Jump to content

Aklımdaki bütün araçları test ettim.


ercan_wrc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar geçen hafta test için bütün aklımdaki araçları test ettim tabii bütçeyi aştığı için mazda 3 çok istememe rağmen alamayacağım ama harika bi araba. ama honda jazz alacağım. buraya testimi yazmak istedim belki birilerine yardımcı olur. başka forumada yazmıştım oradan kopyalıyorum. ama inanın araçlarınızın değerini bilin derim ben. gerçekten mütiş.

Merhaba arkadaşlar ekim ayında sıfır araç alacağım. aklımdaki araç jazz fun modeli.

fakat aklımda kalmasın diye diğer araçlarıda gidip yerinde göreyim diye bugün gördüğüm bütün modellere bakıyım dedim.

ilk olarak jazz'a baktım tabi fun modeli. aracın plastik kalitesi kötü diyenin aklını seveyim. gidip diğer araçları incelesinler.

plastik aksam inanın birçok araçta (B sınıfı) çok çok daha kaliteli. direksiyon oturma şekli koltuk konforu düğmeler iç hacim bagaj heryerini tek tek inceledim

gerçekten arabada kusur bulamadım test sürüşü hiçbirinde yapamadım çünkü arayıp randevu almamıştım.ön yolcu arka heryere oturdum harika rahat geniş bir araç.

koltukların yatırılması kalkması yerine oturtması tek elle çocuk bile yapar(bu kadar kolay olduğunu bilmiyordum)

kapıların kapanması ve bagajın kapanması harika tok sesi var(teneke sesi gelmiyor)

sürücü kol dayaması biraz küçük olsada kullanışlı konfora etkisi var. resimlerde vites kolu oklava gibi görülsede hiçte öyle olmadığını farkettim. tavan mesafesi önde de  arkada da fun modeli olmasına rağmen çok iyiydi (boyum 1.75) direksiyon ele çok iyi oturuyor sürüş sırasında zevk vereceğine eminim. içine binince vay be dedim gerçekten. mükemmeldi.

neyse...

oradan çıktım citroen c3 bakmak istedim. bayiye girdim 1 tane adam var sadece ve hiç suratına bakmıyor insanın dedim c3 nerede? yok teşhirde dedi. nası yani dedim? yok elimizde dedi diğer adamla ilgilendi direk çıktım demekki bi sıkıntı olsa adama gitsek hiç bakmayacak yüzümüze. park halinde bitane vardı baktım jazz dan sonra çok basit ve tombalak bir araç geldi arkasına baktım diz mesafesine falan hiç tatmin etmedi daha fazla uğraşmadan çıktım.

sonra aklımdaki 2. araba olan punto evo ve linea vardı onlara bakmaya gittim.

aman Allahım millet buna mı para veriyor? önce linea ya bindim koltuklar sert. direksiyon bildiğin dolma tekerler olurya çocuk bisikletlerinde bi farkı yok işte aynısı.

tuşlar elimde kalacak sanki hiç C sınıfı araca benzemiyor bagajı çok iyiydi ama sanırım 500lt idi. bayağı büyük ama bagajdaki döşeme sıfır araçta bile sarkmıştı.

hele o kapılar beni deli etti. bırakıyorum  kapanmıyo. hızlı çarpıyorum içerde isem kulaklarım çınlıyor, dışarda isem showroom çınlıyor..dedim adamlar şimdi gelip oha diyecek :D berbat ötesiydi. kapı kapanması ve açılması açınca taaakk diyor??anlamadım nasıl bir kilit sistemi var. hani gece sessizlikte yapsan adam biyere çarptı derler.

sonra indim ondan punto evoya baktım. göstergeler daha basitleşmiş sanki sonradan takılmış gibi oyuncak gibiydi :) kapılar keza öyle hiçbi farkı yok. arka diz mesafesi sıfır oturamadım bile doğru düzgün. tavana dokundum o ara oynuyo resmen :D yok aga çıkalım dedik çıktık o ara dur lan dedim övdükleri bravonun o kadar para edecek nesi var bakıyım gelmişken dedim.

diğerlerine göre radyo vs kısmı daha estetik kapılar aynı rezalette arka mesafe rezalet bindiğin gibi inmek zorundasın kımıldayamazsın. sürgülü bir skydome perdesi var elimi attım açıyım diye şaaakkk etti yaylıymış kırıldı sandım:D o ara tavanı ellemem ile gırtttt etmez mi hani eski araçların arkada pandizotları olurdu ya mdf den incecik tavan aynı ondan sadece dışı kaplı hemen indim kaçtım :)

doğru vw'ye... dış görüntüsü güzel olan içini merak ettiğim polo ya(1.2 tdi bm)

bu kadar basit tasarımdan yoksun bomboş oyuncak tarzı bir araba mı varmış ya? evet var adı polo :D

kapı kollarına bir dokundum elimden küçük. böyle tasarım resmen 2 parmak için yapılmış arabada... ama yeryer böyle. naziklik nezaket istiyor araç yoksa dökülürüm diyor.

