Jump to content

80.000'de Kayış Sorunsalı


Guest helin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

onuda zincirli yapsalarmış o zaman biraz komplex yapı ama yapılabilir yani :D :D

yapılır ama güç alan parçalardan biri arıza yaptığında komple sistemi sökmek gerekeceği için hem daha fazla işçilik ücreti olacak hemde daha fazla zaman kaybı olacaktır  :hi:
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

vallahi de o kayış :) demekki seninkinin ömrü bitmişti o zamanlarda, o yüzden yollarda kalmıştık :D kaç km^deydi aenin araba o kayış attığı zaman? hatırlıyo musun? bu kadar çok kasnağı çalıştırıyordu, şimdi hatırladım.. fiyatı da o civarlardaydı hatta..

Benim kayışta bi arıza yoktu, klima motoru yanmıştı. Kayışıma iftira atmayınız lütfen. :) Hoş gerçi birileri sıkıntılı sıkıntılı klimayı kurcalamasa o da yanmazdı ama neyse :)

Valla kilometreyi hiç hatırlamıyorum ama 90.000 - 100.000 arasıdır büyük ihtimal. Ama dediğim gibi kayışta bişi yoktu benim, hatta bozuk klima motoruna rağmen bizi önce İstanbul'a, sonra da Kadıköy'den Kozyatağı'na kadar götürmüştü aslan parçası. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

bu nerden çıktı ne güzel büyük bakım yok yağ değiştirip binecez diyorduk. trigerden daha pahalı nerdeyse. demekki 50 binde bir yenilemek lazım aracı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugüne kadar servise gelen araçlardan incelediğimiz ,kayışın genelde 100.000 km civarında yıpranmaya başlaması.Özellikle kayışla beraber gergi işlemini yapan bilyanın da kontrolü çok önemli.Kayış olması gerekenden daha gevşek kalırsa ciddi arızalara yol açabilir.Resimlerde dikkat ederseniz bir çok sistemi bu kayış çalıştırıyor.

Servise gittiğinizde gözle kontrol ederler ama net görme şansımız ya da ömür belirleme şansımız maalesef yok.

Haftasonu İkiler'e gittiğimde aldığımdan beri kronik olan bir problemden bahsettim. Problem de şu ;

Araç sabah ilk çalıştığında soğukken D ye attığımda sağ ön taraftan bir hırıltı (bir metalin bir yere teması ve titreşimi) şeklinde ses geliyor ama motor ısınınca duyulmayacak kadar azalıyor.Hava soğuk, araba nisbeten ısınmamışken bir bakalım duyabilecekmiyiz dedik ve sesi çok net duyduk ( bir problemin en kötü tarafı bu oluyor. Sen sesi duyuyorsun ama ustaya gittiğinde ses çıkmıyor :) ) Arabayı lifte kaldırıp çalıştırıp vitese takınca büyük ihtimalle sesin bu kayışı geren bilyadan olduğunu söyledi Taber Usta. Biraz pahalı bir parça bakalım ne yapacağız :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Benim araç 130.000 km'ye dayandı. Kayış falan da değişmemiş hiç. Bak şimdi bu yazıları okuyunca bayram da zehir olacak. Silivride oturuyorum. Bize en yakın servis sanırım Büyükçekmecede. Kış öncesi fren balatalarını değiştirecektim. Kayış işine de girersek altından kalkamayız herhal.

Geçen sene %20 indirim vardı servislerde. Yakında öyle bir şey olursa hemen yaptırmak lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç 130.000 km'ye dayandı. Kayış falan da değişmemiş hiç. Bak şimdi bu yazıları okuyunca bayram da zehir olacak. Silivride oturuyorum. Bize en yakın servis sanırım Büyükçekmecede. Kış öncesi fren balatalarını değiştirecektim. Kayış işine de girersek altından kalkamayız herhal.

Geçen sene %20 indirim vardı servislerde. Yakında öyle bir şey olursa hemen yaptırmak lazım.

Geçen sene değil Mayıs ayı içerisinde idi ama daha önce söyledim tekrar söyliyim, değişim şart değil, kontrol edilir değişik gerekli ise yapılır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

v kayışı mı dersiniz, şarj kayışı mı dersiniz, bazıları power kayışı der, bazıları klima kayışı der.

ama uzunca bir kayıştır kendisi. kendisi çok para değildir. bir de bilyaları var tabi...

kayış:59TL

sabit gergi:79TL

hareketli gergi:415TL

bi de işçilik ve KDV var tabi.

işçilik 2-3 saat olsa:150TL civarı tutar.

toplamı kdv işçilik falan dahil 850ye yakın tutuyor...

daha masraflı bir bakım yok mazda3'de. 100bin civarı değiştirilmesi gerekebilir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:)) Benim kayis degil de oradaki gergiler vs ses yapmaya baslamisti.zannediyorum 80.000 civarinda. degisti hepsi.o zaman 750 vermistim. Su an araba 140.000e geldi ve maalesef oradaki gergi bilyesi arizalandi bu sefer.. ona da 350 bayilmamiz icab ediyormus :)) Zincirli kayis degismeyecek diye seviniyorduk ta. ayni masrafi yapacak gibi zaman icinde :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 yıl sonra ...

Bu parçaları yurtdışından ucuza bulabilme imkanı varken yetkili servise bu kadar para vermek yazık günah. :) 
Toyota Yaris'te V kayış gergisi alt avaresinden ses geliyordu. Zırıltı ile başladı ve bulabilmem tam 6 ayımı aldı. Orijinal parça sordum 280 tl diyorlar. Bilye çaktırayım dedim plastik avare olduğundan çatlama riski vardı. Yurtdışından parçayı 35$'a aldım. Yanında bir kaç parça malzeme vs, kargo da 35$ tuttu. toplam 70$'dan 180-200 tl ye maloldu bana. Fakat parçalar gelmeden aracı takasa verip Mazda'landım. :)

 

Bu Mazda 3'lerde bu avareler metal mi plastik mi? Hareketli gergi mekanizmasının tamamının değişmesinin gerekmediğini düşünüyorum, sadece bir bilye için tüm sistemi değiştiriyorlar, o da haliyle fiyatı yükseltiyor.

 

Bu sorunla karşılaşanların alternatif yöntemler aramalarını öneriyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...