Jump to content

Mazda 3 Yol Tutuşu (2010)


SeRcAn35
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

nerede denedin merak ettim.. Balçova son durakların üzerindeki viraj mı bu yokuş yukarı dediğin viraj?

Çiğli Maltepe girdikten sonra ileride yeni yapılan Cem evin'inin hemen altında bulunan sokakta...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 48
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • omer_yildir

    4

  • Fotifoti

    6

  • emregc

    4

  • SeRcAn35

    8

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

"transporter yola iyice yapışan  bir araçsa takla kaçınılmaz olur" Herhalde yanlışlıkla kurdunuz bu cümleyi, takla atmak falan;Transporter'de sunulan güvenlik donanımları bilmiyorsunuz herhalde hemen sayayım, ESP, ASR, ABS, EBC, EDL, BAS, ARP (Yüke duyarlı devrilme koruması !), EBD, FBS, PREFİLL, HİLLHOLDER... Ancak mazda yı kullanırken aldığım konforu transporterde alamıyordum mazda 3 gerçekten çok konforlu bir araç, zaten transporter ile mazda 3 ü karşılaştıramayız bile birisi ticari birisi binek

Yinede Transporterın takla atmama taahhüdü olduğunu sanmıyorum  çünkü araç yük aracı içine ağır yük bindiğinde ağırlık merkezi oldukça değişiyor,  sanırım bu  nedenle ki bunu dengeleyen bir ARP sistemine ihtiyaç duymuş ESP nin yanında,  ancak  süratli girilen keskin virajlarda ESP merkez kaç kuvvetin etkisini tam olarak azaltıyormu emin değilim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastik havaları önler 33 arkalar 34 normal bence, belkide denediğim yolun asfaltı çok kötüydü ondandır, sonra tekrar deneyeceğim madem bu kadar çok övdünüz  ;) zaten amacım mazdayı kötülemek değil öyle bir şey olsaydı aklımda, mazda almazdım. Şahsen transporter ı sırf her tarafından ses geldiği için sattım, zaten 10,000 km de turbosu falan değişmişti, vw de bariz kronik sorunlar var : :fiuw:

Lastikleri 35-35 kullanıyorum ben . Dogrusu o sanırım . Suan bakamıyorum kılavuz yok yanımda :)

Önden çelişki araçlarda viraj çıkışı yakın gaza basman icab eder onu da belirteyim . Yoksa hem esp iş göremez , hem ağırlık merkezi buruna kaydığından araç onden savrulur .

Lastik basınçları önler 35 arkalar 33 olacak. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yinede Transporterın takla atmama taahhüdü olduğunu sanmıyorum  çünkü araç yük aracı içine ağır yük bindiğinde ağırlık merkezi oldukça değişiyor,  sanırım bu  nedenle ki bunu dengeleyen bir ARP sistemine ihtiyaç duymuş ESP nin yanında,  ancak  süratli girilen keskin virajlarda ESP merkez kaç kuvvetin etkisini tam olarak azaltıyormu emin değilim...

Yorum yapılırken daha çok tarafsız olunursa daha kalite bilgiler ve düşünceler çıkar ortaya. Ben size asla transporter takla atmaz kimse attıramaz demiyorum, işimiz araca takla attırmaksa her türlü araca itina ile takla attırırız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yüksek araçlar taklaya her zaman yakındır. Önemli olan bu riski en aza indirebilmek. sanırım transporterda bu risk baya bir azaltılmış...

