Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

VW nin tsi motoruna diyecek lafım yok ama TDI motoruna o kadar para kesinlikle vermem. Kullandım bu motoru ve 105 hp gerçekten yetersiz kalmış. Alacağın aracı sadece motor olarak kriter koyup onun üzerinden eleme yapacaksan başka seçenekler de çıkar karşına. Bindiğim araba bana hiç heyecan vermiyor ve amaç sadece bir yerden bir yere ekonomik nakil ve az km yapacaksam tamam golf tsi alırım, ama ben ve benim gibiler araca bakmaktan, binmekten, sürmekten zevk almak önceliğin ise Mazda  vazgeçilmezdir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En basit performans ölçüsü olan 0-100de 1.2 tsi dsg  10sn gibi bir rakam veriyor. Fabrika verisi olarak 10.2 sn. Bu rakam mazda3 1.5 120hpde  11.7... 

Gelelim DSG konusuna. Son DSG'lerde çoğu sorunun çözüldüğü ve daha dikkatli sürüldüğü vakitte ciddi problemler yaşatmayacağı söyleniyor hep.

tsi motor TURBO.

skyactiv ATMOSFERİK.

Hangi marka modelde olursa olsun isterse bu porsche 911 olsun turbo ile atmosferikk motoru kıyaslamak doğru değil.

İkisi farklı dünya.

----

DSG işi muamma. Arıza durumu olursa ! (?) bize kaça patlayacak ?

Golf'te 9.000 tl, passat'ta 13.600 tl alıyor vw dsg için.

Değiştirme gerekirse komple 14 bini bulur RAHAT masraf.

Mazda kaça veriyor otomatiği ? 3.400 tl.

Mazda vitesleri motor ömrü ile eşdeğer ömre sahip olduğu söylenir.

İkisinin müşteriside ayrı, onun için bir birine rakip olarak görmüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de dsg'nin arıza durumunu bildiğim için ayrı bir.paragrafta değindim ve genel durumu anlatmaya.çalıştım.

Tsi ile atmosferiği kıyaslamıyorum sadece hangi motorun ne avantajı var diye karşılaştırdım.

Kaldı ki 1.2 tsi ile 1.5 sky-g kıyaslanabilir motorlar bence. 1.4 tsi ile 1.5 kıyaslamam mesela

Tabiki ikisinin de müşterisi türkiyede farklı ama arada kalan herhangi birinin bakış açılarına göre yazmaya çalıştım.

Sonuçta mazdaya uzak bir müşteri bizimle aynı bakış açısında bakmıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

"Ne benzinlimi nasıl biniyorsun buna benzinlik sahibi olman lazım"

aracımın aynı segmentteki aynı motordaki ve yaklaşık aynı özellikteki bir dizel ile 30-40 000 lira fiyat farkı var.

dizel 6 litre yaksın... benimki de 8 litre....

Benzin 5,02

Dizel 4,37

dizel araba km.de 26 kuruş yakar...

Benzinli araba 40 kuruş

fark 14 kuruş....

40 000 lira yı böl 14 kuruşa 285 000 km yapıyor....  ;)

ayda 1000 km yapıyorum.... 285 ayda,yani 23 küsür yılda aradaki farkı çıkarıyorum....

şimdi ben nasıl bineyim dizele  :2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu şekilde hesaplama net bilgiyi vermez ki hocam. Bir de şu var tabi sen D Segment dizelden bahsedip 30-40 bin fark var demişsin. C segmentte bu rakam max 10 bin civarı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün Merserde  3 tane hatchback gördüm (siyah, beyaz, kırmızı)  beyaz hb daha çok hoşuma gitmeye başladı şimdi,köpek balığı anteni var ,çok sportif duruyor araç ve arka tasarımından dolayı içi daha geniş,  yeni favorim beyaz hb Mazda3 şimdi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu şekilde hesaplama net bilgiyi vermez ki hocam. Bir de şu var tabi sen D Segment dizelden bahsedip 30-40 bin fark var demişsin. C segmentte bu rakam max 10 bin civarı

Tabiki net bilgi vermez.Çok kaba hesapladım...

Sadece yakıta da bakmak doğru değil.

Ben Mazda 6 yı alırken aynı segmentte insignia ,  S60  ve passat ta listemdeydi.

diğer 3 model ile karşılaştırdım.