neyse açtım kapıyı bindim içi bomboş ona buna  bakıyım dedim hiçbişey yokki neyine bakıyım? benim 96 corollada bile daha çok tuş var daha estetik.(elektrikli ayna klima vs vs)

plastik kalitesi vasat ( fiat'a göre iyi jazz a göre kötü ) yalnız hayretler içindeyim içerdeyken vw bu mu dedim?

herşey nazik herşey küçücük herşey berabat. basacak 2 tane tuş var arka cam rez. ve 4lü ler birde teyp işte başka bişi yok indim arkasına bindim puntoya göre arka daha geniş bagaj küçük kapıların tok sesi yok ama orta karar yinede.. ama içinde 2 gün ufaklıklardan birisi gezse herşey elinizde kalır..

çıktım vw den ulan dedim benim corollam vallahi hepsine bin basar... yok abi ya... jazz yada hiçbiri vereceğim 40bine yazık şimdiki aracıma binerim çok daha iyi dedim. bindim arabama gidiyordum.. diyeceksiniz ki bu marka fanatikliği......diyeceksiniz ki hiç mi güzel araç yok........var...........olmaz mı?

bi baktım nissan bayii....

aklıma note geldi dur dedim bi bakalım sonuçta oda bir japon. :)

kapıyı açmam ile o tok kalite sesi sağlamlık hissi içime giriverdi. içine binmem ile koltuk sanki benim şeklimi aldı.harika rahat bir araç rahat bir oturma pozisyonu verdi bana. ön kısım gayet şık tasarım fena değildi. kalite kendini belli ediyordu plastik kalitesi %90 iyiydi. %10 luk kısım ise el freni altında kalan falan ufak tefek yerlerde sertti haricinde gayet güzeldi.

aracın içi acayip ferah ve rahat hani tam aile için uzun yol arabası.(zaten mpv olarak geçiyormuş...)

indim baktım (beyaz renk için) harika bir görünütsü var sakın resimlere göre bakıp aldanmayın çok güzel ve şık tasarım.(göreceli kavram :) )

arkaya bindim

not: bütün baktığım araçlarda koltukları geri alıp öyle diz mesafesine baktım (fiat araçlar hariç çünkü öndeyken bile rezalet sığmıyorsunuz uzun yolda dizleriniz kırılır bindiğiniz gibi inmek zorundasınız)

resmen ön tarafla alakanız yok sanki arada 10mt var lumizinde gibi. :) çok çok uzun rahat geniş bir araç. arka koltuk resmen öne doğru kanepe gibi geniş :D işte dedim budur.

bagaj çok iyi arka koltuklar öne arkaya kayabiliyor böylece 477lt bagaj elde edilebiliyor.yine çift bölmeli bagaj çok fonksiyonel.

fakat öndeki torpido her ne kadar 9lt olsada çıkıntısı var ve koltuğu geri almazsanız dizine çok kötü çarpıyor

dediğim gibi hiç bilmeyen anlamayan adamları getirt otur araçlara jazz ve nissan der.(nitekim vw yi çok seven nişanlım bile o kadar araca inip binince direkt ya nissan ya jazz dedi vw ye binince kaçtı arabadan bu muymuş dedi)

fakaaatttt.

özelliklerde jazza göre artısı

1.5 dci dizel tekna

bluetooth

az daha iyi olan diz mesafesi belki birkaç cm uzundur

eksisi

c.control yok

esp yok

çoklu bilgi ekranı yok

otomatik klima olmasına rağmen gösterimi ve ayarı dijital değil

panoramic tavan yok

jazzdaki koltuk döşemesi daha kaliteli

direksiyon daha spor ve

tasarım jazzda daha iyi

sonra bi baktım ilerde bir mazda bayiii

baştan beri aklımdaki araçlardan C sınıfı olan mazda 3 ve cruze yan yana

mazda 3e bin birdaha inme :) o derece yani ama C sınfı jazzla karşılaştırmıyorum. tasarım kalite çok iyi donanım fevkalade(araç izleme ısıtmalı koltuk sunroof ccontrol çift bölgeli klima vs vs vs)

cruze fena durmuyordu fakat çokda incelemedim çünkü araçlara bakmaktan acıktık ve beynim sulandı artık :) birde yakıtı 10-11lt olduğu için pek önemsemedim.

