Jump to content

323 Hb Eksantrik Mili Değişimi (89-94)


MMazda
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba arkadaşlar ,

2 hafta önce aldığım aracımda sibop sesi gibi şıkır şıkır ses geliyor.aldığım kişi aracın motorunu yeni yaptırdım dedi.krank gömlek piston sekman vs.. zaman kısıtlığından ustaya gösteredik fakat kendimizce denemiştik ( gaza yüksek devirde basılı tutup egzozdan duman veya yağ atma ) şeklinde bir sıkıntı yok .biz siboptan dır ozaman diyerek aldık yola çıktık.2-3 defa sibop ayarlattık ayrı ayrı .sebebine gelince şıkırtı kesilmemesi.bizim sanayii de adamalr anlamadığından silindir kapağını açıp bakmak lazım dedi.güven sebebi ile açtırmadım.daha çok mazda ile aşina olan birine baktırmak için ikitelli ye gittim.orda aracın eksantrik milli değişse sıkıntı düzelir dedi usta.

aracımda olan sıkıntı :

1- yağ kaçırıyor.fazla yağ koyduk dedi önceki sahibi ondan atıyordur keçeden.hava filtresini açtığımda çok az bir yağ vardı ve evin önü taşların üstünde yağ izi var.

2 - aracım benzinli. depoyu fulledim 200 tl yaptığım 400 km yol ( 11 lt. / 100 km ) .amerikan aracı misali ki bu değer çok tatlı kullanımda alınmış bir değer.2500-3500 devir arasında vites değiştiriyorum.

3 - yağ bakımları alındığı gün yapıldı. benzin filtresi,hava filtresi,20-50 castrol gtx 3.5 litre civarı yağ aldı.bujiler değşti.buji kabloları değişti .

4 - dizel araç gibi çalışıyor şuan :/

5 - eksantrik millinin değişmesi ortalama kaça mal olur çıkma veya sıfır olarak ?

araç 1994 1.6 16 V karburatörlü 323 HB düz vites.

yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

iyi forumlar

Edit : Başlık imlası

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

selamlar öncelikle geçmiş olsun siboplardan gelen sesler (eğer lifterlı ise çünkü bazı 323 lerde lifterlı siboplar kullanılmış) lifterlardan gelebilir bizim arabada yağ eksildiği zaman  yapıyor sesi ama ekleyince kesiyor sorularınıza gelince

1- hava filtresinin oralarda yağ olması fazla yağ konduğunun göstergesi fazla yağ + yüksek devir yağı karbüratörden fırlatabiliyor keçelerin değişmesi gerek keçe çok para değil ama oralara ulaşmak için baya sökülüyor

2- aracınız gerçekten çok yakmış karbüratör ayarına baktırın derim ben daha bikaç saat önce uzun yoldan geldim 175 liralık benzinle 600 küsür km yol yaptı (Ankara-Ürgüp-Ürgüpte Gezi-Ankara) genelde 3100-3500 arası devirlerde gezindi devir hız da 115-125 arasıydı (araçta lpg yok)

3- aracınız 3,4 L yağ alır ben castrol 10W40 Magnatec kullanıyorum ama forum içinde 20-50 kullanılır diyenler de var iklim şartlarına göre değişir

4- yağ seviyesi ve yağın durumu belki de viskozitesi sesi çok etkiliyor yağ değişim zamanı geldiğinde bizimki de tar tar tar diye çalışıyor

5- sıfır olarak eksantrik milini düşünmeyin yoksa arabayı satıp eksantrik alabilirsiniz :) çıkmaları da 200 civarıdır forum içinde yedek parçacıların telefonları var aratabilirsiniz

selamlar, iyi forumlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle bu saate yazdığınız için teşekkür ederim.karburatör çıkma aldım ondan önceki karburatörde roketleme diyaframı arızalı dendi.karter altında fazla bişey yok fakat motorun bir karış kadar ilerisinde eksozun oraya birikmiş.

yüksek devirde bu ses den dolayı kullanmıyorum.3000 devire gelmeden değiştiriyorum.

aracın tuhaf bir yanıda mesela 5 inci vites'de 2500 devirde 90-100 km hızda olması :/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

roketleme diyaframı dediğiniz karbüratöre önden bakıldığında sağ altta duran yuvarlak kısım mı bizde de o parçada ya arıza var yada bi gariplik var ikinci boğazı açmıyor gibime geliyor karbüratörcü söktüğünde diyafram sağlamdı ama neyse (ben doğru mu biliyorum diye sordum :) ) devir yükseldikçe şıkırtı mı geliyor yoksa motorun yüksek devirde bağırması mı eğer bağırmasıysa sonradan takılan karbüratörden de kaynaklanabilir karbüratör 323 karbüratörü mü yoksa başka aracın mı? bu arada 5. viteste 2500 devirde 90-100 yapabiliyorsanız gayet muhteşem :) 3000 de 100 ü görüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet resimdeki parca.önden baktığımızda karburatörün sağ altdaki parçası.eski karburatör değişmeden öncede vardı bu ses.ikitelli de hem çıkma parca satan aynı zamanda mazda yetkili servisinde önceden çalışmış olan bir usta teşhisi koydu.müsait zamanda gel değişelim ses kesilir dedi.

