Jump to content

Mazda 323 Marş Problemi Hakkında


Guest White satan 323
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese iyi forumlar sabahları aracım gaz vermeden çalışmıyor ayağımı gazda 5 saniye tutup çektikden sonra rolanti kendine geliyor hemen çektim mi veya direk gaz vermeden marşa bastığımda 2 kez marş dönüyor ve çalışcak gibi oluyor hemen stop ediyor

Araç 96 Model 323F Lantis.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 96
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • NoooFearrrr

    6

  • domestos

    15

  • VolkanSrky

    25

    Kontağı çevir ama çalıştırma, bir kaç saniye bekle sonra komple kapatıp bir daha çevir bir kaç saniye bekleyip marşa bas çalışacaktır. Sanırım lpg beynine gaz geç geliyor, bide gaz ayar vanasına dikkat et bazen ayar yaparken lpg ciler az yaksın diye fazla kısıyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O aracı gaza hiç basmadan çalıştırabilmen gerekir çünkü karbüratörlü değil enjeksiyonlu. İyi bir usta yolu gözüküyor.. Gaz pedalı potansiyometresi başta olmak üzere komple bir kontrol gerekli.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Kontağı çevir ama çalıştırma, bir kaç saniye bekle sonra komple kapatıp bir daha çevir bir kaç saniye bekleyip marşa bas çalışacaktır. Sanırım lpg beynine gaz geç geliyor, bide gaz ayar vanasına dikkat et bazen ayar yaparken lpg ciler az yaksın diye fazla kısıyorlar.

Araç enjeksiyonlu ilk benzinle çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O aracı gaza hiç basmadan çalıştırabilmen gerekir çünkü karbüratörlü değil enjeksiyonlu. İyi bir usta yolu gözüküyor.. Gaz pedalı potansiyometresi başta olmak üzere komple bir kontrol gerekli.

Ustalara gösterdim aracı yaptıkları şey boğaz kelebeği temizleyelim temizledik yine aynı sıkıntı biride akışmetre bozuk dedi akışmetrenin fişini çektiğimde araç sapıtıyor eğer sorun akışmetrede olsa bu şekle gelmezdi sanırım parça sağlam. Filtre olarak kutu filtre kullanmıyorum açık filtre düz boru var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ustalara gösterdim aracı yaptıkları şey boğaz kelebeği temizleyelim temizledik yine aynı sıkıntı biride akışmetre bozuk dedi akışmetrenin fişini çektiğimde araç sapıtıyor eğer sorun akışmetrede olsa bu şekle gelmezdi sanırım parça sağlam. Filtre olarak kutu filtre kullanmıyorum açık filtre düz boru var.

Açık hava filtresi genelde aracın normal çalışmasını sapıtıyor, ben hiç bir zaman tavsiye etmiyorum... Kocaeli'nin neresindesin?

Kocaeli Körfez Gülünce otomotiv var, ustalıkları ve esnaflıkları çoğu yerden iyidir, tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Eyvallah, mesajı yazdığımda foto yoktu, alttaki araç bilgisinide görmemişim, kendi arabamın modelindeki 323 ler içindi benim yorumum, kusura bakılmasın, tabikide enjeksiyonlu araçta önce benzinde çalışıp sonra lpg ye geçer lakin bu konuda önerim akışmetreye bakmak olacak memlekette bir arkadaşın lantisinde aynı sorun vardı, çıkma bir akışmetre buldu problem bitti, bence bu probleme aracın lpg kullanımından dolayı oluşan malum tekleme problemibe sebep olan ECU ve lpg uyumsuzluğu sebep oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Açık hava filtresi genelde aracın normal çalışmasını sapıtıyor, ben hiç bir zaman tavsiye etmiyorum... Kocaeli'nin neresindesin?

Kocaeli Körfez Gülünce otomotiv var, ustalıkları ve esnaflıkları çoğu yerden iyidir, tavsiye ederim.

Eski ara hortumu yırtıldığı için o zamanlarda bulamamıştım metal borudan bi sisteme girdim haliyle performans filtre gerektiriyor filtre çevresi kapalı önü açık fan açılınca sapıtma falan olmuyor. Karamürsel'de ikamet ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Eyvallah, mesajı yazdığımda foto yoktu, alttaki araç bilgisinide görmemişim, kendi arabamın modelindeki 323 ler içindi benim yorumum, kusura bakılmasın, tabikide enjeksiyonlu araçta önce benzinde çalışıp sonra lpg ye geçer lakin bu konuda önerim akışmetreye bakmak olacak memlekette bir arkadaşın lantisinde aynı sorun vardı, çıkma bir akışmetre buldu problem bitti, bence bu probleme aracın lpg kullanımından dolayı oluşan malum tekleme problemibe sebep olan ECU ve lpg uyumsuzluğu sebep oluyor.

