Jump to content

Mazda 626 Rolanti Sorunu


ersin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba 1998 model Mazda 626 aracım var. Alalı 1 yıl oldu. Son 2 aydır rolantisinde dalgalanmalar oluyordu, kalkışlarda ve seyir halindeyken gaz kesme gibi sıkıntılar çıkartmaya başladı. Bir usta gaz kelebeğinin pislendiğini ve temizlenmesi gerektiğini söyledi. Bunun üzerine gaz kelebeğini söktük ve temizledik. Arızanın geçmediği gibi şimdi araç rolantide ve vites geçişlerinde 2000-2500 devirde takılıyor. Cihaza bağlanması gerektiğini söylediler yalnız K.Maraş ve G.Antep'te cihazını bulamadım. Konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımlarını beklerim. Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba 1998 model Mazda 626 aracım var. Alalı 1 yıl oldu. Son 2 aydır rolantisinde dalgalanmalar oluyordu, kalkışlarda ve seyir halindeyken gaz kesme gibi sıkıntılar çıkartmaya başladı. Bir usta gaz kelebeğinin pislendiğini ve temizlenmesi gerektiğini söyledi. Bunun üzerine gaz kelebeğini söktük ve temizledik. Arızanın geçmediği gibi şimdi araç rolantide ve vites geçişlerinde 2000-2500 devirde takılıyor. Cihaza bağlanması gerektiğini söylediler yalnız K.Maraş ve G.Antep'te cihazını bulamadım. Konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımlarını beklerim. Şimdiden teşekkürler.

 

Forumda mevcut konu başlığının altında birleştirilmiştir.

 

Birde şu konuya göz atabilirsiniz.

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/7299-mazda-626-r%C3%B6lanti-stop-etme-sorunlar%C4%B1m-%C3%A7%C3%B6z%C3%BCld%C3%BC/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

rölantisi dalgalanmayan mazda varmıymış ? lpg takılıpta dalgalanmayan sanırım yok. Mazdayada özel değil birçok markada var bu sıkıntı. araba stop edecek gibi düşmüyorsa problem etme. benimki 900-700 arası gidip geliyor ara ara, ustaya gösterdim bu kadarcık dalgalanma için ellemeye gerek yok dedi. istersen manifoldu sökerim ama gerek yok demişti. Manifolddan hava alma olabileceği gibi hava debimetre, boğaz kelebeği , sensörlere giden elektrik kablolarında sorun vs.. gibi onlarca neden sebep olabiliyormuş bu dalgalanmaya.  Ha birde uygun olmayan bujilerde çok etki ediyor buna. Donanimhaber forumunda bu konuyla ilgili onlarca konu bulabilirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

rölantisi dalgalanmayan mazda varmıymış ? lpg takılıpta dalgalanmayan sanırım yok. Mazdayada özel değil birçok markada var bu sıkıntı.

lpg takılıp rölantisi dalgalanmayan araç var hocam. benimki yaklaşık 15 bin km oldu takılalı benzinde mi lpg'de mi anlaşılmıyor bile..

ilerisi için bişey diyemem tabi. her lpg'li dalgalanmayı yaşacaktır:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınız kaç model biraz daha bilgi verirseniz birkac fikir verebilirim rölanti dalgalanmasi benim mazda da yok zengin karışımda çalışmasına rağmen

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sa arkadaslar mayis ayinda 98 sedan 626 aldim mazdaci bi arkadasin tavsiyesiyle.bir hafta sonra bosta gidwrken rolanti 1000-1500 arasinda dalgalaniyor.manifold contalari bujiler vs degisti.klebek temizlendi.hava akis metrenin fisi cekilip deneme olayi yapildi ama bir turlu dikis tutmuyor.birde duraklamada once 3-5sn 2000 devire çıkıyor sonra normale donuyor.birde yigilma var arabada

mazda ekinci adem ustaya goturecem ama su siralar musait degilim.cok sikinti olmuyor ama kisin ne olur bilmiyorum.tskr.edrm

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba 1998 model Mazda 626 aracım var. Alalı 1 yıl oldu. Son 2 aydır rolantisinde dalgalanmalar oluyordu, kalkışlarda ve seyir halindeyken gaz kesme gibi sıkıntılar çıkartmaya başladı. Bir usta gaz kelebeğinin pislendiğini ve temizlenmesi gerektiğini söyledi. Bunun üzerine gaz kelebeğini söktük ve temizledik. Arızanın geçmediği gibi şimdi araç rolantide ve vites geçişlerinde 2000-2500 devirde takılıyor. Cihaza bağlanması gerektiğini söylediler yalnız K.Maraş ve G.Antep'te cihazını bulamadım. Konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımlarını beklerim. Şimdiden teşekkürler.

 

Arkadaşlar aracımdaki gaz kesme sıkıntısını Voltran marka tüpü Atikere çevirerek çözdük. Yalnız hala devir sıkıntım devam ediyor. Sizden yardım almak için parçanın resimlerini çektim ve ekte işaretledim.

