Jump to content

VW Öve Öve Bitiremiyorlar...


mozhan79
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

ucundan bile söylesem hukuki sorunlar çıkabilir :)

Aman diyim, içinde hukuki sorumluluk varsa bir şey demeyin, sonra herkesin kendine göre yonttuğu hukuk gelir bizim başımıza dert olur...  :fiuw:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Şöyle bir hikayeye konu olmuş markadır VW.

donanım haber otomobil bölümünde bir konu açıldı birkaç gün önde. vatandaş 2009 senesinde sıfır passat alıyor dsg. araç 56 bin km de yanlış hatırmalıyorsam. keçeden yağ sızıyor servise gidiyor ve dsg değişecek diyorlar. masraf 12 bin tl çıkartıyorlar.( araba parası) iyi niyet garantisi altında %60 servis karşılıyor kalan 5 bin tl yi de araç sahibine iteliyorlar. adam kabul etmiyor ve olayı sosyal medyaya taşıyor. sonrasında doğuş oto genel merkezden aranıp tweeterda bizi eleştirdiğiniz için iyi niyet garantisinide iptal ediyoruz demiş.

Harıl harıl çalışan bir sosyal medya timinin olduğuna dair ekşi sözlük'te şu eğlenceli başlığı okumanızı tavsiye ederim.

https://eksisozluk.com/dogus-otomotivin-parali-sosyal-medya-timi--4173799

Başka bir müşterisine de şöyle tehditvari bir belge imzalatmak istemişler.

ktkk.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şöyle bir hikayeye konu olmuş markadır VW.

Harıl harıl çalışan bir sosyal medya timinin olduğuna dair ekşi sözlük'te şu eğlenceli başlığı okumanızı tavsiye ederim.

https://eksisozluk.com/dogus-otomotivin-parali-sosyal-medya-timi--4173799

Bu olay var. Teklif almışlığım da var. Domestos sakın görmesin bunu; onlara verdiğim cevap, "bunu yapacağıma bir galerinizi soyarım, daha rasyonel olur" şeklindeydi. Gittiler teknoloji forumlarında test editörlüğü yapmaya çalışan, ama aslında embesil olan, test adı altında uydurma verilerle yazı yazan birini buldular.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vay Arkadaş neler dönüyor piyasada yav. Ben gibi saftrikler de orada burada bu karaktersiz kişileri adam yerine koyup laf anlatmaya çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu olay var. Teklif almışlığım da var. Domestos sakın görmesin bunu; onlara verdiğim cevap, "bunu yapacağıma bir galerinizi soyarım, daha rasyonel olur" şeklindeydi. Gittiler teknoloji forumlarında test editörlüğü yapmaya çalışan, ama aslında embesil olan, test adı altında uydurma verilerle yazı yazan birini buldular.

Ben her şeyi göremem, duyamam zaten, sen keyfine bak... :)

Bizim forum biraz sessizleşince, malum seviyesiz ve gereksiz foruma takılıyorum... Aman Allah'ım, özellikle bu marka konusunda ne kadar fanatik, ne kadar bağnaz kullanıcılar var. Mehmet'in paylaştığı belgeyi gördüğümde tamam dedim, bunlar aşmış artık kendilerini...

Hem potansiyel arızalı şanzıman sat, sonra kullanıcılar gidip sağda solda bik bik yapınca da tehdit et... Ne âlâ muallâ.

Avrupa'dayken az çok saygım vardı bu markaya ama ülkemizdeki dağıtıcıyla birlikte her şey yerle bir olmuş durumda.

Her zaman söylerim; biz mazohist (acı çekmekten zevk alan) bir toplumuz diye... Alın size en basit örneği... DSG !!

:)

Şimdi buraya da doluşmasınlar...

:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dsg şanzıman otomotiv sektöründe bir ilk herhalde :D bu kadar problemli olup ta satan... Ama anladığım.kadarı ile problemlerin çoğunluğu 1.6 tdi dsgden geliyor. 1.6 tdi 250 nm tork üretiyor ve o motora max. 250 torka dayanan ıslak kavrama dsg koymuşlar.. Hep pazarlama milleti 7 ileri diye iyi kekliyorlar sonuçta :D belki 6 ileri kuru kavrama kullansalar bu kadar arıza çıkarmayacak.

