Jump to content

Tüplü ve Öfkeli


honuuu
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Şöyle bir hesap yaptım. Yanlışlık varsa düzeltin.

50000 km LPG ile kullandık diyelim. Bu kullanım süresince 100km'de ortalama 8,5  lt benzin yaksa ( şehir içi ve dışı)

100 km=8,5

1000 km=85

5000 km=425

50000 km=4250 lt. yakarız.

Bugünkü benzin fiyatından 4250ltX4,2TL=17850 TL eder.

Gaz ile kullanımın benzin ile kullanıma kar oranı minimum %35 olduğuna göre;

17850 X %35 = 6247 TL. kar demektir

Yaklaşık 6000 TL.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 76
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    8

  • Murat b

    6

  • honuuu

    27

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Yaklaşık olarak doğru.

Benzinde 8,5 litre yaktığınızda LPG de yaklaşık 9,5 litre yakarsınız.

50000 km=4750 litre.

4750*2.4 =11400 TL      17850-11400=6450 TL

İlk çalıştığında benzin harcıyor. Dediğiniz gibi yaklaşık 6000 TL kar. Kullanım tarzınıza bağlı olarak kar oranı artıyor tabi. Ben benzinde ortalama 10 litre yakıyordum. Kar oranım daha yüksek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzinde 8,5 litre yaktığınızda LPG de yaklaşık 9,5 litre yakarsınız.

Ben bunu özellikle ihmal ettim. Çünkü %35 kar derken; ilk çalıştığında benzinle çalışma, lpg ile daha fazla lt yakma vs... etkenleri de katarak yaklaşık %35 rakamına ulaşmışlar. Tabi bende bu işin uzmanlarının yalancısıyım.

Tabi bu kar oranından buji değişimi, daha fazla yağ tüketme, meydana gelen arızaların benzin mi tüp kaynaklı mı araştırma, ilk dönüşüm maliyeti, çıkardığı arızaların maliyetleri ve gaz bakım ve ayar masrafları vs. çıkarmak gerekiyor. Elde pek bir şey kalmayabilir. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha fazla yag tuketme mi ? Aksine LPG de yag daha temiz kaliyor, bir de bujide uygun secim sonrasinda daha uzun sure gidiyor. Tek diyebilecegim buji kablosu degisimi gerekebiliyor ki onun da fiyati o kadar birsey degil

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben bunu özellikle ihmal ettim. Çünkü %35 kar derken; ilk çalıştığında benzinle çalışma, lpg ile daha fazla lt yakma vs... etkenleri de katarak yaklaşık %35 rakamına ulaşmışlar. Tabi bende bu işin uzmanlarının yalancısıyım.

Tabi bu kar oranından buji değişimi, daha fazla yağ tüketme, meydana gelen arızaların benzin mi tüp kaynaklı mı araştırma, ilk dönüşüm maliyeti, çıkardığı arızaların maliyetleri ve gaz bakım ve ayar masrafları vs. çıkarmak gerekiyor. Elde pek bir şey kalmayabilir. :)

Hiç bir arıza meydana gelmedi,arıza ışığı dahi yanmadı.Hafif bir titreme var ki herkes hissetmiyor.Onun da araştırması ücretsiz :) 40 tl LPG nin bakımı, 5 defa yaptırdım 200 TL. Ayarda bakımın içerisinde. Buji 4 adet 100 TL civarı.  Bunları toplarsanız 6000 etmez heralde :)

50000 binde sübap değiştirdiğini farzet. 6000-1500 TL = 4500 TL. 500 de bakım ve diğer giderler de.

Sonuçta en az 4000 TL kardasın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şöyle bir hesap yaptım. Yanlışlık varsa düzeltin.

50000 km LPG ile kullandık diyelim. Bu kullanım süresince 100km'de ortalama 8,5  lt benzin yaksa ( şehir içi ve dışı)

100 km=8,5

1000 km=85

5000 km=425

50000 km=4250 lt. yakarız.

Bugünkü benzin fiyatından 4250ltX4,2TL=17850 TL eder.

Gaz ile kullanımın benzin ile kullanıma kar oranı minimum %35 olduğuna göre;

17850 X %35 = 6247 TL. kar demektir

Yaklaşık 6000 TL.

Tüp taktırma fiyatı ortalama 2000 TL ekle.Oldu 4000 TL

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiç bir arıza meydana gelmedi,arıza ışığı dahi yanmadı.Hafif bir titreme var ki herkes hissetmiyor.Onun da araştırması ücretsiz :) 40 tl LPG nin bakımı, 5 defa yaptırdım 200 TL. Ayarda bakımın içerisinde. Buji 4 adet 100 TL civarı.  Bunları toplarsanız 6000 etmez heralde :)

50000 binde sübap değiştirdiğini farzet. 6000-1500 TL = 4500 TL. 500 de bakım ve diğer giderler de.

Sonuçta en az 4000 TL kardasın.

Bide buraya yazayım.4000-2000 (Tüp taktırma).Kaldı 2000 bin :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O halde M.E.G. kardeşimin dediğinden devam edelim.

6000-500 diğer masraflar=5500

5500-1500 sübap değiştirme=4000

Murat Bey 2000 demiş ama ben 1500 deyim.

4000-1500 dönüşüm bedeli =2500 tl kar

Eğer yukarıdakiler dışında başka bir durum olmassa 50000 km.de 2500 TL kar ediliyor diyelim.

(Artık herkes kendine göre bundan yorumlar çıkarabilir. Kimi 50000 km.yi 1 yılda,  kimi 5 yılda yapabilir ya da resmi servisin bana dediği gibi kimi araçta 1500 değil 4000tl zarar da yaratabilir. Ya da 0 TL zarar da olabilir. Bilemiyorum)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Murat Abi, sen ne zaman taktırıyorsun?

Nakit 1000 Euroya Prins takıyorlar :D keş on dı teybıl :D

Ben biraz zor takarım.Büyük konuşmayım ama bedava versen zor gibi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İki gün internetten uzak kaldım amma muhabbet dönmüş ya :D

Bu arada yanlış anlaşılma olmuş galiba, arıza lambası yanan araç mazda değil honda civic, bugün lpg bakımına gidecekti bakalım sonucu buradan yazarım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ee o zaman lpg taktırmaya gerek yok bu hesaba göre  :D:tey:

Yılda 50.000km yapan dizel alıyor zaten. :)

Arıza lambası hatalı lpg kalibrasyonundan dolayı yanar, zengin ya da fakir karışımda çalışıyordur. Tamamen usta hatasıdır. Bu markalarda hep yanıyor abi diyen ustadan koşarak uzaklaşmak gerekir... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazılanlara bakılırsa benimde alacağım araç Mazda 3 Imp. araç sanırım bende forumdaki Benzinciler safında kalacağım bakalım ne kadar direneceğiz birde tabiki Onur taktırdığı Brc tüp ile yaşadığı izlenimleri aktarırsa fikrim kesinleşecek  ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...