 

Resimde kırmızıyla işaretlediğim parça ne bilmiyorum ama boğazın üstünde ve bi fişi var. Fişi parçaya takılıyken araç 2000-2500 devirde takılıyo bazen düşüyo bazen dahada yükseliyo. Ama fişini çektiğim zaman rolanti 800-900 arası normal devrini buluyor. Yalnız fişini çekincede şu sıkıntı var araç ısınana kadar 2-3 kere araç stop ediyor ısındıktan sonra sıkıntısız çalışıyor.

 

Parça hakkında bilgi ve olabilecek arızalar hakkında bilgi verebilecek yardımcı olurlarsa sevinirim.

post-10077-0-53852000-1442909886_thumb.j

post-10077-0-57615900-1442909899_thumb.j

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

serhat kardesim bende de seninkine benzer sorun var benim gaz atiker marka.forumlarda manifold contasi vs gibi biyerlerden motor hava aliyor ondan yapiyordur gibi cozumler bulduk.hakkatten benim 626dada manifold contasi karton gibi bi maddeden yapilmis ve biraz yanikti.onu degistirdik ama sorun gene duzelmedi.senin fisini cektigin sey hava akis metre sanirim onun degismesi gerek healde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

92 626 vardı. Aynı sorun bizde de oldu. 150bin km Lpg ile kullandık :) iki defa oldu sorun. Birincide Boğaz kelebeği temizlerken öldü, çıkma taktık düzeldi. 2. Defa meydana geldiğinde buji kablosunu değiştik düzeldi. Buji kablosuna dikkat edin kaliteli olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bujileri ve buji kablolarını ramazanda değiştirmiştim ondan olduğunu düşünmüyorum. Ama diğer seçenek olabilir çünkü boğaz kelebeğini temizlettirdikten sonra böyle yapmaya başladı. Nasıl bir hata yapmış olabiliriz ve tek seçenek değiştirmekmi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bujileri ve buji kablolarını ramazanda değiştirmiştim ondan olduğunu düşünmüyorum. Ama diğer seçenek olabilir çünkü boğaz kelebeğini temizlettirdikten sonra böyle yapmaya başladı. Nasıl bir hata yapmış olabiliriz ve tek seçenek değiştirmekmi ?

valla hatta yapmamış da olabilirsin. Yanlış sprey sıkmış olabilirsin neticede 626'nın belki de tek kronik sorunu bu. Buji kablosuna gelince buz de yeni değiştiğimiz icin hiç elletmemistik en sonunda Ankara'da bir usta değiştirince düzeldi :) yeni olması sorunsuz olduğu anlamına gelmeyebilir. Orijinali çok kalın mesela, sert bir kablo. Kalite düştükçe yumuşuyor sanırım :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Özellikle sabahları rölanti düzensizliği oluyor, stop edecek kadar azalıyor, sonra birden jikle çekilmiş gibi artıyor,çok ufak dalgalanmalar da mevcut

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arabayi yazin almistim bu dalgalanma benim bosta giderken oluyor.sanirim biyerden hava aliyo motor.inşaallah kisin sorun buyumez

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Arkadaşlar geçen hafta yağ kacaklarından dolay motor contajı , keçeler, şarj dinamosu tamiri ve kayışlar değiştirdim . 1 saat önce 10 km lik yola gittim  geldim sıkıntı yoktu sonra 5 km lik yola gittim dönüşte rolanti cubugu hiç yeinde durmamaya başladı lpg de denedim benzine aldım yine aynı araç 93 model 308000 de yeni sanayiden çıktık başka sorunlar çıktı araçtan iyice sogmaya başladım....

sizce neden olabilir ustalar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Rolanti motoru,hava akışmetre,boğaz kelebeği,bujiler vs. hepsi kontrol edilmeli.Kayseri'de mazda 626' dan anlayan usta arıyorum ben de Selahattin Bey.....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

arkadaslar öncelikle merhaba bende 92 model mazda 626 bulunmakta aracımda rolantı dalgalanması var soyle acıklayayım aracım durur vaziyette  devri normal fakat far yada fan actıgımda {2 sini aynı anda deil tek actıgım zaman da yapıyor} rolantıde dalgalanma oluyor motor neredeyse stop edecek far ı ve fan ı kapattıgım zaman normale donuyor hiç bir problem olmuyor aku ve şarj dınamosunu olcturdum elektirikciye hatta o dalgalanma esnasında bile olcturdum onda bile normal cıktı degerler sizce sıkıntı ne olabilir haa birde eskiden bu agrızayı sadece klima actıgımda yapardı bi kaza gecirdim kopege vurdum aksam vakti uzun yondan sonra ne olduysa ondan sonra oldu şase mi var kablolar mı eskidi anlamadım bu tarz olay basından gecen aradaslar varsa yardımcı olurlar mı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...