Jump to content

2010 Mazda3 Touring LPG Kit Montaj Resimleri


alpercoskun
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba,

LPG kitimi yogun araştırmalarım sonucu Ankara-Turkuaz otogaz da taktırdım. Murat bey bayagı ilgilendi saolsun. Şu anda para yetmedigi için yaglama sistenmini taktıramadım. Kısmetse 3-4 ay sonra taktıracagım. Prins VSI2 marka kit takıldı. Tankın boyutunu hatırlamıyorum ama elindeki en büyük kapasiteyi istedim. Zaten bagajda 7-8cm lik bir yükseklik yaptı. Buralarıda Straphor ile doldurmayı düşünüyorum en kısa zamanda. Montaj 3usta ile 08:45 de başladı 17:00 da bitti. Ustaların ellerine saglık.Resimler ektedir (ekleyemedim. boyutlarında sıkıntı yaşıyorum. Bana bir moderatör yardımcı olabilirse sevinirim).

Yorumlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun.

Resimleri galeriye ekleyebillirsin ama her halukarda boyutlarını biraz düşürmen gerekecek.

Aşağıdaki linkte yardımcı olacak bilgiler var ;

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ediyorum.

Sizce yaglama kitine de gerek varmı. Bana göre ateşleme olan yerdeki ısıya dayanacak yag yok. Kimisi de motora yag yaktırmak diyor. Ne yapacagım karar veremedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşe yarıyor diyen var yaramıyor diyen var ama dediğin gibi motora çok az miktar da olsa yağ akıtmak insana mantıklı gelmiyor.

Bundan da öte, servislere sübap arızası ile gelen Mazda3 sayıları artarken LPG kiti taktırmak gerçekten doğru mu, riskleri göze alıyor musunuz ona karar vermek lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Alper bey, ben de lpg konusunda ikilem içerisinde kalıyorum. Burak bey'in dediği gibi, riskler çok fazla geliyor, ancak akaryakıt maliyetini de düşününce başka çare yok gibi gözüküyor. 5 ayda 10.000 km. yol yapmışım.

Benim size sorum, taktırdığınıza göre araştırmışsınızdır, Prins ve diğer kitler (mesela BRC) arasında gerçekten o fiyat farkına değecek kalite farkı var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

03.05.2012 at 16:34, montimpex :

sitedeki arkadaşlardan bildiğiniz sübap arızası yaşayan var mı? 

Mustafa değiştirdi ama onun dışında da olabilir hatırlayamadığım. Tanıdık servislerden de benzer bilgiler arada bir geliyor

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın Dülgeroglu,

Açıkcası çok araştırmadım. Daha önce BRC taktırmıştım ve 2yıl sonra subab arızası verdi. Araç zayıf taktırma aracı bozar dediler. 2,5 yılda ettigim karın yanında 600TL hiç bir şeydi. Ustalar bana 2brc 1prins ömrü dediler. Aracı uzun yıllar kullanmayı düşündügüm için prins taktırdım. arasında 650tl fark vardı. Az fark degil tabiki ama Mazda tüp konusunda nazlı dediler. Bu yüzden üzme iyisinden taktır diye çok nasihat aldım. Bu yüzden seçtim açıkcası.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bana BRC için 1700 fiyat verdiler. prins 2400, sibop yağlama da olacaksa 3200'e çıkıyor. yani fiyat farkı 1500 TL.ye kadar çıkıyor, o yüzden biraz düşündürüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada yaglama olayını iyi düşün. o ısıda yag ne işe yarayacak ve motora bilerek yag yaktıracaksın. Bunun yerine uzun yolda 2-3 saat 160-170de gidecegine 130-140 ile 2 saat git biraz benzine geç. Bu daha mantıklı geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam balıkesirdeyim. dün bursa'dan bir arkadaşla görüştüm. o focusuna prins taktırmış. enjektörler iki çeşitmiş. ucuzu olunca 1750'ye gelmiş. ona sordurdum, sana taktığımız enjektörler olmaz, pahalı olanı kullanmamız lazım+yağlama demişler. söylediğiniz mantıklı aslında. brc'de 4000 devir üstünde, gaz ile benzini karışık püskürtüyormuş. prinste öyle bir şey var mı bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın Dülgeroglu,

Açıkcası çok araştırmadım. Daha önce BRC taktırmıştım ve 2yıl sonra subab arızası verdi. Araç zayıf taktırma aracı bozar dediler. 2,5 yılda ettigim karın yanında 600TL hiç bir şeydi. Ustalar bana 2brc 1prins ömrü dediler. Aracı uzun yıllar kullanmayı düşündügüm için prins taktırdım. arasında 650tl fark vardı. Az fark degil tabiki ama Mazda tüp konusunda nazlı dediler. Bu yüzden üzme iyisinden taktır diye çok nasihat aldım. Bu yüzden seçtim açıkcası.

İlk yazdıgımla çelişiyor gibi görünüyor. Ben nerede montaj yaptıracagımı çok araştırdım. Lpg takılsın mı takılmasın mı yı araştırmadım. Borç ile araç aldım ve min. harcama yapmam lazım. Bundan dolayı hemen taktırdım LPG kitini. İyi usta ve servis araştırması yaptım yani.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam balıkesirdeyim. dün bursa'dan bir arkadaşla görüştüm. o focusuna prins taktırmış. enjektörler iki çeşitmiş. ucuzu olunca 1750'ye gelmiş. ona sordurdum, sana taktığımız enjektörler olmaz, pahalı olanı kullanmamız lazım+yağlama demişler. söylediğiniz mantıklı aslında. brc'de 4000 devir üstünde, gaz ile benzini karışık püskürtüyormuş. prinste öyle bir şey var mı bilmiyorum.

1750 TL lik prins enjektörü no-name ve şu anda çok yeni bir sistem. Prinsde enjektörlerde aracın gücüne göre degişiyor. turuncu-mavi-sarı vb. gibi. VSI-2 siatem olması gerekli bizim araçlara. Yaglama konusu midemi bulandırdı açıkcası. Kimi ticaret diyor (450TL gibi ücreti var prinsin), kimisi de gerekli diyor. Daha önce de yazdıgım gibi motora bilerek yag yaktırmak oluyor. Yanma sırasında o ısıya dayanacak ve işe yararyacak bir yag var ise araçlarımıza bu yagdan koyalım ve her 100binde - 200binde bir yag degiştirelim o zaman. Bu yğüzden yaglama kitini taktırmadım.

Prinsde 4000devir üstü benzin karışımı vermiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

Yağlama kiti sizinde belirttiğiniz üzere ticaret gibi  geliyor bana da. Hem teknik olarak faydası olsa bile (ki tartışılır), maliyet olarak çok da getirisi yok bence. Ortalama sübap arızalarının 50-60 bin km de ortaya çıktığını var sayarsak ve maliyetinin 1200 tl olduğunu kabul edelim. Diğer yandan kit 450 tl + yağ sarfiyatı+ benzinli halde de zaten ömrünü doldurmaya devam eden sübapların maliyeti, bunları toplarsak arada ki fark, sizce faydası tartışılan bir sistemi denemeye değer mi, sizce? Ben ce deymez, bu benim şahsi kanaatim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...