Jump to content
mtutun

Skyactiv Kaşgarlı Mahmut'un fikrini değiştirebilir miydi?

Tavsiye Edilen Mesajlar

mtutun    27
mtutun

Biliyorsunuz Nissan Qasqai modelini isimlendirirken İran içinde yer alan meşhur dağların adıyla anılan Türk boyu Kaşgar'lardan esinlenmiştir. Bu durum Kaşgarlı Mahmut hayatta olsaydı, kesin Nissan Qasqai kullanırdı gibi bir şey ortaya çıkartıyor...

 

Peki Skyactiv fikrini değiştirebilir miydi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mtutun    27
mtutun

Bu araca kızdığında rahatlıkla 'Adam değilsin' diyip, trafikte rahatlayabilirsin...

Mustafa abi opelin yeni bir aracı var biliyormusun adı "ADAM" :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
domestos    43
domestos

Bu araca kızdığında rahatlıkla 'Adam değilsin' diyip, trafikte rahatlayabilirsin...

Ya da;

"Makam mevki sahibi olabilirsin ama ADAM olamamışsın"

şeklinde de replik üretilebilir.

:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.580
Mehmet Özdemir

Kaşgarlı Mahmut  "divanu lugati't-türk" sözlüğünün yazarı, çok da derin bir insan, böyle bilgili birisi, Skyactiv dururken, sırf kendi boyunun isminden esintiler taşıyor diye, Nissan Qasqai almazdı diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mtutun    27
mtutun

Onu bilemem ama Kaşgarlı Mahmut bugün hayatta olsa, kesin forumumuza üye olur ve divan-ı lugati .....clubtr'ı yazardı, Galatasaray'ı tutardı (o zaman henüz FB kurulmadığı için Fenerli doğması mümkün değil çünkü), AKP'ye oy verir ve Kaşar peynirinden uzak dururdu...

Kaşgarlı Mahmut  "divanu lugati't-türk" sözlüğünün yazarı, çok da derin bir insan, böyle bilgili birisi, Skyactiv dururken, sırf kendi boyunun isminden esintiler taşıyor diye, Nissan Qasqai almazdı diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.580
Mehmet Özdemir

AKP'ye oy verir

diğerleri olabilirdi ama bu olmazdı zira Türk kelimesini çokça kullanır kendisi, bu bağlamda Galatasaray'ı da tutmazdı, çünkü 20 milyon GS'li AKP'ye oy vermiş, başkanları söyledi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mtutun    27
mtutun

Akp içinde de çok fazla milliyetçi! var... Hem bugün kendisine Türk kelimesini kullanmanın ne kadar kötü birşey olduğunu anlatacak çok yeni nüfus var memlekette!!!

diğerleri olabilirdi ama bu olmazdı zira Türk kelimesini çokça kullanır kendisi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
domestos    43
domestos

Bu konuya girmek istiyorum ama daha önce yapmış olduğum ironi karışımı espri nedeniyle vazgeçiyorum...

:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc    402
emregc

Kaşgarlı Mahmut Divanu Lugati't Türk'ü yazmak için diyar diyar dolaşmış kelime toplamış , tabiki hangisi az yakıyorsa ve konforluysa onu şeçecektir bu nedenle bence kesin Skyactive CX-5'i seçerdi Qashqai yerine..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mtutun    27
mtutun

Yalnız Qasqai'de yeni 1.5 dci 130 bg röno engin abi var!

Biliyorsun Fransızlar zaman zaman bazı şeyleri de iyi yaparlar! Kötü yaptıkları şeyleri kabul etmemek konusunda üstlerine yoktur vesselam!

Kaşgarlı Mahmut Divanu Lugati't Türk'ü yazmak için diyar diyar dolaşmış kelime toplamak için, tabiki hangisi az yakıyorsa ve konforluysa onu şeçecektir bu nedenle bence kesin Skyactive CX-5'i seçerdi Qashqai yerine..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc    402
emregc

Orta Asya gibi soğuk bölgelerde dizel motor kolay kolay çalışmadığından pek tercih edilmiyormuş abi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mtutun    27
mtutun

Ne dizel'i Emre orta Asya'da? Kımız diyecektin herhalde???

