Jump to content

Mazda Lantis performans artırımı


vedatLANTIS
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • 1 ay sonra ...
  • Yanıt 52
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Uygar

    3

  • halil_i

    4

  • ARESF1

    5

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

hazır turbo konusu açılmışken bişey sormak istiyorum . Ankarada birkaç modifiyeci arkadaşla konuştum. Turbo taktırmak yerine ufak tefek değişikliklerle (maliyetde düşerek) aracın motor gücünü yükseltiyorlar. Mesela 1.6 tipoyu 2.0 haline getirmişler. haliyle gücüde 2.0 cc ye yakın. Yapılan bu değişikler sizce performans açısından işe yarar mı? :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

hazır turbo konusu açılmışken bişey sormak istiyorum . Ankarada birkaç modifiyeci arkadaşla konuştum. Turbo taktırmak yerine ufak tefek değişikliklerle (maliyetde düşerek) aracın motor gücünü yükseltiyorlar. Mesela 1.6 tipoyu 2.0 haline getirmişler. haliyle gücüde 2.0 cc ye yakın. Yapılan bu değişikler sizce performans açısından işe yarar mı? :hi:

yukarıda linkini verdiğim konuda buna da cevap var :)

kullanmayı düşündüğün basınçla doğrudan alakalı bir durum. 0.5 - 0.6 bar üstüne çıkmayacağım diyorsan standart parçalarını değiştirmeye gerek kalmadan sadece turbo ve işçilik parası ödersin. daha yukarı basınçlarda orjinal motor parçaları dayanamayacağı için şuanki arabanın parası kadar ve belki daha fazlasını harcamak zorunda kalırsın.

arabanın performansının artması= yakıt sarfiyatının artması demek olduğunu biliyor ve bunu kabul ediyorsan sana bir iki fikir verebilirim.

motor açılır silindir içleri honlanıp lantis pistonlarına göre genişletilir. üst kapak port polish yapılır, kapak yüzeyi inceden taşlanır, sübaplar ve sübap yuvaları genişletilir / büyütülür, bulabilirsen bir de weber karbüratör bulup kendi karbüratörünün yerine adapte edebilirsen araban tam bir yer uçağı olur. o zaman ne 106 gti kalır yanında ne de 205 gti.

peki bunları yapmanı öneriyor muyum? aslına bakarsan önermiyorum, çünkü bu işlemlerin yapıldığı araba bir anlamda 4 tekerli tabut olacaktır. bilmem anlatabildim mi? bunları sadece piste çıkıp yarışmak istiyorsan yapmanı öneririm :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

benim arabaya port polish işini kendimiz yaptık.

resim0172ot8.jpg

kapak zaten rektefiyeciye de gidecekti, ekstradan hafif yüzeyden talaş aldırdık ve ekstra herhangi bir ücret ödemedim, sübap yuvalarına el sürmedik (yakıt sorun olacağı için).

dışarıda bildiğim kadarıyla bu işler için 1 - 1,5 milyar kadar bi para istiyorlar ama yine de emin değilm. tamamen çevreyle doğrudan alakalı. adam "kek" geldi diye 2 kat para da isteyebilir ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

pazarlıktan ziyade doğru kişileri tanımak veya bulmak önemli. bildiğim kadarıyla Ankara'da bu tür işleri çok yapan yer var. Ha adres biliyor musun? dersen hayır bilmiyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

eğer böyle bir niyetin varsa yaptıracaklarının birbirini tamamlaması gerekiyor. silindir içlerini honlattın ve hacmi 2.2 litre yaptın diyelim. o hacime göre pistonların elinde olması lazım (mazda 626 2.2 litre motoru vardı) o pistonlara göre segmanları alman lazım, sübap yuvalarını genişlettiğin zaman yine uygun sübapları bulman lazım, genişleyen hacmin içini doldurabilmek için yazılımı değiştirtmen ve belki de benzin pompasını büyütmen lazım.... lazım oğlu lazım.

en mantıklısı ve en kestirme yolu (ama en düşük güç alabileceğin yöntem) kapak taşlama + port polish. diğer türlüsünün altından kalkmak çok zor. hem para hem zaman hem de dayanıklı sinirler isteyen bir durum :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

eğer böyle bir niyetin varsa yaptıracaklarının birbirini tamamlaması gerekiyor. silindir içlerini honlattın ve hacmi 2.2 litre yaptın diyelim. o hacime göre pistonların elinde olması lazım (mazda 626 2.2 litre motoru vardı) o pistonlara göre segmanları alman lazım, sübap yuvalarını genişlettiğin zaman yine uygun sübapları bulman lazım, genişleyen hacmin içini doldurabilmek için yazılımı değiştirtmen ve belki de benzin pompasını büyütmen lazım.... lazım oğlu lazım.

en mantıklısı ve en kestirme yolu (ama en düşük güç alabileceğin yöntem) kapak taşlama + port polish. diğer türlüsünün altından kalkmak çok zor. hem para hem zaman hem de dayanıklı sinirler isteyen bir durum :(

Parayı bir nebze halledebilirm ama zaman ve hele hele güçlü sinirler kesinlikle bende yok. Peki taşlama + port polish ile nekadarlık bir güç elde edebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

tahminen 8-10 beygiri geçmez.

daha doğrusu bi fırsatını bulup da dinamoya çıkartabilsem net durumu söyleyeceğim ama o fırsatı 1 senedir bulamadım bir türlü :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

müslüm acelen yoksa modifiye konusunda ankaraya eylül ayında gelicem 3 aylığına,modifiye konusunda yardımcı olabilirim belki sana.

genelde 106-206-306 gtilarla uğraşıyor ama yine de araya sıkıştırabilirim senin 626yı :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya su bmw e30 lara yurt dısında e32 kasalı 735 in motorunu koyuyolardı oda 211 hp ıdı onun uzerıne.. oluyodu sana 3.35 :)  m30 kodlu bu motor 6 silindir ve e30 a takılıyodu:) 

:pppp yokmu oyle bı secenehımız su 626 nın 2000 cc sını takalım practicaya :P 

saka bı yana..

  turboyu takınca valla eklenecek ve kontrol edılecek okadar cok sey varkı hortumlarıda unutmayın ekstra ıntercoolerler yag radyatoru buyutme vs vs. dedıgız gıbı var oglu var liste 5000 doları buluyo dıye bılıyorum..tr tunıngte okumustum galıba adamın bırının bravası var 16 valf 1.6ltre ve o motoru cıkarıp 8 valflı versıyonu alıp koymustu ve kullanmıstı..yanı daha guclu enjektormu oluyomus oyle bırseymıs :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...