Jump to content

Mazda Almasaydınız Ne Alırdınız ?


CaRaBeeN
 Paylaş

Eğer bir gün farklı bir marka arabaya binmeye karar verirseniz hangisini alırsız?  

55 oy

  1. 1. Eğer bir gün farklı bir marka arabaya binmeye karar verirseniz hangisini alırsız?

    • Toyota
      2
    • Honda
      16
    • Opel
      4
    • Volkswagen
      6
    • Ford
      4
    • Skoda
      24
    • Seat
      0
    • Subaru
      0
    • Mitsubishi
      0
    • Citroen
      0
    • Peugeot
      0
    • Renault
      0
    • Fiat
      0
    • Hyundai
      0
    • Alfa Romeo
      0
    • Ford
      0
    • Kia
      0
    • Nissan
      0
    • Suzuki
      0
    • Volvo
      0


Tavsiye Edilen Mesajlar

Şu an compact sınıf diye adlandırılan araçlar içinde Mazda3'ten daha iyisi yok gibi, ya da bana öyle geliyor.

Bir arkadaşım ısrarla Citroën c-elysee öneriyor. Çok iyi araç, bi kullansan bir daha Mazda'ya falan binmezsin diyor. Kararsız kaldım, siz ne dersiniz bu arkadaşa?

O arkadaşı bilgilendir aynı sınıfta değiller onlar. Biri C1 biri C2 olması lazım...

İzmir de çok sevdiğim bi abime sordum o da diyor ki Ferrari'nin de sahibi olan Fiat' dan Linea alırım....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bardağın dolu tarafına bakarsam iyi ki almışım, başka araba almazdım diyorum ama boş tarafına bakarsam nereden bulaştım diyorum . Bir deli ikilemdeyim :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bardağın dolu tarafına bakarsam iyi ki almışım, başka araba almazdım diyorum ama boş tarafına bakarsam nereden bulaştım diyorum . Bir deli ikilemdeyim :D

Senin yaptığına Mazda; "Alışılmışa meydan oku" Diyor Burak.

Zaten onu yapamayanlar, gidip sıradan arabalar alıyor.

Bunu birçok sebeple yapsalar bile.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu an compact sınıf diye adlandırılan araçlar içinde Mazda3'ten daha iyisi yok gibi, ya da bana öyle geliyor.

Bir arkadaşım ısrarla Citroën c-elysee öneriyor. Çok iyi araç, bi kullansan bir daha Mazda'ya falan binmezsin diyor. Kararsız kaldım, siz ne dersiniz bu arkadaşa?

 

Bahsettiğiniz C-elyse; sınıf olarak B olup B-sedan olarak isimlendirilmektedir. Satış pazarı ise geri kalmış/ 3. dünya pazarı olarak geçen Kuzey Afrika, Türkiye gibi pazarlar.

Satış pazarları Amerika, Japonya, Avrupa, Rusya, Körfez ülkeleri(Arap birlikleri ve çevre araplar,), Türkiye ve Kuzey Afrika şeklinde bir ayrıma sahip. Her pazarın kendince bir giriş standardı ve müşteri beklentisi vardır.

 

Türkiye ne getirsen satılan pazarlardan biridir.

 

Özete gelirsek araç tekerlekli tabut olmakla beraber, Peugeot 207 aracın sedanı gibi sınıflandırabilirsiniz. Getirisi de o ebatta olacaktır.

 

 

 

Peugeot&Citroen grubu marka imajı yaratmak için Peugeot 508'in görünüşünü, diğer modellerine de oranlayarak A3,A4,A5,A6 yada Bmw 1,3,5,7 tarzı bir en iyi modelin görünümünü diğerlerine de yansıtarak onu alamadım ama bak bu da çok benziyor şeklinde satın almalara neden olacak marka yüzü üzerine yoğunlaşmış durumdadır.

 

Mazda3 2. nesil C sınıfının üstüne çalışırken ve Mazda3. 3.nesil D sınıfına mı girdi acaba diye konuşulurken, C-Elyse yada Peugeot 301 (ikisi de aynı araç) ile Mazdanın karşılaştırılması bilinen markalardan örnek vereyim A3-Sedan mı yoksa C-Elyse mi karşılaştırmasından farkı yoktur ve Mazda Amerikaya satılan şasi yapısı ile doğrudan Türkiye'ye de satılmaktadır.

