Jump to content

93 Mazda 323 Uçak gibi yakıyo


Orgetmen
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

aracın rolentisi çokmu düşük acaba hidrolik direksiyon çünki veya rolenti ayarını yapamıyo büyük ihtimalle. tamircinize bi danışın derim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 55
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • ugurince

    11

  • dogan_u

    4

  • Orgetmen

    7

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

rolanti devrini yükseltin sorun ortadan kalkıcaktır, lpg ayarı yapan tam iyi ayarlayamamış anlaşılan, 24krş bence çok ideal bi rakam lpg burda 2.1TL benim aracımda 17" jant ve abart egssoz var 25-26krş yakıyor şahin sahipleri 35-40 krş yakıyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

orgetmenim bende komple conta takımını değiştirdim arabanın orjinal conta takımını 85 tl ye aldım yerli conta takımı 60 tl idi benim conta yanması sonucu lpg beynide zarar görmüş usta atiker ve mimgas takıyordu ikisini de montaj dahil 100 tl dedi ama mimgasın biraz daha iyi olduğunu söyledi bakalım sorunumuz düzeldimi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mingas ile atiker konya üretimi fark yok bende mimgas taktırdım, arabam 50krş yakarken şimdi 25krş yakıyori eski beğin  fema nın sanırım içindeki diyafram delinmiş gaz kaçırıyormuş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yav benim kit de fema arac çok yakıyor. beyni voltran taktıralıda bayağı oldu ama değişmedi yakıt sarfiyatı. bu femalardan ben pek memnun kalan duymadım bende memnun değilim lpg kiti değişimi o kadar farkeder mi yani değişsek işe yarar mı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benimkinin diyaframı delinmiş sabahları beğin sogukken lpg de çalıştırıyorum ondan diyafram lpg yi kaçırıyormuş vel hasıl şimdi gayet iyi, fema kaliteli bir marka, sizin aracın buji hava filtresi yağ yağ filtresi gibi durumlarına bağlı tahminimce, birde ne kadar yakıyor bizimle paylaşabilir misiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam şehir içi normal sakin kullanımda 280 krş yakıyor yağ değişeli 3.500 km civarı oldu bor power da kattırdım oda fark ettirdi sabahları ısıtırken 2 dk da motor kendine geliyor otomatik jikle ile, bujiler, hava filtresi de 3500 km önce değişti. karbüratör ayarıda aynı şekilde. gaz ayarını 2 - 3 kez baktırdım usta tamam diyor gene aynı. farkeden bişey yok hatta bu soğuk zamanlarda biraz daha artabiliyor birazda kullanıma bağlı olarak 300 krş ları gecebiliyor.

323 hb 94 otomatik.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hee sizinki otomatik ve de istanbula göre normal, ben motoru bile ısıtmıyorum (otomatik jiklemde arıza var sanırım) 1-2km yapıp motoru kapatıyorum ardından tekrar işimi halledip motor soguk halde çalıştırıp gene 1-2 km yol yapıyorum aç kapa aç kapa zaten havalarda soguk 25krş yakıyor 17" jant ve abart egsoz son susturucu var onları orjinale çevirebilirsem daha da az yakıcagına eminim (aracım manuel)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende de fema vardı içindeki diyafram delinmiş contayı yaptırdıktan sonra baktık suda kaynama var usta çakmağı çakınca yanmaya başladı fema çok yakıyordu şimdi mimgas kulanıyorum daha ölçüm yapmadım bir depo bitsin ama şunu söyleyim araba sabahleyin benzinde gibi çok rahat çalışı umarım pişman olmam

