Jump to content

Ucuz Çin otoları


Mücahit
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

çin otomobillerinin ilk anda rekabet sebebiyle fazla satılabilir.ama kalitesi ortaya çıkınca satışları duracaktır.yapılan güvenlik testinde bagajına kadar duvara yapıştığını hepimiz gördük

mermerler onayları alırsa mayısa kadar satışa sunacakmış yani bize kardeş geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün konusu oldu Yeni'de, Chery henüz güvenlik testlerine girmemiş...Özellikle suv için çok iddialılar ve mevcut Mazda showroomlarında değil, yeni açılacak showroomlarda satmayı planlıyorlar anladığım kadarıyla...

Bence 3 yıldız alabilirse ucundan, kıyısından, şakır şakır satılır, kimse Çin-min bakmaz, fiyat 10 milyar oldukça....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim kasdettiğim Avrupa'ya girebilmeleri için euroncap testi, henüz girmemiş...

Enes ilk verdiğin link açılmıyor, videoda da o açıdan kötü görünmüyor.....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim kasdettiğim Avrupa'ya girebilmeleri için euroncap testi, henüz girmemiş...

Enes ilk verdiğin link açılmıyor, videoda da o açıdan kötü görünmüyor.....

Abi bu gösterilen test euroncap'in zaten ancak euroncap'in resmi sitesinde bir açıklama yok.

Birinci linki denedim ama bende açıldı. Videoda ise direksiyon geliyor surata doğru; daha ne olsun abi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi bu gösterilen test euroncap'in zaten ancak euroncap'in resmi sitesinde bir açıklama yok.

Birinci linki denedim ama bende açıldı. Videoda ise direksiyon geliyor surata doğru; daha ne olsun abi :)

Ben daha kötülerini de gördüm, o kadar da fena gelmedi bana...Ahmet'in dediği gibi biraz daha çalışırlarsa becerirler ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

o fiyatlara garanti çok satar ama sonucu düşünmek can sıkıcı valla her 10 milyar bulan bi araba alacak dalacak trafige, sonrasında hem trafik daha da berbat olacak hemde kazalarda zaiyat artacak >:(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o fiyatlara garanti çok satar ama sonucu düşünmek can sıkıcı valla her 10 milyar bulan bi araba alacak dalacak trafige, sonrasında hem trafik daha da berbat olacak hemde kazalarda zaiyat artacak >:(

+10.000REP

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 18 yıl sonra ...

Dünyanın en büyük iki otomobil pazarı ABD ve Çin.  Makaleye göre bu iki ülke dünyada satılan tüm araçların yaklaşık olarak % 50'sini üretiyor.  Ancak, ABD ve Çin otomobil tüketicileri veya otomobil pazarı aslında Mars ve Venüs kadar farklı özelliklere sahip.

Örneğin, Toyota sadece Çin pazarı için tamamen Çin'de tasarlanan ve Çin'de üretilen bZ3X isimli elektrikli bir SUV modelini sadece $15,000 başlangıç fiyatıyla satıyor.  Bu araç ABD'de veya başka bir ülkede yok, sadece Çin'de var.  Araç satışa çıktığı daha ilk gün Toyota bZ3X için 15,000 adet sipariş aldı.  Toyota'ya göre benzer özellikteki bir Toyota SUV modeli ABD'de yaklaşık $40,000 gibi bir fiyata satılıyor.  Uzmanlara göre $15,000'lık bu SUV modelini Çin'de karlı bir şekilde satabilmek mümkün, ABD'de ise bu mümkün değil.

Toyota'dan haberler bununla bitmiyor.  Toyota Shanghai'da 2027 senesinde açılacak yeni bir fabrika üzerinde çalışıyor.  Bilin bakalım bu fabrika hangi otomobili üretecek.

Lexus tabii ki.

https://www.wsj.com/business/autos/what-a-15-000-electric-suv-says-about-u-s-china-car-rivalry-43cd564e?st=VKtTnJ&reflink=desktopwebshare_permalink

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Başlık adeta Çin otomobilleri üzerine bir zaman tüneli gibi.  Neredeyse 20 sene önce burada tartışılan ucuz çinli araçlara bakıyoruz ve haklı bir "buna can emanet edilmez" düşüncesi ile sırt çevrilmiş kutu gibi otomobiller.

Bugün ise dünyanın geri kalanı regülasyonlara uymak adına ar-ge çalışmalarına milyarlar harcarken büyük teşvikler ile neredeyse her gün bir model çıkaran, sarf malzeme ve elektronik yapısı benzer,  rijit şasili kullanışlı platformlar üzerine inşa edilmiş çinli araçlar.

Bayide BYD'yi  incelerken komik görünmeyi umursamadan arabanın altına eğildim. Soketlerini, bağlantı noktalarını, sensörlerini, iskeletini inceledim.

Not: Byd Seal'in şasisinin gerilim dayanımı kıyasladığım Alman aracın yaklaşık 2 katı seviyesinde. Mercedes S Class ile benzer (40+ kilonewton metre / derece) burulma direnci sunuyor.

Otomobilin üzerinde bir Alman markasının amblemi olsaydı fiyatı 3 milyondan aşağı olmazdı. Kendi bataryalarını üretebiliyor olmaları, üretim masraflarının düşük olması gibi nedenler sayesinde bizim standartlarımızdan taviz vermeden %30 uygun fiyatlı otomobil üretebilmeyi başarmışlar.

 

Günümüzde dünyadaki pahalılık, alım gücü sıkıntıları, nüfus vb. dinamikleri düşününce 20 sene önce yüzüne bakılmayan Çinliler bugün standartı belirleyebilir diyebiliyoruz. Yeni evlenmiş, ortalama geliri olan bir ailenin, etiket fiyatını "kendilerine göre" saçma sapan euro 5-6-7* regülasyonlarının getirdiği masrafların belirlediği bir hatchback avrupa aracı yerine aynı standartları korumuş fakat maliyet avantajını müşteriye aynı fiyatta aile boyu bir suv model olarak sunan  çin markasını  tercih edebileceğini mantıklı buluyorum.

 

Çin'in bu regülasyon kısıtlarından arınmış olması diğer dünya markalarının iştahını kabartıyor. Ucuza üretim, ucuz ar-ge, hazır müşteri... Daha ne olsun.

 

 

 

Bu devirde sıralı 6 silindir çıkarıp diğer taraftan atmosferik üniteleri sürdürmek üzerine çalışan Mazda'yı tebrik etmek lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...