Dsg de öte yandan hakikaten şuan piyasada tek... Çift kavramalı şanzımanlar içinde sürüşü en başarılı olanı bence..

Benim kişisel tahminim, eğer zf şanzıman ön çeker standart araçlara sığsaydı zf kullanırlardı. Touareg ve amarokta da zf kullanıyorlar. Belki zf9 çıkınca tüm modellerde kullanmaya başlarlar..

Ama şu dsg problemleri neden birtürlü giderilemiyor anlamıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence bu sırf vwciler için değil alman otomobili fanatikleri için de geçerli..

Hatta örnek1, aşağıda biri hemen yorumu çekmiş almanlar araba yaparken fransızlar ekmek yapıyordu diye... Biri kendisine umarım peugeot'un 200den daha yaşlı bir firma olduğunu hatırlatır..

Ben bırakın vw'yi markası ne olursa olsun hiçbir alman arabasına  çok güvenmem..

Son yıllarda alman markalarının ticaret odaklı edindikleri politikalar beni iyice soğutuyor.

Birkaç örnek vereyim..

Her zaman alman arabası fanatikleri, bu arabaların aşırı sağlam olduğunu savunurdu firmalar da aynı şeyi söylerdi. Ben hep karşı çıktım. Çünkü güvenlik, her firmanın birinci aradığı şey. Yok fransızlar teneke olur yok bilmem ne. Hayır fransız teneke olmaz fransız, ucuzununda yapar ama fazlasını vaad etmez, ucuz satar ama pahalısını da yapar, istedimi de kaliteli araç üretir. Laguna buna bir örnek bence.

Amerika'da yapılan ayrı bir testte herşey gözüktü.

Vw cc, mercedes c klass, bmw3 serisi, audi, infiniti, volvo, lexus ve acura marka araçları çok zorlu bir dayanıklılık testine soktular. Sonuçlara çoğu fanatik inanmadı bile.. Ben O kadar şaşırmamıştım..

Test sonuçlarında lexus,audi, mercedes, bmw, vw sınıfta kalıp düşük notları alırken, infiniti ve volvo testi geçti. Acuranon bir modeli testte kalırken bir modeli testi geçti.

Test sonrası lexus yani toyota ceosu bu testin sonuçlarını kabul ettiklerini ve bu testin güvenlik unsurunda çok önemli olduğunu kabul ederken mercedes ceosu testleri yalanladı ve bu kaza ihtimalinin gerçekte olma olasılığının çok düşük olduğunu söyledi. Üstüne üstlük c klassın sağlamlığına değinip yağ gibi üste çıkarmışçasına bir açıklama yaptı. Ben bu markanın ürettiği otomobile şimdi nasıl güveneyim ? Ama bu objektif açıklamasından dolayı gider toyotaya güvenirim.

Test sonuçlarında başka bir kötü sonuç alan vw ccnin kapıları kopmuştu. Yanlış hatırlamıyorsam kemerleri de çözülmüştü.. Fakat emin olduğum şey kapıların kopmuş olmasıydı.

Hepimiz bayılırız çıtasız kapılara öyle değil mi?  Çıtasız kapı herkesin hayalinde yatan kapı türüdür herhalde. Ve eski yıllarda mazda ve subaru, modellerinin kapılarını çıtasız üretiyordu. Mazda, kapılarına çıtayı 90 sonlarında ekledi, subaru ise 2000lerin ortalarında..

Çıta demekki kapıda gerekli birşey.  Bir firmanın görevi, güvenliği mümkün mertebe en üst düzeyde tutmaktır. Bu olay, cabriolarda maalesef gerçekleşemese de sedanlar ideal. Fakat gelin görün ki, o çok sağlam dediğimiz vw, sırf daha çok satmak, daha fazla para kazanmak adına böyle bir otomobil tasarlıyor ve insanlara satabiliyor !! Kaza yapmış cc gören insanların yorumları da pek iç açıcı değil.. Peki mazda enayi mi, mazda6 gibi tasarım başyapıtı olan bir modelde çıtasız kapı kullanmıyor ?

Güvenlik dediğim gibi, firmaların ülkesine göre yorumlanamaz. Ben böyle düşünüyorum. Böyle düşünenlere detaylı olarak yeni peugeot 308incelemelerini öneririm. Euroncapte mazda3ten bir puan daha yüksek almayı becermişken aynı teste giren bmw i3 4 yıldız almıştır.

