Jump to content

Mazda 3 Ses Yalıtımı


Guest Mazda Club TR
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Fazla uzağa gitmeyelim, bizde açılan 2012 Makyajlı Mazda 3 ler konusunda şöyle yazılmıştı:

http://www.mazdaclubtr.com/23611/2012-model-makyajli-mazda3-ler-turkiye-yollarinda/

Mazda’nın en çok satan ve dünya çapında toplam 124 adet ödül kazanan modeli Mazda 3 makyaj geçirerek şimdi, daha da yüksek şıklık, konfor ve güvenlik seviyeleri sunuyor.

Tüketimde ve emisyonda azalma

Mazda3, sürücüsüne tam istendiği gibi tepkiler veren üstün sürüş performansını daha ileriye taşırken çevre duyarlılığı açısından da başarılı gelişmeler sunuyor. 1.6  litrelik 4-ileri otomatik şanzıman seçeneği de sunan ,105 bg gücündeki 1.6 litrelik direkt enjeksiyonlu MZR motorun manuel şanzımanlı versiyonda, yeni vites değiştirme oranlarının de etkisiyle yakıt tüketimi 6.4 l/100 km olarak gerçekleşirken,CO2 emisyon oranı, 149'dan 147 g/km'ye düşürüldü.

Mazda3'ün 115 bg gücündeki 1.6 litrelik turbodizel motor seçeneğiyse. yağ pompasının rezistansının düşürülmesiyle ortalama yakıt tüketimi 4.3 l/100 km’ye, ortalama CO2  emisyonu ise 115 g/km’ye azaltıldı.

Daha iyi bir aerodinamik yapı ve tasarım

Makyajla birlikte 'Güz Kahve mika' adında yepyeni bir dış renk seçeneği  ve 16-17 inç ebadında yeni tasarımlı jantlara kavuşan Mazda3'teki diğer görsel değişiklikler, aerodinamik yapıyı iyileştiren yeni ön tampon ve eskisinden daha sportif görünen arka tampondan oluşuyor. Aerodinamik verimlilik için gövde altı kaplaması yüzde 10 oranında genişlerken, ön lastik deflektörü de yüzde 50 oranında artırıldı. Bu değişikliklerle sedan versiyonun rüzgar sürtünme katsayısı 0,28'den 0,27 Cd'ye, hatchback modelinkiyse 0,30'dan 0.29 Cd'ye düşürüldü.

Mazda3’ün iç tasarımındaki amaç, göstergelerin okunabilirliğini artırarak daha kullanıcı dostu bir iç ortam yaratmak oldu. Mazda bunu orta konsoldaki kontroller ile vites kolunun etrafındaki alanın rengi gümüşten siyaha, Çoklu Bilgi Ekranı ve LCD ekrandaki yazıların rengini kırmızıdan beyaza değiştirerek başardı. Ayrıca göstergelerde siyah arka fon yerine beyaz renkli ışıklandırma kullanılmasıyla gün ışığında bile yüksek derecede okunurluk sağlandı.

Şürüş konforu için iyileştirmeler

Mazda3, sürüş karakteri açısından sınıfının en sportif modellerinin başında geliyor. Otomobilin yol tutuşu ve direksiyon tepkileri dinamizmi seven sürücüler için birebir. Bunun yanında makyajın kapsamında aracın sürüş karakterini etkileyen dokunuşlar da bulunuyor. Döşeme altı takviyesiyle gövde tokluğu artırılıp yol gürültüsü azaltılırken, amortisörler de düzgün olmayan yüzeylerde yol tutuş becerisini artıracak şekilde ayarlandı. Direksiyon sisteminde de iyileştirmeler yapılan Mazda3 tok bir sürüşe sahip ve sürüş karakteri olarak daha çok sportiflik sunuyor.

Güvenlik teknolojileri

Mazda3 güvenlik donanımlarıyla da öne çıkıyor. Arka Araç İzleme Sistemi'ne sahip olan otomobilde ayrıca Lastik Basıncı İzleme Sistemi, Dinamik Stabilite Kontrolü ve Acil Durum Sinyal Sistemi gibi teknolojiler yer alıyor. Bi-xenon farlar ve Adaptif Ön Far Sistemi (AFS) de aydınlatmayı iyileştirerek sürüşü daha güvenli hale getiriyor.

Makyajlı Mazda3’de Türkiye’de daha önce de sunulan Touring ve Impressive donanım paketlerinin yanı sıra baz versiyon olarak Comfort ve prestij donanım paketi Mirai ile yer alıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu ayzıda iç göstergeler ile ilgili bişey yazıyor acaba 2012 makyajlı kasa ile makyajsız kasanın gösterge paneli veya renkleri farklımı acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arabayı yüksek hızda (130 üzeri)sürdüğünüzde yol sesi çok azalıyor.motor sesi adeta yok oluyor.sadece ince bir rüzgar sesi..acaba zoom-zoom denen şey bu mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunu tecrube eden baskalari var mi.ayni sinif degil ama linea benzinli yuksek hizda benim arabadan daha fazla motor bagiriyodu.o benzinli idi.bugun benim araba yokus yukari bu arada yokus % 20-25 150 ile 5.viteste giderken motor sesi neredeyse yoktu icerde.daha once de yazmistim bu arsba dusuk deviri sevmiyor.bu arada direksiyon kendini surekli hissettiyor, bu acaba yol guvenligi icin birozellik mi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

dedim ya arabamı çok seviyorum onu biraz şımartmak istiyorum:) ısı ve ses yalıtımı kafama çok takıldı bu ara sizce nasıl bi uygulama yapmalıyım?bitüself,firex ve zivftli keçe duyduğum uygulamalar sizce nasıl olmalı bu iş?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuda Oğuzhan la iletişime geçmelisin bence. Zira kendisi bu konuda forumdaki en yetenekli arkadaşımızdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuda Oğuzhan la iletişime geçmelisin bence. Zira kendisi bu konuda forumdaki en yetenekli arkadaşımızdır.