Beklediğim cevaplar böyle tarafsız işte; gerçekten 'yiğidi öldür hakkını yeme' misali gerçekten transporter'in yol tutuşu çok iyi, değişik bişe anlatılmaz yaşamak lazım  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İzlemiştim daha önceden, transporter 'ında var esp test videosu ve gayet tatmin edici isteyen izleyebilir, link vermek yasak herhalde onun için youtube vw transporter esp test yazdığınızda karşınıza çıkan test videosunu izleyin gayet iyi...  :)

Eğer testi kuru zeminde yapsalardı ESP devre dış olduğunda muhtemelen Transporterın artistik puanları  daha yüksek çıkacaktı. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastik havaları önler 33 arkalar 34 normal bence, belkide denediğim yolun asfaltı çok kötüydü ondandır, sonra tekrar deneyeceğim madem bu kadar çok övdünüz  ;) zaten amacım mazdayı kötülemek değil öyle bir şey olsaydı aklımda, mazda almazdım. Şahsen transporter ı sırf her tarafından ses geldiği için sattım, zaten 10,000 km de turbosu falan değişmişti, vw de bariz kronik sorunlar var : :fiuw:

Mazdayı ben övmüyorum sonuçları testleri ortada.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hafif araç daha iyi yol tutar bu bir fizik kanunudur.

Fmk =m.V.V/r

Burada m ile simgelenen değer mass yani kütle demektir.

Fmk ne kadar küçükse aracın o virajı dönmesi o kadar kolay olur. Fmk yı küçültmek için ya viraj yarıçapını azaltacaksınız yani bu daha az keskin viraj, ya hızınızı düşürceksiniz ya da m yani kütleyi azaltacaksınız.

Biraz teorik bir açıklama oldu ancak başka şekilde anlatılamaz.

Otobüs olayı ise birim alana düşen ağırlıkla alakalıdır. şöyle anlatalım; birim alana düşen fazla ağırlıktan dolayı karlı zeminde daha iyi yol tutar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biraz arabaya alışmakla ilgili bence.2006 model Mazda 3 inanılmaz yol tutuşu vardı.Üstelik comfort modeli idi.Yani ESP falan hak getire :D  .

Şimdiki arabam 2009 model Mazda 3 full modeli(Yani yok yok :D  )

Arabayı ilk aldığımda biraz bocaladım.Eski model sanki daha iyi yol tutuyor gibiydi.Şimdi arabaya alışınca yol tutuşu bence muhteşem gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hafif araç daha iyi yol tutar bu bir fizik kanunudur.

Fmk =m.V.V/r

Burada m ile simgelenen değer mass yani kütle demektir.

Fmk ne kadar küçükse aracın o virajı dönmesi o kadar kolay olur. Fmk yı küçültmek için ya viraj yarıçapını azaltacaksınız yani bu daha az keskin viraj, ya hızınızı düşürceksiniz ya da m yani kütleyi azaltacaksınız.

Biraz teorik bir açıklama oldu ancak başka şekilde anlatılamaz.

Otobüs olayı ise birim alana düşen ağırlıkla alakalıdır. şöyle anlatalım; birim alana düşen fazla ağırlıktan dolayı karlı zeminde daha iyi yol tutar.

Bu yazdığınız denklem fiziksel olarak bir aracın viraja girip savrulmasının kütleden bağımsız olduğunu ifade ediyor. Teorik olarak bir aracın viraja girdiğinde üzerinde oluşan merkezkaç kuvveti sadece viraj yarıçapına ve hıza bağlıdır.

Yanlış mı biliyorum?

Sağlıcakla

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında çok daha derin bir şekilde anlatırdı. Okuldayken aldığım Taşıt Mekaniği dersi aklıma geliyor. O zaman bunu neden öğreniyoruz ne gerek var diye sadece sınavlara çalışıyordum. Şimdi ise bu öğretilenlerin mesleğim ve hedeflerim doğrultusunda çok gerekli bilgiler olduğunu anlıyorum. İşin hikaye kısmını geçeyim :)

Daha açıklayıcı olarak;

Virajı dönebilmek için

1. Aracın kütlesi

2. Aracın hızı

3. Dönülen virajın keskinliği

4.Zemin ile lastik arasındaki sürtünme kuvveti

bu 4 madde etki eder.

