Jump to content

Distribütör Sorunu Hakkında (Familia - Practica 1.5)


canozcan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlginiz için çok teşekküer ederim.Mazdaclubı işte bu yüzden çok seviyorum herkes çok ilgili.

Ben araçı alalı yaklaşık bir sene oldu.Yaptıklarımı kısaca size aktarayım.

-Buji NGK 6E..

-Tırnak aralığı 0.7 mm

-Buji kabloları yeni

-Boğaz kelebeği temizlendi.

-Hava akış metresi temizlendi rolantide hiç oynama yok.

-Bakımları 7000 km bir yapılır.

-Sıkıntı benzinde de var ancak lpg deki kadar değil.Benzin çeyrek deponun altına hiç düşmüyor.

-Araç 3000 devirden 7500 kadar sıkıntısız hızlanıyor.

-Araç bilgisayara bağlandı sensörlerde hiç hata yok.

-Lpg sistemi kontrol edildi bilgisayara bakıldı hata yok.

Araçım Familia 141000 km 1.8 114 hp Bp motor kodludur.

Sercan bey bu lale parçasıyle ilgili bilgi verirmisiniz.

Teşekküer ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Siz genel olarak bütün bakım ve kontrolleri yaptırmışsınız... Geriye distribütör kalıyor gibi, öncelikle çıkma denemenizde fayda var, boşuna para vermeyesiniz diye... Aldığınız yere sorunsuz olursa öyle alırım şeklinde pazarlıkta bulunabilirsiniz, eğer sorun çözülürse orijinal almak bile düşünülebilir...

Sercan'ın bahsettiği şeyi bende forumda okumuştum ama şimdi nerelerde hatırlayamadım, forumda aratırsan bu konuyla ilgili bilgilere ulaşabilirsin...

Zayıf ihtimal, sistem hava alıyor mu onu kontrol edin... Hava boruları veya başka bir yerlerden hava alıyorsa da silkeleme yapabilir...

Sağlıcakla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Distribütörün arızalı olması durumunda bile bir çok parçası yenielebiliyor, komple yenisini almaya ne gerek var , her zamanki keyfe keder bunu değiş , şunu değiş,v.s.  deneme yanılma yoluyla arıza tespiti yapmaya çalışan bir arkadaşın iddasına benziyor bu idda.

      Bujiniz NGK BKR5E 11 olmalıdır.

      Performans filtre falan varsa ondan olabilir.hava filtresi orjinal olsun bazen yan sanayiler fazla hava alıyor, zaten lpg pek havayı sevmez.

      Bu tekleme problemini çok konuşup tartışmıştık zaten sayın domastos epey değinmiş, genede siz 323 bölümünden bakınınız, umarım probleminiz çözülür.

     

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Parça bu http://www.yedekparcabizde.com/images/upload/pr_01_4155_max.jpg

modül diye geçer satılırken sanayide lale denebilir ama modül daha doğru kullanım. Birde siz teklediğini söylediniz bu parça bozulursa araç ateşlemeyi bir anda keser ve bir daha ateşlemez yani ya çalışır ya çalışmaz sorunun bu parçada olduğunu sanmam. Bu olay lpg sistemiyle ilgili olabilir mazdalarda 3bin devirde ateşlemeyi kesip sonra bişey yokmuş gibi devam etme olayı konuşuldu diye hatırlıyorum benzer olan bir sorun ama tam çözümü oldu mu hatırlamıyorum yanıltmak istemem o konulara göz atmakta yarar var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Merhaba arkadaşlar,

