Jump to content

Mazda3 Klima Hakkında


SeRcAn35
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar bir şey sormak istiyorum yardımcı olursanız çok sevinirim , aracım da bir şey fark ettim acaba aynı model aynı araçta herkeste aynımı yoksa benim klimada sorun mu var; araç sabitken klimayı çalıştırdım, klima 1. kademedeyken biraz çalışıp 20 25 sn kadar sonra kapatıyor fanlar duruyor 5 sn sonra tekrar devreye girip yine aynı çalışıp kapatıyor soğutmada bir problem yok, işin ilginç tarafı örneğin 2. ve diger kademelere aldığımda bu kapatma işlemini yapmıyor sürekli devam ediyor servise sorduğumda normal dedi ama aynı model aracı olanlar deneyip bana söyleyebilir mi sizdede açılıp kapanıyor mu diye ? Teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım manuel klimadan bahsediyoruz? Benim dijital olan kendi kafasına göre çalışıyordu, Rölesini değiştidik düzeldi:), hala anlamış değilim.Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım manuel klimadan bahsediyoruz? Benim dijital olan kendi kafasına göre çalışıyordu, Rölesini değiştidik düzeldi:), hala anlamış değilim.Kolay gelsin.

Manuel değil dijital klima kafasına göre çalışıp kafasına göre çalışmama problemi değil bence bir çalışma düzeni olmalı bunu açıklıcak bakalım birileri çıkıcak mı yoksa problem mi var yinede teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha yeni tekrar denedim, fanı 4. seviyeye aldım biraz çalıştırdım içeriyi baya soğuttu sonra düşürdüm bu sefer 2. kademeye aldım ve bu seferde 2. kademede yapıyor 20 sn çalışıp sonra 5 sn falan duruyor tekrar başlıyor böyle çalışıp kapanıp tekrar çalışması bozar mı çok merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bütün bunlar olurken ayarladığın derece kaçtı Sercan?

Çalışıp sonra duran fan, içerisi de istediğin dereceye kadar soğuyorsa mesele yok. Normal bir derece talep ediyorsan mesela 23-24 gibi, çok fazla çalışmaz zaten, bu iyidir, tasarruf edersin... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bütün bunlar olurken ayarladığın derece kaçtı Sercan?

Çalışıp sonra duran fan, içerisi de istediğin dereceye kadar soğuyorsa mesele yok. Normal bir derece talep ediyorsan mesela 23-24 gibi, çok fazla çalışmaz zaten, bu iyidir, tasarruf edersin... :)

İyide Selman abicim yüksek devirlerde klima açılıp kapanması zararlı deniliyor ve ben giderken klima 1. kademedeyse sürekli açılıp kapanıcak bozulmaz mı ? ayarladığım derece 18 derece ve içiresi 18 derecede değildir yani :S

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınızın garantisi devam ediyor olması lazım. Yetkili servisten randevu alın, teste tabi tutarlar. Klimanın duraklaması için, ayarlamış olduğunuz iç sıcaklığa/soğukluğa gelmiş olması lazım. Ama siz bu mümkün değil çok kısa çalışıyor diyorsunuz. Diğer seviye ayarlarında da yapmıyor diyorsunuz.

Digital klima bende de var, sol taraf yolcu tarafını buzhane yaparım, sağ tarafı konfor sıcaklık yaparım. Hiç bir sıkıntı olmadan her kademe de çalışıyor. O yüzden işin ehli olan servisinize bir danışın bence. Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınızın garantisi devam ediyor olması lazım. Yetkili servisten randevu alın, teste tabi tutarlar. Klimanın duraklaması için, ayarlamış olduğunuz iç sıcaklığa/soğukluğa gelmiş olması lazım. Ama siz bu mümkün değil çok kısa çalışıyor diyorsunuz. Diğer seviye ayarlarında da yapmıyor diyorsunuz.

Digital klima bende de var, sol taraf yolcu tarafını buzhane yaparım, sağ tarafı konfor sıcaklık yaparım. Hiç bir sıkıntı olmadan her kademe de çalışıyor. O yüzden işin ehli olan servisinize bir danışın bence. Kolay gelsin.