Kimbilir amerikan testinde ne hale gelir ??

Alman otomobillerine güvenememin bir sebebi de motor-şanzıman seçimleri..

Bu güvensizliğin en büyük sebebi saolsun vw'dir. Hatta dahanbu hafta sıkışık bir trafikte önümüzde bir şirokko yolda kaldı ve ittirerek yol kenarına çektiler.

Bu kısma başlamadan önce, neden bu noktaya çok önem verdiğimi anlatayım. Belki de mazdayı çok sevmemin sebebi de buradan geliyor.

Yıllaaar önce bizde focus 1.6 dizel otomatik varken geçti bu olay başımızdan.. Çok severek sürmüştük o arabayı. Daha öncesinde bir kere ben şehirdışındayken babamları yine farklı bir şanzıman arızasından dolayı yolda bırakmıştı, kablolar kısa devre yapmış. Ondan önce de sahip olduğumuz focusun turbosu patlamıştı ve araç turbo patlamasından sonra tamir edilmesine rağmen hiçbir zaman eskisi gibi olmamıştı. O araçta ilk kasa focus 1.8 tdci idi.

Böyle olaylar olmuşken çok sevdiğim ford markasına güvenim azalmıştı.

Neyse, bir gün çok kötü bir hastalığa yakalanmışım. Orasına hiç değinmek istemiyorum çünkü o hastalığı geçirdiğim günler tam bir kabustu... O gece de teyzemler otobüs ile şehirdışına çıkıcaktı ve babam da otogara onları bırakmak için teklif etmişti ama bize zahmet vermek istememişlerdi. Bense hastayım. Ve o gece dışarı çıkmak zorunda kaldık. Ben hasta halimle zar zor bindim arabaya, araba çalıştı, 2 m gitti ve tık durdu,,,, yarım saat aynı şeyle uğraştık em sonunda çekici geldi götürdü.

Ve aklımda şu sorular hala dönmekte. Ya o gece teyzemleri babam bırakmaya gitmeye çalışsaydı? Onlar otobüsü kaçırmış olacaktı.

Peki ya o gece benim hastalığım depreşmiş olsaydı ve acil hastaneye gitmek zorunda kalsaydım ??? Acil olarak hastaneye yetişmem lazımken araba bozulduğu için belki de hastaneye gidemeyip akşam akşam taksiyle veya ambulansla uğraşacaktık.. Neyse arabanın arızası kronikleşmiş olan bir şanzıman arızası çıktı..

Ford bu şanzımanın üretimini o yıl durdurdu. Aylarca yedek parça sıkıntısıı gerçekleşti.

Gelin görün ki, problemelri arızaalrı kesinleşmiş bir şanzıman olan DSG'yi vw hala inatla kullanıyor, sırf ticari başarı uğruna !!! Ve daha geçen gün önümde bir vw yolda kaldı...

Alman otomobil fanatikleri fransızlara laf atar ama dikkatlerini çekerim fransız otomobilleri de hala çiftkavramadan uzak durmayançalışıyorlar. PSA, o robotik işkencesini üretti şu yıla kadar inatla çift kavramaya geçmedi, şimdi de dizel tork konvertörlü seçenek için hazırlanıyorlarmış.

Reno deseniz edcyi yarattı ama dikkatinizi çekerim benzinli modellere koymadılar bile. Sadece dizele kondu.. Reno demişken euroncapten ilk 5 yıldız alan firmanın reno olduğunu hatırlatayım :)

Ben öykümde de bahsettiğim üzere turbo arızasını yaşamış bir insanım. O sıra arabada değildim ama sonuçta benim bindiğim bir turbolu araç turbo yüzünden bozulmuştu.

Şimdi görüyorum ki mercedes, bmw gibi markalar sırf türkiyede daha fazla satmak için kendi marka değerlerini yok etmek pahasına neler yapıyorlar !! Mercedes deseniz gitmeyen çok yakan e klasse ı türkiyeye özel üretiyor, bmw deseniz işleri ucuzlatmak adına sahte deri koltuk yapıp satıyor.. Vw deseniz anketlere hile karıştırıp en sevilen marka gibi gözükme derdinde. Hileci yolsuzluk yapan firma konumunda...

