Jump to content

Aracımın Çekişi, 1300cc Araçlardan Farksız


edo061
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bak ben şöle ifade edeyim, benim aracımdaki gibi manuel ayarlanması gereken sübaplarda ilk resimlerdeki üstteki civatalar acılıp, sentil ile uygun aralıkta tek tek 16 sübap ayarlanır, sizin ki gibi sübaplarda zaten standart bir ayar olup değiştirilmesi gerekmez vede bir sorun teşkil etmez, ama egzantrik ayarının çok iyi olması gerekir , yani triger çok itina ile tam doğru monte edilmeli , ayarında kaçıklık olmamalıdır, triger kayışının orjinal olmasına dikkat et gergi bilyesinin orjinali 228 tl, kayış 50 tl civarıdır , kayışın orjinal olması çok önemlidir, fiyatıda iyi sayılır, bilyeyi geçsek bile, kayışı ayrıca alınabiliyor,  yan sanayi kayışları ben kullanmam hiç bir zaman, diş sayısı zaten en önemlisi 107 diş olmalıdır, zaten kılı kılına tam senteye otorunca kayışta oturuyor, Demem oki aracın en can alıcı vede ince ayar gerektiren yerilerinden biridir.

    Bunları niye anlattım bazen motor yapılıp veya set değişilince hassasiyet gösterilmeden rasgele kayış uyudurulmaya veya rasgele monte edilmeye çalışanlar oluyor, tabii yapılan bakım ne bilemiyorum veya gösterilen itina.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 90
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Sercan323

    3

  • NoooFearrrr

    23

  • domestos

    11

  • edo061

    38

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Motorcuya danıştım üst kapağı bir elden geçelim dedim bana söylediği şuydu üstü yaparız iyi olur ama bu seferde altı zayıf kalabilir silindirlerede segman atalım diyor.Ben altına girmek istemiyorum aracımın durumunu yukarda anlattım duman yok su eksiltme yok suya yağ karışma yok hararette yok sadece biraz yağ eksiltme var. açıkçası paramda sadece üst kapağı yaptırmaya yeter.silindirlerde problem olma ihtimali varmı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4000 km de 1 ltr yağ eksilttiğini sölemişsiniz 10.000 de yağ değiştirdiğimizi düşünsek 2.5 ltrsini kaybediyor anlamı çıkar vede zaten 3,4 ltr yağ alıyor bu arabalar burdan bakınca üstü yapmaya değilde altı yapmaya vede beraberinde keçe vede gerekli contaları değişmeye gerek var gibi duruyor ama bişey diyemem bu konuda , önerim yaptırıyosan tümünü yaptır, adam akıllı güzelcene bin, yada hiç elleme.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

eyvallah yanlış okumuşum hızlı geçince, toplamda 10.000 km de 1,5 ltr eksiltmilş olur, ama bu bile fazla bence ama siz bilirsiniz ustanız iyi bir ustaysa dediğini yapın o halde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

baskı balatada olmasın sıkıntı devir yükseliyor araç bağırıyor ve hızlanmıyorsa yada geç hızlanıyorsa debriyaj setindende olabilir. bende devir normal yükseliyor ama araç çekmiyordu (1,6 benzinli 90 626) bujiler dendi, karbüratör dendi ama baskı balata çıktı. 3. vitese kadar kalkışta pati çekebilen araç 1. viteste kendini atamadı dedim herşeye tek tek bakalım ne çıkacak ilk baskı balata indirdik o çıktı 100-150 lira işçiliği var istersen bir baktır faydalı olabilir

Yabana atılmayacak bir teşhis...

;)

Baskı balata testi için;

Aracı 1.viteste el frenini çekerek yürümeye zorlayın, arka lastikleri sürüyerek araç yürüyorsa baskı balata sağlamdır, araç bağırarak yerinden kalkmıyorsa balata bitmiştir.

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Baskıda problem yok arkadaşlar.Aracın hızına göre devri normal, sadece gücü yok, motor soğukken biraz daha canlı gidiyor gibi.Uzun soluklu 3.cü vites rahat çıkabileceği yokuşlarda 1.ci vitese kadar düşüyor ve gaz verip 2 ye atınca toparlamıyor ivmelenmesi çok zayıf üst kapakta olduğunu tahmin ettiğimiz ufaktan ses var motorun devrine paralel olarak, ben anlıyorum bir başkası anlayamayabilir.Neyse sonuçta açtırıp bakacağız.Umarım sonuç ekonomiye fazla dokunmaz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şunuda sormadan geçmeyeyim, subapların otomatik ayarlı olması farklı kapak olduğu anlamınamı geliyor.Bu araca uyumlu kapak diğer mazdalarda varmıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sübaplardaki ses geliba lifter sesi, vede  hafiften ses olması sorun teşkil etmez, bu arada bahsi geçen araç 16 valf olduğuna göre kapak farklı değil sadece sübap takımlar farklı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araçta fazla yaylanma problemide var, ön amortisörleri yeni taktırmıştım gazlı,arkaları değişmedim 100 km hızda bile savuracak gibi.Acaba arka amortisörlerde problemmi var yoksa yaylarmı farklı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Kardeşim amartisörün görevini kısaca anlatayım ona göre aracını kontrol et; bilindiği üzere Araçlarda helezon yaylar mevcuttur, araç bu yaylar üzerinde esneme yapar vede darbeleri emer fakat bu yaylar çok esnektir vede esnemesi başladığında geç durar bu yüzden ortaya amartisör faktörü girer , amartisör bu esnemeyi dengeli vede yavaş hale getirir yani helezon yaylaradaki aşırı esneme vede esnemenin durmadan devam etmesini engelleyerek aracın daha stabil vede sert esnemesini sağlar bu hareket iki yönlüdür hem yukarı hemde aşağı,

     

        Gelelim mevzuya eğer amartisörlerinin patlak olduğundan şüpe ediyosan elinle aracı esnet çok çabuk duruyor vede zor esniyosa,  amartisörler sağlamdır, ama çabuk esneyip, esnemesi geç duruyosa,  malesef değişmesi gerek sonucu çıkar.

     

        Virajda savrulma mevzusuna gelince, benim aracım çoğu 2012 model araçtan daha iyi yol tutuyor ama, bu etken değişir, nasıl bir viraj olduğu veya virajın uzunluğu, lastiklerin durumu hepsi değişkendir , yani bunu buradan test etmek imkansız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Slm arkadaşlar pazar günü aracın motorunu incelerken westenhause' un önünde olan ve üzerine (diagnosis) yazan siyah bir kutu farkettim kapağı açtım ve soket girişi olduğunu gördüm acaba ne işe yaradığını bilen varmı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Victor reinz marka alman malı silindir kapak contası aldım,aldıktan sonra sormanın anlamı yok ama yine sorayım.iyimi yaptım kötümü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş tüm yanıtları okudum,ben de uzun zamandır mazdacıyım. zaman içinde edindiğim tecrübeler şu şekilde:

1. mazda için ustaya değil mazda ustasına gidecek diğerleri toplayamıyor bile.

2. elektrik sistemini kurcalatmayacaksın

3. orjinal yedek parça kullanacaksın. çıkması da olur.

bu arada çıkma parça konusunda ostimde çavuşoğlu mazda var. her türlü çıkmasını bulursun ve güvenilir adamlardır. daha güzeli fiyatlerı uygundur.

teşekkürler paylaşım için

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...