Servisime geçen gün sordum normal olduğunu söylediler klimanın belli bir çalışma prensibi varmış öyle söylediler şimdi bir kaç konuyuda okudum bazılarının normal olduğunu söylüyorlar bazıları ise fazla gaz olduğunda yapıyormuş zaten ben hiç gaz bastırmadım aldığımdan beri kullanıyorum 2 3 kere bakıma girdi serviste gazla ilgili bişe sölemediler şimdi okuduğum yazıyla ilgili bir örnek vereyim ;

klimanın çalışma prensibini biliyorsun olarak anlatmaya başlıyorum.

klimamız düğmeye basıp açtığımız esnada devreye girer, kompresörümüz gaz dolaşımını başlatır, yüksek basınç borusundaki gazı soğutma peteğine doğru iter, soğutma peteğimizin girişindeki gazımız, genleşme valfinden geçerken petek içerisindeki basıncı düşük ortama püskürtülür ve basınçla itilirken sıkışmış ve ısınmış olan klima sıvımız, genişleyerek soğuma gerçekleşir, bu soğumuş peteğimizin arkasındaki fanımız hangi kademede olmasını bizim ayarladığımız hızda içeri doğru üfler, bu işlemle aynı anda kompresörümüz, soğutmayı gerçekleştiren gazımızı bir yandan da düşük basınç hortumu olan ve diğerine göre daha kalın olan hortum ile vakumlayarak radyatörümüzün önündeki dış soğuma peteğinden geçirip kendisine doğru çeker, ilk düğmeye bastığımız andan itibaren kompresör sürekli çalışır ancak gazımızın dolaşımını sürekli yapmaz, yüksek basınç horutumunun üzerine basınç kaptörü vardır, soğutma peteğinin içerisinde gereğinden fazla soğuma olması durumunda buzlanma olacağından gazımızın genişleyeceği alan daralır, bunu önlemek için kompresör basınç kaptörünün değişik basınç dengesizliğini fark etmesi anında devre dışı kalarak kendini güvenceye alır, bu güvenceyi aşırı soğuyan petek üzerindeki buzlanma sensörü yada bizim düzensiz sert çıkışlı gaz vermemiz belirler, stabil kullanımda kesik soğutma pek olmaz, olsa da araç içi yeterince soğumuştur, soğutma peteğinden fanın üflemesi sırasında geçen ortamdaki serin hava peteğin soğukluğunu alamamaktadır, şunu belirteyim fan ortam havasını üflediğinden ortam havası ne kadar sıcak olursa , soğutma peteğinden geçirdiği hava peteğin yüzeyindeki soğukluğu ısıttığından, kompresör devrede kalır, fakat ortam havası serinlediğinde, peteğimizin fanın üflediği hava zaten serin olduğundan peteğimizin soğukluğunu kıramaz ve buzlanma başlar ve o sırada buzlanma sensörü komut verir basınç kaptörü kompresörü devre dışı bırakır.

gelelim senin sorununa, kompresör sık sık neden devreye girip çıkar, klima gazı fazla ise yada az ise olur.

fazla ise motorumuz ve klima sistemi henüz çalıştırılmamış ilk çalıştırılıp bir müddet kullanıldıktan sonra sık sık devreye girip çıkıyorsa yani motor ve sistem ısındığında 10saniye kadar girip çıkıyorsa ve soğutma olmuyorsa gazımız fazladır.

rölantide soğutma oluyor fakat 2500 devir civarı sık sık devreye girip çıkma varsa gazımız eksik

soğutma şahane fakat fanımız soğuk havayı içeri hızlı veremiyorsa polen filtremiz kirli , polen filtresi hava geçişini yavaşlatırsa petekte buzlanmaya sebep olacağından sistem yukarıda bahsettiğim gibi devreye girip çıkar, polen filtremiz yeni fakat hava debisi az ise , fan motorumuz zayıflamıştır yada fanın pervaneleri zamanla toz tuttuğundan ağırlaşmış ve balans yapmıştır, temizlenmesi gerek hepsi bu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam bende 2006 model versiyonu var, çok benzemesede anlatmıştım sıkıntı yaşadım.Garantin devam ediyorsa servisten yok süresi dolduysa dışardan bi fanın rölesini al değiştir, 10 tl zaten...bu durum yeni başlamış anladığım kadarıyla, önceden aynı sıkıntın yoktu belliki,,,ben değiştirdim  fan ve klima eski düzenine döndü, bazı ustalar fan motoru ve rezistans gibi fikirler atmıştı ortaya zahmetli ve pahalı işler ilk aşamada..... Polen filtresi olayı mantıklı geliyor ama 2010 model arabada köy yollarında gezmiyorsan tıkanma biraz zor gibi. Senin işin garantin devam ediyorsa kolay bi o kadarda zor; servis normal diyorsa tercihan başka bir servise görüş sor çünkü garanti bitiminde gerçekten sorun klima ve fan sistemindeyse ciddi meblağlar söz konusu.Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mrb kardeş bendede mazda 3 2009 yenikasa var her kademede 18 derecede çalıştırdım uzun sürelide çalıştı (1,2 saat) hiç kapanma olmadı şimdiye kadar senin klimada sorun var bence. benimde bir sorum olacak klimanın soğuk üflemesi hep aynımıdır. mesela hızını arttırmak veya dereceyi en düşük dereceye indirmek bile soğukluğu aynımı üfürüyor. birde ilk çalıştığında motor kısmından ses geliyor biraz fazla gibi normalmidir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadasim,