Orta Asya gibi soğuk bölgelerde dizel motor kolay kolay çalışmadığından pek tercih edilmiyormuş abi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc    402
emregc

Kımızı 14:1 ile sıkıştırdınmı , bağdat'a kadar bir depo non-stop gidiliyor deniyor  bu nedenle eseri Bağdat'ta mı Kaşgarda'mı yazdığı belli değilmiş, hiçbir istasyonda durmadığı için gören olmamış...Bu da kaşgarlının tercihini Skyactive'den yaptığı iddialarını kuvvetlendiriyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc    402
emregc

Ya sahi orta asya demişken MFSX Ferdi'ye ne oldu , Moskova'yı vuran son -30 derecelik soğuk hava dalgasından beri kendisini göremedim, umarım CX-5 i X olmamıştır bu mart soğuğunda...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mtutun    27
mtutun

Kaşgarlı Mahmut belkide Forester alırdı, Selman Abi'nin kayınbiraderi gibi! Ne de olsa arazide geziyordu, o zaman asfalt mı vardı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Selman    234
Selman

Kaşgarlı Mahmut'un adı Türk boyu Kaşgarlar'dan gelmez, bir rivayete göre Kaşgar yakınlarında bir rivayete göre Fergana'da doğduğu sonradan Kaşgar'a yerleştiği için bir yer adından gelir ki bunların biri Çin/Uygur özerk bölgesinde biri de Özbekistan'dadır, İran'la alakası yoktur.... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.300
Fotifoti

Çin/Uygur özerk bölgesi ne abi. başbakan gibi konuştun :( Doğu Türkistan orası. Bana da kaşkay aldıracaksınız :P

Ayrıca dizel var dizel var. s60'daki dizel uzunyaylaya yokuşta bana arayı açamadı,demek bende dizel olsa el sallardım :D Hele sky olsa oOoOo :)

kaşgarlı gel sky alalım

Qasqaiden in CX bulalım

İstersen 1.6 da var

Ne zaman gelecek Okan'a soralım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mtutun    27
mtutun

Ah Selman Abi! Neden hikayemden rengini alıyorsun? Domestos bile yapmadı bunu...

Peki Kaşkaylı Mahmut olsun o zaman...

Kaşgarlı Mahmut'un adı Türk boyu Kaşgarlar'dan gelmez, bir rivayete göre Kaşgar yakınlarında bir rivayete göre Fergana'da doğduğu sonradan Kaşgar'a yerleştiği için bir yer adından gelir ki bunların biri Çin/Uygur özerk bölgesinde biri de Özbekistan'dadır, İran'la alakası yoktur.... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.300
Fotifoti

Ah Selman Abi! Neden hikayemden rengini alıyorsun? Domestos bile yapmadı bunu...

Peki Kaşkaylı Mahmut olsun o zaman...

ahaha ya sen ne mübarek dayısın :D

Peki kusura bakmayın, Doğu Türkistan olsun, İranlı olsun.... :D

Estağfurullah dayı ne kusuru , bu aralar gerginiz :) alfabemizi de taciz ediyorlar :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Arkadaşlar pek sıkılmadan okuyacağınızı düşündüğüm bir inceleme yazısı. Aklı önce paradan geçen bir millet olarak (haliyle) peşin peşin söyleyeyim. Araç için Devletimiz %15 ÖTV alıyor. Yani 150000 TL yi pek fazla geçmemesi gerekiyor. Menzili uzatılmış versiyonu olsa ve yeterli sarj istasyonu kurulu olsa satın alınabilecek araçlar arasında mıdır sizce ? En azından Auris ten yakışıklı değil mi ?
       
      Artık direnmeye gerek yok, tahmin edeceğinizden kısa bir süre içinde elektrikli ve otonom araçlar dünyaya hâkim olacak. Bu yüzden bizim gibi otomobil tutkunlarının da yavaştan sesin ve ileri aşamada sürücünün de denklemden eksileceği araçlara, yani geleceğe alışması gerekiyor.
      Dünyanın en çok satan elektrikli aracı Nissan Leaf'in ikinci jenerasyonu daha fazla otonom özellik, daha çok güç, daha güzel görünüm ve bir dizi yeni teknoloji ile geldi. Bunun üzerine biz de Nissan'ın Japonya'daki Oppama kentinde bulunan test merkezine giderek yeni aracı test ettik.

