Jump to content
muratyildiz

Dünyada Lpg Kullanımı - Önemli Bilgi

Tavsiye Edilen Mesajlar

muratyildiz    0
muratyildiz

DÜNYADA LPG'NİN OTOGAZ SEKTÖRÜNDE KULLANIMI

. Tüm dünyada ekonomik ve çevresel nedenlerden ötürü hükümetlerin benzin ve türevleri yerine alteatif yakıt arayışları özellikle 1970 ve 1980'li yıllarda patlak veren Petrol Krizlerinden sonra daha da ivme kazanmıştır. Bügün ise LPG otomotiv sektöründe en önemli alteatif konumuna gelmiştir.

. Günümüzde dünya çapında 30'dan fazla ülkede yaklaşık 4,500,000 araç yılda 10,000,000 ton LPG tüketmektedir. Sadece 10 ülkede 23,000 dolum istasyonu bulunmakta ve bunlardan herbiri ortalama 100,000 ton LPG satmaktadır.

. Dünyada motorlu araçlarda LPG'nin kullanımı yeni değildir. Bazı ülkelerde LPG kullanımı çok uzun süreden beri devam etmektedir. Öeğin İtalya ve Hollanda özel araçlar ve taksilerde 40 yılı aşkın bir süredir LPG kullanılmaktadır.

. Tüm dünyada LPG kullanan araç yoğunluğu bakımından ilk sırayı yaklaşık 1,100,000 araç ile İtalya almaktadır. Onu 490,000 araç ile Avusturalya, 400,000 araç ile Kuzey Amerika ve 360,000 araç ile Hollanda izlemektedir. İtalya'da hava kirliliğini azaltmak için uygulanan iki günde bir trafiğe çıkma kısıtlamasının yürürlükte olduğu 18 bölgede, LPG kullanan araçlar bu uygulamanın dışında tutulmaktadır. Ayrıca LPG dönüşümü yaptırılan araçlar, dönüşüm tarihinden itibaren üç yıl boyunca araç vergisinden muaf tutulmaktadır.

. Dünyadaki en büyük otogaz kullanıcısı ise yılda 1,800,000 tondan fazla LPG tüketimiyle Japonyadır. Bu durum Tokyo ve Yokohama gibi büyük şehirlerin hava kirliliği ve nüfus yoğunluğu problemlerine çözüm getirmiştir. Japonya Hükümeti Tokyo'daki taksilerin LPG kullanmalarını zorunlu kılan bir karar almıştır. Bugün Tokyo'da faaliyet gösteren 270,000 taksinin herbiri, yılda 6 ton LPG tüketiyor ve bu Japonyayı dünyanın bir numaralı LPG pazarı haline getiriyor.

şimdi sorumu soruyorumm .. Japonyada mazda kullanımı % kaç acaba , bu magnezyum erime işi şişrmemi?  :boks: japonyada olmuyormu? acaba onların ki titanyum mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serhatakın    0
serhatakın

japonyada tıcarı taxıler lpg lı

hındıstan ve cın de de lpg kullanımı yaygın oldugunu belgesellerde gormustum

mazotlu araba yasak tıcarıde bu ulkelerde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
domestos    42
domestos

En sonundaki soru harika... Bilen birileri olsa da bizde bu sorunun cevabını alabilsek...

:fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Cherkess    181
Cherkess

Japon otomobillerini araştırırsanız LPG tüketiminin zorunluluğu yüzünden kendi iç pazarına satılmak üzere üretilen fabrika çıkışlı LPG li otomobiller üretiyorlar. Mesela Subaru İmpreza Ecomatic. Ben tahmin ediyorum ki ülkemizde kullanılan bir çok japon otomobili Japonya pazarı için orijinal LPG li olarak üretiliyordur. Magnezyum subapların erime olayını da çelik subap kullanarak halletmişlerdir kanımca. Zaten Mazda Skyactive motorlarında kullandığı teknoloji ile yakıt nedeniyle LPG taktırdığımız araçların yakıt olayını büyük ölçüde çözmüştür. Bir sitede okuduğum Skyactive motor yakıt değerleri oldukça düşüktü hemde benzinde hayal edemeyeceğimiz ölçüde düşüktü.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.248
Fotifoti

Motorin temiz bir yakıt değil . AB co2'ye kafayı takmamış olsaydı bunu daha net anlardık .