Hafif otomobil, ağır otomobilden daha iyi viraj döner. (kütle farkı)

Düşük hızlı otomobil yüksek hızlı otomobilden daha keskin viraj döner. (hız farkı)

Keskin virajda savrulma daha fazladır. (viraj yarıçapı)

Daha kaliteli lastikli araç ya da daha kaliteli asfalt ya da viraj içine doğru eğimli yolda daha hızlı viraj alınır. (sürtünme katsayısı)

Yani merkezkaç kuvveti araç ağırlığı, viraj yarıçapı, araç hızı ve tekerlek ile yol arasındaki sürtünme katsayısına bağlıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Ömer Bey,

Araç viraja girdiğinde araca etki eden merkezkaç kuvveti, araç ile yol arasındaki sürtünme kuvvetini yenerse araç kaymaya başlar. Bu işlem sadece aracın hızına ve viraj yarıçapına bağlıdır, kütleden bağımsızdır. Tabi burada aerodinamik yükler dikkate alınmamıştır.

Aracın virajda takla atması ise aracın genişliği, kütle merkezinin yerden yüksekliği, hızı ve viraj yarıçapı ile ilgilidir. Takla atması da kütleden bağımsızdır.

Temel fizik yasaları böyle söylüyor...

Sağlıcakla

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba peki merkezkac kuvvetinin ne oldugunu biliyorsunuzdur umarim. Formuldeki m sembolu yani ingilizce mass turkce kutleyi ifade ettigini ve hiz yaricap la beraber formulde kullanildigini biliyorsunuzdur umarim bilmiyorsanizda onceki mesajlarda gorebilirsiniz.  Kutle formulde olmasaydi kamyonlarda otomobille ayni hizda her viraji donebilirdi.

Saygilar bizden ve formulu bir daha gozden gecirmenizi diliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Ömer Bey,

Elbetteki merkezkaç kuvvetinin ne olduğunu biliyorum, az biraz okumuşluğum var. Lakin verdiğiniz formül sadece merkezkaç kuvvetini ifade ediyor. Ancak araca merkezkaç kuvvetinin ters yönünde bir de sürtünme kuvveti etki ediyor. Bu sürtünme kuvveti de aracın kütlesi ile doğru orantılı. Merkezkaç kuvveti ile sürtünme kuvvetini birbirine eşitlerseniz (virajdaki denge şartı) eşitliğin her iki tarafındaki kütle ifadesi birbirini götürür ve geriye kütleden bağımsız bir ifade kalır.

Aynı şey virajda araca binen momentum dengesinde de vardır. Eğer araba ile kamyonun ağırlık merkezinin yoldan yüksekliği aynı olsa idi ikisi de virajı aynı hızda dönebilirdi. Kamyonların virajı daha yavaş almalarının sebebi lastiklerin kayması değil (merkezkaç kuvvetinin sürtünme kuvvetini yenmesi) devrilme riskidir (dış momentumun iç momentumu yenmesi).

Sağlıcakla

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaslar arabam mazda 3 2011 16 ınc jantlar lastik basınc degerleri kaç olmalı herkes bır sey dıyo kafam karıstı su an 36 bar ıle kullanıyorum tesekkurler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önler 33, arkalar 35. Zaten bu değerler sürücü kapısının içindeki etikette yazar..

Ters olmuş sanki? Önler 35, arkalar 33 olacak...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende 80 - 90 km ile ıslak yolda 90 derece dönüşe girdim. Sağa doğru dönerken tam arka kaymaya başladığında aracı resmen sola çekti yola oturdu. Bende başarılı olmuştu test :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dingil mesafesi ve aks mesafesi en önemli etkenlerden biri virajda. Transporter sürmedim fakat aynı platforma sahip Caravella aks mesafesinden dolayı gayet güzel yol tutuyor. Aynı aks mesafesine sahip araçlardan elbette hafif olan daha az merkez kaça maruz kaldığından daha iyi yol tutar. Ama mazda3 ile viraja girebilir mi derseniz özellikle yüksek süratlerde imkansız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...