Jump to content

Mazda 626 Gaz Telinin Takılı Olduğu Parça Tam Geri Oturmuyor


tulgacan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar herkese selam.

1990 - 626 aracımı alalı fazla olmadı. Aracı çalıştırdığımda sıcakkende soğukkende araç 1500 devirde kalıyor. Sebebini biliyorum. Bu gaz telinin takılı olduğu gaz veren yuvarlak parça var, gaz verip 4-5 bin devirlere çıkıp ayağımı hızlıca gazdan çektiğimde o yuvarlak parça tam dibe oturuyor ve rolanti ozaman 0.30 lara kadar iniyor ama yavaşça gaz verip yavaşça çektiğinde 1.5 larda kalıyor, o parçayı elimle az bişey dokununca yine 0.30 lara iniyor. Şimdi bu parça bildiğim kadarıyla geri basmasını sağlayan sarmal yayı mevcut. Malum eskilikten tam geri basamıyor ama basmayan kısım 1mm bile değil. Bana bunun tam dibe gelmesini sağlayacak pratik bir çözüm sunabilecek arkadaşlar varmı? Rolanti vidası en geride ona takılmıyor yani. Yuvarlak parça en dibe gelse rolantiyi ben 0.9 civarlarında durcal şekilde ayarlıcam onda sorun yok. Yayımı değişeyim mümkünmü yada o parçayı tam dibe çekecek ekstra dıştan bir yay dahamı takayım. Usta arkadaşlardam tavsiyeler bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aklıma geldi ama alıp denemedim henüz. Pek işe yarayacağını sanmıyorum ama 2-3 tl ye kıymaya değer :))

Bazı büyük sorunların çözümü basit şeylerde gizli olabiliyor, benim ilk aklıma gelen çözüm bu oldu... Yoksa bi ustaya göster derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Boğazın içinde pislik birikmiş oda kapakcıgın tam oturmasını engellıyor olabilir, yayda problem olabilir yada otomatik jigle arızalı olabilir. 3 durumda farklı arabalarda başıma geldi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gaz telinde sıkıntı yok çünkü tam dipte olsada olmasada telde boşluk var. Parçayı elle itince rolanti 1500'ün altına istediğim yere iniyor yada hızlıca gaz verip bırakınca yay hızlıca etki ettiğinde tam dibe oturuyor. yay eskimiş o bellide oraya müdahale etmek mesele benim için. üstteki hava filtre kutusunu kolayca çıkarabiliyorsak daha rahat ulaşacağımda böyle el zor giriyor. Kelebekte tortuda birikmil olabilir evet. şunu bi söküp bakayım ben haftasonu :))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Karbüratörün üstündeki hava filtresi tasını sökünüz vede karbüratör ve boğaz kelebek temzileyici ile yıkayınız , sonra pas sökücü vede yağlayıcı ile yağlayınız, yağlamayı yaparken pas sökücüye ince püskürtme ucunu takarak,  boğaz kelebek miline de iki taraftan sıkınız , mili hareket ettirerek iyice yağlayınız,  bölelikle tüm yağlanacak yerleri yağlamış olursunuz , eğer hala takılma  devam ediyosa, demekki kelebek içerden takılyor vede bu durumda yapılacak olan,  boğaz kelebeğini temizletmektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aracı alalı henüz 2 hafta olmadığı vevtam herşeyiyle deneyip çözümleri uygulayamadığım için farklı durumlar olabiliyor.

Bu sabah bindim işe geldim mesafe 1.2 km. Ondan önce en son pazartesi akşam iş çıkışı ümraniyeye orsanda ustamın yanına gitmiştim ama geç oldu diye bakmamıştı bende ordan döndüm eve geldim o süreçte eve giderken rolantinin 1500 den aşşağıya inmemesi beni sinir küpü yapmıştı. Motor sıcakken böyle. El gazı en dipte tabi çeksem 2500 de olur. Neyse arada 5000 devir li gaz verip hızlıca bırakınca zaten tam dibe oturuyorki devir 1 in altına düşüyo ozaman sessizce çalışıyo oh mis :))

Bugün sabah çalıştırdığımda ise motor soğukken ve işe gelene kadar o parça dip yapmasa bile devir yüksek değildi. Motor ısınamadan zaten işe geldim. Tüm parçalar yani motor tam ısındığında yine rolantinin yüksek olacağına eminim ama sabah gelirken araba düşük devirden stop etmesin diye az bişi el gazını bile çektim. Yani parça dibe otursa soğukken el gazını biraz daha çekip rolantiyi 1 vivarında tutacağım, ısınınca rolanti artacağı için el gazını 1 civarında tutcak şekilde dipleyip yoluma devam edeceğim sanırım bu. Bunu yapsam geri kalan sıkıntılarımıda zamanla hallederim inşallah :))

Fikir belirten arkadaşlara teşeklürler. A1-1 gibi yerlerde porçöz gibi ucuz yağ kir çözücüler var metalde kullanılabilen. onlar sizce işimi görürmü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tası söktüm kelebeğe baktım tertemiz. hareketli parçayı vd40 ile temizledim bekledim sonuç alamadım. Sonra eski motosiklerimden çıkan serçe parmağı genişliğinde yay vardı elimde, onu yuvarlak parçanın üstüne sardım gerdirip onuda bi demir buldum oraya sardım ve parçayı dipledi rolanti 1 in altına indi. Çok şükür geçici çözüm.

Bugün bide tavan döşemesini değiştirdim. 200TL lik iş 2 bally 2 tanede sıcak silikonla 35tl ye bitti :))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Kelebek dediğimiz o değil,,  kelebek ortada gaza bastığınızda hareket eden mile bağlıdır,sökmeden görünmez,  siz tüm karbüratörün etrafını iyicene kimyalla yıkayınız vede dediğim gibi mili iki taraftan yağlayınız, bu arada o kısımda hassas mekanizmalar vede yaylar var yerinden çıkmış olan bir yayda olabilir,  anca bu kadar yorum yapabiliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Kelebek dediğimiz o değil,,  kelebek ortada gaza bastığınızda hareket eden mile bağlıdır,sökmeden görünmez,  siz tüm karbüratörün etrafını iyicene kimyalla yıkayınız vede dediğim gibi mili iki taraftan yağlayınız, bu arada o kısımda hassas mekanizmalar vede yaylar var yerinden çıkmış olan bir yayda olabilir,  anca bu kadar yorum yapabiliyorum.

Tası söktüğümde karbüratörün üstünde kelebekleri içerde gördüm ustam. 2 kelebek var gaz telinin çektiği parçayı elle çevirince o kelebeklerden cam tarafında olan oynuyordu o anda 98 model mazda 626 sı olan arkadaşta yanımdaydı öndeki oynamıyo dedim normal dedi. Yani içerisi çok temizdi ama dış bölge doğal olarak tozlu yağlı vs idi.

Neyse geçici olarak çözdük gitsin bakalım nereye kadar gidecek.

yardımcı olan arkadaşlarıma çok teşekkrü ederim. :clap:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...