Jump to content

Rektefiye Sonrası Gaz Yememe-Tekleme Problemi (Practica)


olker444
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

sorun çözüldü kadosan da mazda servisi buldum adam 5 dak. halletti valla srun hava akış metresini kirli olmasıymış söküp temizledi usta şimdi canavar gibi araç maşallah hemde 20 ytl verdim.

hadi geçmiş olsun :) güle güle kullanın
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 48
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    4

  • olker444

    20

  • mnsert

    4

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Guest mustafa_g

sorun çözüldü kadosan da mazda servisi buldum adam 5 dak. halletti valla srun hava akış metresini kirli olmasıymış söküp temizledi usta şimdi canavar gibi araç maşallah hemde 20 ytl verdim.

Nasıl yani yaaaa.....

Motor sökülüp toplanıyor, onca uğraşılıyor ediliyor ama hiçbirisi (ve özellikle Adem) akışmetreyi temizlemiyor mu? Buna sadece PES ARTIK derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

abi bir yanlış anlaşılma var. Asıl sorunu yaşayan olker arkadaşımızın mesajı değil o, başka bir arkadaşın mesajı, yani motor toplatan olker :)

He ya. Ben de diyorum bu işte bir gariplik var. Doktorun araba en son Teber ustadaydı diye :D

Hakikaten yaşlılık belirtileri başladı bende galiba. Yakında Selman-İlhan-Müco-Biran abilerin saflarına geçerim. Sitenin sabunlukları diye de bir köşe açarız kendimize :D:geyik:;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Faydası olur mu bilmem ama aklıma iki ihtimal geldi. Birisi tecrübe ettiğimiz birşey. Dayımın kangosu var hiç lpg takılmamış. benzinde durmadan tekliyordu. subap falan filan motor komple elden geçti düzelmedi. Sonra araba tamir olurken bir eksozcu conta sormak için arabayı tamir ettirdiğimiz dükkana girdi kulak misafiri oldum abicim eksoz katalizörünü kontrol ettiniz mi dedi. Ordaki ustalar güldü ama biz oradan cıkınca adamın yanına gittik katalizörü söktü ve düzeldi:) Eksoz katalizörü eksoza gelen yanmamış yakıtı tekrar motora gönderiyormuş bir süre sonra tuttuğu yakıt kirleniyor ve motora gönderemez hale geliyormuş. yakıtı gönderse bile araçta tekleme ve öksürme yapıyormuş. birde araçta lpg varsa o zaman tamamen sapıtıyormuş çünkü katalizör benzin/lpg ayırt eden birşey değil. benzin lpg karıştırdığı için lpg de aşırı tekleme rölanti bozukluğu ve stop sorunları yaşanıyormuş.

ikinci söyleyeceğimde distribütor bobini değişti mi? bu da sıkıntı kaynağı olabiliyor. çalışıyor gibi görünüp arızalı olabilen başbelası parçalardan birisi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorunum 3 hafta zaman 3000 tl artı yol masrafı vererek düzeldi gibi.Arabada 2 temel sıkıntı var her nasıl olmuşsa motor tamir edildikten sonra hava akış metre ve distribütör hata verdi belkide sorun çok defa aynı parçaları söküp takmaktan olabilir ama neticede distribütör,hava akışmetre,o2 sensörü değişti.Taber ustaya çok teşekkür ediyorum keza çok daha önce aklıma gelmiş olmasına rağmen EGR temizliğini yapması sanırım şu anki iyilik halimin sağlayıcısı oldu.Bildiğim kadarıyla şu an tek sıkıntı arabanın sibop ayarının tam tutmadığı ve bunun ustalardan aldığım bilgiye göre rektefiye sırasında düzenlenmiş olması gerektiği.Bir çok usta bu arabalarda sibop ayarını şim mesafesiyle değil sibop yaylarını düzenleyerek yapmaktaymış.Ha bunla ilgili sorun olursada diğer ustayla halledeceğiz artık,sanırım yeni yapılmış 2000 tl harcanmış bir arabanın motor garantiside yine bi 10-20.000 km vardır.Herkese hayırlı çalışmalar ve bu sorunun bitmiş olması dileğiyle...