Mesela S60'ın servisi çok pahalı. Ve volvo dan anlayan usta yok..

Passat'ın 2.el değeri yüksek....Ama onunda servisi pahalı ve çok şikayet var..

ilk gelen insignia larda da heryerden ses geldiği söyleniyor.

Mazda nın servis fiyatları diğerlerinin yanında makul seviyelerde...

Kasko fiyatları göreceli değişken.....

C segmentine gelince, burada fiyatlar dediğin gibi 10 bin civarı oynasa da çok yol yapmayan için dizel almak tasarruf açısından  çok mantıksız.

Ama benim asıl takıldığım konu kredili araç alımlarında...Burada tüketiciler fazladan verdikleri tutarın toplam araç maliyetine etkisine pek dikkat etmiyorlar.

Çekeceğimiz her 10 000 lirada 3.500 lira gibi ek bir maliyetle de karşılaşılıyor.

Bunu da dizel benzinli tercihimizde göz önüne almalıyız.

Ben aracımı alırken aracı görene kadar bunları tek tek hesepladım.

Aracı görünce herşeyi unuttum... Aşık olmuştum... ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gökhan hocam özellikle ekstradan ödenen 10 bin lira için ödenen kredi faizini hiç düşünmemiştim, çok haklısın valla  :D

S60 da en az Mazda kadar sürekli aklımda kalan bir model, ama siz piyasayı araştırmışsınız (servis ücreti, vs)

Çok km yapmadıktan sonra kesinlikle dizel için ekstra fiyat verilmez zaten bunu konuştuk.

Tsi benzinli skyactive benzinli km az yapan için çok ideal. Tsi motorun kullanıldığı malum kasalrı da pek haz etmediğimden en ideal skyactive Mazda  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben açıkçası mazda3'te bir dizel motoru gerekli görüyorum. Tamam araç çok ekonomik vs. ama birçok insan düşük tork değerinden ötürü alternatif markalara yöneliyor. Kimisi mazda3ü hantal bulur kimisi bana yeterli der. Başka görüşlere saygılı olmamız gerekir. Mazda3 ile hiç gezmedim ben o yüzden yorum da yapamam. Ama insanların bakış açısından baktığımız zaman zaten mazda memlekette satmıyor. Birçoğu insan aracı düşük devirlerde çok hantal buluyor. Bir de Vw'ye bakayım dedim. Kullanıcı yorumlarını okudum.

Dürüst olmak gerekirse, yeni golf'ten şikayetçi olan pek göremedim.  Aracın müthiş derecede sessiz olduğundan bahsediyor tüm sahipleri. Malzeme kalitesi ve işçilik olarak segmentinde lider diyebiliriz.

Motor seçeneklerine baktığımda dizel ve benzinli arasında 10 milyardan daha büyük bir fiyat farkı olduğunu gördüm. Ve kullanıcı yorumlarına baktığımda 1.2 TSI'ın herkesten övgü topladığını gördüm.  İnsanlar 1.6 TDI ile aynı değerleri yakaladıklarından bahsediyor. Fabrika verilerinde arada sadece 1 litre fark var ki kişiden kişiye değişir. Mesela bizim jetta 1.6 tdi manuel ile genellikle ort. yakıt tüketimimiz 6.3 gibi oluyor. Ortalama kullanım ile. İnsanlar 1.2 tsi ile bu değeri yakaldıklarını söylüyorlar ve üstüne üstlük  aracın performanslı kullanımlarda oldukça yeterli olduğunu belirtiyorlar.

En basit performans ölçüsü olan 0-100de 1.2 tsi dsg  10sn gibi bir rakam veriyor. Fabrika verisi olarak 10.2 sn. Bu rakam mazda3 1.5 120hpde  11.7... 

Gelelim DSG konusuna. Son DSG'lerde çoğu sorunun çözüldüğü ve daha dikkatli sürüldüğü vakitte ciddi problemler yaşatmayacağı söyleniyor hep. N konumunda tamgaz verip anında D'ye çekmek, aşırı dur kalk trafiklerde vitesi sürekli D konumunda tutmak vs. yıpratıyor. Trafikte N'ye almak vs. arızaları büyük oranda azaltıyormuş çünkü D konumunda araç sürekli kavrıyor ve gitmek istiyor. Kaldı ki DSG'nin sürüş dinamikleri açısından ne kadar başarılı bir şanzıman olduğu tartışılamaz bile bence.. Gerçekten çok başarılı bir şanzıman sürüş olarak.

