Jump to content

Mazda 323 Marş Problemi Hakkında


Guest White satan 323
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

senin sorunun büyük ihtimalle karbüratör ayarıyla ilgili sanırım güzel bi karbüratorcüye gideceksin komple söküp temizleyip bakım yapacak ve araban tık diye alıp çalısacak istanbulda olsan kolaydı sakın mars motorunun komurunu degıstırtme karburatoru yaptırtmadan sana tavsıye bosuna paran gitmesin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 96
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • NoooFearrrr

    6

  • domestos

    15

  • VolkanSrky

    25

  • 2 hafta sonra ...

Mazda 323 ün karbüratörüne ben ustayım diyen usta dokunmaz. Yerli araçların karbüratörlerinde neredeyse ilah seviyesine gelmiş birkaç tanıdığıma yalvardımsa da ellettiremedim zamanında. Yani mazda 323 karbüratörü iyi karbüratörcü ister kaldı ki karbüratör zaten herkesin elleyebileceği bir yer değildir araçta. Bahsettiğiniz sorun muhtemelen bazı parçaların aşınması sebebiyle karbiratörün komple dağıtılıp tamir takımı ile yenilenmesi yada çıkma daha iyi durumda bir karbüratör bulunmasıyla düzelecek. 323 lerin karbüratörleri çok eskidikleri zaman gaz teli takılmasına benzer bazı gariplikler yapabiliyor. Durum bu veya benzeri olduğunda araç sıcakken rölanti ayarlarsanız soğukta düşük kalır. Soğukken ayarlarsanız ısınıca rölanti yüksek kalır. Yani çok büyük ihtimalle karbüratör tamir takımı ile mükemmel bir usta tarafından dağıtılıp toplanacak ve ayarlanacak yada ikinci seçenek olarak çıkması ile değişecek. Bu aynı zamanda işçilik masrafı olduğu anlamına gelir ki bu gibi ince işlerde genellikle parça pahalılığını falan unutturur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

S.a. arkadaşlar , aracımın sorunu akü ful eminim fakat kontağı çevirdikten sonra marş basmıyor hiç ses çıkmıyor , sorun marş dinamosundamıdır, bide sizden istediğim kaça mal olur şu an araba çok ters yerde binamızın altında garajda vurdurmam imkansız , acaba ben sökebilirmiyim marş dinamosunu biraz anlarım bu işlerden , sizden ricam bir resimde marş dinamosu nerdedir gösterebilirmisiniz? teşekkür ederim ,şimdiden.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizden başka bir kişiye ihtiyacınız olacaktır benim önereceğimi denemeniz için.Aracın içinde bir kişi marşı basılı(kontağı) tutarken diğer kişi marş motoruna bir çekiç sapı vs (taş olabilir :) ) gibi bir sert cisimle vursun seri bir şekilde... Denemekte fayda var eğer akünüz sağlam ise..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Tesekkurler arkadaslar tavsiyeleriniz icin takviyede ise yaramadi , bende aldim feneri inceledim baktim dinamoya gelen kablolardan biri kemirilmis , sorunu hallettim duzeldi , kabloyu kemiren tabiki gece soguk olunca motora giren fareler siz siz olun dikkat edin , ben cozumu mahallenin en baskin kedisini arabaya iseterek buldum , idrarindaki baskin testesteron kokusu fare savar gibi aman sizde dikkat edin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

merhaba arkadaşlar öncelikle belirtmek isterimki bu benim ilk aracım arabayı aldıktan sonra ilk yaptığım motor yağı ve direksiyon yağını eklemek oldu daha sonra radyatördeki suyu boşalttırıp antifiriz ilavesi yaptık ben aslında bu aracı geçici olarak kısa süreliğine aldım ama bindikten sonra bu fikirden vazgeçip düzenli bir şekilde bakımlarını yaptırmaya karar verdim kısmet olursa bu ay hava ve yağ filtrelerini değiştireceğim ama bu arada bir problem var aracı çalıştırmak için marşı çevirdiğimde sanki kayış yada bir dişlinin dönmesi gibi bir ses geliyor yağ değişimi için götürdüğümde ustaya sordum o ben anlamam dedi tesadüfen oto elektrikçi olan biri de aracını getirmiş o bu sesi dinlediğinde marş dişlisinden geliyor dedi acaba ne yapılabilir motordan anlamadığım için arabamı anlamayan yada ömrü tofaş tamiriyle geçmiş birine vermek de istemiyorum...

marştan gelen sesin ne zaman olacağı hiç belli olmuyor motor soğuk sıcak pek farketmiyor gibi.

geçen hafta aracın muayenesi vardı oraya götürdüm araç hafif kusurlu olarak muayeneden geçti camdaki çatlak ve farlar ayarsızmış. acaba marş dişlisini değiştirsem mi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bakalım ama ben siirtteyim burada o kadar iyi bir usta bulabilirmiyim bilmiyorum arabayı aldığım arkadaş beni bir ustaya yönlendirdi aracın bütün bakımlarını o yaparmış ama o da elektrikçi değil...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

büyütülecek birşey değil her elektirikçi yapar arızanı marş motorlarının hepsi aynıdır senin propleminde ustanın dediği gibi marş motoru dişlin değişecek  dişli sıyırmış olduğu için bazen volantın dişlisini tutar bazen tutmaz değiştimi hiçbir problemi kalmaz her elektirikçi rahatlıkla yapar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Forumu gezerken ilk cevap vermek istediğim konu başlığı bu oldu.

Öncelikle aracını yaptırmadıysan sakın ha sakın tamirciye gitme çünkü sorunun sanıldığı kadar küçük değil!!!