 

American Highway Testlerine giren bir Fransız gösterin bana...

Testler burada:

Markalara bakabilirsiniz.

http://www.iihs.org/iihs/ratings

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu an compact sınıf diye adlandırılan araçlar içinde Mazda3'ten daha iyisi yok gibi, ya da bana öyle geliyor.

Bir arkadaşım ısrarla Citroën c-elysee öneriyor. Çok iyi araç, bi kullansan bir daha Mazda'ya falan binmezsin diyor. Kararsız kaldım, siz ne dersiniz bu arkadaşa?

 

Abi C-elysee ve Peugeot 301 aynı araç, ablamlara Fiesta almadan önce onlara da baktık, 301 i liste fiyatından 5 bin lira ekstra indirimli olarak alabiliyorduk (ilksan kampanyası). Ancak araç öyle ahım şahım bir araç değil, ikinci nesil Mazda 3'ten daha konforlu vs de değil, Fiesta kadar da kaliteli değil. Ortadoğu piyasasına üretilmiş bir model, çarpışma testi falan yoktu bizim baktığımız dönemde şimdi baktım 3 yıldız almış. 

Ha o dönemde 40 000 e dizel full fiesta yerine 33'e indirimli bir şekilde (normali 38) boş versiyon, 1.6 95bg dizeli manuelini alabiliyorlardı (Ford-Psa motor yine), alsalardı hem aile için daha uygun boyutlu hem de fiyat/fayda olarak daha iyi olacaktı ve ufak ufak aracı büyütsek mi düşüncesine girmelerine gerek kalmayacak, şu an satacak olsalar da kârlı bir şeklde satacaklardı. Fiesta alındı çünkü enişte ve babam illaki Ford olsun diye diretti. 

 

Özetle Fiat Linea alternatifi gibi bir şey, C sınıfı boyutlarında ama B sınıfı. Orta konsoldaki cam açma düğmeleri çok eleşirlmişti, öyle noktalardan kısmışlar işte bol bol. Elindeki Mazda 3 yerine düşünüyorsan düşünme bence. Ama bu benzinden bıktım, dizel istiyorum düşüncesi varsa bir ihtimal düşünülebilir. İsteklerin, bütçen ve kullanım amacını yazarsan o doğrultuda "ben şunu düşünürdüm" şeklinde yorum yapabilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Citroen C4 bile Mazda 3 ün yanına yaklaşamazken C elysee yi kim karıştırdı :D İçinde ki plastikler o kadar sert ki sert fren yaptığınızda biri yanlışlıkla başını falan vursa yaralanma riski çok yüksek , vites yolları o kadar uzun ki atarken yoruluyorsunuz... Anlattırmayın bana :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şuan arabam yok ilk hedef 17 yıldır hep mazdaydı yinede mazda fakat şuan mazda dışında bir başka marka araç alıcak olsam honda civic veya toyota auris arasında kalırdım fakat zurnanın zırt dediği yerde gönlümü dış görünüşüyle mazdaya çok benzeterek çalan hyundai i30 var :)

 

VljVrZ.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu an compact sınıf diye adlandırılan araçlar içinde Mazda3'ten daha iyisi yok gibi, ya da bana öyle geliyor.

Bir arkadaşım ısrarla Citroën c-elysee öneriyor. Çok iyi araç, bi kullansan bir daha Mazda'ya falan binmezsin diyor. Kararsız kaldım, siz ne dersiniz bu arkadaşa?

Spor aletleri satan bir yere gidip bir beyzbol sopası alıp o arkadaşını bir güzel benzetmeni öneririm :)

C elysse dediğiniz aracı kullandım uzun yolda böyle bir rezalet yok. Sadece şoför koltuğunu konforlu yapmışlar 10 saat yolculuk yaptık o araçla Allah sizi inandırsın buhran geçirdim hayatı sorguladım yok öyle bir rezalet. Ve bu yolculuktan sonra 3 gün belim ağrıdı.