      İlk izlenim
      Leaf, 2009 yılında Nissan'ın o zamanlar henüz keşfedilmemiş bir pazar olan elektrikli araç kategorisine attığı ilk adımı temsil ediyordu. Egzotik tasarımı ve sadece 160 km menzili ile araç 8 senelik ömründe 280 bin satışa ulaştı. İkinci nesilde ise daha geleneksel bir tasarıma ve eski nesille yaklaşık aynı boyutta olmasına rağmen 400 km'ye ulaşan menzil sunan bataryalara geçildi. Voltaja göre 8 (220 V) veya 16 saatte (110 V) şarj edilen ünite hızlı şarj opsiyonuyla 40 dakikada %80 kapasiteye kadar doldurulabiliyor. Nissan'a göre Leaf'in nevi şahsına münhasır platformu ileri aşamada bir "aileye" ev sahipliği yapabilecek.
      Nissan mühendisi Hiroyuki Furuya'ya göre elektrikli araçların artık çarpıcı görünmesine gerek kalmadığı için tasarımda "şok etkisi"nden vazgeçilmiş.
      "İlk nesilde dikkat çekmemiz gerektiği için aracı farklı bir dil ile tasarladık."
      Aslına bakarsanız yeni nesil Leaf geleneksel bir hatchback'ten pek farklı görünmüyor. Modern ancak Nissan'ın diğer modellerine (Micra ve Pulsar) pek uzak olmayan dizayn göze hitap etmeyi başarıyor. Siyaha boyanan C sütunu, tavan ve bagaj kapağı bizim hoşumuza gitti. Tabii ki tasarım önemli fakat Leaf, bunun yanında işlevselliği de elden bırakmıyor. Yeni jenerasyon model 0.28'lik aerodinamik katsayısı ile öne çıkıyor.

       
      Yeni 40 kWh'lik bataryalar öyle güzel gizlenmiş ki hafifçe yükselmiş taban haricinde kendisini kabinde hissetmek mümkün değil. Leaf, elektrik motorlarını besleyen bu ünitelere rağmen 4 yetişkin ve 1 çocuğa yer sağlayabiliyor. Sürücü koltuğunu 2 metrelik boyuma göre ayarladıktan sonra hem baş, hem de diz mesafesi anlamında arka koltukta rahat olduğumu söylemeliyim. Ayrıca bagaj da böylesi bir hatch için yeterince geniş (435 litre) ve kolay ulaşılır cinsten.
      Ana rakibi Toyota Prius hibrit olan Leaf'in kabini kaliteli fakat Prius gibi lüks değil. Kapı panelleri ve ön konsolda sert plastik var ancak hissiyat güzel. Direksiyon simidi ise diğer Nissan modellerinden tanıdık. Kötü yöndeki fark ise Leaf'in direksiyonda sadece yükseklik ayarı sunması. Bu konuda Furuya'ya soru sorduğumda kendisi hafiften utandı ve benden özür diledi - "Bu problemin farkındayız, ilgileneceğiz."
      Markanın Güney Amerika'da sunduğu küçük crossover Kicks'e benzeyen diğer özellikler ise analog hız göstergesinin yanında yer alan 7" TFT ekran, Apple CarPlay bağlantısı sunan 7" boyutlu bilgi eğlence sistemi ekranı, 360 derece kamera sistemi. 
      Nissan'ın Pro Pilot Park adlı yeni otonom park sistemi de araçta yer alıyor. Bu sistemin diğer park asistanlarına göre en büyük avantajı, park yeri algılamak için etrafta diğer araçların bulunmasına ihtiyaç duymaması. Leaf, paralel ve dikey park yapabiliyor ve seçiminize göre işlemi gerçekleştiriyor. Multimedya ekranında istediğiniz park noktasına tıklayıp otomatik park butonuna basılı tuttuğunuzda araç işi kendisi hallediyor.
      Bu, aracın etrafına yerleştirilen 12 ultrasonik sensör ve 4 yüksek çözünürlüklü kamera sayesinde mümkün oluyor. Bu elemanlar aynı zamanda yarı otonom sürüş sistemi Pro Pilot'a da bilgi yolluyor.

