Jump to content

Mazda 3 AT Şanzıman Konusundaki İddialaşma ve Ortaya Çıkan Özellik..


Srkn
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bugün işyerindeki arkadaşımla bir iddaya girdik,iddamız dik rampa üzerine (tatlı rampa değil).Ben diyorumki dik rampada aracı durdurup (motor çalışıyor ayak frende ve vites D veya 1 modda farketmez) freni bırakırsan araç tatlı tatlı kayar dedim oda bana bu sadece triptronik şanzımanda olur tam otomatik şanzımanda (manuel kullanımı olmayan) ne kadar dik rampa olursa olsun kayma olmaz dedi.Bunun üzerine biz bazı bilir kişileri aradık net cevap alamamakla beraber %50 %50 cevaplar aldık.Neyse benim aklıma maslak merserdeki (eski merser) mazdayı yalamış yutmuş ve hatta sindirmiş olan halil abimiz geldi.Onada durumu anlattım otomatik olsun triptronik olsun farketmez dik bir rampa ise aracı tatlı tatlı geri kaydırır fakat tatlı rampalarda kaydırmaz dedi ve ekledi,mazdalarda şöyle bir şanzıman özelliği var dedi ne kadar dik olursa olsun rampada dur triptronik aracı manuel moda al ve vitesi 2 ye tak ayağını frenden çek şanzıman kendini 2.viteste kilitleme özelliği sayesinde asla kaymaz dedi denedim baya dik bir rampaydı sahiden milim bile kaymadı,konu hakkında bilgisi olan varmı nedir bundaki mantık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

konuyu okuduktan sonra bende denedim arabayı bizim kurumun çıkışındaki epey dik bölümünde D ' de iken hafiften geri kayıyor ama sadece 2 ' ye çektiğimde sanki P deymiş gibi sabitleniyor. vites dizilişim şu: 1-2-D-N-R-P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

konuyu okuduktan sonra bende denedim arabayı bizim kurumun çıkışındaki epey dik bölümünde D ' de iken hafiften geri kayıyor ama sadece 2 ' ye çektiğimde sanki P deymiş gibi sabitleniyor. vites dizilişim şu: 1-2-D-N-R-P

Bak bu da benim işime yaradı. Sağolasın ;) Herhalde bende S ye denk geliyordur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bak bu da benim işime yaradı. Sağolasın ;) Herhalde bende S ye denk geliyordur.

her şanzıman farklı oldugu için yazma gereği duydum sizde S  de deneyin bakalım aynısı olcakmı :))
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim otomatik şanzumanla ilgili sıkıntım geri geri giderken arabanın kaymasını nasıl önleyeceğiz? Manuele alıp 2 ile kalkınca ileri giderken kaymıyor bu tamam ama dik bir yokuşta geri gitmek istediğimizde kaymayı nasıl engelleyeceğiz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim otomatik şanzumanla ilgili sıkıntım geri geri giderken arabanın kaymasını nasıl önleyeceğiz? Manuele alıp 2 ile kalkınca ileri giderken kaymıyor bu tamam ama dik bir yokuşta geri gitmek istediğimizde kaymayı nasıl engelleyeceğiz?

Bunun için fren&gaz kombinasyonundan başka yapacak birşey yok,ya da el freni ile kalkmaktan başka.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

takoz atın lastiğin altına.

hangi yokuş kalkış desteği veren araç geri geri destekliyor bunu... merak ettim cidden...

var mı bilgisi olan?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki 2. viteste araci tutarsak yokus yukari, aracin tum agirligini sanzumana yuklemis olmuyor muyuz? cok dik yokus icin neredeyse aracin tum agirligi (1500 kg'a yakin - içindekileri de saydim)

Bu ileride yada bu işlemi yapma esnasinda, buyuk maddi zararlara sebep vermez mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki 2. viteste araci tutarsak yokus yukari, aracin tum agirligini sanzumana yuklemis olmuyor muyuz? cok dik yokus icin neredeyse aracin tum agirligi (1500 kg'a yakin - içindekileri de saydim)

Bu ileride yada bu işlemi yapma esnasinda, buyuk maddi zararlara sebep vermez mi?

Dediğiniz durumda şanzımana binen yük yokuşun eğimine göre değişir, yani 1500 kg'ın tamamı şanzımana binmez, tabii ki 90 derecelik bi yokuş değilse :) ??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...