Peki, mazda'nın honda'nın suçu ne ? Mazda bilmiyor mu sky-at gibi nine hızında bir otomatik şanzıman yerine çift kavramaları bir otomatik şanzımanın daha çok satacağını ?

Mazda bilmiyor mu 2.0 160 hp 200torklu bir motor yerine 1.6 180 hp 250torklu obez beslemeli bir motorun daha çok satacağını ?

Piyasayı da takip ediyorum, alman araçları yeniliyor her marka gibi, şimdi yeni çıkmış 1.4 tsi 140 hp ACT.  Ne o silindir kapayarak ekonomik oluyormuş. Bir de öyle bir ort. Yakıt rakamı vaad etmişler ki!! Bir bakıyorsunuz diğer 1.4 tsilar ne yakıyorsa aynısı..

Alman modelleri yeni çıktığında öyle bir tanıtılıyorlar ki sanki dünyayı değiştirecek fskat inceliyorum bir görüyorum sadece biraz gelişme ve değişiklik...

Ama mesela bir mazdaya baktığınızda skyactiv ile neler yaptığı ortada.

Küçümsenilen pejoya baktığımızda her yeni çıkan modellerinde yepyeni şeyler tanıtıyorlar, etkileniyorsunuz. 308 ile robotik şanzıman devrinin kapanması, şuam segmentteki en dayanıklı otomobil olması ve yalan değilse en hafif olması beni etkiler. Eski teknolojiyi çöpe atıp yepyenisi üzerine uğraşan bir firmaya güvenirim mesela. Hele ki sürekli yenilik peşinde koşan bu firma aynı zamanda ekonomik sıkıntılarla boğuşuyor..

Sözün özü eğer baktığım otomobil bir alman aracı ise incil cincik araştırıp sorgularım. Çünkü ticari amaçlarla neler yaptıkları aşikar.

Belki çoğu kişi katılmayacak ama bir fransız otomobile bile, alman otomobilinden daha çok güvenirim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence bu sırf vwciler için değil alman otomobili fanatikleri için de geçerli..

Hatta örnek1, aşağıda biri hemen yorumu çekmiş almanlar araba yaparken fransızlar ekmek yapıyordu diye... Biri kendisine umarım peugeot'un 200den daha yaşlı bir firma olduğunu hatırlatır..

Ben bırakın vw'yi markası ne olursa olsun hiçbir alman arabasına  çok güvenmem..

Son yıllarda alman markalarının ticaret odaklı edindikleri politikalar beni iyice soğutuyor.

Birkaç örnek vereyim..

Her zaman alman arabası fanatikleri, bu arabaların aşırı sağlam olduğunu savunurdu firmalar da aynı şeyi söylerdi. Ben hep karşı çıktım. Çünkü güvenlik, her firmanın birinci aradığı şey. Yok fransızlar teneke olur yok bilmem ne. Hayır fransız teneke olmaz fransız, ucuzununda yapar ama fazlasını vaad etmez, ucuz satar ama pahalısını da yapar, istedimi de kaliteli araç üretir. Laguna buna bir örnek bence.

Amerika'da yapılan ayrı bir testte herşey gözüktü.

Vw cc, mercedes c klass, bmw3 serisi, audi, infiniti, volvo, lexus ve acura marka araçları çok zorlu bir dayanıklılık testine soktular. Sonuçlara çoğu fanatik inanmadı bile.. Ben O kadar şaşırmamıştım..

Test sonuçlarında lexus,audi, mercedes, bmw, vw sınıfta kalıp düşük notları alırken, infiniti ve volvo testi geçti. Acuranon bir modeli testte kalırken bir modeli testi geçti.

Test sonrası lexus yani toyota ceosu bu testin sonuçlarını kabul ettiklerini ve bu testin güvenlik unsurunda çok önemli olduğunu kabul ederken mercedes ceosu testleri yalanladı ve bu kaza ihtimalinin gerçekte olma olasılığının çok düşük olduğunu söyledi. Üstüne üstlük c klassın sağlamlığına değinip yağ gibi üste çıkarmışçasına bir açıklama yaptı. Ben bu markanın ürettiği otomobile şimdi nasıl güveneyim ? Ama bu objektif açıklamasından dolayı gider toyotaya güvenirim.