Eğer marş kaçırıyorsa yani bildiğin bir elektirikli motorun dönme sesi geliyorsa yada;

Motor çalışırken marşa basınca dişli sesi geliyorsa Volan Dişlisi ve Marş Motoru Dişlisi sıyırmış demektir.

Bu durumda araç marşı kaçırır ve çalışmaz. vitese alır ileri geri sallama yaparsın marş dişlinin sağlam kısmına denk gelir ve çalışır. Ama bir gün o dişliler tamamen biter ve çalışmaz...

Tamiri 400 ile 500 tl arası masraf açar.

Eğer durum buysa tamir için önerim orjinal parça kullanılmalı.

Volan dişlisi bir kasnağa kaynatılmış durumdadır. O kasnak yamulmuş olabilir, işi bilmeyen ustaya düşersen kasnağı düzeltmeden dişliyi kaynatır 4 ay sonra aynı sorunu yaşarsın...

Orjinal volan dişlisi kasnağıyla birlikte gelir. Geçtiğimiz yıl fiyatı 180 tl idi. Tak yerine kullan yani.

Yan sanayi dişli alırsan kasnağı presle düzeltme ve kaynak işlemi görecektir. Yan sanayi volan dişlisi geçen sene 90 TL idi. pres için 30 kaynak için 10 tl verirsin. eder sana 130TL. Tabiki bu noktada sağlamlığıda tartışılır. 50 TL için değmez orjinali en iyisi.

Marş motorunun dişlisi muhtemelen sıyırmaz ama değişmişken oda değişmeli. yan sanayi 15 orjinal 40 TL.

Burası parça kısmıydı. Gelelim işçilik...

Volan dişlisi mi Marş dişlisi mi bunu mazdacı bir usta rahatlıkla anlar. Ama herhangi bir ustanın anlaması için tamire başlıyor olması gerekir. O işlemde şanzımanın inmesidir...

Ayırt etmenin en basit yolu marş motoru sökülecek dişliye bakılacak sıyırmışsa değişecek fakat buraya dikkat!!! Ustanın eli toynak gibi olmayacak bir parmağını marş dişlisinin gireceği delikten sokacak ve volan dişlisini hissedecek. Daha doğrusu dişler hala yerinde mi diye bakacak. Muhtemelen dişliler sıyrılmış.

Volan öyle pis biryerdeki ya motoru inecek ya şanzıman. Tercihen şanzıman tabiki. Şanzıman iner. Dişlinin yerine monte edilmesi maksimum yarım saat. Sonra şanzıman kapanır. Marş motoru takılır. Şanzıman yağı yenilenir ve işlem tamamlanır... Parçalar hazırsa bu işlem 1 gün içerisinde kesin tamamlanır. Parçalar yoksa kıvranırsınız.

Tavsiye olarak eğer tamir edilecekse önce volan da arıza var mı bakın. Arıza varsa orjinal parça yurtdışından siparişle gelir. 20 günde elinizde derler. Onu bir ay olarak düşünmek lazım. Önce parçayı temin edip sonra tamir için kolları sıvayın. Hurdadan buluruz derseniz... Çok zor ihtimal. Ben Ankara'yı talan ettim sadece bir yerde buldum oda 300 lira istedi :)

Bu sorun 10 yaşını doldurmuş 150bini devirmiş 90-97 model arası bütün binek mazdalarda kesin olur. Hatta eski volan dişlisini elinize aldığınızda dişlinin ters çevirilip kaynatılmış olduğunu muhtemelen göreceksiniz. Araç km göstergesi 100 den aşağıysa daha önce bayan kullanmış anlamına gelir :)

Umarım yardımcı olabildim ve umarım sorun bu değildir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

nrwtgn yardımın için sağol 3 hafta oldu marş dişlisini değiştireli orjinalini bulamadım internetten kore yapım aldım  ( marş dişlisi ) ve sorun kalmadı 3 haftadır hatta dişliyi değiştirince araba daha kolay çalışır oldu tabi usta dişliyi değştirince dinamo kömürün azalmış bir aradeğiştir dedi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Tesekkurler arkadaslar tavsiyeleriniz icin takviyede ise yaramadi , bende aldim feneri inceledim baktim dinamoya gelen kablolardan biri kemirilmis , sorunu hallettim duzeldi , kabloyu kemiren tabiki gece soguk olunca motora giren fareler siz siz olun dikkat edin , ben cozumu mahallenin en baskin kedisini arabaya iseterek buldum , idrarindaki baskin testesteron kokusu fare savar gibi aman sizde dikkat edin

hocam  mahallenin kedisini arabana işettirebildiysen guiness rekorlar kitabına girmeye hak kazandın demektir,nasıl başardın güzelliklemi söyledin kediye yoksa zorlamı yaptırdın..:::)))))))))))))))))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Hacı zaten kediyi besliyordum çorbalık tavuk falan alıp veriyodum bana çok yakın bi kediydi , sürekli olarak arabanın jantlarına falan işiyordu , yerini belli etmek için , bende aldım motorun üstüne koydum kokladı kokladı oaraya işedi , ya tam işemede değil fışkırtma şeklinde yerini belli etme amaçlı bir işaretmiş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Çok ilginç. Kediler o şekilde köpekler gibi araba lastiklerine, elektrik direkleri dibine, yangın musluklarına falan işemezler. Bölge belirlemek gibi, işaret bırakmak gibi bir sebepten de işemezler. Çişleri gelince giderler kumlu veya toprak bir yere işeyip güzelce de üstünü kapatırlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...