Jump to content

Kullanıcılarından 1. Nesil Mazda3 Hakkında Tavsiyeler


uyesercan

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba,

Eşim için araç bakıyorum. İhtimallerden bir tanesi 2005 ya da daha üstü otomatik Mazda 3. Foruma üye olmadan forum üzerinde biraz araştırma yaptım ancak neredeyse 8 yıl önce 626 kullanan bir arkadaşım dışında Mazda'yı hiç bilmediğim için üye olup araç kullanıcılarından bizzat tavsiye de almak istedim. Öncelikle alacağımız aracı en az 2-3 yıl kullanılmasını hedefliyorum. Bebek beklediğimiz için hem hamilelik hem de sonrası için bu süreçte daha güvenilir bir araç olması şart. Genel olarak edindiğim izlenim aşağıdaki gibi sizler de tavsiyelerinizi belirtirseniz memnun olurum.

LPG konusu

Bende 2010 model 1.8 160 HP benzinli otomatik Audi A4 var. Otomatik Mazda 3'lerin de yakıt konusunda benim araca yakın olduğunu görüyorum ancak yakıt konusunda süper tasarruflu bir araç olması benim için çok bir anlam ifade etmiyor. Alacağımız araç ile senede en fazla 7 - 8 bin km ancak yol yapılacaktır. Esas merak ettiğim Mazda 3'lerde LPG'siz araç satılmıyor gibi görünüyor. LPG'li aracı sevmiyorum açtığı sorunlar yüzünden, genel fotoğrafa bakınca daha masraflı duruyor. Motor ömrü vs. gibi... uğraştığınız da cabası. İkinci el alacağımız için LPG olsun istemiyorum ama siz ne düşünüyorsunuz temiz bir LPG'li Mazda 3 bulursam alınır mı ya da LPG'den sonra motorun genel bir ortalama ömrü var mıdır?

Güvenlik

Araba genelde sakın kullanılacak ve muhtemelen de 120'yi geçmeyecek ancak ülkemizin rezil yolları ve trafik bilinci malum. Bu araç ne kadar güvenilirdir yol tutuşu ani manevra kabiliyeti vs.

Servis

İstanbul Bostancı - Ümraniye civarında aracın servis durumu nedir? Parça konusunda sıkıntılı mıdır? vs

Opsiyon Listesi

Benim aracın paket seçeneği yoktur. Bulunan opsiyonların listesi doğrudan değeri belirleyen en önemli unsurlardan biridir. 2005-2008 arası üretilen Mazda 3 için de böyle bir geçerlilik var mıdır? Yoksa opsiyonlar (giriş - orta seviye - gelişmiş gibi) paket olarak mı gelir?

Fiyat

Yaklaşık aynı km de ve kaza durumu benzer otomatik Mazda 3 2006 modeline 22.750 TL isteyen de var 31.750 TL isteyen de. %40 civarında fiyat farkı çok fahiş geldi bana. Alacağım araçta boya, değişim vs olabilir ama ciddi bir kazadan dolayı olmasın istiyorum. Bu model araçlarda şu an için piyasa ne kadar olsa normaldir? Yoksa bu fark opsiyon farkı mıdır?

Ve tabii ki eklemek istedikleriniz varsa tavsiyelerinizi rica ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle merhaba , 1. nesil mazda 3 ler Türkiye'de 2004-2009 yılları arasında satılmışlardır. Mazda 3 ilk olarak 2006 yılında makyajlandı ( görünüm ve malzeme olarak daha modern hale geldi ) yani tercihen 2006 ve üstü model alırsanız daha iyi bir seçim yapmış olursunuz. Son olarak 2008 yılında 2. makyaj yapıldı. Yol tutuş , denge , ve kontol konularında sınıfının en iyilerindendir çünkü şasesi Volvo s40 ve Ford focus ile aynıdır . ( Volvo s40 , Ford focus ve Mazda 3 Platform ve parça kardeşidir ) .

Kalite ve işçilik olarak çok iyidir. Otomatik vitesleri çok tercih edilir ve sorunsuzdur ayrıca tiptronik oldukları için istenildiğinde manuel olarak da kullanılabilir . Hem otomatik hem manuel aynı viteste olması çok güzel bir özellik.  Otomatik mazda 3'ler  4 ileri vitestir ancak 190-220 km gibi yüksek hızlara çıkmak gibi bir niyetiniz olmadığı için bu sizi etkilemez.

Mazda 3'ler 2 donanım olarak sunulmuştur . 1. si Comfort yani boş versiyon = manuel klima, ön camlar elektirikli , 4 hava yastığı , elektirikli aynalar , cd çalar , giriş seviyesi döşeme. 

2. si en çok tercih edilen Dynamic ,(2008den sonra Touring olarak isim değişti) Sunroof , 6 veya 8 adet hava yastığı , çift renk döşeme , 4 cam + aynalar elekrikli , 6 lı Cd değiştirici , mercekli farlar . 16 inch alaşım jant, sis lambaları , direksiyondan kumandalı radyo ve yol bilgisayarı , vs. vs.  bi çok rakibinden çok daha donanımlıdır , bazılarında deri döşeme bulmak mümkündür.