NOT:

Arabayı İkiler otoda görmeye gelen Godlesscommie ye,Eski ustalardan Abdullah ustaya,Servisteki necmettin,ercan,Tanju ustalara ve Değerli katkılarından dolayı Taber ustaya selamlarımı sunuyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorun EGR valfinin kirli olmasıymış ama tabi distribütör ve hava akışmetrede değişmiş oldu,geri verme şansım yok.Bu katalitik konverter olayı banada makul gelen bir seçenek Ama Adem usta baktım temizdi dedi,kime inanacağımıda şaırdım elim değmişken onun içinde bişey yapabilirim.Selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorun EGR valfinin kirli olmasıymış ama tabi distribütör ve hava akışmetrede değişmiş oldu,geri verme şansım yok.Bu katalitik konverter olayı banada makul gelen bir seçenek Ama Adem usta baktım temizdi dedi,kime inanacağımıda şaırdım elim değmişken onun içinde bişey yapabilirim.Selamlar

egr valfiyle alakalı bilgim pek yok ama adem ustanın kirli valfi görüp temiz diyeceğini zannetmiyorum, acaba yapılan işlemlerden sonra kirlenmiş olabilir mi... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

EGR ye bakmış olabileceğini sanmıyorum çünkü dediklerine göre çok kötü kirliymiş,benim kastettiğimse katalitiğinde sıkıntılı olabileceği ancak Adem tepesini açıp hava falan püskürttüm dedi katalitik için yani kirli kalmış olan burda EGR,düşününcede mantıklı geliyor keza bu yakıt sisteminde önemli bir parça beyne yanlış veri gitmesi falan demek sanırım.Bugünde araba fena değildi ,haala teteneğim ama:))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim problemim ilginç bir şekilde geçti.Sanayiye gittim başka bir ustaya götürdüm aracı.Elemanda çanta tipi bir cihaz vardı.Araba O2 sensörü hatası verdi.Sonra usta sıfırladı bir daha o hatayı vermedi.Sonra usta benzinden şüphelendi.Benzinler bu ara bol solventi imiş onu söyledi depoya hortum saldı kokladı vs.Neyse arabada birşey olmadığını söyledi.Sonrasında aracım hiç teklemedi.Halbuki daha öncede cihaza girmişti araç.(1 hafta önce)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Beni forumdan takip eden arkadaşlar arabamın motorunu yaptırdıktan sonra yaşadığım sorunları biliyor...arabayla uğraşmaktan gerçekten sıkıldım bunaldım.2000 liraya yakın motor yaptırmaya onu yaptıktan sonra birden bire bozulan hava akışmetre ve distribütöre,oksijen sensörüne 700 tl,verilen onca deneme amaçlı benzin parasına,parça ararken ve istanbula gelip gitmelerime harcağımım 500-600 tl masrafa rağmen araba hala sıkıntılı haala sıkıntılı.Şimdide rolantide yada araba vitesteyken gaza basmama rağmen limitöre dek gaza bassamda 3500-4000 deviri geçmemesi kendiliğinden gazın basıyor olsamda düşmesi, rolantide  stop edecek gibi gibi ha bire sıçraması ve motor ısındıktan sonra bunların olması gibi saçma sapan sıkıntılar yaşıyorum.Bu arabayı yaptırmaya karar verdiğimde tek ama tek sıkıntısı yağ yakmasıyken şimdi o sorunu mumla aramaya başladım.İstanbuldan Özel bir servisteki ustaya sorduğumda bana kompresyon basınçlarını ölçtürüp onu aramamı söyledi ve sanırım sibop ayarından  şüpheleniyor,ayar yapılırken kullanılan şimlerden birinin yerinden çıkmasından kaynaklandığını düşünüyor(buda motorun rektefiye aşamasıyla alakalı)bu konuda fikri olan varsa çözüm önerilerine açığım ve sanırım motoru yapan ustayla temasa geçip 2000 km de bunun nasıl olduğunu sormanın vaktide geldi,,,,Arabamı Edirnede yada yetkili bir serviste yaptırmadığıma çok ama çok piş,man oldum; ikide bir istanbula gitmesi bi bela ,orda uğraşması ,yapan ustaya dert anlatması bi bela...ve artık para harcamaktan vaktimi harcamaktan sıkıldım,arabanın edeceği kadar para verdik haala kurtulamadık,,,,