ve az ilerde başka bir honda bayii. aha dedim dur bunada girecem diğer araçlarla şimdi daha iyi kıyaslarım.

girdim baktım yine jazz yine jazz... kalite ortada arkadaş....

velasıl kelam arkadaşlar kalite-sağlamlık-yakıt ekonomisi(benzinde) tasarım fonskiyonel geniş ferah rahatlık vs vs

diyen adama düşünmeden ikilemeden git jazz al kardeşim derim artık gönül rahatlığıyla. çünkü ben öyle yapacağım :)

biraz uzun oldu arkadaşlar kusura bakmayın ama alacaklara belki faydam dokunur diyerek üşenmeden yazdım.

ben donanıma bakmam dizel kalteli olsun diyene nissan note al derim(100km/5lt ş.içi değerleri)

benzinli olsun ama donanımlı kaliteli olsun diyene Jazz derim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Süper bi inceleme yazısı olmuş, piyasada ki çoğu otomobil dergisi bu kadar iyi değerlendirme yapamıyor, elinize sağlık.

Bu arada aracınız da hayırlı olsun güle güle kullanın, kazasız belasız inşallah...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tabi bazı şeyler dediğiniz gibi görecelidir, cazz a bindim nedense bana itici geldi ama mazda 3 konusunda kesinlikle haklısın, arabanız hayırlı olsun ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkürler arkadaşlar elimden geldiğince incelemeye çalıştım. yine söylüyorum tekrar söylüyorum üstüne bastırıyorum. ARAÇLARINIZIN DEĞERİNİ BİLİN. hani incelediğim araçlar genelde B sınıfı ama arada tabi C sınıfı cruze, mazda 3 civic vw golf fiat bravo gibi araçlarıda inceden baktım.Bence C sınfının lideri mazda 3 dür. kalite,donanım,sorunsuzluk vs vs ile mazda 3 derim. param ve yakıtı ele alınca da (keşke mazda 2 ini içini ve donanımını biraz daha iyi yapsalardı) Jazz diyorum.

bakalım arkadaşlar hayırlısı artık ekim ayı gelsin 2012 model araçlar gelsin belki indirimde bir 2011 mazda 3 kısmet olabilir :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Jazz a karar kılmanız güzel, benzinliler içinde en az yakanlardan diyebilirim, bende mazda 3 almasaydım jazz almayı düşünüyordum, iç mekanın genişliği tam bir mühendislik harikasıdır, zaten güvenlikle ilgili özellikleri tamdır. B sınıfı bir araç için fiyatı yüksek ancak şu sıralar tüm B sınıfı araçlara bir hal oldu. polo 1.2 tdi 6R 12 V. BM olduğunu belirtmişsiniz. Bm yani bluemotion serisi ise kastettiğiniz bence yorum biraz haksız olmuş çünkü bluemotion polo ile 1.2 tdi polo arasında bayağı bir fark var. Bluemotion poloda comfortline larda bile olmayan esp ve cruze control sistemi mevcuttur. kaldı ki diğer polo versiyonlarında esp opsiyonlu bile yoktur. Power on özel koltuk döşmesi, elektrikli ve ısıtlamı yan aynalar ,ön kol dayama, soğutmalı torpido gözü, hill hold, lastik basınç sensörü start-stop sistemi diğer polo 1.2 tdi den farklarıdır. Aracı bende test ettim ve yol tutuşu esp sayesinde gayet iyi ve zaten diğer polodan yere daha yakın. 1600 devire kadar cansız bir motoru var, bu doğrudur ancak 1600 devirden sonra araba kimlik değiştiriyor resmen,180 nm tork var. Sonuçta Polo BM asla bir performans aracı değildir, devirli kullandığınız taktirde sol şeride mahkum değilsiniz. bir depo yakıtla 800-850 km kim gitmek istemez ki? Düğmelerden bahsetmişsiniz, ancak tüm alman araçlarında sadelik ön plandadır, audilerin düğmeerine de bakın derim. Plastik kalitesi konusunda zaten ne beklenebilir ki B sınıfı araç için,3 aşağı 5 yukarı hepsi aynı, ancak yol sesi konusunda bence yalıtımı başarılı.süspansiyonları bence başarılı, benim mazda 3 en ufak bir tümsekte veya çukurda zıplatıyor vallahi beni. Kapılardan gelen sese gelince, benim mazda 3 ten iyi olduğu kesin, ben kapıyı kapatınca pört diye bir ses geliyor ve cam sallanıyor.(normal bir şekilde kapatıyorum yanlış anlamayın). Jazz sizi her türlü tatmin eder, yakıt değerleri şehiriçi 6,5 civarı fabrika verisi, sen ona 8 de. devir hesap devri, alıp jazz a lpg uygulatmak da var. Polo Bm fiyatı 39500 civarı, 35500 den satışa başlamıştı ancak lanet olası doğuş grubunun fiyat politikası yüzünden bu seviyelere geldi ve şu an bayilerde bu araçtan yok.