Mazda ve Log konusuna gelirsek . Geçenlerde 30binde subap sorunu yaşayan biri vardı . O arkadaşa hatalı montaj olabileceğini söylediğimizde kızmıştı :) ama ben onun 30binde subap sorunu yasamasını açıklayaniliyorum, o benim 54bin'de sorun yasamıyor olmamı açıklayamaz :)

Sağlıklı montaj, uygun kit ve ayar, düzenli bakım ve sakin bir pilotaj olmazsa bütün araçlarda sorun çıkıyor zaten. Bizimkisi şehir efsanesi, mazdaya yapışmış .

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
muratyildiz    0
muratyildiz

Sağlıklı montaj, uygun kit ve ayar, düzenli bakım ve sakin bir pilotaj olmazsa bütün araçlarda sorun çıkıyor zaten. Bizimkisi şehir efsanesi, mazdaya yapışmış .

kesinlikle katılıyorum , ama mazdacılar bence diger araç sahiplerine göre daha Kültürlü oldugunu kendi gözlerimle toplantıda gördüm ,

buda bu insanların bir yere lpg yaptırdıgında iyi bir yere yaptırdıgını düşünüyorum , ama iyi marka şart bu şartlarda olursa galiba BRC ön planda yoksa prins,teleflex gfi herkesin övdügü markalar.. ama artık

herkes duymalı ve bilmeli mazda'da Lpg yıllardan beri kullanıldıgını varsayıyorum veriler ortada

slm

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
naziii    6
naziii

Sen araca lpg taktır,5bin devirde vites değiştir sonra subap sorunu yaşadım de.arabanın dili olsa da cevap verse.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

Eğer Japonyada sırf lpg tüketebilsin diye özel üretim araçlar varsa Ülkemize getirmeyen bayilerin sorgulanması gerekir bence, yani yukarıda verilen bilgiler doğrultusunda bu kadar lpg tüketimi olan bir ülkede tabiki üreticiler ona uygun modifikasyonlar yapmışlardır araçlara bunları öğrenmekte gene bence servislerin vede bayilerin görevi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
belfort    0
belfort

Konuyu yeniden hortlatayım dedim.Naçizane Fransa'da 5 yıl görev yapmış ve bir çok Avrupa ülkesini gezmiş biri olarak deneyimlerim şunlar.Fransa ,Almanya ve İsviçre'de gaz kullanan bir sürü araç var ve devlet teşvik ediyor.Ayrıca ben İsviçre sınırına yakın bir yerdeydim ve insanlar gaz daha ucuz diye Fransa'dan İsviçre'ye geçerlerdi gaz almak için.Üstelik benzinin litresinin 5 tl olduğu bir ülkede motoru koruyayım vb gibi ifadeler biraz ilginç geliyor bana,parası olana diyecek bir şey yok tabi....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
apojitsu    6
apojitsu

Konuyu yeniden hortlatayım dedim.Naçizane Fransa'da 5 yıl görev yapmış ve bir çok Avrupa ülkesini gezmiş biri olarak deneyimlerim şunlar.Fransa ,Almanya ve İsviçre'de gaz kullanan bir sürü araç var ve devlet teşvik ediyor.Ayrıca ben İsviçre sınırına yakın bir yerdeydim ve insanlar gaz daha ucuz diye Fransa'dan İsviçre'ye geçerlerdi gaz almak için.Üstelik benzinin litresinin 5 tl olduğu bir ülkede motoru koruyayım vb gibi ifadeler biraz ilginç geliyor bana,parası olana diyecek bir şey yok tabi....

