Jump to content
volkan69

Zayıf Akü Otomatik Şanzımanda Sorun Çıkarır mı?

Tavsiye Edilen Mesajlar

volkan69    0
volkan69

Arkadaşlar bazı sitelerde zayıf akünün otomatik şanzımanlarda sorun çıkardığını okudum

bilgisi olan varmıdır?

örneğin vuruntu sebebi olabileceğini yazıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.493
Mehmet Özdemir

Çok alakasız bir teori bence. Şanzımanla nasıl bir bağlantısı olsun akünün?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SeZaR_323    129
SeZaR_323

Ben de bazı sitelerde akü bittiğinde lastiğin patladığını okumuştum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ezmocesteri    4
ezmocesteri

Ben de bazı sitelerde akü bittiğinde lastiğin patladığını okumuştum.

:2funny: :2funny: :2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.646
Burak

Yanlış mı biliyorum ? Akü sonuçta sadece aracı çalıştırırken etkin değil midir ? Sonrasında alternatör değil midir aracın elektriğini besleyen ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kursadnart    46
kursadnart

Akü zayıflığı değilde, bitik bir akü söz konusu olabilir,şöyle ki; araç marş ile çalışmayacağından ve malumunuz otomatik vites bir aracın vurdurma yöntemiyle çalıştırılmasının pek imkan dahilinde olmaması (yöntemi var ancak son derece zararlı) nedeniyle böyle bir söylem ortaya atılmış veya bu söylem yanlış anlaşılmış olabilir. Konunun kısa ve net cevabına gelirsek: zayıf bir akünün şanzımana zarar vermesi diye bişey söz konusu olamaz. Ancak dediğim gibi marş basarak çalıştırılamayan bir otomatik vites aracın ittirilerek çalıştırılmaya çalışılması son derece tehlikeli ve zararlıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SeZaR_323    129
SeZaR_323

Yanlış mı biliyorum ? Akü sonuçta sadece aracı çalıştırırken etkin değil midir ? Sonrasında alternatör değil midir aracın elektriğini besleyen ?

Alternatör aküyü şarj eder, akü de elektrik ihtiyacını giderir döngü bu şekilde.

Bazen, çok istisnai durumlarda yetersiz voltaj durumunda bazı ecu'lar sapıtarak yanlış veri akışına neden olabilirler ancak bu çalışır durumdaki araçlarda az önce de söylediğim gibi çok küçük ve uzak bir ihtimaldir, en kötü voltaj düşme durumunda dahi bu sistemlerde şanzıman ecu'su ''safe mode'' durumuna geçer ki bu da vuruntu vs gibi olaylara sebebiyet vermez. O okuduğunuz tipik bir internet efsanesi klavye ustalarının teşhisinden öteye gitmez.. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

        Konuya farklı pencereden bakarsak, elektronik araçlarda bilirisiniz akünün sökülmesini dahi sakıncalı görürüler ustalar, gerçi ben mantık olarak aracın tümden fabrika ayarlarına dönüş yaptığını düşündüğümden sakınca görmemekteyim lakin akünün aşırı deşarj olması, sölendiği üzere ,acaba aracın yazılımlarında bir probleme sebep olabilirimi, beraberinde şanzımanda tabii diye düşündüm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.646
Burak

Bu arada bu akü değişimi veya akünün çıkartılmasının aracın elektronik yazılımında bir değişikliğe sebep olduğunu sanmıyorum.

Kaybedilenler sadece kayıtlı radyo frekansları ile araç bilgisayarındaki değerler oluyor ( ortalama tüketim, hız alarmı v.s. )

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revolution    9
Revolution

Bu arada bu akü değişimi veya akünün çıkartılmasının aracın elektronik yazılımında bir değişikliğe sebep olduğunu sanmıyorum.

Kaybedilenler sadece kayıtlı radyo frekansları ile araç bilgisayarındaki değerler oluyor ( ortalama tüketim, hız alarmı v.s. )

Söküldüğünde kesinlikle ecu va fabrikasyon yazılımlarında sıkıntı çıkarmaz.yazılım ecu ya eprom yada flash üzerine yazıldığından unutmak gibi bir lüksü yok.güce ihtiyaç dıumaz hafızada turmak için

Sent from my iPhone using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alpergazel    6
alpergazel

bende de tam tersi olmuştu.

eski aracımda akü dolu ama alternatör çalışmıyormuş.

akü lambası yanıp sönmüştü, bende heralde akü bitiyor diye düşündüm.

direksiyon sertleşiyor, fren sertleşiyor belli bir süre sonra. çok kötü bir durum.

böyle bir durumla karşılaşanlar, fark edenler, dikkatli olmalı bence..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

      Akü sadece ilk marşta aracın motoruna ilk hareketi veren marş dinamosuna enerji sağlar, çalıştıktan sonra zaten aracın motoruna bağlı olarak sürekli enerji üreten şarj dinamosu devreye girer yani araç aküye ihtiyaç duymaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×