Jump to content

mazda 626 2.0 GLX motor problemi güç arttırma??


zoptrik
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar bu ikinci mazdamız daha önceki mazdamızda 400000 km de tam rektefeye girmiştik ve motor mükemmel olmuştu rektefe yemeden önce de eğer kullanmasını bilirsen gayet seri ve hızlıydı fakat bu ikinci mazdamızda -eskisi de 91 2.0 sedan- aşırı bir hantallık var rektefe yaptırdığımız ve her işlemin başşında bizzat bulunduğum için bu araçların motorlarından az çok anlıyorum hiçbir sekman gömlek sesi vs yok araç 336binde ve götürdüğüm her usta km sini görünce biraz şaşırıyor doğrusu gerçekten temiz binilmiş diyor ama işte daha önceden deneyimim olduğu için bana araç biraz hantal geliyor sebepleri nelerdir? aklıma eğer bu vakte kadar motora hiç ellenmemişse -ki düşük bir ihtimal- subap diplerinde biriken yakıt artıkları gibi ihtimaller geliyor benden önceki sahibi ekseriyetle benzinde binmiş araç benzinde de mükemmel çalışıyor yani benim aklıma başka ihtimal gelmiyor..

çözüm olarak da araştırmalarım sonucu bizim araçlarımıza avrupa da binen yok internette gördüğüm araçlar ya 2.0i ya 2.0t -bu model 12 valfli farklı bir üst kapağa sahip- ya da 2.2t -bu modelin de doch(mazda ford ortak üretimi sanırım) ve normal 2.2t olarak iki modeli bulunuyor- bizim gibi 2.0 karburatorlü araçlara sadece biz biniyoruz acaba avrupadan 12valf üst kapak ve uygun enlektörler ve uygun turbo getirttirebileceğimiz bir yer var mı? böyle bir imkanımız var mı? eğer yoksa karburatörlü araçlara turbo takılırmı takılırsa teknik veriler ne olur bu araç LPG ye uyumlu olur mu?

Turboyu istememin en büyük sebebi yakıt tasarrufu turbo dışarıdan hiçbir güç almadan ekzoz çıkışı ile hava girişi arasında basınç artışı sağladığı için piston basıncını bağımsız bir şekilde arttırıyor ve yine kullanmasını bilirsen motorun verimi baya artıyor tork yüksek olduğu için arabayı boş yere bağırtmaya gerek kalmıyor düz yola kıyasla az bir yakıt artışıyla vites değiştirmeden rampa tırmanabiliyorsunuz bence yeni 1.3 dizel araçların turbosu -bildiğim kadarıyla 0.9 bar falan- uygun malzemeyle gayet de bizim araçlara piston, subap vs değişimi olmadan uygulanabilir ama teknik detay lazım

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...