Jump to content

Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul ile söyleşi


MazdaClubTR
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Türkiye'de de uzatılacaktır. 20.000km 1 yıl olacak tabiki. ancak bakım maliyetleri de yaklaşık iki katına çıkacak. aslında çok da değişen birşey olmayacak özünde... ancak şuanda Mazda'nın Türkiye için kararı 10.000km veya 6 ay olarak belirlenmiş, bunun belirlenmesinde tüketicinin bilinç seviyesi, yakıt kalitesi, yol koşullarındaki ve mevsimlerdeki farklılıklar, servis portföyünün büyüklüğü gibi değişkenler rol alıyor... israil, avustralya, türkiye, rusya, bazı avrupa ülkeleri, kuzey amerika, kanada herkesten farklı bakım periyotları kullanıyor. mutlaka bir sebebi vardır. ama yakın bir zamanda türkiyedeki durumun avrupaya adapte edileceğini söyleyebilirim...

ama şunu da belirteyim, cepten çıkan rakam çok farketmeyecek... totalde maliyet aynı yere gelecek...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 170
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    27

  • Fotifoti

    14

  • emregc

    14

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

okancım bilir bu konuyu. ondan duyalım

yaz kış hep antifriz kullanın. hatta susuz. saf olarak kullanmalı. su eklememeye özen gösterin. aracınızda yeşil antifriz varsa üzerinde yeşil, kırmızı antifriz varsa üzerinde kırmızı eklemek en iyisi seçenek olur. ikisini birbirine karıştırmamak da en doğrusu.

kışın donmayı engelleyecek, yazında ısının iyi taşınmasını sağlayacaktır... ayırca antifrizin değişim periyodu çokda önemli değil, ancak bakımlarda durumunun incelenip gerektiğindedeğişmesi uygun olur ki, bu en azından 60k en fazla 100k km civarı olacaktır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Okan Bey'e açıklamaları için teşekkür ediyorum. Fakat bakım periyodu uzayınca ödenecek rakam neden değişmiyor tam anlayamadım. 6 ay sonunda ve 1 yıl sonunda yıpranma farklı olur ve buna göre de farklı masraflar çıkar buna katılıyorum. Ancak planlı giderleri göz önüne alırsak en basitinden yağ yılda 1 kez değişecek, standart değişen parçalar yılda 1 kez yenilenecek ve işçilik yılda 1 kez ödenecek. Bu şartlar altında 1 yıl içinde kullanıcının cebinden daha az para çıkar gibi görünüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Okan Bey'e açıklamaları için teşekkür ediyorum. Fakat bakım periyodu uzayınca ödenecek rakam neden değişmiyor tam anlayamadım. 6 ay sonunda ve 1 yıl sonunda yıpranma farklı olur ve buna göre de farklı masraflar çıkar buna katılıyorum. Ancak planlı giderleri göz önüne alırsak en basitinden yağ yılda 1 kez değişecek, standart değişen parçalar yılda 1 kez yenilenecek ve işçilik yılda 1 kez ödenecek. Bu şartlar altında 1 yıl içinde kullanıcının cebinden daha az para çıkar gibi görünüyor.

mesela yağ, bait bir örnekle anlatmak gerekirse,

10.000km dayanan 10w40 yerine 20.000km problem çıkarmayacak olan 5w30 kullanılması gerekecek. bu yağların yaklaşık fiyatları yarı yarıya...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Distribütör değişimi ve uzun süren yönetim boşluğuyla gündeme gelen Japon Mazda, problemlerini halledip yeni modellerin gelişini beklerken, bir yandan da yeniden yapılanmaya hazırlanıyor.

00:42 | 08 Ağustos 2011

Verimsiz bayilerle vedalaşıp yeni döneme hazırlanacak...

Yeni modellerle birlikte ürün gamını tazeleyecek olan Mazda, aynı zamanda bayi teşkilatında da revizyona gidecek.

