Jump to content
Juen

Mazda 3 Hangi Yayı Alayım ?

Arkadaşlar Mazda 3'üme yay alıcam sizce hangisi ???  

31 oy

  1. 1. Arkadaşlar Mazda 3'üme yay alıcam sizce hangisi ???

    • EIBACH PRO-KIT (3cm)
      21
    • KONI (3.5cm)
      4
    • VOGTLAND (4cm)
      6


Tavsiye Edilen Mesajlar

EfeAksoy

Bu tamamen kullanım tarzına göre bir cevap bunun cevabı sende.

Yay koyup ailenle bineceksen ve arabayı doldurup bi yerlere gidiyosanız koyma, sürtersin..

Ama max 2 kişi 3 kişi biniyosanız koyabilirsin bir sıkıntı yok.. Değerlendirmeyi kendin yapmalısın.

GET zaten yay varken uygulanan arabayı yükselten bir çözüm..

2cm yay yok zaten ve hayatımda rastlamadım.. eğer arabayı alçaltacaksan 3 lükle hiç uğraşma gözünle farkedemezsin bile, ya coilover al ya da 40 lık vogtland ya da 50 lik eibach al..

Ayrıca şunu da bilmeni isterim, her yay üzerinde yazdığı kadar düşürmez..3.5 luk yay 3 cm düşürür aracına ve yayın markasına göre.

Dediğim gibi arabayı nasıl kullandığınızı, kaç kişi kullandığınızı, hangi amaçla kullandığınızı bilmiyoruz, bunun cevabı sende.. forumdaki arkadaşlar olarak biz sadece kaçlık hangi yayı alayım diye sorduğun ve sürterse ne yaparım diye sorduğun soruların yanıtlarını vermeye çalıştık.. yay alırken bize göre değil, arabayı kullanım tarzınıza ve amacınıza göre karar vermen gerekli.

İyi akşamlar dilerim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
metalshock

Tekrar cevap için teşekkür ederim. Dediğim gibi genelde 2-3 kişi araç içinde olduğuna göre o zaman yay takmamda bir sıkıntı yok anladığım kadarıyla. Tek sıkıntı 225 45 17 yerine 215 45 17 veya 205 50 17 alsaydım sürtmeyi daha da engeller miydin onu düşünüyorum çünkü lastikler baya dışarıda duruyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
EfeAksoy

Tekrar cevap için teşekkür ederim. Dediğim gibi genelde 2-3 kişi araç içinde olduğuna göre o zaman yay takmamda bir sıkıntı yok anladığım kadarıyla. Tek sıkıntı 225 45 17 yerine 215 45 17 veya 205 50 17 alsaydım sürtmeyi daha da engeller miydin onu düşünüyorum çünkü lastikler baya dışarıda duruyor.

Bagajindaki doluluk arabanin icerisindeki ekstra agirlik vs bunlarin hepsi bir kriter.

Lastik disarida diyosun ya git benim imzamdaki aracima bak bbs ch jantlarla kullaniyorum arkasi 9 onu 7.5 luk. Surttu, davlumbaz ezdirdim janttan bes mm iceri aldirdim surtme kesildi. Herseyin cozumu var.

Bu arada arabayi dusurunce tumsek avm girisleri cukur vscok dikkatli olman ve capraz gecmen gerekecegini cok dikkatli surmen gerekecegini de unutma.

İyi aksamlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Srkn

Eibach Süspansiyon alçaltma kiti

1.6 benzinli için,yaklaşık 30 mm alçaltır

çeki demiri ile kullanılamaz

Parça Numarası: 4100-78-784 montaj hariç RRP, KDV dahil 383,50 TL

Mazda'nın kendi sitesinde önerdiği yay budur.Eibach süspansiyon alçaltma kiti ve model kodu.Bence önerilen ne ise onu almanda fayda var..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
metalshock

peki orjinal yaylarını presletmek gibi birşey sözkonusu olabilir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
S.Halilduru

Olabilir

ama yay özelliğini kaybedecektir. Serkan'ın dediği orjinal almak daha mantıklı. Mayıs ayında kampanya da yaparlar. İndirimli olarak alınabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
EfeAksoy

Press herkes yaptırıyor ama en önerilmeyen ve karşı olduğum şey..Savaş abinin dediği gibi özelliğini kaybediyor yay..

mevren nickli üyemizde de 3.5 luk eibach+press var..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Son Irlandalı

Benim aracımda da coiloverdan önce serviste aldığım yaylar vardı 3cm eibach istediğim kadar düşürmediği için presslettim konfor birazda olsa bozuldu ama yol tutuş yol hissi bayaa arttı.

