Jump to content

Vavi Mazda6'ya LPG uygulaması


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hava akış metreyi temizlemişti Cem, orada bir problem olduğunu sanmıyorum. Yavaş yavaş ilerleyeceğiz bakalım.

Zaten normal yolda giderken hiç sıkıntı yok sadece araç ışıkta durduğunda veya rölantide iken oluyor bu problem

evet buji kablo arızasına işaret ilk gaz ve rolantide ani yüklenme ve kalkışlar kablodan doga bilecek sıkıntılar ama süreyi uzatma bobin saglam kalsın ..degiştir kabloyu kafan rahat etsin  buji kablosu pahalı olabilir benimki bir fikir bizim burda ben bazı araçlara buji kablosu yaptırıyorum makul fiyat  geçen astinaya yaptırdım imalat  30 ytl yan sanayi alıcaksan bunu dene daha salıklı orj kendi başlıklarını kullanıyoruz sadece ara hat lar degişiyor yada  direk orj alıcaksınız ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 273
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    97

  • mazdamx-5

    15

  • emredeler

    31

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Haftasonu arıza ışığı tekrar yanıp sönünce ( demekki arıza tekrarlamadı ve kendi kendine söndü) dün Emre'nin de yönlendirmesi ile Kartal Sanayi de Mavi Ay Otogaz'a gittim.

Hilmi Usta çok güleryüzlü biri aracı kontrol ettiler bir diğer usta ile ( şimdi ismini hatırlamıyorum ) ve LPG enjeksiyon değerlerinde ufak da olsa bir farklılık gördüler , eşitlediler.

Araba sanki daha atak oldu gibi geldi bana . Işıklarda durduğumuzda da eskisine nazaran çok ufak bir devir oynaması oldu akşam.

Bir fiyatını öğreneyim buji kablosunu da değiştirmeyi düşünüyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Orijinal buji kablosu Yazaki marka imiş, L813-18-140C . 156 TL + KDV liste fiyatı var.. Bu şekilde biraz kullanayım, eğer sıkıntı olursa değiştiririz artık :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Sorundan daha önce bahsetmiştim. Tatile gidip gelirken çok daha fazla sıkıntı yarattı . Nasıl mı ?

Malum yolda hava çok sıcaktı klimayı açmak zorundaydık. Klimayı açtığımda araçta ciddi bir performans düşüklüğü hissediliyordu, buna ek olarak yolda değil ama herhangi bir ışıkta durup bir süre D de ve ayağım frende beklersem arabada vurma oluyordu yani devir düşmekle kalmıyor aracın gücü bir anlığına gidip geliyordu.

Geçen hafta acilen Cem'e götürdük arabayı hafta için. Cem şimdi ismini hatırlayamayacağım bir valfin içi ( rölanti ile alakalı imiş) çok kirli, kurum bağlamış dedi ve temizledi. Bir süre böyle dene düzelmezse daha derinlemesine bakarız dedi.

Arabanın rölanti performansında ciddi bir değişiklik oldu ama esas problem düzelmeyince dün tekrar gittim, beraber teste çıktık ve o da durumu tam olarak görünce biraz ürktü çünkü vuruntu hakikaten ürkütücüydü.

Sonra tekrar buji kablosuna yöneldik, Cem üzerine tuzlu su sıkınca 2-3 yerinden atlama yaptığını fark ettik, hemen değiştirmeye karar verdik. Bujilere de bakalım dedi. Bujilerden birinde de ciddi atlamalar olduğunu görünce onları de set olarak değiştirdik.

Benim meşhur 170 km probleminde de sorun bujilerdeki atlamalardan biriydi ve muhtemelen aslında kablom o zamandan beri deforme idi çünkü buıjideki bu atlamaların temel sebebi kablodur dedi Cem.

Şimdi araba hem rölantide çok düzgün çalışıyor hem de performansı arttı. Bakalım yakıt değerleri ne çıkacak.

Tabii arada 300 TL de sıkıştı o ayrı :D ( Buji kablosu + bujiler + cuzi bir işçilik )

Daha büyük bir problem olmasından iyidir ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Geçmiş olsun Burak.