Şimdiden hayırlı olsun aracınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Jazz a karar kılmanız güzel, benzinliler içinde en az yakanlardan diyebilirim, bende mazda 3 almasaydım jazz almayı düşünüyordum, iç mekanın genişliği tam bir mühendislik harikasıdır, zaten güvenlikle ilgili özellikleri tamdır. B sınıfı bir araç için fiyatı yüksek ancak şu sıralar tüm B sınıfı araçlara bir hal oldu. polo 1.2 tdi 6R 12 V. BM olduğunu belirtmişsiniz. Bm yani bluemotion serisi ise kastettiğiniz bence yorum biraz haksız olmuş çünkü bluemotion polo ile 1.2 tdi polo arasında bayağı bir fark var. Bluemotion poloda comfortline larda bile olmayan esp ve cruze control sistemi mevcuttur. kaldı ki diğer polo versiyonlarında esp opsiyonlu bile yoktur. Power on özel koltuk döşmesi, elektrikli ve ısıtlamı yan aynalar ,ön kol dayama, soğutmalı torpido gözü, hill hold, lastik basınç sensörü start-stop sistemi diğer polo 1.2 tdi den farklarıdır. Aracı bende test ettim ve yol tutuşu esp sayesinde gayet iyi ve zaten diğer polodan yere daha yakın. 1600 devire kadar cansız bir motoru var, bu doğrudur ancak 1600 devirden sonra araba kimlik değiştiriyor resmen,180 nm tork var. Sonuçta Polo BM asla bir performans aracı değildir, devirli kullandığınız taktirde sol şeride mahkum değilsiniz. bir depo yakıtla 800-850 km kim gitmek istemez ki? Düğmelerden bahsetmişsiniz, ancak tüm alman araçlarında sadelik ön plandadır, audilerin düğmeerine de bakın derim. Plastik kalitesi konusunda zaten ne beklenebilir ki B sınıfı araç için,3 aşağı 5 yukarı hepsi aynı, ancak yol sesi konusunda bence yalıtımı başarılı.süspansiyonları bence başarılı, benim mazda 3 en ufak bir tümsekte veya çukurda zıplatıyor vallahi beni. Kapılardan gelen sese gelince, benim mazda 3 ten iyi olduğu kesin, ben kapıyı kapatınca pört diye bir ses geliyor ve cam sallanıyor.(normal bir şekilde kapatıyorum yanlış anlamayın). Jazz sizi her türlü tatmin eder, yakıt değerleri şehiriçi 6,5 civarı fabrika verisi, sen ona 8 de. devir hesap devri, alıp jazz a lpg uygulatmak da var. Polo Bm fiyatı 39500 civarı, 35500 den satışa başlamıştı ancak lanet olası doğuş grubunun fiyat politikası yüzünden bu seviyelere geldi ve şu an bayilerde bu araçtan yok.

Şimdiden hayırlı olsun aracınız.

Ben orada golf de inceledim bence parasının karşılığını veren bir araç değil bu vw yani o kadar para verip bomboş araca binmekde biraz saçma oluyor. ben mazda 3ü de inceledim. bence fiyat/performans değerlendirmesi yapıldığında çok iyi. arabada eksik olan ne bir donanım var nede tasarımda (iç - dış) kalitesizlik. her ne kadar zıplıyor atlıyor çok yakıyor şöyle böyle desenizde C sınıfı içinde bence birinciliğe oynayan bir arabadır mazda 3 özelliklede donanım fiyatına kalite yol tutuşuna göre..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar geçen hafta test için bütün aklımdaki araçları test ettim tabii bütçeyi aştığı için mazda 3 çok istememe rağmen alamayacağım ama harika bi araba. ama honda jazz alacağım. buraya testimi yazmak istedim belki birilerine yardımcı olur. başka forumada yazmıştım oradan kopyalıyorum. ama inanın araçlarınızın değerini bilin derim ben. gerçekten mütiş.

cruze'a iyi bakmamışsın. iç dizayn ve plastik kalitesi bence incelediğin araçların hepsinden kötü.