      Sürüşü nasıl?
      Kontrolü önce Pro Pilot sistemi aldı. Bir Infiniti modeli ardında Nissan pistine çıktık ve tek yaptığım ellerimi hafifçe direksiyon üzerinde tutmaktı. Leaf, önümdeki araçla gerekli mesafeyi korudu ve hızını sabit tuttu. Hatta kendi başına durdu, gaz pedalına ufacık bir dokunmamın ardından ivmelenme işlemini de devraldı. Sistem, kullandığım diğer yarı otonom araçlardan farklı olarak 30 ile 100 km/h arasında çalışıyor ve kendi başına viraj alabiliyor. Üstelik sadece hafif dönemeçleri değil, bildiğimiz virajlara da doğru ve güzel tepki veriyor. Tek gereken ellerinizi direksiyon üzerinde tutmanız ki bu da yasal nedenlerle çünkü Leaf, teorik olarak buna bile ihtiyaç duymuyor.
      Sonra sürüş sırası bana geldi ve Leaf'in bu alanda da bir yeniliği var. Konsoldaki bir düğme ile aktif edilen e-Pedal sistemi gaz pedalından ayağınızı çektiğinizde 0.2 g'ye kadar bir negatif ivme ile yavaşlayıp durmasını sağlıyor. BMW i3'te bulunan sisteme benzeyen bu teknoloji Alman modelden daha "frenleme" odaklı ve Leaf'te kendisini kapatabiliyorsunuz. Nissan bu özellik ile sürüşün %90'ında fren pedalına basmanın önüne geçmeyi hedefliyor. Aslına bakarsanız pistte fren pedalına dokunmadan 2 tam tur atabildim. Pedalın orada bulunma nedeni de tabii ki 0.2 g'den daha fazlasına ihtiyacınız olacağı durumlar. Sistemin sağladığı kolaylığa çok kolay adapte olduğumu da belirtmeliyim.
      Yeni Leaf'teki bir diğer güzellik ise eskiye oranla daha güçlü olan elektrik motoru. 150 bg güç, 320 Nm tork sağlayan araç oldukça çevik ve pürüzsüz. Elektrik motorunun doğrudan gelen %100 torkuyla kararlı şekilde ivmelenen araçta hız göstergesinde ibre bir turbo benzinli motor gibi yukarı çıkarak sürücüyü mutlu ediyor - üstelik süreç boyunca hiç ses yok. Pistte 80-120 km/h hızlanmasını sadece birkaç saniyede tamamladım; bu da sollama işleminin "gerçek hayatta" zor olmayacağını gösteriyor.
      İyi performansa rağmen Nissan'ın önceliği konfor. Süspansiyon yumuşak ve sessiz ancak araç buna rağmen yola iyi oturuyor. Japonya'daki test pistinde Leaf ile gayet oturaklı sürüşler gerçekleştirdim. Yüksek süratte sadece biraz rüzgâr ve lastik sesi var fakat kabine rahatsız edici boyutta bir gürültü girmiyor. Hızlı slalom testinde Leaf'in ardışık virajlarda ciddi şekilde yatma eğiliminde olduğunu gördük ancak bu, iyi sürüşü ve yol tutuşunu çok kötü etkilemiyor.

      Satın almalı mıyım?
      Eğer bir elektrikli araç arıyorsanız cevap kesinlikle evet. Yeni Leaf, selefine oranla ciddi bir gelişim sergilemiş. Artık daha güzel görünüyor, daha konforlu, sürüşü daha iyi ve menzili ikiye katlanmış durumda. Yarı otonom sistemler iyi çalışıyor ve e-Pedal, şehir içi trafik için ideal.
      Japonya'da yeni nesil elektrikli hatchback modelinin satışları 2 Ekim itibarıyla başladı ve araç şimdiden 19 binin üzerinde sipariş aldı. Fiyar ise 3,990,600 Japon Yeni, yani yaklaşık 136,050 TL.

       


      kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Nissan Qashqai 92.000TL’den başlayan lansman fiyatlarıyla ve 40.000 TL / 12 Ay %0 faiz finans desteği ile müşterilerini bekliyor.

      Nissan Türkiye, makyaj ile güncellenen Qashqai modelini ülkemizde satışa çıkardı. Yenilenerek sınıfının en çok satılan modeli olma başarısını devam ettirmeyi hedefleyen yeni Qashqai fiyatı ülkemizde 92 bin TL'den başlayacak. Motor, şanzıman ve donanıma göre yeni Qashqai fiyatı 169.900 TL'ye yükselecek. Makyaj öncesinde olduğu gibi 1.2 Dig-T benzinlinin yanında 1.5 dCi ve 1.6 dCi olmak üzere dizel seçenekler ile sunulan yeni Qashqai'de otomatik şanzıman seçeneği olan X-Tronic, 1.2 Dig-T ve 1.6 dCi seçenekleri ile sunulacak. 4x4 çekiş sistemi ise yine 1.6 dCi motor ile sadece manuel şanzıman ve Tekna donanım paket ile alınabilecek. Yeni Qashqai'de motor seçeneğine bağlı olmak üzere Visia, Tekna, Sky Pack, Design Pack ve Platinum Premium Pack donanım seçenekleri sunulacak.
       