bildiğiniz dizel araç gibi diyim size çalışma sesi olarak.rölentede araba titriyor.800 devire kadar sabitledim rölenteyi.gaza bastığımda 1000 devir üstü titreme kesiliyor fakat şıkırtı var.+ olarak aracı çalıştırdığımda bir kaç saniye ses geliyor kayış dan mı artık nerden bilmiyorum 5-10 saniye sonra kesiliyor :S

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

uzaktan sese teşhis koymak çok zor ustanıza güveniyorsanız eksantrik değişimine gidebilirsiniz ama "bi değiştirelim düzelirse kalır devam ederse bakşa yere bakarız" tarzında konuşuyorsa çok güvenmeyin derim eksantrik değişimi zahmetli ve ustalık parası yüksek tutabilir ama şıkırtı sesi ve çalışma sesinden bahsettiğiniz için sorunun egsantrik veya onun kumanda ettiği yerlerde (siboplar vs) olabileceği düşüncesi doğuyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet resimdeki parca.önden baktığımızda karburatörün sağ altdaki parçası.eski karburatör değişmeden öncede vardı bu ses.ikitelli de hem çıkma parca satan aynı zamanda mazda yetkili servisinde önceden çalışmış olan bir usta teşhisi koydu.müsait zamanda gel değişelim ses kesilir dedi.

bildiğiniz dizel araç gibi diyim size çalışma sesi olarak.rölentede araba titriyor.800 devire kadar sabitledim rölenteyi.gaza bastığımda 1000 devir üstü titreme kesiliyor fakat şıkırtı var.+ olarak aracı çalıştırdığımda bir kaç saniye ses geliyor kayış dan mı artık nerden bilmiyorum 5-10 saniye sonra kesiliyor :S

feramuz ustayamı gosterdınız
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öner usta ya atatürk oto sanayii 'de.ve arkadaşlar gerçekten çok samimi ve yardımcı oldular.

eksantirki değişip seni burdan sıkıntısız yolcularız dedi. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arakdaşlar fazla yakıtın sebebi belli oldu bugün.depo sanırsam lifte kaldırıp bakma imkanım olmadığından tam emin konuşamıyorum fakat aracı narkasından eğildiğimde sağ tekerin yanındaki depo ise ordan şapır şapır damlatıyor.

bunun tamirini nasıl yaparız ? kaynakcı arkadaşım var sirke ile bolbol yıkasam sonra kaynak olayına geçsem yeterlimi ?

iyi forumlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

altı bu kadar yüksek olan arabanın deposunu nasıl vurmuşlar büyük başarı.depo yırtılmış yarım santim kadar .sonrada fiber ile kapatmaya çalışmışlar.aracımı almadan önce lpg de kullanıyorlarmış fakat işli değilmiş.satarkende sökmüşler.şimdi benzinde çalıştırınca sıkıntıları tek tek çıkıyor ortaya.

depoyu kendim söktüm radyatörcüye verdim.Usta 50 tl ücret istedi çok mu az mı bilemiyorum devamlı sorun çıkartan parça olmadığından kabul ettim ki zaten 200 tl lik benzinin 100 tl si farkedene kadar yolda uçtu.neyse ustamız sirke ile deponun içini çalkaladı sonra kendi aracını çalıştırıp egzozun ucuna benim deponun girişini dayadı ve 1 dakika kadar gaza basıp içerisine artık duman mı doldurdu ne yaptı anlamam ama sanırım benzin den kalan gazları dışarı attı veya duman ile özelliğini kaybettirdi.ardından yarık yerini temizleyip sarı kaynak yaptı üstünede pas sökücümü ne sıktı sonrada bir yere kadar gittim geldiğimde birde siyah bir madde üstüne uygulamış zift tarzı birşey sanırım.gerekli kontrolleri yaptı hava bastı içine şişirdi biraz depoyu şükür başka kaçağımız yok.

kaldı geride eksantrik milli birde yağ lambası arada yanıp sönüyor nadir olarak.motorun orda artık nerdeyse kablosu ya gevşek veya benzer bişey.kontağı açtığımda başta yanmıyor yağ göstergesi.

gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim.

iyi forumlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tekrar geçmiş olsun yakıt sorununu çözmenize sevindim :) depoyu yırtmak büyük başarı gerçekten kaldırıma filan çıksanız anca yani :) yağ lambası içinse, yağ seviyeniz normalse yağ pompasının yağı basma basıncı düşük geliyor demektir o lambanın yanması aklınızda bulunsun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim arkadaşlar .evet birde sigara içen biri olarak gerçekten büyük bir hadise atlattık.

o yağ lambasını geçen bi yere değdirdi çalıştı onuda yapacaktık fakat arada kaynattık sanırım karburatör gösterge derken :) .eksantrik değişirken onuda inşallah halledecez .

iyi forumlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...