otomatik test etmek için gittiğimde bu dış görünüşe bu iç dizayn ve kalite ne alaka demiştim. fiyatınında ucuz olmasının da açıklaması bu olsa gerek. otomatiğini de hiç beğenmedim. tak tuk geçişler ve D'ye aldığında freni bırakınca gitmiyor. gaza basıyosun gitmeye başlıyor ama ilk kalkış sarsıntılı ve komik geldi bana. yakıt tüketiminden zaten herkes şikayetçi. ilanlara bakıldığında sıfıra yakın bir çok araç olması da bence genel olarak memnuniyetsizlikten diye düşünüyorum.

jazz'da herşey güzel. B segment olarak bence tek eksisi yarı otomatik vites oluşu. bu konuyu iyi araştırmanı öneririm. ilk otomatik aracım olan astra'da yarı otomatik'ti. tamam yakıt tüketimi az fakat vites geçişleri sarsıntılı, hill hollder bi yere kadar sorunlu yokuşlarda balatayı yakma ihtimalin yüksek. sene 2008 astra ile yolda kaldım. göstergeler sıfırlandı, araç gaz yemedi..

hem şanzıman + beyin hemde balatası değişti. şanzıman + beyin 2500 tl (garantiden değişti), balata garanti dışı 900 tl cepten ödedim.

ve aracı yaptırdıktan sonra hemen sattım.. sonra bir araştırdım ki yarı otomatik şanzıman meğer ne kadar sorunlu bişeymiş. tüm markalarda aynı sorunları yaşamış herkes.. bazı markalar sadece yarı otomatik üretmeye başlarken, tekrar klasik otomatik te üretmeye başlamış yeniden vs. (ör: toyota, ford, opel)

sonuç olarak fikrim, 2 lt fazla yaksın ama tam otomatik ve sorunsuz olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben Polo Bluemotion dan bahsetmiştim.Golf konusunda evet haklısınız. Jazz i-shift yarı otomatiktir, ancak opel veya diğer araçların yarı otomatik olanınından bence farklı değil, sorun çıkarabilir, o zaman jazz joy modeli alınabilir manuel vites, ve sadece "bildiğim kadarıyla" sunroof yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cruze'a iyi bakmamışsın. iç dizayn ve plastik kalitesi bence incelediğin araçların hepsinden kötü.

otomatik test etmek için gittiğimde bu dış görünüşe bu iç dizayn ve kalite ne alaka demiştim. fiyatınında ucuz olmasının da açıklaması bu olsa gerek. otomatiğini de hiç beğenmedim. tak tuk geçişler ve D'ye aldığında freni bırakınca gitmiyor. gaza basıyosun gitmeye başlıyor ama ilk kalkış sarsıntılı ve komik geldi bana. yakıt tüketiminden zaten herkes şikayetçi. ilanlara bakıldığında sıfıra yakın bir çok araç olması da bence genel olarak memnuniyetsizlikten diye düşünüyorum.

jazz'da herşey güzel. B segment olarak bence tek eksisi yarı otomatik vites oluşu. bu konuyu iyi araştırmanı öneririm. ilk otomatik aracım olan astra'da yarı otomatik'ti. tamam yakıt tüketimi az fakat vites geçişleri sarsıntılı, hill hollder bi yere kadar sorunlu yokuşlarda balatayı yakma ihtimalin yüksek. sene 2008 astra ile yolda kaldım. göstergeler sıfırlandı, araç gaz yemedi..

hem şanzıman + beyin hemde balatası değişti. şanzıman + beyin 2500 tl (garantiden değişti), balata garanti dışı 900 tl cepten ödedim.

ve aracı yaptırdıktan sonra hemen sattım.. sonra bir araştırdım ki yarı otomatik şanzıman meğer ne kadar sorunlu bişeymiş. tüm markalarda aynı sorunları yaşamış herkes.. bazı markalar sadece yarı otomatik üretmeye başlarken, tekrar klasik otomatik te üretmeye başlamış yeniden vs. (ör: toyota, ford, opel)

sonuç olarak fikrim, 2 lt fazla yaksın ama tam otomatik ve sorunsuz olsun.

cruze çok fazla incelemedim tasarım olarak baktım şöyle bi içine fena durmuyordu ama dediğim gibi almayı düşünmediğim için ( hem yakıtı çok hem motor zayıf kalıyor ) bakmadım.

