Jump to content
kblths

Mazda 323 Ateşleme Kesme Sorunu (Modül Sorunu)

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest sistempro

sayın sistempro haklısınız ama mitsubishinin veya kianın hangi modelleri uygun sölerseniz açıp servislerinden fiyat alırım, ayrıca o parça acil lazımdı bana o gün yani bekleyecek zamanım yoktu tabiki orjinal bulursam alırım yedek kalır.

acil lazımsa tmm abi. genelde dist. sorununu 323 f16 lar yapıyor herhalde.

konunun ilk sayfalarında kia ve mitshubishinin modelleri yazıyor abi. zaten bosch car servisi biliyor hangisi uyumlu biliyor abi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

haklısın iyi bir araştırayım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

arkadaşlar bişey soracam ben geçen aldığım modülle beraber kutusundan böle tırnak kadar bir poşet içinde beyaz krem gibi bişey çıktı o nereye sürülecek elektrikçi bilmedi acaba nedir bu krem gibi madde ??? ben bilmediğim gibi elektrikçide bilemediğinden , bende o maddeyi kullanmadan monte ettim modülü.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
berkobal

o beyaz krem gibi olan şey büyük ihtimalle termal pastadır termal pasta; çalışırken ısınan yarı iletken elektronik malzemeleri soğutucu metallere monte ederken metal ile elektronik parça arasına sürülür böylece elektronik parçanın ısısı metale daha çabuk geçerek elektronik malzeme soğuk kalmış olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

modülün monte edildiği yer zaten metal idi aynı modülün kendisi gibi yarım ay şeklinde ben modülün ona temas etmesi gerktiğini düşünerekten pastayı sürmedim demek o metal yüzey soğutma için vede pasta bu soğutmayı artırmak için yarın ilk işim modülü söküp pastayı sürmek olacak, bilgi için teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest sistempro

modülün monte edildiği yer zaten metal idi aynı modülün kendisi gibi yarım ay şeklinde ben modülün ona temas etmesi gerktiğini düşünerekten pastayı sürmedim demek o metal yüzey soğutma için vede pasta bu soğutmayı artırmak için yarın ilk işim modülü söküp pastayı sürmek olacak, bilgi için teşekkürler.

biri pasta mı dedi?  :sopa:

aman abi başka elektrikçiye sor o biliyordur nasıl sürüleceğini.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

maddenin beyaz slikon tarzı bir pasta olduğunu modülü saten şahıstan öğrendim modül fazla ısınmasın diye monte edildiği metal ile arasına sürülüyor bende söküp sürdüm sorun yok , araç çalışıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
oktay toker

Degerli arkadaşlar detaylı anlatımlarınız için gerçekten adıma teşekkür ederim.