İncelediğim kadarıyla lantislerin distribütör problemleri üzerine bir konu açılmamış...uzun zamandır diğer konularda hakkında bilgiler bulabileceğiniz rölanti dalgalanması ve devir problemi üzerine farklı ustalara gittim...Genel olarak problemlerin distribütör kaynaklı olmasının çok büyük ihtimal olduğu ortaya çıktı...Yaşadığım yer (Düzce) itibarıyla çıkmasını bulmam oldukça zor ve internette satışta olanlarında ne kadar düzgün çalıştığı meçhul... Sizlerden ricam distribütördeki bobin eğer arızalanmış ise bu tür problemlere gerçekten yol açar mı? Bobin veya distribütörün arızasını anlamanın pratik bir yöntemi yok mudur acaba? Son olarak da 98 model 1.8 lantislerin distribütörleri 97 model 1.8 lerle aynı mıdır? Çok acil yanıt verebilecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler...Hayırlı günler..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar,

İncelediğim kadarıyla lantislerin distribütör problemleri üzerine bir konu açılmamış...uzun zamandır diğer konularda hakkında bilgiler bulabileceğiniz rölanti dalgalanması ve devir problemi üzerine farklı ustalara gittim...Genel olarak problemlerin distribütör kaynaklı olmasının çok büyük ihtimal olduğu ortaya çıktı...Yaşadığım yer (Düzce) itibarıyla çıkmasını bulmam oldukça zor ve internette satışta olanlarında ne kadar düzgün çalıştığı meçhul... Sizlerden ricam distribütördeki bobin eğer arızalanmış ise bu tür problemlere gerçekten yol açar mı? Bobin veya distribütörün arızasını anlamanın pratik bir yöntemi yok mudur acaba? Son olarak da 98 model 1.8 lantislerin distribütörleri 97 model 1.8 lerle aynı mıdır? Çok acil yanıt verebilecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler...Hayırlı günler..

Mazdacı Ahmet ustayada gittiniz mi?

Muhtemelen bütün Lantislerin distributor aynıdır.

Orjinali yetkili serviste 2000 tl civarindadir. Ankara da çıkma çok  rahat bulabilirsiniz.  Geçmiş olsun

-Mobil uygulamadan gönderildi-

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı problem bende de var. Ben Japonyadan getirtiyorum. Fiyatını sordum, hafta içi belli olacak. Ankarada servisten sordum, bir taneye 1700 tl dediler. ama Sanayideki parçacı ile anlaştık, motor parçalarını ondan aldığım için bana ucuza getirtecek Japonyadan, istersen 2 tane söyleteyim kardeş... orjinal, kore tayvan felan değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda almaktan sogutturacaksınız adamı one rakamlar öyle

