Jump to content

Rölanti ayarı ve vidaların görevi


aretias
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar şekilde 1 ve 2 numaralı vidaların görevini size soracağım Hangisi rölanti vidası? Rölanti ayarı nasıl yapılır? Mlimetrik mi oynatıyoruz? Hangi tarafa çeviriyoruz? 2 numara yaylı bir vida ama sanki ikisi de aynı yere fonksiyon gösteriyor. 1 numaranın altında ayrıca metal bir uç var. Buralara tornavidayla yaklaştıgımız zaman bir tehlike var mı? Bu rölanti ayarını bilmek lazım. Tesekkurler. Selamlar. (mazda 626 1991- Karbüratörlü)

post-1377-141695292522_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu işlerden anlamıyorsan bence hiç bulaşma, ama az çok elim tornavida tutar diyorsan deneme yanılma yoluyla bir şeyler yapabilirsin...

Çevirdiğin tur sayısını aklında tutarsan motor ayarlarını çok fazla bozmamış olursun.

İş sadece rölanti ayarı ile bitmeyebiliyor, avans ayarı da isteyebilir.

Kolaylıklar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 numaralı vida direksiyonu çevirdiğiniz zaman rolanti duşmemesi için otomatik olarak gaz verir bunu ayarlar eğer direksiyonu çevirdiğinizde rolanti düşüyorsa bu vidayı sıkınız aşırı yükseliyorsa bu vidayi gevşetiniz 1 numaralı vide başka birşey için rolanti ayar vidasi karbüratörün diğer tarafında kalıyor olması lazım zaten bu mekanızmayı takip ettiğinizde bellli olur

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 numara rölanti ayar vidası 2 numara ise ılgaz-p üyemizin dediği gibi direksiyon ve klima gibi rölanti yükselmesi gereken durumlarda devreye giren vakum aktuatorun ayar vidası.

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Klimayı açınca rölanti düşüyor ve araba salanıyordu. 2 numaralı vidayı hafifce sıktım ve bu durum düzeldi.  Selamlar. Tesekkurler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Klimayı açınca rölanti düşüyor ve araba salanıyordu. 2 numaralı vidayı hafifce sıktım ve bu durum düzeldi.  Selamlar. Tesekkurler.

Bu durum bizim araçlarda da aynı mı acaba ??

8:)

Bazen benim rölanti de aşırı düşüyor, sallantı yapıyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizin aracınızda bu sistem tamamen ECU kontrolünde kelebek gövdesindeki rölanti motoruyla yapılıyor zaten. Bizim araçlar karburatörlü olduğu için mekanik bir çözüm üretilmiş.

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizin aracınızda bu sistem tamamen ECU kontrolünde kelebek gövdesindeki rölanti motoruyla yapılıyor zaten. Bizim araçlar karburatörlü olduğu için mekanik bir çözüm üretilmiş.

iyi forumlar...

Bilgi için teşekkürler...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

benim de rölanti 1100 seviyelerinde idi bu konuyu görünce biraz kurcaladım şimdi 900 seviyelerinde fakat sabah araç ısınana kadar devir çok düşük oluyor. bu sabah jikleyi biraz çektim düzeldi. ısınınca sorun yok. bunun bir çözümü varmı yoksa ben rölantiyi çok mu düşürdüm acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...