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı şekilde benm aracımda 1nci marşı yemiyor 2ncisinde kesin çalışıyor, ve motorun ısınması seri olması yakıt durumuda düşünülünce arabam çok güzel şu anda sorun yok :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

allah nazardan saklasın iki gündür arabam sabahları benzinde çalışıyor gibi rahat çalışıyor bu arada conta takımını değiştirirken motoru da görmüş olduk arabam 260000 de usta hala motorun iyi olduğunu herhangi bir işleme gerek olmadığını söyledi onun ardından alt takım işine gidik balataydı rottu amortisördü yıpranan herşey ve triger seti de haftaya değişecek amortisörü 280 e bulduk alt takım toplamda 700 tl param gidecek ama olsun üç kuruştan kaçayım diye bir ton masrafım olmasın bir iki ay içinde de kısmet olursa arabayı kopmle

( dıştan ) boyatacağım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

C.tesi İzmit'e gittim. gece dönerken tekleye tekleye geldik. ömrümden ömür gitti. bugün götürdüm ustaya. tekleme ve stop etme gaz ayarının düşüklüğünden dedi ve ayarladı. bikaç gün içinde belli olur bakalım. bu arada bujiler, buji kabloları ve distribütör kapağı da değişecekmiş. 93 323 sedan için hangi bujileri almalıyım? link felan atarsanız sevinirim. biraz araştırdım uzunu kısası, sıcağı soğuğu var deniyor.aklım karıştı :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yazmayı unutmuşum. zaten yağ eksiltiyordu düldül. hiç kalmamış :( bor power almıştım yağ değişimini bekliyordum. beklemeye gerek kalmadı :)onu da koydurdum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

labtek sorunun ortadan kalktı demi bende conta değiştirdim set halinde senin kapakta taşlama yapıldı mı...

conta değişiminde taşlama yapılmazsa tekrar conta yakar arac...
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

taşlama her zaman şart değilmiş onu öğrendim taşlama yalnızca silindir kapağının eğrilik sınırları üzerine çıkınca yapılıyormuş hatta bu gün ustama sordum o zaten ben ölçüyorum eğrilik varmı varsa taşlamayı gerektirecek kadar var mı diye zaten eğrilik olsaydı taşlama yapılması gerekirdi dedi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

www.obitet.gazi.edu.tr sitesinden alıntırdır.

Silindir kapağında eğiklik kontrolü mastar ve sentil yardımıyla yapılmaktadır.

Silindir kapağında çatlaklık kontrolü çeşitli yöntemlerle yapılmaktadır;

Silindir kapağı söküldüğünde, kapaktaki karbonlar temizlenmeden önce gözle kontrol edilir.

Çatlak varsa, karbon birikintileri arasında ince bir çizgi şeklinde kendini gösterir.

Gözle görülmeyen çatlaklar, karbon kazındıktan pudra yardımıyla bulunur.

4. Ölçüm sonucuna göre eğiklik;0.10mm’den fazla ise silindir kapağı taşlanır. Taşlama kademeleri 0.25mm’dir.

Taşlamada 0.50mm talaş kaldırılırsa yanma odası küçüleceğinden , arızalara engel olmak için kalın yada çift conta kullanılır.

5. Ölçülen değerlere göre düz yüzey taşlama tezgahlarında gerekli talaş payı verilmek suretiyle talaş kaldırılır.

Taşlama kademeleri (0.25-0.50-0.75.....) diye devam etmektedir.

Taşlama sonucunda 0.50mm den sonraki taşlama işlemlerinde daha kalın silindir kapak contası kullanılır.

6. Standart altı yükseklik: Standart yükseklik – Taşlama kademesi

Talaş miktarı: Standart yükseklik - Eğiklik miktarı - Standart altı yükseklik

7. Silindir kapağı düz yüzey taşlama tezgahlarında yenileştirilmektedir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu bilgilere bakarak aslında her kapağın taşlanmasına gerek yoktur.Hatta ustama ben sordum o da bana şöyle bir hikaye anlattı sıfır bir arabanın silindir kapağını söküp rektefeciye götürmüş ( aracın problemi conta değil başka bir sebeple kapak açılmış ) rektefeci sıfır kapağı bile taşlamaya kalkmış o günden sonra bizim usta mastar yardımıyla kapakları kendi ölçmeye başlamış zaten eğrilik olsaydı ben kendim götürürdüm dedi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...