Jazz'da benim için problem olmayacak vites çünkü düz vites alacağım. zaten şimdiki corollam otomatik vites ve 6 senedir otomatik araca bindim birazda diyorum düz süreyim. yarın yaşlanınca zaten otomatiğe kayarız :)

jazz'ın kalitesi gerçekten hoşuma gitti araç içime sindi bi arada test sürüşü yapıp tork i-vtec 1.4 100ps 127nm değerinin araca etkisine bakalım nasılmış :)

yakıtta kafamda karışmıyor değil gerçi 6.5lt yakıyor diyende var 7.5- hatta 8 yakıyor diyende var anlamadım gitti. uzun yolda 3.9 yaktıranda var 6lt yaktıranda. ben çok sakin kullanırım arac umarım 6.5lt den fazla yakmaz ş.içinde.

tek kafama takılan bu yakıt sonuçta aynı paraya dizel B sınıfı araçlar var ama kalitesi ortada işte onlarda içime sinmiyor ama adam tutupta 1depo ile 1000km gittim diyincede düşünmüyor değilim jazz 1 depo ile ş.içi 600-650km civarı gidiyormuş. tabii bu benzin

diğeri dizel. gerçi binince içime sinmedikten sonra dizel olmuş neye yarar?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben Polo Bluemotion dan bahsetmiştim.Golf konusunda evet haklısınız. Jazz i-shift yarı otomatiktir, ancak opel veya diğer araçların yarı otomatik olanınından bence farklı değil, sorun çıkarabilir, o zaman jazz joy modeli alınabilir manuel vites, ve sadece "bildiğim kadarıyla" sunroof yok.

full modeli olan Jazz Fun'da zaten düz vites seçeneği mevcut bende düz vites alacağım.

donanım ise şöyle :

Lastikler 185/55 R16 Alimünyum jant

Yakıt deposu (lt) 42

Bagaj hacmi (lt) 399

4 zamanlı, 16 supap

i-VTEC SOHC, motor 1339 CC

100 PS / 6000 rpm

127 Nm / 4800 rpm

Düz: 5 ileri, 1 geri

Ön: Hava soğutmalı disk

Arka: Disk

Donanım

Sürücü ve yolcu hava yastıkları

Yan hava yastıkları

Perde hava yastıkları ile birlikte toplam 8 hava yastığı

ISOFIX çocuk koltuğu bağlantı noktaları

VSA (Araç Denge Kontrol Sistemi)

Tüm koltuklarda ayarlanabilir kafalıklar

ABS fren sistemi

Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu

Acil durum fren desteği (Brake Assist)

Ön ve arkada disk frenler

Önde Aktif kafalıklar

Tüm koltuklarda 3 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri

EBD – Elektronik Fren Gücü Dağılımı Sistemi

Radyo / CD çalar / MP3 / AUXgirişi

Yakıt tüketimi

(lt/100 km) ş.içi 6.5 ş.dışı 4.7 ortalama 5.4

USB girişi

Hıza duyarlı müzik sistemi

Direksiyondan kumandalı müzik sistemi

Deri direksiyon

Deri vites topuzu Düz Vitesli modellerde

60:40 oranında yukarı ve aşağı

katlanan esnek arka koltuk düzeni

Ayarlanabilir fasılalı silecekler

EPS – Elektrik kontrollü direksiyon sistemi

Dijital bilgi ekranı ( yol bilg. haricinde bayağı bir bilgiye ulaşılabiliyor buradan. güzel bir özellik )

Uzaktan kumandalı merkezi kilit/anahtara entegre

Ön, orta konsol ve kapı içlerinde toplam 10 adet bardak tutucuları

Kapı içlerinde cepler

Elektrikli arka camlar

Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon

Ön ve arka koltuklarda kol dayama

Ön koltukların arkalarında cepler

Hız sabitleyici (Cruise Control)

Elektrikli ön camlar

Immobiliser

Otomatik yanan farlar

Yağmur sensörlü silecekler

Altı adet hoparlör

Polen filtreli otomatik klima

Çift bölmeli torpido gözü

Soğutma fonksiyonlu üst torpido gözü

Arka sol koltuğun altında evrak saklama gözü

Panoramik Cam Tavan

Ön sis farları

Isıtmalı ve elektrikli katlanabilir yan aynalar

Dikiz aynalarında sinyaller

Vites Değiştirme Göstergesi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cruze çok fazla incelemedim tasarım olarak baktım şöyle bi içine fena durmuyordu ama dediğim gibi almayı düşünmediğim için ( hem yakıtı çok hem motor zayıf kalıyor ) bakmadım.