Geçen hafta Çarşamba sabahı çocukları okula bırakıp eve giderken araç stop etti.Çalıştırdım 2 metre sonra tekrar stop etti.,yine çalıştı ve  2 metre gitti stop etti ve bir daha çalışmadı.5 dakika öncede gaz almıştım fakat hala gösterge kırmızı yanıyordu dedim ya gaz gelmiyor yada hava yaptı,biraz uğraştım ama sonuç alamadım.Benzinliğe 200 metre mesafe vardı fakat yokuşta kaldıgım için itekleme şansımda yoktu.Araçlara el kaldırıp çekelim işartei yapmaya başladım fakat yaklaşık 40 dakika falan hiç bir araç durmadı.Sonra rabbim kendisinden razı olsun bir servis şoförü genç arkadaş durdu ve çektik.Gazı aldım marşa bastım yine çalışmadı.Sonra aracı kenara çektim.Önce gaz ile uğraştım sonra sorun olmadıgına kanaat getirdikten sonra ateşleme hattına yöneldim.Motor parçalarına halile biraz yabancı oldugum için nerde ne var daha tam bilmiyorum.İlk etapta daha önce temizlediğim bobin kablosu buji kablosu kontrolleri ve sonra tesisat.Yok çalışmadı.Hemen karşıda bu tür işlerle uğraşan elktrikciye yöneldim,dedim araca yabancısın bilen birine işi bırak.Abi hemen çalıştırırım merak etme dedi,Geldi önce gaz kısımlarına hemen daldı bende içimden boşuna uğraşıyorsun diyerekte olsa arkadaşın dediklerini yapmaya başladım.Gaz ayrınıda bozdu ama neyse dedim ayarlarım.Baktı olmadı,hali ile marşa basmalardan sonra arızalı olan kısımlarda kendini belli etmiş ben önce farketmemiştim arkadaş elini bobine bi attı abi arabada su var mı dedi hemen suyu bagajdan çıkardım şaşkın halde bakıyorum suyu bobinin üzerine döktü ısınan bobinden dumanlar çıktı.Bilsem hiç su döktürmem ama o an şaşkınlık ile bişi demem bile fırsat kalmadı bırak kalsın derdim.Neyse voltaj ölçümü falan yaptı sonra bobinin bozuk dedi.Bende bobin ısındındını görünce haliyle tespite tamam dedim ve arkadaş gitti.Abi iyice sogusun belki şansına çalışabilir dedi.Aklımada o an başka yere bakmak gelmediği için bir müddet sonra marşa bastım sonuç aynı olunca dogru sanayiye hurdacı arkadaşın oraya biraz alacagım vardı orjinal çıkma bobinin sağlam oldugu garantisini aldıktan sonra aracın yanına geldim.80tl ye maloldu.Taktım sonuç değişmedi.Elektirikci tekrar gittim dedim bobini aldım geldim sonuç aynı abi çıkma bobinse güvenilmez dedi.Israrla sordum bak dedim eger başka bir yerden yapma ihtimali var ise bakalım veya söyle dedim yok abi dedi yüzde yüz bobin hatası dedi.Neyse ben evin yolunu tuttum internet baglantı sorunun vardı o gün araç yattı hali ile.Neyse internete girdim ve forumda araştırma yapınca ve okuyunca olayın iç yüzünü haliyle kavradım.Hemen aracın başına gittim ve direk bu parçayı bulana kadar sökme işlemini yaptım.Parçayı sökünce üzerindeki plastik koruma kılıfını hemen orada söktüm ve sonuç ortada idi.Güç transistörü patlamış.Eve gidince resimledim.Transistör kılıfsız ve puntalı olunca kodu ve tipini anlamak neredeyse imkansız internette şemasını veya tamir edilmiş hali ile ilğili araştırma yaptım fakat sonuca ulaşamadım.Dedim büyük ihtimal N kanal mosfettir dedim ve 90 amperlik bir mosfeti olması gerektiği gibi yerine yerleştirip kapattım.Fakat sonuç alamadım.Sonra fiyat araşatırması yaptım paramı ayarladım ve Ankara İskitlerde bir japon araç parçacısından 50tl karşılıgında aldım.Taiwan malı olması içimi rahatlattı.Satıcı abi bu aracın tek elektirik sorunu bu parçada agırlıklı yaşanır dedi bozuk olduguna eminsen aracın kesinlikle çalışır deyince içimde yine rahatlama oldu.Burada adı geçen devir okuyucusu diye anlatılan yada ben öyle anladıgım parçasına mıknatıs ve manyetik parça deniliyormuş.Burada kafam hali ile karıştı inceledim ama devir okuyucu olarak algılanması için mantık kuramadım.Araca hemen taktım  daha öncedende disbiritör bakımını yaptım tabiki.Tırnaklar oldukca kurum kaplamıştı temizledim güzelce bu mıknatıs parçayıda temizledim ve topladım.Tek marşta araç çalıştı.İçim rahatladı.

İşte transistörün patlak hali.

devre_zps75a2b1c9.jpg

Buda devir okuyucu denilen mıknatıs görevi yapan yada adı ve görevi tam olarak ne ise işte o parça.

devre0_zpseb757b80.jpg

Silikon sıvının ilk amacı pürüzsüz olarak algılanan yüzeyin esas görünmeyen pürüzlü kısımları doldurup o kısımlardaki ısıyı ve haliyle tüm yüzeydeki ısıyı sogutucu kısıma en hızlı şekilde yansıtmaktır.88 yılından bu yana haşır neşir oldugum bir sıvıdır ve hiç sevmem elinize bulaştımı silmesi bir o kadar zor ve kumaşa temasındada çıkarması gerçekten çok zor bir sıvı krem türüdür.Tiner haricinde ve bazı alkol türevleri ile ovalıyarak çıkar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest sistempro

323f lerde bu arıza kronik herhalde. hemen hemen herkesde oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Çok geçmiş olsun bende yaşamıştım aynı problemi, bende aciliyetten önce yan sanayi taktım vede halen üstünde çalışır durumda olan parça, ama 1997-1998 kia sephia 1.6 ların motoruyla aynı bizim motorlar, kia sevislerindeki fiyatını bir öğren ,ben MUŞ servisini aradım yoktu ellerinde, bide siz araştırın bakalım belki bulursunuz, orjinal modül  Mitsubishi marka zaten , mazda servis bana 530 tl fiyat vermişti tabii alınmaz bu fiyata bende almadım.