Test sonuçlarında başka bir kötü sonuç alan vw ccnin kapıları kopmuştu. Yanlış hatırlamıyorsam kemerleri de çözülmüştü.. Fakat emin olduğum şey kapıların kopmuş olmasıydı.

Hepimiz bayılırız çıtasız kapılara öyle değil mi?  Çıtasız kapı herkesin hayalinde yatan kapı türüdür herhalde. Ve eski yıllarda mazda ve subaru, modellerinin kapılarını çıtasız üretiyordu. Mazda, kapılarına çıtayı 90 sonlarında ekledi, subaru ise 2000lerin ortalarında..

Çıta demekki kapıda gerekli birşey.  Bir firmanın görevi, güvenliği mümkün mertebe en üst düzeyde tutmaktır. Bu olay, cabriolarda maalesef gerçekleşemese de sedanlar ideal. Fakat gelin görün ki, o çok sağlam dediğimiz vw, sırf daha çok satmak, daha fazla para kazanmak adına böyle bir otomobil tasarlıyor ve insanlara satabiliyor !! Kaza yapmış cc gören insanların yorumları da pek iç açıcı değil.. Peki mazda enayi mi, mazda6 gibi tasarım başyapıtı olan bir modelde çıtasız kapı kullanmıyor ?

Güvenlik dediğim gibi, firmaların ülkesine göre yorumlanamaz. Ben böyle düşünüyorum. Böyle düşünenlere detaylı olarak yeni peugeot 308incelemelerini öneririm. Euroncapte mazda3ten bir puan daha yüksek almayı becermişken aynı teste giren bmw i3 4 yıldız almıştır.

Kimbilir amerikan testinde ne hale gelir ??

Alman otomobillerine güvenememin bir sebebi de motor-şanzıman seçimleri..

Bu güvensizliğin en büyük sebebi saolsun vw'dir. Hatta dahanbu hafta sıkışık bir trafikte önümüzde bir şirokko yolda kaldı ve ittirerek yol kenarına çektiler.

Bu kısma başlamadan önce, neden bu noktaya çok önem verdiğimi anlatayım. Belki de mazdayı çok sevmemin sebebi de buradan geliyor.

Yıllaaar önce bizde focus 1.6 dizel otomatik varken geçti bu olay başımızdan.. Çok severek sürmüştük o arabayı. Daha öncesinde bir kere ben şehirdışındayken babamları yine farklı bir şanzıman arızasından dolayı yolda bırakmıştı, kablolar kısa devre yapmış. Ondan önce de sahip olduğumuz focusun turbosu patlamıştı ve araç turbo patlamasından sonra tamir edilmesine rağmen hiçbir zaman eskisi gibi olmamıştı. O araçta ilk kasa focus 1.8 tdci idi.

Böyle olaylar olmuşken çok sevdiğim ford markasına güvenim azalmıştı.

Neyse, bir gün çok kötü bir hastalığa yakalanmışım. Orasına hiç değinmek istemiyorum çünkü o hastalığı geçirdiğim günler tam bir kabustu... O gece de teyzemler otobüs ile şehirdışına çıkıcaktı ve babam da otogara onları bırakmak için teklif etmişti ama bize zahmet vermek istememişlerdi. Bense hastayım. Ve o gece dışarı çıkmak zorunda kaldık. Ben hasta halimle zar zor bindim arabaya, araba çalıştı, 2 m gitti ve tık durdu,,,, yarım saat aynı şeyle uğraştık em sonunda çekici geldi götürdü.

Ve aklımda şu sorular hala dönmekte. Ya o gece teyzemleri babam bırakmaya gitmeye çalışsaydı? Onlar otobüsü kaçırmış olacaktı.

Peki ya o gece benim hastalığım depreşmiş olsaydı ve acil hastaneye gitmek zorunda kalsaydım ??? Acil olarak hastaneye yetişmem lazımken araba bozulduğu için belki de hastaneye gidemeyip akşam akşam taksiyle veya ambulansla uğraşacaktık.. Neyse arabanın arızası kronikleşmiş olan bir şanzıman arızası çıktı..

Ford bu şanzımanın üretimini o yıl durdurdu. Aylarca yedek parça sıkıntısıı gerçekleşti.