Kardeş servisin söylediği fiyat o. Bu ülkede anca adamını bulacan herşeye konacan. Bu işler böyle yürüyor. ben Japonyadan getirtiyorum ucuza, hafta içi orjinal distributor için bana fiyat söyleyecek. isteyene ucuza Orjinal distributor getirtiyim. Tahmini fiyat 650-700 civarında. Serviste 1700 tl.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Orjinal bütün parçalar , bütün markalarda pahalıdır, hatta mazda diğer markalardan daha ucuz, isterseniz sorun , benim anlamadığım distribütörün tamamını neden değişiyosunuz sadece sorunlu olan parça satılımıyomu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorun şurda....distribütörün öğrendiğim kadarıyla bobin, modül ve kapak olarak 3 parçası var ve hiçkimse (oto testçiler de dahil) tam olarak arızanın hangi parçada olduğunu söyleyemiyorlar...işin garibi bir testçi ditribütörün arızalı, dalgalanma yapıyor elektrikte derken diğeri ise distribütöründe bir problem yok diyor..şimdi hangisine inanmalıyım ki? Benim tahminim bobin üzerinde yoğunlaşıyor..bu arada elinde 97 lantis 1.8 motor distribütör bobini olan arkadaşlara duyurulur  :D Keşke distribütörün kesin arızalı olduğunu anlamanın bir yöntemi osa ama ben bulamadım :(    Hayırlı günler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Walla hocam nereden başlayayım ki? En çok sürüş keyfini bozan probleminden bahsedeyim...ilk olarak araç ilk çalışıtığında çok sarsıntılı ve duracakmış gibi çalışıyor..2-5 dk içerisinde motor ısınınca kendine geliyor..ancak aracı aldığımdan beri halledemediğim en lönemli sorun şu....araç hangi viteste olursa olsun 2000 devir civarında sabit giderken silkeleme yapıyor..çok güçlü yani sarsıntı şeklinde değil ama hissedilir düzeyde..ve düşük viteslerde bunu daha fazla yapıyor...yani sürekli olarak 1-2 saniyede bir araç gaz kesiyor gibi..ama gaza basınca normal şekilde hızlanıyor..gaz yemesinde sorun yok..en son 160 gördü ibre sıkıntısız..bir de her zaman olmamakla birlikte sık sık tam distribütörün olduğu yerden çıtlama şeklinde elektrik atlaması sesi duyuluyor..ve her çıt sesinde motorun çalışması sendeler gibi oluyor...tabiri caizse aynı atın koşması gibi çalışıyor motor..kablo dediler kabloları 3 kere değiştirdim...hiçbir orijinal değildi ama yan sanayi de olsa 3 yeni kabloda da aynı problemin devam etmesi tesadüf olamaz bence....10 bin olmadan bujileri değiştiririm..Ngk BKR5E kullanırım hep...bir de oto testçilerden birisi test yaparken ibreyi gösterdi, ibre 1 aşağı bir yukarı oynuyordu, bunu sabit olması gerektiğini ve benim distribütörümün elektriği dağıttığını, dalgalandırdığını söyledi ancak distribütörün hangi parçasının arızalı olduğunu söyleyemedi...zaten bunlar tamir olmaz, komple al dedi... tüm bunlara 10larca farklı problem neden olabilir ama dediğim gibi gittiğim onca ustadan sonra genel olarak fikrimiz distribütör üzerinde yoğunlaştı... bu yüzden çıkma ve problemsiz çalışan bir distribütör almak niyetindeyim..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ek olarak birşeyler daha söyleyemek isterim..gaz kelebeği ve akışmetre temizliklerinden sonra da bu problemler azaldı ama hiçbir zaman kaybolmadı. Son olarak, problemle ilgisi olabilir mi bilmiyorum ancak usta uzun farla, kalorifer gibi elektrik çeken ekipmanları açtığında motorun çalışması aptallaşıyor, sendeleyerek çalışıyor, kapattığında normal seyrine dönüyor...gerçi çok ideal bir rölantide değil ama buna da şükür...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ali gb'ye cevaben.... arkadaşım benim problem(ler)imin distribütör kaynaklı olmama ihtimali de mevcut...orijinal distribütör için 650-700 tll çok iyi fiyat ancak benim için çok riskli..yine de yardım teklifin için teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Orjinal bütün parçalar , bütün markalarda pahalıdır, hatta mazda diğer markalardan daha ucuz, isterseniz sorun , benim anlamadığım distribütörün tamamını neden değişiyosunuz sadece sorunlu olan parça satılımıyomu.

üGürhan abi tevzi makarası ve soğutucusu ayrı satulıyor ama soğutucu piyasada yok ama tevzi makarası ve dist kapağı var. soğutucusu yok dedi benim ustam. ama ebay.com da var. 45 dolar. onu alacağına 80 dolara kore malı var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      En uygunu hangisiyse alıp denemek gerek , sonuçta problemin sebebi hala kesinleşmedi.

Bende de tekleme var. bujiler yeni, buji kabloları 1,5 senelik ama buji kablosu denedik sıfır tekleme geçmedi, son olarak distrubutor kaldı. sıfır orjinal ya da Kore alacam, eğer geçmezse BRC tesisatı iade alacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

arkadaşlar didtribütör değişince sorun geçtimi denemek için elazıga yakın olan arkadaşlarla benim distrübütörü verip deneyebilirsiniz 500 600 büyük para

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...