Madem hata bulunmuş, gönül rahatlığıyla yazabilirim buraya. Senin arabayı kullanırken;

"ulen ördek bununla dalga geçer, ne biçim 2 litrelik motor" demiştim Emre'ye içimden yüzüne karşı :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Hala aynı şeyleri söyleyebilirsin zira otomatik ve ağırlık çok fark ettiriyor. Ayrıca LPG ile daha da ağırlaştığı düşünülürse :D

Aramızda kalsın, Kartepe'ye çıkarken önümdeki Şahin'i sollayınca zafer çığlıkları atmamak için kendimi zor tuttum. :D:geyik:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burak geçmiş olsun. O kadarda ağırlaştırmıyor. Ben bayağı memunum çekişten.

Gökhan, ağırlık karşılaştırmam Govel Ördeğe göre idi yoksa LPG takriben 60-70 kg ağırlaştırıyormuş.. En fazla bir yerine 2 kişi biniyormuşum gibi olur tabii bana göre :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gökhan, ağırlık karşılaştırmam Govel Ördeğe göre idi yoksa LPG takriben 60-70 kg ağırlaştırıyormuş.. En fazla bir yerine 2 kişi biniyormuşum gibi olur tabii bana göre :D

Tombak için 60-70 kilo ne ki? :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burak selam..Senle ayni sorunlari yasiyoruz sanirim :)

Bende de tatil oncsi bir atlama mevcuttu.Goturdum servise.

Gaz kelebegi emme vs kirlenmistir dediler. temizlediler.

Benzinde sorun epey bir azaldi ama gaza gectigimde ayni ddigin gibi araba atlama yapiyordu..devir gidip gidip geliyordu

Hatta gecen gun geri viteste park ederken stop etti araba.

Neyse bugun goturdum.Buji kablolari degisti

bujilerde de atlama yapmis.Onlar da degisecek te..birden yuklenmeyim dedim kredi kartina :D

Sorundan daha önce bahsetmiştim. Tatile gidip gelirken çok daha fazla sıkıntı yarattı . Nasıl mı ?

Malum yolda hava çok sıcaktı klimayı açmak zorundaydık. Klimayı açtığımda araçta ciddi bir performans düşüklüğü hissediliyordu, buna ek olarak yolda değil ama herhangi bir ışıkta durup bir süre D de ve ayağım frende beklersem arabada vurma oluyordu yani devir düşmekle kalmıyor aracın gücü bir anlığına gidip geliyordu.

Geçen hafta acilen Cem'e götürdük arabayı hafta için. Cem şimdi ismini hatırlayamayacağım bir valfin içi ( rölanti ile alakalı imiş) çok kirli, kurum bağlamış dedi ve temizledi. Bir süre böyle dene düzelmezse daha derinlemesine bakarız dedi.

Arabanın rölanti performansında ciddi bir değişiklik oldu ama esas problem düzelmeyince dün tekrar gittim, beraber teste çıktık ve o da durumu tam olarak görünce biraz ürktü çünkü vuruntu hakikaten ürkütücüydü.

Sonra tekrar buji kablosuna yöneldik, Cem üzerine tuzlu su sıkınca 2-3 yerinden atlama yaptığını fark ettik, hemen değiştirmeye karar verdik. Bujilere de bakalım dedi. Bujilerden birinde de ciddi atlamalar olduğunu görünce onları de set olarak değiştirdik.

Benim meşhur 170 km probleminde de sorun bujilerdeki atlamalardan biriydi ve muhtemelen aslında kablom o zamandan beri deforme idi çünkü buıjideki bu atlamaların temel sebebi kablodur dedi Cem.

Şimdi araba hem rölantide çok düzgün çalışıyor hem de performansı arttı. Bakalım yakıt değerleri ne çıkacak.

Tabii arada 300 TL de sıkıştı o ayrı :D ( Buji kablosu + bujiler + cuzi bir işçilik )

Daha büyük bir problem olmasından iyidir ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...