Jump to content

Mazda 626 Su Eksiltme


dogan_u
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Büyük ihtimalle sorun radyatör kapağından su kaçırması... Başıma geldi, kapağı sağlamlaştırdım, su kaçırmasını önledim ve problem düzeldi.

Ben kapağı değiştirmedim, sadece kenarındaki iki zımbırtıyı pense ile bükerek kapağın daha sıkı kapanmasını sağladım... Elin bu işlere yatkınsa yapabilirsin, değilse hiç bulaşma git kapağı değiştir... Hatırladığım kadarıyla kapak 10 lira idi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar benim aracimda asiri bir su eksilte vardi Ve hortumlarda baya bir sertleşme vardi araba 10 ya 15 km gidince  kontagi kapatinca yedek su deposundan suyu aşağı döküyordu ustaya götürdüm contadan denildi motor kapağı sokuldu yeni conta ve rektefiye yapildi motor ama hala ayni sorun var gibi hortumlar sertlesiyor suyu döküyor bundan bir ay once radyatör kapağını değiştim 1.1 bulamadigim icin 0.9 bar aldim acaba bu sertlesme kapaktan olur mu yardimci olurmusunuz radyatör kapagi ila 1.1 mi olmasi lazim

      Suyu gene genleşme kabından dökecek kadar soğutma sisteminde basınç oluşuyorsa , 1. ihtimal arkadaşlarında dediği gibi kapak olabilir, bu arada 626 ların kapakları yanlış hatırlamıyorsam  1.1 olmalıdır, 0,9 olması basınç farkına sebep olabilir , 2. ihtimal ise hala contanız patlak ve de basınç kaçırıyor sisteme , conta değişimi sırasında taşlama işlemi yapılmış mı acaba, eğer taşlama işlemi iyi olmamış ise conta gene kaçırabilir,  taktığınız contanın kalitesiz olmasından olabilir, eğer gene açacak olursanız üst kapağı contayı kesinlikle orijinal alınız.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aldığınız kapağı mazda servisleride satıyor marka olarak iyi ama hassas iç kısmındaki yuvarlak plastik basınç kapağı kolay kırılıyor. Marka olarak dışarıdan alabilebileceğiniz en iyi kapaklardan ama iç kısmı cıkanla aynı mı görmüyoruz. Siz bakmışsınızdır gerçi. Kapağı rektefeden 1000km sonra tekrar sıktırdınız mı?

EMY & MZD

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar hersey kontrol edildi zaten ust kapak sifir alip degistirmistim contalariyla hepsi yenilendi kapak degistikten sonra yine genlesme kabina su aktariyordu ve taşıyordu orda motor sogukken baktigimda ise genlesme kabinda bir damla su kalmamış hepsini geri çekmiş kurumuş kutunun içi geçen hafta tekrar tamircime gittim taktigi kapak yaptigi işçilik garantili olduğu için bütün hortumlari devir daim pompası termostat vs hepsini bir daha kontrol etti sorun bulamadi usta tekrar ust kapagi sokmemiz gerekir dedi tamam dedim kapagi söktüler az bir eyilme olmus kapakta rektefiye yapip duzeltiler yeni conta taktilar usta bir hafta on gun sonra gel kapagi biraz daha sikacaz dedi Iki üç gündür kullanıyorum yedek su deposuda su seviyesi yarimdan azdi dun bir adana mersin arasi gittim genlesme kabina baktigimda su agzina kadar dolmuş az kalmis tasmaya hortum eskisinden azda olsa biraz serti radyatör kapagi 0.9 du Sanirim 1.1 bulmam lazim eskisi olmadigi icin aynısını kac yere sordum bulamıyorum elinde 1.1 bar orjinal kapak olan varsa resmini koyabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bulunmaz hint kumaşı değil ki... Standart radyatör kapağı... Japon parçacılarında bolca mevcut... Sadece üzerinde yazan basınç değeri farklı oluyor.

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.1 barını bulmaz imkansız gibi birşey servise gitsen bile 0.9 takacaklar. Kapak barından kaynaklı olsa diğer bütün senin araban olanlar da aynı sorunu yaşıyor olurdu. Bende kullandım senn aractan kapak bozuldu mecburen 0.9 taktım gayet düzgün işini yapıyordu. 1.1den farkı yok. Olduki bar basıncından kaynaklandı ve kapağı bulamıyorsun diyelim ozaman onu telafi edecek yöntem olarak termostat değiştir. Daha düşük sıcaklıkta açılan termostat bulun. Bu sayede suyun kaynama noktasına gelmeden radyöterde soğumaya gitmiş olur. Suyun genleşme farkı azalır ve dolayısıyla ek depo su seviye değişimi de azalır.