aracımda yaklaşık 80.000 km dir lpg takılı. şu anda prins vsi'ın montaj fiyatı 2.500-3.000 tl civarında yanlış bilmiyorsam...

benzinde 55-60 kr yakarken, lpg ile km'de yaklaşık 25-30 kr daha az yakıyorum benzine oranla. biz en kötü tasarruf ihtimali üzerinden değerlendirelim;

80.000 km x 0,55 kr = 44.000 tl benzin parası

80.000 km x 0,30 kr = 24.000 tl gaz parası

arada 20.000 tl gibi bir fark var ve bu değerler en kötü tasarruf rakamları. ben bu 20.000 tl'ye;

20.000 tl / 1.500 tl = 13,3 defa subap değiştiririm. ki böyle bir sıkıntıya düşersek eğer 1 defa değiştirmek yeterli...

aracımın 80.000 km lpg kullanımının 40.000 km'sini ben kendim yaptım. ilk 40.000 km'yi benden önceki ilk sahibi yapmış. yani montajı ben yaptırmadığım için benim arabanın lpg'den en çok tasarruf sağlayan sahibi benim 8) lpg sisteminin maliyetini bile 8 defa amorti etmişim ki benden önceki sahibi de bi 8 yapmış. yani 16 kere lpg sisteminin maliyeti amorti edilmiş arabamda. sonuçta ne olursa olsun bir araba parası kardayım 8)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
domestos    42
domestos

Ekonomi olarak düşünülmese bile Abdullah, arabaya binebiliyoruz... Marşa basarken elimiz titremiyor, benzinin litresi ne olmuş düşünmüyoruz vs.vs. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
hakanemre23    4
hakanemre23

aracımda yaklaşık 80.000 km dir lpg takılı. şu anda prins vsi'ın montaj fiyatı 2.500-3.000 tl civarında yanlış bilmiyorsam...

benzinde 55-60 kr yakarken, lpg ile km'de yaklaşık 25-30 kr daha az yakıyorum benzine oranla. biz en kötü tasarruf ihtimali üzerinden değerlendirelim;

80.000 km x 0,55 kr = 44.000 tl benzin parası

80.000 km x 0,30 kr = 24.000 tl gaz parası

arada 20.000 tl gibi bir fark var ve bu değerler en kötü tasarruf rakamları. ben bu 20.000 tl'ye;

20.000 tl / 1.500 tl = 13,3 defa subap değiştiririm. ki böyle bir sıkıntıya düşersek eğer 1 defa değiştirmek yeterli...

aracımın 80.000 km lpg kullanımının 40.000 km'sini ben kendim yaptım. ilk 40.000 km'yi benden önceki ilk sahibi yapmış. yani montajı ben yaptırmadığım için benim arabanın lpg'den en çok tasarruf sağlayan sahibi benim 8) lpg sisteminin maliyetini bile 8 defa amorti etmişim ki benden önceki sahibi de bi 8 yapmış. yani 16 kere lpg sisteminin maliyeti amorti edilmiş arabamda. sonuçta ne olursa olsun bir araba parası kardayım 8)

Abi valla çok güzel ifade etmişsin. Yapılan bu tasarrufla Japonya'dan Belçika'dan sıfır motor getirilse bile benzine ödenen paradan daha düşük maliyette olur...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
belfort    0
belfort

Evet açıklamalara bakılırsa aklın yolu bir arkadaşlar. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina    660
Katil Balina

ben de italya ne alaka, bu lpg meselesinde neden bu kadar ondeler diyordum, cevabimi aldim.

simdiye kadar hep dizel kullanan biri olarak ilk defa benzinli kullanmaya basladim ve sanirim ufaktan ufaktan lpg dusunmeye basladim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
domestos    42
domestos

ben de italya ne alaka, bu lpg meselesinde neden bu kadar ondeler diyordum, cevabimi aldim.

simdiye kadar hep dizel kullanan biri olarak ilk defa benzinli kullanmaya basladim ve sanirim ufaktan ufaktan lpg dusunmeye basladim.

