Jump to content

Mazda 3 Lastik Sensörleri (2010)


toronaga77
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest uyumsuzelement

uyarmak ve hatta başında durup takip etmekte fayda var zira üzerinde kafa kadar yön işareti olan lastiği bile ters takan hayvan evlatları mevcut  ;D ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Mazda 3 Sedan Impressive model arabamdaki kışlık lastiklerimi dün lastikçimde değiştirttim. Oradaki çalışanlara da patronları aracın TPMS sistemli olduğunu hatırlattı.

Değişim yapıldıktan sonra 5 dk kadar aracı sürdüm ve park ettim. Akşam dışarı çıktım, bir 10 dk daha aracı sürdüm, yine park ettim. Sonuncu defa aracı çalıştırdım ve bir süre gittikten sonra gösterge tablosundaki TPMS uyarı ışığı yanıp sönmeye başladı.

15-20 dk bu şekilde sürdüm aracı, sonra lastik basınçlarımı benzinlikte kontrol ettim. Hava az basılmıştı lastiklere, onları olması gereken psi değerlerine getirdim. Fakat değişen birşey olmadı.

Aracın kılavuzunda yazdığını sonradan okuduğum işlemi yani değişen lastiklerdeki sensörlerin araç ile bağlantı kurması için yaklaşık 15 dk kontağı ACC modunda tuttum ve 12 dk kadar en az 70 km hız ile gittim. Fakat lastik uyarı sistemi kadranda yanmaya devam ediyor.

Neden sistem hala hata veriyor? Yardım edebilirseniz sevinirim. Teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yeni lastikteki sensörlerin araca tanıtılması gerekli olduğu için ışık yanıyor olabilir.tanıtım işlemi ise serviste yapılabiliyor diye hatırlıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

değişim sonrası tpms ışığı bendede yandı az bir km yaptım yine sönmedi sonra lastik basınçları 32 çıkmıştı 34 yapınca lamba söndü. sensörlerden biri-birkaçı problemli olabilir. servis bakması lazım bencede...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün 38 olan hava basınçları çok olduğu için düşürdüm. 35 ön- 33 arka yaptım. Öğle vakitleri 2 saat dolaştım. Sonra kapalı otoparka koydum 3 saat sonra binince Lastik basınç uyarısı verdi. Ölçtüm hava soğuyunca 34 ön- 32 arka olmuş. Sınırı bu kadar mıdır? Havası bölye olunca daha iyi olmuştu.

Buraların Gündüz ve gece hava sıcaklığı farkı fazla ayarlaması zor olacak. Sıcak güneşli havada 40 olan teker gece 35 e düşüyor (gündüz 18-20 derce, gece 0- -3 derece)

Bu veri sınırını değiştirtemez miyiz? Ve de kaç olmalı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lastik yerleri değişince TPMS hata verebilir. Kontak açıkken lastiklerin araçtan uzaklaştıurılması arıza lambası yakabilir. araçlar bayiye ulaştığında lastik havaları 45-50 olur. PDI 'da ayarlanır. araçların PDI (ilk kontrolleri) sırasında lastik basınç sensörlerinin lastik havalarının gereken seviyeye getirilmeden kalibre edilmesi daha sonraları TPMS lambasının yanmasına sebep olabilir. birsürü sebebi var. hatta aynı arabanın yanına koyduğunuzda o aracın lastik sensörlerini algılayıp geçici arıza yazdıklarına da şahit oldum.

Yani bir sürü sebebi olabilir. Ama %95 yandığı zaman lastik havalarında bir problem var demektir. %5i de bizi bulur zaten :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet ilk geldiğinde 45 hava vardı. Onları 37 indirmiştim sonra 35 indirdim. 35 e indirince lamba yandı. Hala da yanıyor. Serviste 30-35 arasına ayarlanabilinir mi? Ya da ben bu havaların normal olduğunu nasıl söylerim bu zımbırtılara.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet ilk geldiğinde 45 hava vardı. Onları 37 indirmiştim sonra 35 indirdim. 35 e indirince lamba yandı. Hala da yanıyor. Serviste 30-35 arasına ayarlanabilinir mi? Ya da ben bu havaların normal olduğunu nasıl söylerim bu zımbırtılara.

arabayı 45 havayla mı teslim ettiler size. yanlışlık olmasın...