Aynen, forumda da Oğuzhan'ın paylaşımları var... Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motor için ekstradan ses yalıtımı yaptırmayı ben de isterim öyle bir imkan var mıdır varsa ne derece farkettirir ve aşağı yukarı maliyet ne olur ben de merak ediyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

haziran ayında ziebarth dan fiyat almıştım davlumbaz içleri ve aracın komple altını izole ediyorlardı 600 tl fiyat vermişlerdi .. aracın altını tamamen kapatıcaklar bu ne kadar faydalı olur yoksa zararı mı olur oda ayrı bir konu ..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

haziran ayında ziebarth dan fiyat almıştım davlumbaz içleri ve aracın komple altını izole ediyorlardı 600 tl fiyat vermişlerdi .. aracın altını tamamen kapatıcaklar bu ne kadar faydalı olur yoksa zararı mı olur oda ayrı bir konu ..

çok uçuk rakamlar ama bilsem ki uzun yıllar başarılı oluyor düşünürüm..altının tamamen kapatılmasıylşa neyi önlemeye çalışıyor..zararlı bir şey olsa yapmazlar heralde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aslında dediğiniz gibi yüksek rakamlar 600 falan.bence maksimum maliyet 300 lira çıkar üstü işçilik o da fazla.:)altının tamamen kapanması asfalt sesini kesmek ve araçtaki ses doygunluğunu,tokluğunu sağlamaktır,araca zarar vermez kanımca.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşım 1.6 105 hp dizel linea aldı sıfır km .. bayiden çıkarken altına komple izolasyon yaptırmış .. sesi bizzat kendim dinledim diğer linea lardan çok daha az ses alıyor ..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşım 1.6 105 hp dizel linea aldı sıfır km .. bayiden çıkarken altına komple izolasyon yaptırmış .. sesi bizzat kendim dinledim diğer linea lardan çok daha az ses alıyor ..

Bitüself sesleri emmez aracın aldığı titreşimleri soğurur. Araç kabinin rezonans etkisini azaltır. Aşağıdaki konuda incelerseniz ben tabana komple bitüself uyguladım yoldan gelen titreşimler bariz azaldı. Onun üstüne firex sünger uygulayanlarda var ancak taban halısının altında zaten izolasyon keçeleri mevcut ben tabanın fazla şişkin duracağını düşünerek firex koymadım.

http://www.mazdaclubtr.com/30052/mazda-323f-arac-ici-yalitim-resimli-99/

Bir diğer konu kapı içleri. Kapı içlerine şerit halinde üste ve alta bitüself uygulaması yaptım. Kapı döşemesinin içine firex sünger yapıştırdım. Burda da oldukça iyi sonuç aldım kapılar daha tok kapanıyor ve gelen sesler azaldı. Aynı konuda bunları da görebilirsiniz.

Kapı döşemesini sökünce kapımızdaki saclarda boşluk olduğunu görüyoruz diğer araçlarda alman gurubu ford vs. döşemeyi sökünce direk kapının içi görünmez arada sac var. Buda yalıtıma ve toz toprak girmemesine büyük katkı sağlıyor. Bunun içinde o boşlukları uygun bir malzeme ile kapatmayı düşünüyorum bunu henüz uygulamadım. Aşağıdaki konuda görebilirsiniz.

http://www.mazdaclubtr.com/32806/kapi-ici-ses-yalitimi/

Diğer konuda aracın altı ve çamurluk içleri. Ben aracın altına bir şey uygulamadım. Ancak çamurluk içleri çok önemli yol sesi çamurluk içlerinde yankılanıyor. Mazda 3 lerde arka çamurluklarda halı davlumbaz var bizim araçlara nazaran daha iyi. Bizim araçlarda direk çamurluk var. Davlumbazı söktürüp çamurluk içlerine pütür attırabilirsiniz buda oldukça faydalı olacaktır. Bende müsait bir zamanda yapmayı düşünüyorum bu uygulamayı.

Birde aracın içinden gelen tıkırtılar oluyor bunlar için çift taraflı bant, kendinden yapışkanlı ince keçe, bez bant vs. kullanarak ses gelen yerleri tespit edip gerekli uygulamaları yapabilirsiniz :)

çok çok teşekkürler gerçekten aydınlatıcı oldu benim için sanırım ben önce bitüself (tüm tabana) onun üstüne firex uygulayacağım,kapı içlerine yine firex sünger ve bitüself davlumbazlar sıkıntılı ama pütür atabilen bir yer bulursam mutlaka onu da yaptıracağım.ben bu malzemeleri nereden bulabilirim arkadaşlar uygulamayı ancak haziranda yapabileceğim okullar kapanmadan arabama kavuşamayacağım ama malzemeleri önceden almak lazım.ayrıca bi sorum daha var benim arabanın kapı döşemesine çocuklar dondurma yapıştırmış bariz bi leke var çamaşır suyu falan denedim ama çıkaramadım bunu ne çıkartır arkadaşlar?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...