    Ben arızanın tam olarak hangi parçadan kaynaklandığını kendim buldum hem bobin, hem modül hemde dediğiniz devir okuyucuyu söktüm vede arkadaşımın mazdasının üzerinde sök tak yaparak , modülün azrızalı olduğunu öğrendim çok can sıkıcı bir arıza gerçekten , bazen sırf bu yüzden arızayı bulamayıp tüm elektrik sistemini değişenler oluyor.

    ilk etapta herkes bobin sanıyor fakat tam tersi bobine karşılı veriyor bu parça vede böle olunca bobinden atşeleme gelmiyor dikkat ediniz distribütörden çıkan bir kaç  kablo bobine gidiyor arka kısımdan yani tespitide sıkıntılı bir mevzu çokta mazsaflı tabii tespit edilemezse.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
oktay toker

Bu arıza ile ilğili mantık yolu ile bakıldıgında benim görüşüm esas arızaya sebep Bobin kaynaklı diye düşünüyorum.Bu ateşleme uçları direk bobinden geliyor bobindeki sorun bu arızayı yaptırıyor ve Bobin mutlaka yenilenmeli diye düşünüyorum.Şu an bobin çıkmada olsa iki parçada yenilendi sayılır.Motor devir ve performans cidden iyileşme gösterdi.

İlk fırsatta Kia servisine sorarım ama fiyatın çok değişecegini sanmam.En güzeli Ebay yoluyla temin etmek olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Ebay yan sanayisi değilmi , ??? yan sanayi alacak olsam ebaydan niye alayım TR den alırım. Ama ben size katılmıyorum bobinden kaynakladığı mevzusunda , gerçi bu değişimin karşılıklı olması iyidir yani sonuçta bobin vede modül karşılıklı çalışıyor lakin genede orjinal parçaları elimizden geldiğince tercih etmemiz gerek diye düşünüyorum benim bobin orjinal ama modül yan sanayi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
oktay toker

Ebay satış linlerinin oldugu pazarlama kanalı.Orjinali ve diğer yan sanayileri çıkmaları kolayca bulabilecegin bir alışveriş sitesi.

Aradıgın parça kodunu yazıyorsun sana liste sunuyor ve ülkemize kargosu olanları seçip fiyat uygunsa geliyor. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Eyvallah , fakat sıfır parçalar yan sanayi burası kesin çünkü orjinal kesinlikle servislerde bulunuyor, çıkma olarak zaten bulmak basit, sanırım sahibinden.com  tarzında bir site bu ebay.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
domestos

Eyvallah , fakat sıfır parçalar yan sanayi burası kesin çünkü orjinal kesinlikle servislerde bulunuyor, çıkma olarak zaten bulmak basit, sanırım sahibinden.com  tarzında bir site bu ebay.

Yaklaştın... gittigidiyor'un yabancı versiyonu ve Türkiye'deki sahibi/ortağı diye biliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest sistempro

Eyvallah , fakat sıfır parçalar yan sanayi burası kesin çünkü orjinal kesinlikle servislerde bulunuyor, çıkma olarak zaten bulmak basit, sanırım sahibinden.com  tarzında bir site bu ebay.

sahibinden.com gibi ama tc deki çıkmacılardan daha ucuz ve güvenilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest sistempro

bi de gümrüğe takılma ihtimali var. cep telefonları tablet pc ler genelde hep takılıyormuş. 80 doların üzerindeki eşyalar takılıyormuş. takılmaması için 80 dolar ya da aşağı için rica edip fatura yı o şekilde kestiriyorsunuz ve kutunun üzerine gift (hediye) yazdırıyorsunuz. hee bilmeyenler için kredi kartı ya da para çekme kartını paypala tanımlattırıp güvenilir alışveriş yapıyorsunuz.

En önemlisi de bu PAYPAL'a kayıt

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
domestos

Video iyi olmuş, alış veriş yapmak isteyen ancak cesaret edemeyenler için faydalı olacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest sistempro

tc deki çıkmacılardan daha güvenilir.

çıkmacıdan bir parça aldım. adama çalışmazsa iade ederim demeyi unuttum. parça çalışmadı, bizde çalışıyordu dedi. az kaldı almıyordu. Sanki iki dakka içinde ben bozdum. Allahtan elektrikçi ile çıkmacı arası uzak değildi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
oktay toker

Gerekenler yazılmış.

Orjinal sıfırıda bulman zor degil. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...