Açıkçası mazda3'ün işi çok zor.  Bir mazda aşığı olarak ben de şuan c segment bir araç alacak olsam  1.2 tsi dsg golf olurdu seçimim herhalde.. dizel kadar ekonomik ve performans olarak ta oldukça yeterli. işçilik ve malzeme konusunda da çok iyi.. ikinci elde satarken çok rahat..  açıkçası normal bir müşteri neden mazda3 alsın ki bu durumda ? Maalesef tasarım ve araca gösterilen özen yetmiyor bazen..

1.2  tsı motorlardaki donanım listesi ile mazda 3 kıyaslanamaz.

1.2 tsi şehir içi az yakmıyor. Bu yüzden Wv yeni TSİ motor piyasa sürecek. Ama performansı iyi. Çünkü turbo var.

Çift kavramalı osun tek kavramalı olsun tam otomatik olsun. Vitesle oynayacaksam niye seçeyim ki ...Gider daha ucuza düz alırım...

DSG de tek laf demeyeceğim geçişlerdeki başarı ve yakıt ekonomisidir.

VW ustası arkadaşım düz alacaksan gözün kapalı 400 000 km yaparsın diyor.

DSG de ise narin ve kullanıma bağlı olarak 200 000 de arıza çıkarmayan da görmüş....50 000 de komple dsg değiştirende....

Özellikle Jetta larda sıkıntı yaşadıklarını belirtiyor....

Bu arada bu kadar eleştirirken de Golf hayranlığı ile yıllarımın geçtiğini de belirteyim...

Manuel bir Golf için eleştirim sadece Doğuş oto olur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gökhan hocam özellikle ekstradan ödenen 10 bin lira için ödenen kredi faizini hiç düşünmemiştim, çok haklısın valla  :D

S60 da en az Mazda kadar sürekli aklımda kalan bir model, ama siz piyasayı araştırmışsınız (servis ücreti, vs)

Çok km yapmadıktan sonra kesinlikle dizel için ekstra fiyat verilmez zaten bunu konuştuk.

Tsi benzinli skyactive benzinli km az yapan için çok ideal. Tsi motorun kullanıldığı malum kasalrı da pek haz etmediğimden en ideal skyactive Mazda  :D

Muhasebeci olunca mecbur maliyet analizi yapıyorsun :)

TSI şehir içi denildiği gibi az yakmıyor. 1.4 TSI Tiguan 12 litre yakıyor... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tsi motor TURBO.

skyactiv ATMOSFERİK.

Hangi marka modelde olursa olsun isterse bu porsche 911 olsun turbo ile atmosferikk motoru kıyaslamak doğru değil.

İkisi farklı dünya.

----

DSG işi muamma. Arıza durumu olursa ! (?) bize kaça patlayacak ?

Golf'te 9.000 tl, passat'ta 13.600 tl alıyor vw dsg için.

Değiştirme gerekirse komple 14 bini bulur RAHAT masraf.

Mazda kaça veriyor otomatiği ? 3.400 tl.

Mazda vitesleri motor ömrü ile eşdeğer ömre sahip olduğu söylenir.

İkisinin müşteriside ayrı, onun için bir birine rakip olarak görmüyorum.

+1  :clap: :clap: :clap: :clap:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arkadaşlar merhaba,

2 ay önce yeni mazda3 skyactiv sahibi oldum ve genel olarak araç ile ilgili görüşlerimi yazmak istedim.

Öncelikle daha önceden takip ettiğim Mazda kullanıcılarında sıkça karşılaştığım yakıt sarfiyatı skyactiv de çok daha iyi bir seviyeye getirilmiş. Daha doğrusu şehir içinde 6.8 seviyesinde yakıt tükettim. Fakat genel algı aracın çok yaktığı konusunda, benzinin pahalı olduğu konusunda değil. Unutmayalım ki LPG ile kullandığınız araç benzine göre 2 lt daha fazla yakar fakat fiyatı ucuzdur.

Diğer bir konu ise özellikle yeni Mazda hakkında yaptığım araştırmalardan sonra dünya çapında 136 tane ödül ve 3 çarpışma testinden de 5 yıldız almış bir araç gördüm.

