Jump to content

0 Km Araç Teslim Alırken Bunlara Dikkat Edin


x-rayted
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

bu konuda önerim şu aracı satış bölümünden aldıktan sonra servis bölümüne geçin tüm herşeyine baktırın, servisin ustasına gösterin ondan  sonra ayrılın servisten, derlerya ''kul yapısı''hata olması muhtemeldir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben aracı teslim alırken, acente'da aracı teslim eden bir görevli vardı, usta yada satışçı değil, aynı zamanda aracın sağını solunu temizleyip parlatıyordu falan...

Aracı teslim almadan önce, tek tek kapı içleri dahil her yerinin boyasını kontrol ettim, tüm aksesuarların tam olup olmadığına baktım, arabanın dört taraftan da altına yatarak gözle kontrol ettim, konsoldaki tüm donanım fonksiyonlarını anlattırdım, motor kaputunu açarak yağ, fren/debriyaj, direksiyon hidroliklerini, antifirizi kontrol ettim, arabayı çalıştırarak sesini de dinledim. PDI işleminin tamamlanıp tamamlanmadığından emin oldum, hatta varsa bir evrak istedim ama iş uzayınca, bir de satan arkadaşım olunca beklemedim.

İki hata yaptım; birincisi paspas, ama arkadaşım orijinal olduğuna yemin billah edince fazla üstelemedim, ama kafamda soru işareti oluşmuştu . İkincisi ise cam suyuna bakmayı unuttum, hava çok soğuk olduğundan sorduğumda antifirizli su olduğunu söylediklerinden tekrar kaputu açmadım, fakat normal su koymuşlar...

En son teslim evrağını imzaladım.

Bunların kontrol edilmesi kimseyi rahatsız etmemeli. Sevk esnasında, hatta aynı acente'da veya serviste insanların birbirinden habersiz bir hata yapma ihtimalleri de olabilir ve sonuçta bu kurumu bağlayabilir. Ama en güzeli kendi gözünle de bir inceleme yapmak...

Kardeşime aldığımız Kia için de aynı kontrolleri yapmıştım; kardeşim aracı bir gün sonra bir iş için şirketin şoförüne vermiş, şoför akşam geldiğinde kardeşime kafa tutup, arabanın sol ön çamurluğu çizik neden bu şekilde teslim aldınız diye hesap soruyordu. Tabii yemezler, bir yere sürtmüş ve yırtmaya çalışıyor amcam. Ben acenta'da kontrolleri yaptığım için gidip acente ile kavga etmedim tabii, şoföre dalmak zorunda kaldım... Sözün özü, aracı alırken kendi yaptığınız kontrollerin her zaman bir faydası olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Servisler aradı ama mazdadan aradılar mı hatırlamıyorum .

Servis aramıyor zaten, firmanın genel merkez kaynaklı bölümü tarafından arandım ben hep... Her servise girip çıkışımdan sonra aradılar, aracın satışından hemen sonra aradılar...

Servisin araması zaten bi fayda sağlamaz... Bağımsız denetim sistemi de deniliyor bu sisteme...

Vestel tv aldım iki kere aradılar mesela...

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

ben de arabayı alalı 20 gün falan oldu sanırım ama buradaki yazıyı yeni okuyorum ve buradaki konular hiç aklıma bile gelmedi hani sıfır araba niye sıkıntısı olsun düşüncesi vardı bugün hemen iş çıkışı lastik havalarını kontrol edeceğim. geçenlerde de zaten bir kaza yaptım gelecek olan ön tamponun bir parçası var servise gidince tekrar herşeyini bir daha kontrol ettireceğim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Benim araç, daha eve varmadan lastik basınç sensörü yaktı. İstasyona girip alakalı değerleri bastım sönmedi. 2. gün servise soktum. Sonra denemedim hiç indirip yanacak mı diye bakmayı. umarım sistemi kapatmamışlardır :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç, daha eve varmadan lastik basınç sensörü yaktı. İstasyona girip alakalı değerleri bastım sönmedi. 2. gün servise soktum. Sonra denemedim hiç indirip yanacak mı diye bakmayı. umarım sistemi kapatmamışlardır :)

Benimki her mevsim değişimde uyarı veriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç, daha eve varmadan lastik basınç sensörü yaktı. İstasyona girip alakalı değerleri bastım sönmedi. 2. gün servise soktum. Sonra denemedim hiç indirip yanacak mı diye bakmayı. umarım sistemi kapatmamışlardır :)

Türk zekasının böyle pratik çözümleri yok değil... Ama sanmıyorum...  8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...