Gelin görün ki, problemelri arızaalrı kesinleşmiş bir şanzıman olan DSG'yi vw hala inatla kullanıyor, sırf ticari başarı uğruna !!! Ve daha geçen gün önümde bir vw yolda kaldı...

Alman otomobil fanatikleri fransızlara laf atar ama dikkatlerini çekerim fransız otomobilleri de hala çiftkavramadan uzak durmayançalışıyorlar. PSA, o robotik işkencesini üretti şu yıla kadar inatla çift kavramaya geçmedi, şimdi de dizel tork konvertörlü seçenek için hazırlanıyorlarmış.

Reno deseniz edcyi yarattı ama dikkatinizi çekerim benzinli modellere koymadılar bile. Sadece dizele kondu.. Reno demişken euroncapten ilk 5 yıldız alan firmanın reno olduğunu hatırlatayım :)

Ben öykümde de bahsettiğim üzere turbo arızasını yaşamış bir insanım. O sıra arabada değildim ama sonuçta benim bindiğim bir turbolu araç turbo yüzünden bozulmuştu.

Şimdi görüyorum ki mercedes, bmw gibi markalar sırf türkiyede daha fazla satmak için kendi marka değerlerini yok etmek pahasına neler yapıyorlar !! Mercedes deseniz gitmeyen çok yakan e klasse ı türkiyeye özel üretiyor, bmw deseniz işleri ucuzlatmak adına sahte deri koltuk yapıp satıyor.. Vw deseniz anketlere hile karıştırıp en sevilen marka gibi gözükme derdinde. Hileci yolsuzluk yapan firma konumunda...

Peki, mazda'nın honda'nın suçu ne ? Mazda bilmiyor mu sky-at gibi nine hızında bir otomatik şanzıman yerine çift kavramaları bir otomatik şanzımanın daha çok satacağını ?

Mazda bilmiyor mu 2.0 160 hp 200torklu bir motor yerine 1.6 180 hp 250torklu obez beslemeli bir motorun daha çok satacağını ?

Piyasayı da takip ediyorum, alman araçları yeniliyor her marka gibi, şimdi yeni çıkmış 1.4 tsi 140 hp ACT.  Ne o silindir kapayarak ekonomik oluyormuş. Bir de öyle bir ort. Yakıt rakamı vaad etmişler ki!! Bir bakıyorsunuz diğer 1.4 tsilar ne yakıyorsa aynısı..

Alman modelleri yeni çıktığında öyle bir tanıtılıyorlar ki sanki dünyayı değiştirecek fskat inceliyorum bir görüyorum sadece biraz gelişme ve değişiklik...

Ama mesela bir mazdaya baktığınızda skyactiv ile neler yaptığı ortada.

Küçümsenilen pejoya baktığımızda her yeni çıkan modellerinde yepyeni şeyler tanıtıyorlar, etkileniyorsunuz. 308 ile robotik şanzıman devrinin kapanması, şuam segmentteki en dayanıklı otomobil olması ve yalan değilse en hafif olması beni etkiler. Eski teknolojiyi çöpe atıp yepyenisi üzerine uğraşan bir firmaya güvenirim mesela. Hele ki sürekli yenilik peşinde koşan bu firma aynı zamanda ekonomik sıkıntılarla boğuşuyor..

Sözün özü eğer baktığım otomobil bir alman aracı ise incil cincik araştırıp sorgularım. Çünkü ticari amaçlarla neler yaptıkları aşikar.

Belki çoğu kişi katılmayacak ama bir fransız otomobile bile, alman otomobilinden daha çok güvenirim :)

Degerli Ege yazını ilgi ile okudum.yazdıkların dikkat çekici ve doğru. bende 2004 yılından 2012 yılına kadar fransız kullanmış biri olarak sana %99 hak veriyorum.  Ama düşünce yapıları olarak kendilerini sevmem. Ayrıca %1 lik kısım benim kişisel sevgi ve değerlerime dahil olduğu için ne vw ne röno bana hitap etmiyor. Öyleyse neden vw tiguan kullanıyorsun diye sorabilirsin. Onu daha önceki yazımın birinde açıklamıştım. Ve bence %1  olan değerim, ; %99 dan daha büyük. Bu yüzden İleride kendime  4*4 mazda yada  subaru (atmosferik olmak koşuluyla); yada toyota gt86(olmazsa tek yumurta ikizi subaru brz) alma düşüncem var. Yalnız 2-3 yıl sürecek gibi görünüyor.Dilerim sende gönlündeki aracına kavuşursun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3 aracımı satıp başka markadan bir araç almaya karar verdim. Mazdada sorun yok, zira aracın kendisi tümden bir sorun. Kullanmaya başladığım günden bu yana saçma sapan bir sürü şeyle karşılaştım.