      Yeni Nissan Qashqai Fiyat Listesi (Ekim 2017)
      Qashqai Versiyonu Fiyatı 1.2 DIG-T M/T VISIA 92.000 TL 1.2 DIG-T M/T TEKNA 104.000 TL 1.2 DIG-T M/T SKY PACK 111.000 TL 1.2 DIG-T X-TRONIC (AT) VISIA 99.000 TL 1.2 DIG-T X-TRONIC (AT) TEKNA 111.000 TL 1.2 DIG-T X-TRONIC (AT) SKY PACK 116.500 TL 1.2 DIG-T X-TRONIC (AT) DESIGN PACK 119.500 TL 1.2 DIG-T X-TRONIC (AT) PLATINUM PREMIUM PACK 143.000 TL 1.5 dCi M/T VISIA 104.000 TL 1.5 dCi M/T TEKNA 116.000 TL 1.5 dCi M/T SKY PACK 121.500 TL 1.5 dCi M/T DESIGN PACK 124.500 TL 1.5 dCi M/T PLATINUM PREMIUM PACK 154.000 TL 1.6 dCi M/T TEKNA 4WD 124.000 TL 1.6 dCi X-TRONIC (AT) VISIA 120.900 TL 1.6 dCi X-TRONIC (AT) TEKNA 124.758 TL 1.6 dCi X-TRONIC (AT) SKY PACK 147.900 TL 1.6 dCi X-TRONIC (AT) DESIGN PACK 150.900 TL 1.6 dCi X-TRONIC (AT) PLATINUM PREMIUM PACK 169.900 TL
      Kaynak
       
    • Ali
      Yazan: Ali
      e-Pedal olarak adlandırılan sistem elektrikli otomobillerle birlikte hayatımıza dahil olan teknolojilerden birisi olacak.
          Test sırasındaki kamuflajlı fotoğraflarıyla karşımıza çıkmaya devam eden yeni Leaf için hazırlıklarına devam eden Nissan, bir yandan da araçla ilgili yeni bilgiler paylaşmaya devam ediyor. Son olarak ProPILOT‘un son jenerasyonu kapsamında kendi kendini park edebilme, boş park yeri analizi ve fren-gaz-direksiyon kontrolü gibi özelliklere sahip olacağı açıklanan Leaf’le ilgili paylaşılan yeni özellikle araçta e-Pedal adı verilen bir sistemi yer alacağını öğreniyoruz. Kullanıcı deneyimi açısından büyük kolaylık sağlaması beklenen sistem her türlü koşul düşünülerek geliştirilmiş.     Özünde aracın durdurulması ve harekete geçirilmesi işlemlerinin tek pedal üzerinden yürütebildiği bir sistem olan e-Pedal, elektrikli otomobillerde tanıdığımız rejeneratif fren sisteminden de fazlasıyla faydalanıyor. BMW i3 ve Chevrolet Bolt gibi araçlarda görmeye alışık olduğumuz, gazdan ayak çekilince oluşan enerji kaybını akıllarımıza getiren yapı bu araçlarda gördüğümüz sistemin bir adım ötesinde. Nissan’ın dünyada bir ilk olacağını söylediği e-Pedal’da kullanıcılar yokuşta veya eğimli bir yerde ayaklarını gazdan çekse dahi araç tutunma pozisyonunda yerine durabiliyor. Yüzde 90 oranında fren-gaz işleminin sorunsuz şekilde yapılabildiği sistemin detaylı anlatım videosuna haberin ana görseli üzerinden ulaşabilirsiniz.
      Kaynak : http://www.log.com.tr/nissandan-otomobillerde-tek-pedalla-tum-kontrolleri-saglayabilen-teknoloji-video/
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Bu sınıfta gerçekten ses getireceğini düşünüyorum. Clio gibi opsiyonları olan ve kostumize edilebilen bir araç olacakmış. Motor seçenekleri ve değerleri fazlasıyla tatminkar.
      Tahmini başlangıç fiyatı 49000-50000 TL olarak düşünüyor Nissan kullanıcıları. 

      Yeni (5. nesil) Nissan Micra, Paris Otomobil Fuarı 2016’da tanıtıldı. Avrupa pazarı hedeflenerek tasarlanan yeni nesil Nissan Micra,  Qashqai ve X-Trail modellerinde kullandığı tasarım diline uyumlu ve Cenevre Otomobil Fuarı 2015’de tanıtılan Sway konsept otomobiline sadık kalınarak ortaya çıkartılmış. Nissan’ın modern güvenlik teknolojilerine sahip yeni 2017 Micra (yaya tanıma özellikli acil durum freni, trafik işareti tanıma sistemi, kör nokta uyarısı gibi); Active Ride Control ve Active Trace Control gibi sürüş teknolojilerini de barındırıyor. Renault’un Fransa-Flince’deki tesislerinde üretilecek yeni Nissan Micra’da ilk etapta 0.9 lt, turbo, benzinli 90 HP, 1.5 dCi turbo dizel, 90 HP ve 1.0 atmosferik, benzinli 75 HP olmak üzere 3 motor seçeneği sunulacak.
        
      kaynak

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×