ornegin disarida hava sicakligi 35 derce iken klimayi 22 dereceye ayarla bir bak bakalim ne kadar calisacak. Otomatik modda ve diger tum fan kademelerinde ayri ayri dene.. icerideki sicaklik 22 dereceye dusmeden klima kapatiyorsa kendini belli ki sorun var. Belki termostattir, belki gaz ya da role. Bunu servisin onunde de tekrarlarsin anlarlar. Sadece Mazda degil ,hicbir markada gormedim ben kafasina gore acilip kapanan klima..  De-frost falan yapiyor olmasin senin klima ? :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet klimayı 3 4 yere sorduktan sonra içim rahatladı normal çalışma stili oymuş eğer zaten öyle çalışmazsa klima bozulurmuş istersen bozmak istiyorsan sürekli çalışmasını sağlayım görelim bakalım nolcak diye :)  bütün tamirciler aynısını söyledi zaten serviste normal demişti böyle çalışması :)

Sebebi ise; Klima düşük kademede yavaş üflediğinden dolayı içinde buzlanma yapmaması için termostat mı ne artık o klimayı devreden çıkartıp 5 sn falan bekleyip tekrar devreye sokuyor aynı buzdolabı mantığı gibiymiş belli bir süre çalışıp sonra tekrar durması peki sordum yüksek devirlerde böyle devreye girip çıkması sorun olmaz mı hayır olmaz dedi zaten kayış durmuyor sadece kompesör duruyor ve tekrar devreye giriyor, zaten kademeyi yükselttin mi 2 yaptınmı klima daha uzun süre kalıyor auto yaptın mı hiç çıkmıyor zaten fanlar en yüksek seviyede çalışıyor, nese sorduk aklımızda bir şüphe kalmadı. Yardım edenler için yinede teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Bak bu açıklama çok iyi oldu. Başlığı yeni gördüm ve hafiften kıllanmaya başlamıştım. 2006 dynmc benim araç. klima çalışması da aynen anlattığın gibi. 3-5 dakikada bir fan durup 5-6 saniye sonra yine çalışıyor. Soğutmada problem yok hatta süper diyebilirim.Nolmalmiş demekki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bak bu açıklama çok iyi oldu. Başlığı yeni gördüm ve hafiften kıllanmaya başlamıştım. 2006 dynmc benim araç. klima çalışması da aynen anlattığın gibi. 3-5 dakikada bir fan durup 5-6 saniye sonra yine çalışıyor. Soğutmada problem yok hatta süper diyebilirim.Nolmalmiş demekki.

Abi senin yine iyimiş ya :) benim ki daha kısa süreli çalışıyor 20 25 sn 3 5 dk çalışsa yine iyi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selamlar,

Ben sadece Auto'ya basıp dereceyi ayarlıyorum.Dışarısı sıcaksa zaten ilk başta en yüksek fan seviyesinde çalışıyor soğudukça kademesi azalıyor.Bence fan ayarını değiştirmektense otomatikte kullan öyle test et klimayı.Fanın ayarıyla hiç oynama sadece dereceyi düşür veya yükselt.

Ankara'da en sıcak zamanda 22'de çok rahat ediyorum.Normalde de 23,23.5 ayarında kullanıyorum.Bir çok arabaya bindim aynı segmentte en iyi klima Mazda ve Honda'da.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Ben de özellikle uzun yolda dereceyi 22-23 gibi ayarlayıp sadece outo tuşuna basıyorum. Manuel olarak hiç kullanmam. O kendisi fan derecesini ayarlıyor zaten. sadece ara sıra dışardan hava girişine izin veriyorum. (15 dk gibi) Sonra yine iç sirkülasyonla devam ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bu klimanın çalışıp durma işini ben anlamadım benim araçta klima saatlerce hiç durmadan çalışıyor hiç durmuyor benim arabada mı anormallik var genelde otomatikte kullanıyorum 18-19 dereceye ayarlayıp.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bu klimanın çalışıp durma işini ben anlamadım benim araçta klima saatlerce hiç durmadan çalışıyor hiç durmuyor benim arabada mı anormallik var genelde otomatikte kullanıyorum 18-19 dereceye ayarlayıp.

Bir sıkıntı yok yazdığınız kadarı ile. 18-19 dereceye ayarlarsanız sürekli çalışması normal. Daha yüksek seviyelere ayarlamanız gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...
SalihÇakmakçı

Benimki 16 derecede dura dura çalışıyor. 3 senedir böyle. Soğutmada veya başka bir durumda sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...