Aracın kullanma kılavuzunu okumak bile aracın ne kadar art niyetli üretildiğini anlamaya yetiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3 aracımı satıp başka markadan bir araç almaya karar verdim. Mazdada sorun yok, zira aracın kendisi tümden bir sorun. Kullanmaya başladığım günden bu yana saçma sapan bir sürü şeyle karşılaştım.

Aracın kullanma kılavuzunu okumak bile aracın ne kadar art niyetli üretildiğini anlamaya yetiyor.

selamlar.

örneklendirirmisiniz, en azından ne olduğu bilinirse kronik mi?, yoksa farklı bir şey mi? yardımcı olunur heralde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

selamlar.

örneklendirirmisiniz, en azından ne olduğu bilinirse kronik mi?, yoksa farklı bir şey mi? yardımcı olunur heralde.

Araçtaki en küçük olay için bile servise gitmek gerekiyor. Aracın kısa farını söktüm, şimdi geri takamıyorum. Kısa far ampülü için servise gitmeyi gerekli kılmanın anlamı ne? Zamanım da yok, böyle birşey için de işyerinden izin alamam ki.

Kirlendikçe değişmesi gereken polen filtresi için arabanın yarısını indirmek gerekiyor. Yani onun için de servise gitmek zorundasınız.

Ben her hafta sanayiye/servise gidemem ki, haftada veya 2 haftada bir günü bu arabaya ayıracaksam, araba bana biniyor demektir.

Kılavuzu tamamen okudum, sürücü tarafından, özel donanım olmaksızın yapılabilecek şeyler; uzun far ampülü değişimi, arka yolcu lambaları değişimi, hidrolik yağları, cam suyu ve radyatör suyu ekleme. Sıklıkla yapılması gereken hiç birşeyi son kullanıcı yapamıyor.

Ayrıca yedek parçası da gerçekten yok, var olanlar tam uyumlu değil, yetkili serviste bile yeterince yok, kullanıcısı az olduğundan, araç hakkında hiç bilgi de yok. Bu forumda bile almış olduğum tek bir cevap yok daha. Diğer forumlardan hiç bahsetmeyelim, mazda dediğinizde ufo muamelesi yapıyorlar.

Bu saydıklarımın hiç biri, maalesef VW markasında karşılaşılabilecek olumsuzluklar değil. Jetta, belki Mazda 3 kadar sorunsuz bir araç değil, ama yolda kalsa da 15-20 dakika içinde tekrar yürütebileceğiniz bir araç. Mazda 3 için mutlaka çekici çağırmanız, Türkiye'de 3-5 yerde bulunan yetkili servislerden birine götürmeniz, dahası parça beklemeniz gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kısa far ampülü için servise gitmeyi gerekli kılmanın anlamı ne? Zamanım da yok, böyle birşey için de işyerinden izin alamam ki.

Daha geçen gün kendim değiştirdim kısa farları, her yerden bulabileceğiniz H11 duya sahip ampül işinizi görecektir. Eminim başka araçların ampüllerini de değiştiremeyeceksiniz.

Kirlendikçe değişmesi gereken polen filtresi için arabanın yarısını indirmek gerekiyor. Yani onun için de servise gitmek zorundasınız.

Polen filtresini ben de kendim değiştirmedim hiç. Yılda 1 değiştiriliyor, servise rutin bakımlar için gittiğimde hallediliyor.

Bu saydıklarımın hiç biri, maalesef VW markasında karşılaşılabilecek olumsuzluklar değil. Jetta, belki Mazda 3 kadar sorunsuz bir araç değil, ama yolda kalsa da 15-20 dakika içinde tekrar yürütebileceğiniz bir araç. Mazda 3 için mutlaka çekici çağırmanız, Türkiye'de 3-5 yerde bulunan yetkili servislerden birine götürmeniz, dahası parça beklemeniz gerekiyor.