Jazz'da benim için problem olmayacak vites çünkü düz vites alacağım. zaten şimdiki corollam otomatik vites ve 6 senedir otomatik araca bindim birazda diyorum düz süreyim. yarın yaşlanınca zaten otomatiğe kayarız :)

jazz'ın kalitesi gerçekten hoşuma gitti araç içime sindi bi arada test sürüşü yapıp tork i-vtec 1.4 100ps 127nm değerinin araca etkisine bakalım nasılmış :)

yakıtta kafamda karışmıyor değil gerçi 6.5lt yakıyor diyende var 7.5- hatta 8 yakıyor diyende var anlamadım gitti. uzun yolda 3.9 yaktıranda var 6lt yaktıranda. ben çok sakin kullanırım arac umarım 6.5lt den fazla yakmaz ş.içinde.

tek kafama takılan bu yakıt sonuçta aynı paraya dizel B sınıfı araçlar var ama kalitesi ortada işte onlarda içime sinmiyor ama adam tutupta 1depo ile 1000km gittim diyincede düşünmüyor değilim jazz 1 depo ile ş.içi 600-650km civarı gidiyormuş. tabii bu benzin

diğeri dizel. gerçi binince içime sinmedikten sonra dizel olmuş neye yarar?

düz vites için jazz iyi seçim olabilir. mazda3'ün düz vites yakıt tüketim değerlerini bilmiyorum ama fiyat olarak çok fark yok sanırım. bu iki parametrede çok büyük farklar yoksa yine mazda3 derim..

1- segment farkı

2- güvenlik

3- vergisi aynı

4- servis hondadan ucuz

5- ikisi de sorunsuz ama mazda daha sorunsuz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

düz vites için jazz iyi seçim olabilir. mazda3'ün düz vites yakıt tüketim değerlerini bilmiyorum ama fiyat olarak çok fark yok sanırım. bu iki parametrede çok büyük farklar yoksa yine mazda3 derim..

1- segment farkı

2- güvenlik

3- vergisi aynı

4- servis hondadan ucuz

5- ikisi de sorunsuz ama mazda daha sorunsuz

segment farkı var fakat jazz B sınıfı olmasına rağmen C sınıfı çoğu araçtan daha geniş yüksek ve ferah ( yinede mazda ayrı tabi :)  )

güvenlikte kesinlikle mazda 3

vergiler aynı

servis konusunda şöyle bir durum var honda 6 yıl 150bin km garanti veriyor ayrıca 10bin bakımı veya senedir bir bakıma gidiyorsun 200 civarı tutuyor

mazda da maalesef en gıcık olduğum bakım 6 ayda bir ve oda 200-250 arası tutuyor.

ikiside sorunsuz :D özellikle arabadan herhangi biyerden ses gelirse gıcık oluyorum ikisinde de kronik bir sorun yok.

birde hocam kredi ile alacağım için arada 4-5bin lira oynaması demek bana geri ödemede 7 belkide 8bin lira olarak geri dönüyor faizden dolayı o nedenle çokta kasmak istemiyorum

mesela 25bin lira kredi çekince 32bin lira olarak geri ödemesi oluyor :(

mazda için 30bin çeksem muhtemelen 40bin civarı geri ödemesi olur ozamanda verilen peşinatı yok saymam gerekir :D hiç vermemiş gibi bu nedenlerle ne kadar ucuz donanımlı ve sorunsuz araç olursa o kadar iyi olur :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Allah utandırmasın ağız tadı ille binmek nasip etsin..Bencede mantıklı bir seçim ancak mazda 3 sevgisi ile neden sıfıra yakın ikinci el bir mazda 3 düşünmedin?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Allah utandırmasın ağız tadı ille binmek nasip etsin..Bencede mantıklı bir seçim ancak mazda 3 sevgisi ile neden sıfıra yakın ikinci el bir mazda 3 düşünmedin?

hocam dediğim gibi yakıt + sıfır alıp bu kadar borca en az 5-6 sene binmek ve 6 ayda bir bakım ücreti

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam dediğim gibi yakıt + sıfır alıp bu kadar borca en az 5-6 sene binmek ve 6 ayda bir bakım ücreti

