Jump to content

Beyaz Duman ve Motorsilk


whiteiron
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

herkese selam

1992 model mazda 626 aracımı ilk çalıştırdıgımda beyaz duman atma problemi var motor yağını değiştiricem ve içine motorsilk koymayı düşünüyorum duman sorunu çözülsün diye 15/40 motoryagı ve motorsilk koyalım dedim ustama (burdaki beyaz duman problemi başlıklı yazılara dayanarak) ama o bana iticilerin zayıf problem olur yapma dediği için suan bir şey yapmadım bunun ne kadar dogru bir durum olduğunu burdaki değerli arkadaşlarımın yardımı ile netleştirmek istedim...

aracım 240000 de

şimdiden tşkrler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet galiba 5000 - 6000  devirden sonra sinek ilacı gibi oluyor... ???

ustamda bana iticilerin zayıf motorsilk daha kötü yapabilir diyor

motorsilk budurumda bakımı geçiktirmez mi  acaba

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

güya piston çizikleri kapatıp ömrü uzatıyor ama kompresyonu arttırdığı için motoru daha çok yorar. ki sizin araç yağ yaktığına göre bu fayda değil zarar verir. . bende de 92' 626 var 300bin de bitti motor. sizin ki biraz daha fzla yorulmuş demek . motorsilkin bir faydası olmaz diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motor silk rektefiye isteyen motorlarda sekmanlarla piston arasında kaygan bir yüzey oluşturuyor ve yağ yakmayı bir müddet kesiyor sizin probleminiz subapların yatak ve cotalarından kaynaklanıyor. parçaları çok pahalı parçalar değil fakat işçiliği bir hayli fazla bu işlemlerin üstkapağınız sökülecek üstkapakçıya gidecek gerekli yüzey su kanalları yağ kanalları subap kontrolü yapıldıktan sonra eğer başka bir sıkıntı yoksa subap yataklarınız ve subap contalarınız değişecek motor silk burada işe yaramaz ustanız iticilerin neye gre zayıf olduğunu anladı bilmiyorum ama eğer iticiler gerçekten zayıfsa motor silk iticilerin kanallarını tıkayabileceği için subap sesleri artabilir yani doğru söylemiş aracınızda sekmanların aşındığını ve yağ üflediğini yağ kapağını gevşetip araladığınızda duman üfleyip üflemediğinden anlayabilirsiniz eğer duman üflüyorsa sekmanlarınız ve pistonlarınız da aşınmıştır ki motorun rektefe zamanı gelmiş demektir bunun yanında belirli bir devirden sonra araç takırdamaya başlıyorsa rektefe acildir çünkü bir süre sonra krank, piston kolu vs de kullanılmaz hale gelecektir ek masraf açacaktır.

bu arada motor silk komresyonu arttırdığı için değil sağı solu tıkadığı için motoru yorar aksi durumda rektefe isteyen motorlarda maddi durum düzelene kadar çok kişiyi kurtarmıştır :) komresyonun artması motora ancak faydalı olur hiçbir zararı yoktur..

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motor silk rektefiye isteyen motorlarda sekmanlarla piston arasında kaygan bir yüzey oluşturuyor ve yağ yakmayı bir müddet kesiyor sizin probleminiz subapların yatak ve cotalarından kaynaklanıyor. parçaları çok pahalı parçalar değil fakat işçiliği bir hayli fazla bu işlemlerin üstkapağınız sökülecek üstkapakçıya gidecek gerekli yüzey su kanalları yağ kanalları subap kontrolü yapıldıktan sonra eğer başka bir sıkıntı yoksa subap yataklarınız ve subap contalarınız değişecek motor silk burada işe yaramaz ustanız iticilerin neye gre zayıf olduğunu anladı bilmiyorum ama eğer iticiler gerçekten zayıfsa motor silk iticilerin kanallarını tıkayabileceği için subap sesleri artabilir yani doğru söylemiş aracınızda sekmanların aşındığını ve yağ üflediğini yağ kapağını gevşetip araladığınızda duman üfleyip üflemediğinden anlayabilirsiniz eğer duman üflüyorsa sekmanlarınız ve pistonlarınız da aşınmıştır ki motorun rektefe zamanı gelmiş demektir bunun yanında belirli bir devirden sonra araç takırdamaya başlıyorsa rektefe acildir çünkü bir süre sonra krank, piston kolu vs de kullanılmaz hale gelecektir ek masraf açacaktır.

bu arada motor silk komresyonu arttırdığı için değil sağı solu tıkadığı için motoru yorar aksi durumda rektefe isteyen motorlarda maddi durum düzelene kadar çok kişiyi kurtarmıştır :) komresyonun artması motora ancak faydalı olur hiçbir zararı yoktur..

iyi forumlar...

verdiğin ayrıntılı bilgi için teşekkür ederim ama hazır üst kapak açılmışken pisronları falan da kontrol rttirip kapatmak mantıklı olacak galiba 2 işi birden yapıp motor rektefeyi de yaptırmam mantıklı gibi geliyor bana en azımdan 50-100 bim km sonra bir de motor için açılmaz tekrar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...