide dengesiz çalışır ...

sonrasında avans ayarı yaılmalıdır bunu 0.9 olması gerekir bujilern ngk olmasına dikat edelim
distribitör kapak sökülerek ateşleme tırnaklarındaki oksitler temizlenmeli ve tevzi makarası temizlenerek bu işlevinde yapılması gerekmektedir
sonrasında benzin filitresi sökülerek arka kısımdan depodan şamanduradaki giriş ve çıkış hortumlarını çıkarıp hava tutulması gerkmektedir

bu mejburi yapılamsı gereken bir işdir sebebiise bg kasa b6 motorlar türkiyede eskisidgi için depoların içi ne durumda bilinemiyor karbiretörün uzun ömürlü olması için ve salıklı çalışması için hava tutularak temizlenmsi şart ve sonrasın da yeni benzin filitresi ve hava filitresini degişerek bu işlevi son bulundura bilir ve keyifle aracımızı kullanabiliriz  kolay gelsin başarılar ....


Hocam merhabalar.bu jikle müşürunden bahsetmissiniz,benim aracimda iptal edilmis ve nasil nereye baglanicak bilmiyorum yardimci olabilirmisiniz.herhangi bir resim ya da baglanti semasi vs. Varmidir elinizdw

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...