Aracın genel dinamiği her ne kadar bazı kullanıcılara süspansiyon kısmında gereken konforu vermese de kullanırken viraj kabiliyeti ve yoldaki çukurları abzorbesi bu sınıfta bulunan çoğu araca göre iyi. Dahası kabin içi bir eski modele göre çok daha sessiz. Anladığım kadarıyla motor bölümü için yapılan izolasyon kasıtlı olarak az tutulmuş. Böylelikle turbo destekli bir motorun sesini atmosferik bir motordan alıyorsunuz. (tabi egzozda bulunan headers sayesinde  :tey:)

Arabanın dış görünüşü ile ilgili sürekli mercedes A serisi ve alfa romeo benzetmesi ile karşılaştım. Fakat artık bu dinamikte olan otomobillerin çoğu sadece ufak tefek makyaj yaparak aracın sürtünme katsayısı ile oynayabiliyorlar. Tabi sonuçta araçlar farklı ama göz algımız benzetiyor.

Gelelim iç dizayna. Dışarıdan bakıldığıda görülen geniş yapı içeride de devam ediyor. Sürücü ve yolcu tarafı gayet geniş, arka bölüm de aynı şey geçerli fakat diz mesafesini uzatmak adına ön koltuk izolasyon ve döşemesini ince tutmuşlar. Dolayısıyla çok uzun boyluların dizleri ön koltuk metalini hissedebilir. Döşeme kumaşı gayet başarılı ve kaliteli bir malzemeden yapılmış.

Donanımlar için söyleyebileceğim ise herkesin algısında 70.000 TL'ye yaklaşan benzinli bir araca bu para verilir mi?. Bence verilir eğer kafanızda aracı 2 sene kullanıp satmak yok ise. Malesef Türkiye'de aracın standartları değil ikinci el piyasası önemli. Dolayısıyla kimse bu aracın Avrupa ve Amerika'da en az arıza yapan araölar listesinde olduğunu bilmiyor. Ben aracı araştırarak ve bütceme göre aldım. Sınıfında Golf, Seat Leon, Peugeot 308 v.b araçları test ettim. Fakat benim kanaatim şudur. Burnundan kıl aldırmayan bir VW grubu, otomatik olmayan ve eski teknoloji dizel kullanan bir Peugeot var. Yılda 20.000 km altında araç kullanan biri için dizel almak matematiksel hesap ile 5 yılda 680 TL kazanç sağlıyor (mühendislik hesabı yapıldı, aracın ağırlık sebebiyle amortisör ve lastik masrafından, aylık bakımlarına kadar herşeyi hesapladım).

Sonuç olarak; daha 2 aylık bir araçtan bahsediyoruz fakat hala akıllarda parasının arabası mı? sorusu var. Bence asıl önemli olan aklımızdan bu fikri atıp, keyifle kullanmak için araba alalım. Eğer aksi bir durum olsaydı 300 milyonun üzerinde nüfusu olan Amerika halkı, Japon bir arabaya bu paraları verip bir de üstine ödüller veriyor olmazdı. Her zaman iyi bir seçim yapma hakkınız var, ama lütfen kriterlerinizi gözden geçirin. 30 küsür senedir özellikle Amerikan araçları ile başlayan otomobil hobim, sanırım biraz da olsa size fikir verecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.2  tsı motorlardaki donanım listesi ile mazda 3 kıyaslanamaz.

1.2 tsi şehir içi az yakmıyor. Bu yüzden Wv yeni TSİ motor piyasa sürecek. Ama performansı iyi. Çünkü turbo var.

Çift kavramalı osun tek kavramalı olsun tam otomatik olsun. Vitesle oynayacaksam niye seçeyim ki ...Gider daha ucuza düz alırım...

DSG de tek laf demeyeceğim geçişlerdeki başarı ve yakıt ekonomisidir.

VW ustası arkadaşım düz alacaksan gözün kapalı 400 000 km yaparsın diyor.

DSG de ise narin ve kullanıma bağlı olarak 200 000 de arıza çıkarmayan da görmüş....50 000 de komple dsg değiştirende....

Özellikle Jetta larda sıkıntı yaşadıklarını belirtiyor....

Bu arada bu kadar eleştirirken de Golf hayranlığı ile yıllarımın geçtiğini de belirteyim...

Manuel bir Golf için eleştirim sadece Doğuş oto olur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...