EMY & MZD

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Termostat Daha düşükte açsa bile 5 dakka sonra bu yaz günlerinde gene ibre ortayı bulacaktır , boşu boşuna termostatı niye değişsin, motor geç ısındığından , hem motor aşınması fazla olacak hemde yakıtı fazla yakacak, boşu boşuna parası gidecek , problem çözülecekse tam çözülsün, size önerim  parçacılara bakınız, bulamazsanız bar basıncını ayarlayabileceğiniz ayarlı kapaklar vardır, onlardan takıp basıncı 1.1 olarak ayarlayınız ben bu ayarlı kapakları parçacıda görmüştüm , sormuştum ama kullanmadım hiç daha önce,  yazdığım gibi aracınızın  kapak contasında kaçırma var, gerçek problem bu , bu problem çözüldüğünde zaten olay bitecek , sadece kapak o kadar basınç oluşturmaz,  umarım ki sadece kapaktandır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2004-2006 elantra xd2 kasaların kapakları 1,1 bar basınçlıdır. eğer bulamazsanız hyundai servisinden alabilirsiniz. ama benim tahminim sorunun kapak basıncıyla alakalı olmadığı yönünde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 derece de olsa düşük termostat sıcaklıgı düşürür. bunu göstergede zaten anlayamayız o kadar hassa değil. Sıcaklıgın 3 derece düşmesi basıncı yüksek miktarda düşürür ve 0.9 bar yetmiyorsa yeter olur. kapak basıncı bu derece etki ettirmez. 0.9 bar ile 1.1 bar arasındaki fark bunu yaptırıyorsa antifrizli ile antifrizsiz su da aynı etkiyi yaptırır. Bunları dememin sebebi sorunu kesin 1.1 barlık kapakta diyorsanız ve kapagı bulamıyorsanız telafisini söylüyorum. Gereksiz yere termostat değiştirme düşüncesiyle değil. Ayarlı termostat satıldığını bilmiyodum karabük sartlarında o ayarı termostat içindeki yayı sert veya yumusak yayla değiştirerek çözüyoruz.

EMY & MZD

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sana tavsiyem hemen su pompasını değiştir...kapağı da yenile...yanlış bilmiyorsan 60 lira civarında bir parça.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 derece de olsa düşük termostat sıcaklıgı düşürür. bunu göstergede zaten anlayamayız o kadar hassa değil. Sıcaklıgın 3 derece düşmesi basıncı yüksek miktarda düşürür ve 0.9 bar yetmiyorsa yeter olur. kapak basıncı bu derece etki ettirmez. 0.9 bar ile 1.1 bar arasındaki fark bunu yaptırıyorsa antifrizli ile antifrizsiz su da aynı etkiyi yaptırır. Bunları dememin sebebi sorunu kesin 1.1 barlık kapakta diyorsanız ve kapagı bulamıyorsanız telafisini söylüyorum. Gereksiz yere termostat değiştirme düşüncesiyle değil. Ayarlı termostat satıldığını bilmiyodum karabük sartlarında o ayarı termostat içindeki yayı sert veya yumusak yayla değiştirerek çözüyoruz.  Tabii araç çalışmaya devam ettiğinden su gene ısınır, bu su daha da ısındığında bu kez fan açar.

EMY & MZD

  Sn.emytoge termostat nasıl ısıyı düşürüyor ki bence siz termostatın işlevini başka bişeyle karıştırdınız,  termostat motor blgunda dolaşan suyun radyatörden dolaşmasına izin veren bir parçadır, termostatlar 80-88 derece arası olabilir ama asıl mesele termosat açıldıktan sonra motorun sıcaklığı tamamen radyatödedir yani termostatın derecesinin kaç olduğunun bir anlamı yoktur, sonuç itibariyle termostat açılıncaya kadarki su sıcaklığı ile alakalıdır. termostatın asıl görevi ise motorun çabuk ısınmasını sağlamaktır, bunuda nasıl yapar suyun radyatöre gitmesini engeller su motor bloğunda ısındıktan sonra termostatın derecesi kaç ise o ısısya ulaşınca termostat açar ve su motor radyatördende dolaşmaya başlar.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bugün işe giderken yaklasik 25 km aracı durdup stop ettiğimde genlesme kabindan suyun yine tastigini gördüm ama hararet gostergesi normaldi ben radyatör den motora giden ustteki buyuk kalin hortumu elledigimde sicakti motordan radyatöre giden alt hortumu elledigimde ise onun kadar sicak değildi.. Birde dün işten eve giderken yine 20 km kadar gittikten sonra kirmizi ışıkta durdum hararet gostergesi normalken yeşil ışık yanip gaza basim derken hararet gostergesinin biraz ortayi gectigini gördüm ve hemen kenara çektip bekleyim dedim arabayi stop edip baktigimda su yine taşıyordu. .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Bu durumda sanırım termostat geç açıyor, eğer hararet yükseldiğinde radyatör soğuktu ise sebep bu olabilir , su blokta dolaşıp ısınıyor ama radyatöre yeteri kadar geçmediğinden su soğumuyor, öle olsa bile genleşme kabından taşma yapmaz , sayın focus1 sizin aracınızın contası yanık tahminimce. Conta yanınca basınç kaybı olur ve de soğutma işlevi azalır hararet yükselir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  Sn.emytoge termostat nasıl ısıyı düşürüyor ki bence siz termostatın işlevini başka bişeyle karıştırdınız,  termostat motor blgunda dolaşan suyun radyatörden dolaşmasına izin veren bir parçadır, termostatlar 80-88 derece arası olabilir ama asıl mesele termosat açıldıktan sonra motorun sıcaklığı tamamen radyatödedir yani termostatın derecesinin kaç olduğunun bir anlamı yoktur, sonuç itibariyle termostat açılıncaya kadarki su sıcaklığı ile alakalıdır. termostatın asıl görevi ise motorun çabuk ısınmasını sağlamaktır, bunuda nasıl yapar suyun radyatöre gitmesini engeller su motor bloğunda ısındıktan sonra termostatın derecesi kaç ise o ısısya ulaşınca termostat açar ve su motor radyatördende dolaşmaya başlar.