Benzinli aracı lpgsiz kullanmak !!  :fiuw:

Şiddetle tasfiye edilecek bir durum...  >:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Limpony    68
Limpony

Nacizane tecrübem şu:

ister tartarini ister brc ister atiker taktırın lakin ÇOK İYİ BİR USTAYA lpg dönüşümü yaptırsanız az sorun yaşarsınız(10 yıllık lpg araç kullanımı)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
apojitsu    6
apojitsu

Bu hesap doğru ancak eksikleri var. İlk çalıştırmayı benzinde yapıyorsunuz(motor soğukken araç benzini içiyor). Lpgde benzine oranla %15-20 oranında daha fazla yakıyorsunuz. Aracınızda ekstra 50-100 kilo fazlalıkla dolaşıyorsunuz. Ayarı kaçıyor ayar yaptırıyorsunuz. Ateşleme sistemininin ve sensörlerin ömrü kısalıyor. Subap bozulma riski ve motordaki her türlü sorunu çıkarma riski var. Allah korusun kaza anında riski var. Nasılsa lpg var diye daha çok araba kullanıyorsunuz.Kaliteli bir kit 2000tl.Arıza durumunda ustaların herşeyi lpgye bağlamaları (haksızda değiller) Performans düşüklüğü. Yıllık 10-15 bin yapan birisi için bu kadar olumsuzluk taktırmamak için yeterli oluyor.

Valla benim araba kisin 50 tl lik benzin ile 3 ayi geciriyor. Arabayi calistirip 20 saniye bekledikten sonra yazin 200 metre, kisin 300-350 metrede gaza gecior. O kadar cesit arabaya bindim, en azina bindigim 50.000 kmydi ama hicbirisinin lpgden yada baska bir nedenden dolayi sensoru bozulmadi, motoru sikinti yaratmadi. Bozulanida ben kendim bozdum. Ayar konusuna gelince lpgciye sadece filtre degisiminden filtre degisimine gisiyorum. Gittigimde gaz ayarinda problem varsa ona da bakiliyor ama hic bir zaman oynanma ihtiyaci hissedilmiyor. Zaten parada almiyolar filtre degisiminde. Gerci normalde de almiyolar benden ayar parasi...

300.000 km de volvo s60 sattim bundan once. Arabanin uzerindeki butun atesleme sistemi ve sensorler orjinaldi. Arabanin gecmisi gozumun onunde yasandigi icin bu kadar kesin konusuyorum. Bu lpg isi tamamen montaji yaptirdiginiz yerle alakali. Ben hep essegimi saglam kaziga bagladim, essekte hic bir yere kacamadi...

Ayrica arabaya binmek icin para veriyoruz zaten. Kapida yatiracak olsak niye alalim. Sahsen ben araba kullanmaktan zevk aliyorum...

100 kilo fazlaliktan bahsetmissiniz. Benim aracimda sirf 20-30 kilo su anda bakim, alet edevat var. Bu kadar ince hesap yapacaksaniz alacaginiz lastigin direncine, seyir halinde araladiginiz camdan, karsidan esen ruzgari, vs de hesaba katarsak eger yansin geceler, vursun sabaha. Kara 14" janti takip gezelim. En buyuk tasarrufu bu yaptirir.

Sizi bilmem ama anlayacaginiz benim kullanim sartlarimda sizin dediginiz dezavantajlar devede kulak...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
apojitsu    6
apojitsu

KIŞIN 3 ay 50 tl benzinle valla muhteşemmiş. Zaten hesabınız doğru bende cümlemi hesabınız doğru ama eksiğiniz var diyerek başladım. Lpgnin ekonomik olduğu muhakkak. Sensörlerin sapıttığını motorun kötü etkilendiğide bir gerçek bunu sadece ben söylemiyorum mazda servisinde çalışan lpg den dolayı aracını satıp benzinli mazda 3 e binen ustada söylüyor. 1 sene yanında çalıştığım 30 yıllık motor ustasıda söylüyor. Bunlarda değişmez gerçek.