tamam bu bahsettiğin konuyu okumuştum ancak benim söyllediğimde şu ki sıfır ayarında 2009-2010 model 5000-20000 km aralığında sıfır hatalı temiz kullanılmış bir sürü mazda 3 bulabilirsin honda jazz ın sıfırına vereceğin bu parayla, kredi cekeceksin sıfır alırken ancak bu dediğim adaçlarda da aynı şartlarda kredi kullanabilirsin. 2009-2010 model az km yapmış bir mazda 3 e de 5-6 sene hatta daha bile fazla ağız tadı ille binebilirsin. Yakıtı bence bu kadar dert etme honda jazz ile mazda 3 arasında en fazla 100 km de 1,5 lt fark olur. Bununda sana yıllık maliyeti 600-700 lira gibi bişey olur. Bence buna değer.şunu bir düşün hayalini kurduğun bir araçmı içine siner, yoksa zorunluluktan "mevcut şartlarda en iyisi buydu bende bunu aldım" diyeceğin bir araç mı? Unutma zorla güzellik olmaz kardeşim, 1-2 yıl sonra keşke mazda 3 mü alsaydım dersen tadın kaçar o arabadanda soğursun...Bakım maliyetini bence çok kafana takma, garanti falan hikaye; garanti şartları bizim memleketimizde bir tuhaf, allah korusun bir arıza durumunda ,yerden göğe kadar haklı olduğun konuda firmalar kullanıcı hatası diyip çıkıveriyorlar işin içinden... Şikayet var a bir gözat neler görüyorsun neler...

Ama karar senin, benimkisi sadece tavsiye, mazda tutkusu had safhada olan bir kardeşimizi aşkına kavuşturmak için naçizane telkinler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tamam bu bahsettiğin konuyu okumuştum ancak benim söyllediğimde şu ki sıfır ayarında 2009-2010 model 5000-20000 km aralığında sıfır hatalı temiz kullanılmış bir sürü mazda 3 bulabilirsin honda jazz ın sıfırına vereceğin bu parayla, kredi cekeceksin sıfır alırken ancak bu dediğim adaçlarda da aynı şartlarda kredi kullanabilirsin. 2009-2010 model az km yapmış bir mazda 3 e de 5-6 sene hatta daha bile fazla ağız tadı ille binebilirsin. Yakıtı bence bu kadar dert etme honda jazz ile mazda 3 arasında en fazla 100 km de 1,5 lt fark olur. Bununda sana yıllık maliyeti 600-700 lira gibi bişey olur. Bence buna değer.şunu bir düşün hayalini kurduğun bir araçmı içine siner, yoksa zorunluluktan "mevcut şartlarda en iyisi buydu bende bunu aldım" diyeceğin bir araç mı? Unutma zorla güzellik olmaz kardeşim, 1-2 yıl sonra keşke mazda 3 mü alsaydım dersen tadın kaçar o arabadanda soğursun...Bakım maliyetini bence çok kafana takma, garanti falan hikaye; garanti şartları bizim memleketimizde bir tuhaf, allah korusun bir arıza durumunda ,yerden göğe kadar haklı olduğun konuda firmalar kullanıcı hatası diyip çıkıveriyorlar işin içinden... Şikayet var a bir gözat neler görüyorsun neler...

Ama karar senin, benimkisi sadece tavsiye, mazda tutkusu had safhada olan bir kardeşimizi aşkına kavuşturmak için naçizane telkinler...

buda bir seçenek tabiki abi :) ama 2.el kolay kolay almak istemiyorum. vidasına kadar orjinal olduğunu bildiğim bir araç herzaman iyidir :D

bakalım ekim ayı bir gelsin 2012 modeller bir gelsin ozaman belki elinde mazda kalan bayi iyi bir fiyat verirse durum değişebilir :) kısmet diyelim birazda

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hadi hayırlısı o vakit, gönlümüz mazdayla buluşmandan ya .Hayırlı haberlerini bekliyelim o zaman...

Sağol abi darısı sende mazda 6 da buluşmaya :D ama mazda da alsam honda da alsam forum siteninizi muhabettinizi yardımlarınızı çok beğendim yine buradayım yine burada :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam dediğim gibi yakıt + sıfır alıp bu kadar borca en az 5-6 sene binmek ve 6 ayda bir bakım ücreti

burda bahsi geçmeyen başka bir konu daha hatırlatmak istiyorum.

sıfır jazz alacaksanız şöyle bir dezavantajın daha olacak. sonuçta ne marka alınırsa alınsın, sıfır alınmış araçlarda kafadan 5-6 bin zarar oluyor.

mazda da bakım vs. 6 ayda 1 diyorsun ya :) bu zararın yanında 200-300 tl'ler yalan olcak..

atıyorum jazz aldın 36 bine.. 2 sene sonra satsan misal 28 bin edecek.

ama 2.el jazz veya mazda veya x farketmez, 30 bine aldın diyelim. 2 sene sonra en kötü 28 bine yine satarsın. 5-6 bin zarar hesap ortada..

sıfır araç hastası değilsem veya çok büyük bir kampanya yoksa ya da cebimde sıfır araba parasının 2 katı para olmadan; şahsi fikrim sıfır yerine 2.el çok düşük km'de bir araç almak tercihim olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...