Yılbaşında görevi resmen devralan Genel Müdür Nurkan Yurdakul, henüz istedikleri satış rakamlarına ulaşamadıklarını, bunda dizel Mazda3’ün temininde yaşanan aksaklıkların da etkili olduğunu kaydetti. Satış teşkilatlarını da gözden geçirdiklerini belirten Yurdakul, “Bazı büyük kentlerde bayi teşkilatlarımızın performansı bizi memnun eden seviyede değil. Bu nedenle verimsiz olan bazı bayilerle yollarımızı ayıracağız. Yeni başvuruları da değerlendiriyoruz” dedi.

Bayi sayısını 27’den 30 çıkartacaklarını, yeni bayilerin hizmete girmeye başladığını söyleyen Yurdakul, “Elbette teşkilatta bugüne kadar radikal bir değişiklik yapmadık. Ancak büyük şehirleri takviye etmeye başladık. Yeni modellerimiz, bu yılın sonundan itibaren kademeli olarak devreye girecek. Dolayısıyla verimsiz gördüğümüz bayilerimizi gözden geçirip ve hareketliliğe hazırlıklı olmamız gerekiyor” diye konuştu.

Yönetim güvence verdi

Geçmişte bazı sıkıntılar ve kopukluklar yaşandığını, ancak bu konuların artık geride kaldığını ifade eden Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, “Markanın üst düzey yöneticileri, Türkiye’ye gelip bizzat toplantılarda da vurguladılar ve güvence verdiler” dedi. Bundan sonra markanın Türkiye’de hakettiği yere gelmesine odaklanacaklarını vurgulayan Yurdakul, şöyle devam etti:

“Mazda3’ün makyajlı versiyonunu getirmeye başlayacağız. Yıl sonuna da yeni pick-up modelimiz BT-50’yi yetiştirmek istiyoruz. 2012’de de yenilenen Mazda6 ve yepyeni CX5 gelecek. Bu aracı ilkbahar aylarında satışa sunacağız. 2013’teyse Mazda’nın iddialı teknolojiye sahip Skyactiv motorları gelmeye başlayacak.”

Yılın başından bu yana 1100 adetlik satışa ulaştıklarını söyleyen Yurdakul, “ Bu yüzden arzu ettiğimiz yerde değiliz. Yıl sonuna kadar geçen yılın seviyesine ulaşacağımızı düşünüyoruz. Geçen yıl 2 bin 500 adetlik bir satış vardı. Bu rakamları yakalayabiliriz” dedi.     

Kaynak :milliyet.com.tr   

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

"...bunda dizel Mazda3’ün temininde yaşanan aksaklıkların da etkili olduğunu kaydetti..."

Sakın bunda turing modeline 50 bin istemenin ektisi olmasın?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

"...bunda dizel Mazda3’ün temininde yaşanan aksaklıkların da etkili olduğunu kaydetti..."

Sakın bunda turing modeline 50 bin istemenin ektisi olmasın?

50bin civarı olan Dizel Touring' ler...ki orada fiyat/donanım' a bakarsanız rakipler zaten uçmuş durumda...

Benzinli Touring' ler geçen ay  41bin' e alınabiliyordu(peşin indirimli/kampanya harici bankadan kredi kullanma fiyatı)...bu ay da 44' ten başlıyor

bu ay bir takas kampanyaları var...Mazda 3 benzinli araçlarda 3bin lira civarında avantaj var.

TL' de %21 devalüasyon oldu...bence yakında fiyat artışı bekleyebiliriz Mazda' da....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gökhan'ın kasdettiği Touring donanımlı dizel araç için istenen 50.000 TL ;)

Burak iyice çözmüşsün beni. :)

Gülfem hanım, rakipler nasıl uçmuş durumdaki?

50bin liraya impresive eşit dolulukta dizel araba alabilirim. Hatta 3-4bin ekleyip AT bile alınabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ocak-Temmuz 2011 Satışları:

Mazda:942

Nissan:9105

Mitsubishi:1746

Proton:523

Chery:1508

Şimdi bu rakamları nasıl yukarı çekerler bilemiyorum ama her gelen aynı şeyi söylüyor :D

Nissan ve Mitsubishi'yi örnek alsınlar bence.Gitsinler yanlarında Staj falan yapsınlar. Hatta Chery'den de Feyz alabilirler.