MESI de şu şekilde ayarlanır diyor. nerdeyse bildiğimiz lastik havası ayarlama işlemi...

TIRE PRESSURE ADJUSTMENT (WITH TPMS)

--------------------------------------------------------------------------------

id021200800300

1.  Use of a digital gauge is recommended for accurate measurement of the air pressure.

2.  Tire pressure lowers gradually as time passes. Due to this, monthly air pressure inspection is recommended.

3.  Perform tire pressure adjustment before driving. (When tires are cold.)

•  Tire pressure will increase after driving because the internal temperature of the tire is high. If tire pressure is adjusted to specifications when the internal temperature of the tire is high, tire pressure will decrease when the internal temperature of the tire decreases to the same level as ambient temperature. If the tire pressure is lower than the lower-limit pressure, the TPMS warning light may illuminate.

•  Even though the air pressure is adjusted to specifications, the indicated air pressure may be higher than the specified value when the internal temperature of the tire is higher than ambient temperature. (Example: Air pressure changes approx.10 kPa {0.1 kgf/cm2, 1.5 psi} when the temperature changes 10 degrees)

Caution

•  In an area or a season with varying temperatures, tire pressure will change due to ambient temperature change. If the tire pressure is lower than the lower-limit pressure due to low ambient temperature, the TPMS warning light may illuminate. Adjust the pressure when the TPMS warning light illuminates.

•  Do not tilt or use excessive side force when checking air pressure or inflating the tire with air. Which can provide enough leverage to easily bend or break the wheel unit.

Bunu geçtik. Lastiklerde çivi falan varsa da yanar TPMS lambası. Havası inmemiş bile olsa lastikte metal birşey varken yandığına şahit oldum. Bunu da dikkate alın.

Olmazsa aracınızın lastik havalarını tam olarak ayarladıktan sonra kutup başını dikkatlice söküp tekrar takın. bütün radyo hafızaları falan gidecektir ama lastik havaları tekrar kalibre olacaktır. tabi bu araçta geçici arıza yazar ama tamamen önemsiz bir durumdur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni alınca tıkırtıdan rahatsız oldum. Lastiklere baktım 45 idi. 37 indirdim. Eminim. Sonra 35 e indirince yandı. Serviste programından ayarlanmaz mı bu lastik seviyesi?

+ - iki kutup başınıda de söküp takayım mı? Peki arıza lambası söner mi daha sonra? başka sıfırlanan olur mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik camların tek dokunuş özelliği çalışmaz, yeniden programlanması lazım,

radyo ayarların gider,

günlük kilometre sayacın sıfırlanır

saat ayarın sıfırlanır

yol bilgisayarı verileri sıfırlanır

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ya işin doğrusu gözüm yemiyor. Sökmeyi. Yapamayacağım galiba. Cesaretimi toplamaya çalışıyorum. Bir servise gidip sorayım diyom.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 10 ay sonra ...

bende bu sistemin nasıl çalıştığını merak ediyodum doğrusu. lastik değiştirirken iyice baktım hertarafına lastikten basınç verisini iletecek bi hat varmı diye ama kablosuz iletişim kuracak bi sistem olma olasılığını takat gereksinimden dolayı elemiştim, madem kablosuz bu sensörler bunların pili ne kadar gidiyor değişim felan gerekiyor mu acaba ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen gün lastiklerin havası nasıl diye ayağımla biraz sertçe yokladım lastikleri, sensötlerden zızzzt diye ses geldi anında  :2funny: hani şu tiki olanları dürtersinde anında pis bi laf söyler ya bu sensörlerde onun gibi fazla dürtmeyin valla  :2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...