dediğiniz doğru ama eksik. radyatörler aracların güçüne ve maksimum tasıma yüküne göre tam performansta çalışsa bile soğutma sağlatacak güçtedir. fakat biz araclarımızı bu derece zorlamıyoruz bu sebeple soğutma baskın geliyor. termostat da bu farkı engellemek amaclıdır. yani ilk calıştırmada cabuk ısınmasının yanı sıra fazla soğumayı da engellemek içindir. trafik varsa dur kalk fazla ise yada düşük hızlarda araç zorlanıyorsa tabiki termostat farkının hiçbir anlamı kalmayacak. böyle bir durumda fan acma sıcaklı devreye girecek. bu tartışmaya boşuna girdik gibi ben sadece radyatör kapağının 0.9 bar olması yeterli olacağını söylemek istiyorum. 1.1 i bulunursa sorunun çözümü için ondan başlamak mantıklı. bulunmuyorsa ve sorun illa kapak deniyorsa ek depodaki su taşmayı azaltıcı yöntemler olarak söylemiştim bunları.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Bu durumda sanırım termostat geç açıyor, eğer hararet yükseldiğinde radyatör soğuktu ise sebep bu olabilir , su blokta dolaşıp ısınıyor ama radyatöre yeteri kadar geçmediğinden su soğumuyor, öle olsa bile genleşme kabından taşma yapmaz , sayın focus1 sizin aracınızın contası yanık tahminimce. Conta yanınca basınç kaybı olur ve de soğutma işlevi azalır hararet yükselir.

Sayin @NoooFearrrr su tasinca veya hararet yukselince radyatör sıcak sadece alta bulunan motor ile radyator arasindaki kalin hortum ılık elle tutulabilir diger radyatör ve üstteki kalin hortum sıcak, elle dokunmak imkansız nerdeyse

Contaya gelince ben 20 gün içinde silindir üst kapagini butun contalariyla beraber sıfır alıp degistirdim yine ayni sorun olunca 3 gün önce üst kapağı tekrar actirdim conta saglamdi contalarin bir kullanim hakkı oldugu için yeni conta aldim motor kapagi rektefiye edilip yeniden takıldı sorun ayni şekilde devam ediyor. Devir daim pompasi kontrol edildi sağlam hortumlardan hic bir kaçırma sızma yok ama yine hala su tasiyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir soru;

Radyatör kapağından su atıyor mu?

Motor falan yenilenirken radyatör de sökülüp kaçağı falan varmi diye kontrol edildi hep onda da sorun bulunamadi radyatör kapağında motor rolantide çalışırken su atma yada sizma yok araba yolda giderken atiyormu onu bilemem ama stop edip baktigimda radyator kapaginda hic bir islaklik yok sadece yedek kutusu doluyo ve taşıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

conta sağlamsa radyatör ve radyatöre giren hortum sıcak radyatörden cıkan hortum ılık ise radyatör soğutma görevini yapıyor ama bunu hararet ortadan yüksekken yapıyorsa su zayıf dolanıyordur. hararet ortadan yüksek olduğu anda alt hortumun da hemen hemen diğerleri kadar sıcak el değmiyor olması lazım. dolaşımı etkileyen parçalara baktırın. devirdaim sağlam diyorsanız termostat sorunlu olabilir yada radyatör tıkalı olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

radyatör de sağlam demişsiniz. kaldı birtek termostat. o da sağlam derseniz böyle binin sizin aracın özelliği bu diyecem:) bu arada fanın açıp açmadığına da bir bakın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...