Gerçekten enteresan bir durum, mazeret hiç bitmiyor Mazda Türkiye'de.

"henüz istedikleri satış rakamlarına ulaşamadıklarını, bunda dizel Mazda3’ün temininde yaşanan aksaklıkların da etkili olduğunu kaydetti." Ama buna rağmen bayilere de suçu atmayı ihmal etmemişler. Türkiye'de çuf çuf gidiyor .... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha bayii/servis açamadıkları onlarca büyük şehir var, bunlar mevcuttaki bayileri suçluyorlar, sen reklam yapmazsan, fiyatlarını böyle seviyelerde tutarsan bayii ne yapsın? Bayiiler arabaları alıp üstünde kuluçkaya mı yatıyor, ya da gelen müşteriyi kapıdan mı kovalıyor?

Beğenmediğimiz Mermer döneminde Mazda'nın bütün modelleri o fiyatlara alınabilecek en dolu arabalardı, zaten hepimiz o araştırmaları yaparak aldık, ya şimdi, doldurmaktan vazgeçtik, arabalar boşalıyor, en uygun fiyattan vazgeçtik, en pahalı fiyatlara geldik... Ne anladık bu Mazda Evropa işinden, yedek parça gecikmesinden başka?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ocak-Temmuz 2011 Satışları:

Mazda:942

Nissan:9105

Mitsubishi:1746

Proton:523

Chery:1508

Şimdi bu rakamları nasıl yukarı çekerler bilemiyorum ama her gelen aynı şeyi söylüyor :D

Nissan ve Mitsubishi'yi örnek alsınlar bence.Gitsinler yanlarında Staj falan yapsınlar. Hatta Chery'den de Feyz alabilirler.

kimsenin elinde sihirli değnek yok.Sadece mermerler değil, önceki mazda avrupanın Türkiye  müdürleri de kendilerine çalıştıkları için mazda bu durumlara düştü. ve yeni skyactiveler gelene kadar ürün gamında değişiklik beklememek lazım. Mazda avrupanın verdiği ürün belli, kota belli (1.6 dizel At göndermiyorlar). Ama 2012 den itibaren 6 ileri hem dizel hem benzinli otomatik vites araçlar girecek. Sorun olarak görünen hususlar için yeni modelleri beklemeniz lazım. Ayrıca Mazda global olarak da toyota, honda ,vosvos gibi halk arabası olmayacak .Mazda'nın üretimi düşük ve daha özel araçlar üretiyor . Şahsen her köşede mazda olmasını istemem :) Ben aracımdan memnunum ,daha cezbedici araçlar için de 1 yıl daha beklememiz lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kimsenin elinde sihirli değnek yok.Sadece mermerler değil, önceki mazda avrupanın Türkiye  müdürleri de kendilerine çalıştıkları için mazda bu durumlara düştü. ve yeni skyactiveler gelene kadar ürün gamında değişiklik beklememek lazım. Mazda avrupanın verdiği ürün belli, kota belli (1.6 dizel At göndermiyorlar). Ama 2012 den itibaren 6 ileri hem dizel hem benzinli otomatik vites araçlar girecek. Sorun olarak görünen hususlar için yeni modelleri beklemeniz lazım. Ayrıca Mazda global olarak da toyota, honda ,vosvos gibi halk arabası olmayacak .Mazda'nın üretimi düşük ve daha özel araçlar üretiyor . Şahsen her köşede mazda olmasını istemem :) Ben aracımdan memnunum ,daha cezbedici araçlar için de 1 yıl daha beklememiz lazım.

1- Mazda Az araç üretmiyor sanıyorum sene de 1 Milyon Ader üzerinde,

2- Senelerden beri bir başarısızlık mı denir, Becerisizlik mi denir bilemem ama durum hiçde iyi değil halen,

3- Gen. Müd. 1 modeli getirtmekte bile zorlandıklarını söylüyorki bu benim tezimi destekler nitelikte ( Mazda merkez'in Türkiye çokta umurunda değil, maksat dostlar alışverişde görsün şeklinde burası)

4-Dediğine katılıyorum, her yerde vosvos gibi toyota gibi Mazda olmasını istemem ama bir Nissan,  bir Mitsubishi veya Volvo kadar olmasıda kötü mü olur?