Estafurullah. Akışmetre sorunu genelde tekleme gibi sorunlar doğuruyor bende öyle bir sorun yok yalnız

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Estafurullah. Akışmetre sorunu genelde tekleme gibi sorunlar doğuruyor bende öyle bir sorun yok yalnız

    Yok aynı dediğiniz gibi bir sorun oluştuyordu arkadaşın aracında, hatta oda foruma üyedir, hasan hüseyin doğan ismiyle.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Yok aynı dediğiniz gibi bir sorun oluştuyordu arkadaşın aracında, hatta oda foruma üyedir, hasan hüseyin doğan ismiyle.

O zaman biyerden bi akışmetre bulup denemek lazım teşekkür ediyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buji tırnak aralığını 0,6 filer'e düşürt bakalım fayda sağlayacak mı?

Buji etki yapar mı ilk çalıştırmaya. Problemi yeniliyorum tekrar araç sıcakken tek marş alıyor hatta yaklaşık 3 saat sonrasındada alıyor yalnız bi 7-8 saat sonra gaz vermeden çalışmıyor marş alıyor tam çalışacak gibi oluyor stop ediyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O zaman biyerden bi akışmetre bulup denemek lazım teşekkür ediyorum

Ben tekleme için yazmıştım buji tırnak aralığını, konuları sanırım karıştırdım... Özür.

:D

Deneme imkanın varsa, sağlam bir akışmetre ile deneyebilirsin... Benzin pompasını kontrol ettirebilirsin... Bujilerin değişme vakti gelip gelmediğine bakabilirsin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben akışmetreyi arıza yapabilecek parçaların en sonuna koyarım ama sizin açık hava filtresine sahip olmanız beni bir kez daha düşündürmedi değil... Bu yüzden tavsiye etmiyorum dedim... Bulabiliyorsan sağlam ve randımanlı çalışan bir akışmetre ile denemen en mantıklısı... Gerçi fişi çektiğinde motorun sapıtması sağlam olduğuna delalet eder ama, kesin bir şey demek buradan yanıltıcı olabilir...

En kolay ve ucuz yöntemleri deneyerek işe başla derim... Buji tırnak aralığını düşürt ve lpg enjektörlerinin tıkanmış olup olmadığını kontrol ettir, ayrıca lpg ayarlarının olması gereken değerlerde olup olmadığını anlayan bir ustadan teyit ettir...

Gelişmelerden de bilgi vermeyi unutma... Kolay gelsin. :)

Boğaz kelebeği temizlendi sonrasında gaz bakımı yapıldı ve gaz ayarı atikerin yetkili servisinde bujileri değişti yalnız orjinal buji mi takıldı bilmiyorum ben değiştirtmedim bujilerini buji kodu nedir bu araçların acaba ? Teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben tekleme için yazmıştım buji tırnak aralığını, konuları sanırım karıştırdım... Özür.

:D

Deneme imkanın varsa, sağlam bir akışmetre ile deneyebilirsin... Benzin pompasını kontrol ettirebilirsin... Bujilerin değişme vakti gelip gelmediğine bakabilirsin...

Önemli değil : :tey:Benzin pompasını kendim denedim direk gazda çalıştırdım gazdada ilk marş almıyor soğukken tek çare akışmetre denemek sanırım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bana stepper sorunlu gibi geliyor. Kontagı ateşleme durumna getir gaz pedalını 6 7 kez pompala sonra çalıstır bakalım problem devam edecek mi. Roverlerde bu şekilde stepper i resetlemiş oluyoruz sanırım mazda da aynı şey gecerlidir denemekten zarar gelmez

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bana stepper sorunlu gibi geliyor. Kontagı ateşleme durumna getir gaz pedalını 6 7 kez pompala sonra çalıstır bakalım problem devam edecek mi. Roverlerde bu şekilde stepper i resetlemiş oluyoruz sanırım mazda da aynı şey gecerlidir denemekten zarar gelmez

Teşekkür ediyorum ilginiz için araç şuan yanımda değil far modifikasyonu için söktüm farları akşam eve geçtiğimde denicem dediğiniz gibi olması yüksek ihtimal olmadı komple IACV yi söküp temizliğini yaparım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...