Dizel ve torku yüksek olmasından başka hiçbir avantajı yok. Araç hafifletilmiş şasi olduğu için yanından kamyon geçse tirtirtitriyor. Zerre güven vermiyor.

Bunları geçelim sadece vitesin önüne koydukları cam açma düğmeleri yüzünden bile alınmaz o araç.

Ayrıca aracın içi çok geniş görünüyor bende o ara impreza vardı bir bakayım nedir bu işin ilüzyonu diye karşılaştırdım meğer arka koltukların oturma kısmı daha kısaymış. Imprezada arkaya oturunca koltuk minderleri dizimin altına kadar geliyordu ve kaval kemiğimin arkasına değiyordu bunda dizimin altına bile yetişmiyordu 8-10 cm çalınmış yani.

Tavsiyem reprezantların ve şirketlerin kullandığı araçlardan uzak durun. Era Linea Fiesta Corsa gibi araçlardan yani. Alayı konfor fakiri bunların.

Mazda ile C elysee kıyasını temsili olarak yaparsak At ile eşeği kıyaslamış olursunuz. Mazda'ya bir daha binmezsin diyen arkadaşınız sanırım arabadan hiç anlamıyor kanaatim bu yönde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

i30 gerçekten hoş bir araba. Mersin'de bire süre kullanma şansı bulmuştum iyi bir izlenim vermişti. Şimdi sanırım şanzıman da değişmiş ama fiyatlar o kadar yakın ki SKYACTIV Mazda3'e o parayı vermişken neden i30 diye sorgularım kendi kendimi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

i30 6 -7 bin km kullandım, çok ferah ve kullanımı rahattı. Fakat direksiyon tepkileri de bir o kadar berbat. Şuan 7 ileri çift kavrama şanzımana döndüler bildiğim kadarıyla. 1.6 dizel elite otomatik 79 bin tl idi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda3 le hyundai i30 un çizgileri çok benzer özellikle yan ve ön taraftan benzer yönleri mazda3 ü çok anımsatıyor .. ve bu kadar anımsatıyor diye seçebilirdim :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Honda'ları da severim, Civic'i biraz düşünmüştüm ancak bir kaç noktadan ötürü vazgeçtim. 1.6 160bg 350Nm dizel motor duyurdular yeni CR-V ile, 9 ileri otomatik şanzıman da var ki ZF 9 gibi anladım ben bunu. Eğer ki bu motor bir iki yıl sonra kendini ispatlarsa CR-V olmasa da Civic ciddi anlamda radarıma girer. 
 

http://www.otopark.com/2014/12/31/bu-cr-vye-bayilacaksiniz/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

X type ben de düşünmüştüm. Jaguar o aracı eski kasa ford mondeo şasesi üzerine oturtmuş, hatta motor ve şanzuman gibi hayati aksamlarını da ford dan birebir almıştır. D sınıfı mondeo nun şasesi Jaguar farkıyla Csınıfı x type da yani. Tabi ben baktığım zamanlar 2006 2.1 v6 bir x type vardı İstanbul'da 35000 civarındaydı fiyatı. Şimdi uçtu fiyatları. O senelerde mazda ile ford un alt yapısının ortak olduğu da düşünülürse zorlarsak dönüp dolaşıyor mazda ya geliyor. Mazda farklı bir marka. Bu farklılık orta-alt segmentte çok da farkedilmese de üst segmentte ciddi farklar var. Gerçi orta segment için konuşursak yeni çıkan mazda 3 rakiplerini motor gücü hariç her durumda alt ediyor o da ayrı mesele. 

Konu başlığına cevaben ben kendi aracım olan mazdamın yerine herhalde bir E kasa mercedes düşünürdüm. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazdamı seviyorum lakin,

Mitsubishi pajero rüyalarımdaki araç .2 kez pakistana resmi görevle bu araçla gittim tek kelime ile şahane 4x4.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kendi kendime düşünüyorum da hakikaten öyle Mazda olmasa ne alırdım diye, pek bir araç da aklıma gelmiyor. Mazda olmasa herhalde çok da dert etmez hangisi ayağımı yerden keserse derim ama çok büyük ihtimalle Fransızlardan uzak dururum. Sevmiyorum :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.
 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...