5-2,3 sene içerisinde umarım beni utandırırlar ama hiçde sanmıyorum.

6- Kendi İşim haricinde hiçbir şeyi bukadar övmüyorum ve pazarlamıyorum çevremde( En basitinden donanımhaber'de yazılarım görülebilir) ama benim kadar etrafta bir Pazarlama çalışması görmüyorum açıkcası Fatih'cim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Bayilerdeki Showroom'u Pazar günü açık olmaya teşvik etmek faydalı olabilir, pazar günleri bellirli saatlerde araçları göstericek 1 kişi olursa bayide yalnızca haftasonu araç bakabilenler gelip araçları görebilir, mesela biz pazar günü öğlen saati araba alıcak arkadaşımızla Altunizade- Ataşehir civarında gezmediğimiz  marka kalmamışken tesadüfen Mazda gördüğümüze de sevinmiştik ama baktıkki kapalı giremiyoruz içeri, ışık mışık yok araçlarda görünmüyor, dolayısıyla alıcıda soğukluk oldu ordan kalkıp diğer bayiye de gitmek istemedi, bakamadan döndük Mazdalara, yani  siz atılımlara devam edip bayi ağınızı kurun ama diğer tüm markalar açıkken kapalı olsun Mazdalar haftasonu meydan okuyun böyle geleneklere, çok güzel takdir ediyor müşteri hiç merak etmeyin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bayilerdeki Showroom'u Pazar günü açık olmaya teşvik etmek faydalı olabilir, pazar günleri bellirli saatlerde araçları göstericek 1 kişi olursa bayide yalnızca haftasonu araç bakabilenler gelip araçları görebilir, mesela biz pazar günü öğlen saati araba alıcak arkadaşımızla Altunizade- Ataşehir civarında gezmediğimiz  marka kalmamışken tesadüfen Mazda gördüğümüze de sevinmiştik ama baktıkki kapalı giremiyoruz içeri, ışık mışık yok araçlarda görünmüyor, dolayısıyla alıcıda soğukluk oldu ordan kalkıp diğer bayiye de gitmek istemedi, bakamadan döndük Mazdalara, yani  siz atılımlara devam edip bayi ağınızı kurun ama diğer tüm markalar açıkken kapalı olsun Mazdalar haftasonu meydan okuyun böyle geleneklere, çok güzel takdir ediyor müşteri hiç merak etmeyin...

Bayinin kendi tasarrufu olabilirmi. Ben aracımı pazar günü beğenip aldım... (Resmi işlemler değil kastım ama el sıkıştım)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pazar günleri ve diğer resmi tatillerde dükkan açmak kanunen yasak arkadaşlar, kimseyi zorlayamazsınız, orada çalışanların da hakları ve dinlenme ihtiyaçları var..

Araba almak gibi önemli bir işi olan, işyerinden bir gün izin alıverecek bi zahmet..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Pazar günleri ve diğer resmi tatillerde dükkan açmak kanunen yasak arkadaşlar, kimseyi zorlayamazsınız, orada çalışanların da hakları ve dinlenme ihtiyaçları var..

Araba almak gibi önemli bir işi olan, işyerinden bir gün izin alıverecek bi zahmet..

tükanı kendi açanlarada yassahmı :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2429 sayılı Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Kanunun 2.maddesine göre 29 Ekim gününde özel – kamu tüm işyerlerinin kapalı kalması gerekmektedir. Peki hiç kapalı avm gördünüzmü... Pek çok işyeri de çalışanını çalıştırır malesef (köle düzeni böyle buyurur).

5-6 yıl kadar önce hem petrol istasyonu hem de araç bayii işi olan bir yerde çalışıyordum. Satış kısmındaki personel dönüşümlü olarak pazar günü çalışıyorlardı. Açmak / açmamak yada bunu bir düzene bağlamak tamamen firmaların insiyatifine kalmış...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...