İmzamda yazan linke tıklarsanız ilk fotolarda yay + pressli halidir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc

Delikanlı genç arkadaşlar , önce emniyetinizi düşünün, zaten yay takmışsınız, iki marangoz ustasının aklına uyup bi daha yayı presletmenin ne anlamı var  ?

Performans tatmininin yanında, kız arkadaşlarına havalı görünmek için yapanlarda vardır , biliniz ki  hatunlar yere yakın modlanmış arabalardan ziyade büyük arabaları tercih ederler,bu nedenle playboyların altında rangeleri ve benzer SUV ları görürsünüz... Böyle ekstra  alçaltılmış  araçla gezdireceğiniz iki crack hatun :)  onlarlada vakit kaybetmeye değmez ileride pişman olursunuz ,  abi tavsiyesi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Son Irlandalı

Benim öncelikli amacim yoltutusunu arttirmakti yay yaptim 17inch jantlarla tatmin etmedi pressledim yol tutusu buyuk olcude artti 19 janttan sonrada cok daha iyi yol tutmaya basladi. Suanda coilover kullaniyorum coiloverimi 1 cm yukseltip gene cok iyi yol tutan bi arabaya sahip olabilirim suanda goruntu amacli sonuna kadar inik sekilde dolasiyorum. Baskasinin hosuna gitsin diye deil benim hosuma gidiyor diye yapiyorum. Keske suv umuz olsada playboyluk yapsak :D ama yol tutusunu artiricaksa onu da alcaltirim :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Son Irlandalı

peki orjinal yaylarını presletmek gibi birşey sözkonusu olabilir mi?

Bence orjinaller presslenmemeli gidin eibach tarzi bir yay alin alcakligini begenmezseniz onlari pressleyin orjinaller ilerde birgun muayenede veya satarken isinize yarar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
honuuu

Bir soru da benden olsun; önce jant sonra lastik daha sonra da yay mı yapmalıyız yoksa daha uygun bir sıralama varmı???

Aklımdaki jant belli 18" olacak, lastik konusunda 225e 40 planliyorum cok disari tasarsa 215 olacak. En son da jantla çamurluk arasındaki boşluk beni rahatsız ederse 30mm eibach düşünüyorum. Öneri ve tavsiyeler için dinlemedeyim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc

90.yıl versiyonlarında 17 inç jant var ve amortisörleri farklı, bence bunlardan temin ediver, daha rahat binersin araca...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
honuuu

Jant belli abi 18". Yoksa 16" den 17" e gecmenin pek bi esprisi yok, çünkü farkı zor görebiliyorsunuz. Büyüteceksek en az 2" olmalı bence...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc

18 jant ok, amortisör için dedim , 90.yıllardaki 17 inçlerin  amortisörlerden takıver , yay taktınmı iyice sertleşir araba keyif vermeyebilir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
EfeAksoy

18" + yay ile konfora tıpkı benim yaptığım gibi hüzünlü gözlerle el sallayın :)

Fakat yol tutuşa da şaşkın gözlerle "merhaba" diyin :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
honuuu

18 jant ok, amortisör için dedim , 90.yıllardaki 17 inçlerin  amortisörlerden takıver , yay taktınmı iyice sertleşir araba keyif vermeyebilir..

O olabilir bak dedigin gibi iyi fikir ???

18" + yay ile konfora tıpkı benim yaptığım gibi hüzünlü gözlerle el sallayın :)

Fakat yol tutuşa da şaşkın gözlerle "merhaba" diyin :)

Yay şart değil ama dediğim gibi görüntü rahatsız ederse deneyeceğim, ama öncelik sıralamamda yanlışlık var mı ben asıl bunu demek istemiştim?

Birde konfordan kaybettigimizi lastiklerle gei almak için marka ve model tavsiyesine de ihtiyacımız olacak, ona tavsiyeniz ne olur??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
honuuu

kamber verebilirsin aslında.

Çok az olmak kaydıyla düşünülebilir...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
crazy

abartısı kopaçak gibi duruyor zaten

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...