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Doktor bu kadar uğraştan sonra sen hepimizi cebinden çıkartacak kadar bilgi ve tecrübeye sahip oldun. Bundan sonra sen bize değil, biz sana akıl danışacağız :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arabayı burda bi ustaya bıraktım sabah 3000 deviri park halindeykende ,yürürkende geçmiyordu,kompresyonlarını ölçecekti beni arıyacak.Bu arada motoru yapan ustaya bu durumu nasıl anlatacağım onu hiç bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Malesef apar topar  Malatyaya gelmek zorunda kaldığımdan gelişmeleri yazamadım size,,,,sonraki pazartesi  akşamı arabayı almaya gittiğimde beni gülerek bekleyen burdaki ustayla karşılaştım.Edirnede parça temininde sıkıntı yaşandığı için arabanın motorunu yaptırmadığım ustadan bahsediyorum:;usta öğlende gitttiğimde sadece üst kapağı açmışken daha sonraki zamanda arabanın triger sahasına kadar falan girdiğini öğrendim.Gülmesinin sebebine gelince trigere geldiğinde 2-3 diş atlamış olduğunu sente ayarının bozulduğunu ekzos emme contalarının falan hepsinin gevşek veya sıkılmamış olduğunu ve kendi deyimiyle aktarıyorum ;trigerin bağırsak kıvamında gevşek olduğunu böyle arabayı kullanmış olsam 300-500 km sonra tekrar motor yaptırmak zorunda kalacağımı falan anlattı.El emeği olarakta 250 tl istedi,,,(4000 tl yi geçti masraf yani)....Bunca para zaman ve ''güven'' harcayarak yaptırmış olduğum işten şu an tamamen tiksinmiş durumdayım.Ha şunuda belirteyim daha 2000 km bile yapılmadan yeni yapılmış bir motorun bu hale gelmesi sanırım normal bişeyde değildir.Böyle bir sıkıntı olabileceksede uyarılmam veya kendisi tarafındabn çağrılmam gerekirdi.Şimdiye kadar arabanın bir ihtimalde olsa kendinden kaynaklanan sorunlardan bu hale gelmiş olabileceğini düşünmüş olsamda şu anda düşündüğüm tek şey bana güven telkin edilerek ve araba motorundan anlamadığımdan arabayı yapılması maksadıyla bırakıp gittiğimden dolayı kendime kızgın olduğum ve buna sebep olduğu için bu ustaya kızgın olduğumdur.Bizlerin bu tür işler yapılırken,ne yapılıyor ne yapılmıyor maksadıyla arabalarımızın başında durmamız bence yapan ustaya hakarettir ancak başında dur(a)madığıma pişman oldum.Halbuki sıkıntı motor yapımında olabilir dediğimizde çokta kızmıştı.Şu an farkediyorumki ben bu aracı ustanın dediği gibi'' biraz böyle kullan bakalım'' tavsiyesine uymuş olsam ve bir yerlerde triger kopupta kalsam sanki benim hatammış gibi görülecekti.Anlaşılan o hava akışmetre,distribütör,o2 sensörü  falan deneyip durmaktan başka bişey ifade etmemişti;çünkü araba motor belki soğuduğundan düzeliyor sonra parça değişsede aynı hale geliyordu yada 2. kez bıraktığımda motorda kendide bişeyler düzelttip bana vermiş olabilirdi ve belkide çok defa çıkarılıp takıldıkları içinde saydığım parçalar bozulmuş olabilirlerdi.Veya..veya...veya... liste uzar gider.Aslında yazacağım çok şey olsada artık ne ustasıyla ne başka bişeyiyle uğraşmak istemiyorum.Arabanın nasıl yapıldığı konusunda içim rahat olmadığından dolayı da başka bir araç bakınıyorum.Tekrar motor falan uğraşmiycam.Yetkili servislerden şaşmayın.Herkese iyi seneler....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok geçmiş olsun, şimdi bunları okuyunca olabilicek motor masrafından kaçınıyor insan,, semavi abinin dediği gibi bu kadar ugrastıysan değerine sat ve aklına yatan mantıklı bi araç al canım abim,,  sizin bilgileriniz ilerde bizede gerekicek bizi unutmassanız seviniriz :) çok geçmiş olsun tekrar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Honda Accord alıcam galiba...uygun fiyatlı buldum bir tane.Yok almazsamda bunla biraz dewam edip şu 109 PS dizel mazda 3 lerden almayı deniycem:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Honda Accord alıcam galiba...uygun fiyatlı buldum bir tane.Yok almazsamda bunla biraz dewam edip şu 109 PS dizel mazda 3 lerden almayı deniycem:)

hakkınızda hayırlısı olsun diyelim :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.
 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...