100 kilo değip görmezden geldiğiniz ağırlığı araçtan atmak için Mazda gibi bir firma milyon dolar yatırıp şase geliştiriyor dikkatinizi çekerim. Mazda 2 nin her parçasından 1 gr. atarak araç tasarlıyor mühendisler. Demem o ki lpg ekonomik ama burada kendinizi iyi hissetmek için yazdığınız kadar masum değil. Araç kullanmayı bende çok seven biriyim benzinde giden araçla lpgde giden aracın sesini beğenmeyecek kadar hastayım hatta :)

Her ustanin, her kullanicinin dedigine bakarsak benim mazdanin parcasi pahali oldugu icin, volvo masrafli oldugu icin, marea hlx elektroniksel sikintili oldugu icin, alfa romeo 166nin parcasi bulunmadigi icin bu arabalara  binmemem lazimdi. Nedense bu hurafelerin hic birisinide yasamadim. Yasayanida gormedim. Ha o sizin dediginiz 30 yillik ustalar arabayi bozup bizim elimize veriyolar o ayri. Yani sensor bozulmasi tamamen sans isi ve bunu lpg ye baglamak bence hurafe. Piyasada saf benzin ve mazot icen ama daha 50.000 km yi doldurmadan sensor sikintisi ceken bir cok araba var...

Mazdanin gram gram azaltarak araba yaptigini biliyorum. Benim orada demek istedigim biz arac kullanirken buna o kadar dikkat etmiyiruz. Zaten de edemeyiz. Ben hic agirlim yapiyo diye torpido gozune esya koymayan adam gormedim. Yani o uretim asamasindaki teori kullanim safhasinda olmuyor. Ha amaciniz farklidir, yarisiyosunuzdur, benim eskiden yaptigim gibi arabayi komple soyarsiniz. Ama amac farkli. Biz su anda yarismadigimiza gore arabadaki 100 kilo agirlik benim icin normal kullanimda bir sey ifade etmiyo. Zaten yarisacak olsam lpg ile hatta benzinle de isim olmaz. Etil alkol karisimiyla yarisirim...

Kendinizi iyi hissetmek icin boyle yaziyosunuz demissiniz birde. Valla 105 tl ye 480-500 km yol yapmak bana cok iyi geliyo. Gercekten kendimi iyi hissettiriyo 8)

Ben bu zamana kadar lpg ile sikinti yasamadim. Yillardir bir cok otomobil forumuna da uyeyim. Kullanici ve montaj hatalarinin disi da sikinti yasayanina denk gelmedim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina    660
Katil Balina

Benzinli aracı lpgsiz kullanmak !!  :fiuw:

Şiddetle tasfiye edilecek bir durum...  >:D

dediginizden bisey anlamadim ama sanirim bugun vazgectim lpgden. bi arkadas "arabayi aldin da bi tur gezdirmedin ha" diye cemkirince biraz da deneme amacli ki aldigimdan beri keyfimce turlama firsati olmamisti 50 tllik benzin aldim ve ankaranin neredeyse altini ustune getirdik yogun trafik ve kucuk bir hiz testi de dahil, gostergede bi tik fazlayla eve dondum. eger boyleyse lpg ile zerre isim olmaz.

ama bunlar 1.3'un avantaji olsa gerek. digerleri icin elbette kullanicisi karar verecek. bizim tasarrufumuzda olan bir sey degil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
MT53    0
MT53

Benzinli aracı lpgsiz kullanmak !!  :fiuw:

Şiddetle tasfiye edilecek bir durum...  >:D

Abi malesef kullanıyoruz tasfiye edemiyoruz :) hesap kitabıma benzin daha uyuyo çünkü bunlara takılan kit 5 bin tl den aşağı değil :) zaten iş için sağa sola gittiğimde yakıt fazlasıyla karşılanacak :) o yüzden gerek yok gibi bana :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×