Buna sadece gülüyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben hiç yedek parça için beklemedim. izmirdeyim belki ondandır. sadece aksesuar için beklemiştim 1 hafta kadar. Diğer söyledikleriniz ise göreceli. Kişi becerisi varsa söker. Mazdayı da VW de söker bir yere kadar. Muayeneye girmiştim 2012 de eski mazda3 ümle. Xenon geçmediği için söktürmek zorunda kaldım yakında bir usta 15 dk da xenon söküp orjinalini taktı. Çok teknik birşey de yapmadı. Bu mazda3 ün parçaları zor takılıyor anlamına değil benim bu konuda benim kabiliyetim olmadığı anlamına gelir bence. Yatkınlığı olan bir başka arkadaş rahatça yapardı aynı şlemi. Ayrıca yürümeyen bir Jetta yı 15 dk da nasıl yürütüyorsunuz da mazda3 ü yürütemiyorsunuz onu anlayamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha geçen gün kendim değiştirdim kısa farları, her yerden bulabileceğiniz H11 duya sahip ampül işinizi görecektir. Eminim başka araçların ampüllerini de değiştiremeyeceksiniz.

Polen filtresini ben de kendim değiştirmedim hiç. Yılda 1 değiştiriliyor, servise rutin bakımlar için gittiğimde hallediliyor.

Buna sadece gülüyorum :)

Benim araçta H7 ampul var, daha doğrusu h7 ampul+mazda adaptörü. Şu ana dek tüm araçlarımda kendim ampüllerini değiştirdim ve işin doğrusu bir defa bile herhangi bir yazılı-görsel-işitsel yardıma başvurmadım. Bu araçta değiştiremiyorum.

Polen filtresi 3 ay önce değişmişti, yine değiştirmek gerekti ve oldukça uzun sürdü, 12 numara lokma anahtarı gerektirmesi de cabası.

Araçtaki en küçük bir şeyi değiştirmeye korkar oldum. Şu anda araçta yapılması gereken dünya kadar şey var ve bunlar için günlerce servise gidip gelmem gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben hiç yedek parça için beklemedim. izmirdeyim belki ondandır. sadece aksesuar için beklemiştim 1 hafta kadar. Diğer söyledikleriniz ise göreceli. Kişi becerisi varsa söker. Mazdayı da VW de söker bir yere kadar. Muayeneye girmiştim 2012 de eski mazda3 ümle. Xenon geçmediği için söktürmek zorunda kaldım yakında bir usta 15 dk da xenon söküp orjinalini taktı. Çok teknik birşey de yapmadı. Bu mazda3 ün parçaları zor takılıyor anlamına değil benim bu konuda benim kabiliyetim olmadığı anlamına gelir bence. Yatkınlığı olan bir başka arkadaş rahatça yapardı aynı şlemi. Ayrıca yürümeyen bir Jetta yı 15 dk da nasıl yürütüyorsunuz da mazda3 ü yürütemiyorsunuz onu anlayamadım.

İzmir yeni otomotiv, mazda 3 mps fren balatası ve diski için en erken 2 haftada gelir dedi.

Bu işlere oldukça yatkınım, ancak videodaki işi yapamam, bu forumda da bu mekanizmayı ilk defa görerek ve özel alet olmadan yapılabileceğini iddia eden varsa, nörolojik teste gitsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda servisleri heryerde yok doğrudur ama onun dışındakiler şehir efsanesi.

Mazda servislerinde her parça her an depoda olmaz ve bundan doğal başka birşey daha yoktur. Sırf bir otomobilde kaç yedek parça var birde birkaç model bulunuyor. Her parça her an depoda bulunmayabilir. Eviniz servise uzaksa tabiki mazda sizin için kârlı olmayabilir.

Mesela biz mazda6 aracımızı bakıma bıraktığımızda 2 saat sonra kuyrukta perişan olmadan alabiliyorken jetta için böyle bir süre çok zor...

Yan ayna camımız değişmek zorundaydı servise habersiz gittik ve anında değişim yapılabildi mesela çünkü yoğunluk yok. Araba vw olsaydı büyük ihtimal 1 hafta beklerdik.

Ama mazda yedek parçası bulunmaz, pahalıdır gibi şeyler artık sâdece önyargı..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...