Parça konusunda mazdaların hiç bir sıkıntısı yoktur , çoğu genel parçalar zaten servislerinde mevcut , onun dışındaki örnek; arka bagaj paneli, amortisör, yan ayna, kapı kolu vs. gibi sıradışı parçaları servise ruhsatla bir gidip sipariş ettiniz takdirde 1 hafta içinde servise gelir . 1998 yılından beri Mazda kullanıyoruz. Şimdiki aracım ailemizin 10ncu , benim 4. mazdam , şimdiye kadar hiç birisinde en ufak bir parçanın bile sıkıntısını çekmedik. Servislerde en küçük vidasina , minnacık kauçuk parçasına kadar herşey mevcut. Belçika'da mazda yedek parça fabrikası var eğer servisin elinde parça yoksa Belçikadan sipariş ediyor. 1 haftada geliyor.

Servis olarak en çok Evo met ediliyor ama , yedek parçaların dağıtımının yapıldığı ve en çok kişinin gittiği yer olarak Maslak'ta Merser var . Beka yıda unutmamak lazım.  İzmirli olduğum için bilgim bu kadar .

Lpg konusunda ; Bende aracımı 25 gün önce Ankara'dan aldım üzerinde Brc nin en pahalı sistemi (stepne tanklı) vardı. İzmir'deki ilk işim yetkili Brc servisine gidip bütün herşeyi söktürdüm. Çıkan tesisatı orada bıraktım söküm parası vermedim.

Mazda 3 lerin motorları 50 bin Km Lpg ile giderse Sibopların uzaması ve aşınmasından bakım ister ve yetkili servislerde bu iş 2500 tl gibi bir rakama mal olur . Mazdalar zaten piyasanın en ekonomik araçlarından dır ve bence LPG ye hiç ihtiyaçları yoktur . O yüzden Lpg takılmamış veya Lpg de çok fazla Km yapmamış bir araç daha iyi olacaktır. Yada araç çok güzel ama üzerinde Lpg varsa Lpg yi söktürmekde güzel bir çözüm olur tıpkı benim yaptığım gibi. Tahminim eşiniz İstanbul trafiğinde 10 Lt gibi bir rakam elde eder bu araç ile.

Fiyat konusuna gelince donanımlı olan Dynamic versiyonlardan bahsediyorum 2006-2007 ilk makyajlı mazda 3 lere max =30 , yine donanımlı versiyondan bahsediyorum 2008-2009 ikinci makyajlılara max = 33 vermek mantıklı bence . Ama tabi en makulu donanımlı 2006-2007 kasayı 25-27 arası bir rakama almak. İllede yazan fiyat diye düşünmemek lazım beğendiğiniz aracın sahibini arayıp bir orta yol bulmakta mümkün.

Almışken donanımlısını alın keyfini çıkarın hemde satarkende  daha rahat satarsınız. Mazdanın 2. eli yok satılmıyor diyenlere hiç inanmayın , geçen ay kendi mazda 626 mı 3 saatte sahibinden. com da sattım. Bundan ayrı 2 tane yeni mazda 3 ve 2 tanede 323 sattım en fazla 4 haftada hepsini değerinde sattım. 2. elde hiç bir sıkıntı yok.

Ayrıca tasarım olarak hiç bir araca benzemediği içinde kendine has ve karizmatiktir, her köşe başında 3 tane her kırmızı ışıkta 5 tane gördümüz araçlardan değildir . Bu da güzel bir detay .

Umarım yardımcı olabilmişimdir , Saygılar. Araç bulmada iyi şanslar .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuyu gece gördüm, sabah bir şeyler karalarım diyordum. Sağ olsun Gökay, en ince ayrıntısına kadar yazmış. Benim de tavsiyem; makyajlanmış kasa almanız yönünde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gökay bey yanıtınız için çok teşekkürler. Öncelikle aracınızın da kaza beladan uzak, güzel günlerde kullanmanızı dilerim. Merak ettiğim tüm soruların cevapları net bir şekilde toparlamış oldum. Ayrıca farkında olmadığım makyaj süreçleri ve tabii ki fiyat farklılıkları arasındaki bağlantı da kafamda belirginleşti. Böylesi net ve güzel bir cevap ile bu kadar kısa sürede sorularımın çözüleceğini düşünmemiştim. Tekrar teşekkürler.

Mehmet bey, sonuçta temiz bir araç arayacağız fiyatı da 30'a yakın olacak gibi görünüyor. Bu durumda makyajlı kasa daha sürdürülebilir görünüyor.

Tabii bulunabilecek aracın şartlarına göre bundan sonrası için kısmet diyeceğiz. Sanki Mazda 2. el piyasası alıcı eksikliğinden değil, satıcı eksikliğinden yeterli sirkülasyona sahip değil gibi duruyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gökay bey yanıtınız için çok teşekkürler. Öncelikle aracınızın da kaza beladan uzak, güzel günlerde kullanmanızı dilerim. Merak ettiğim tüm soruların cevapları net bir şekilde toparlamış oldum. Ayrıca farkında olmadığım makyaj süreçleri ve tabii ki fiyat farklılıkları arasındaki bağlantı da kafamda belirginleşti. Böylesi net ve güzel bir cevap ile bu kadar kısa sürede sorularımın çözüleceğini düşünmemiştim. Tekrar teşekkürler.

Mehmet bey, sonuçta temiz bir araç arayacağız fiyatı da 30'a yakın olacak gibi görünüyor. Bu durumda makyajlı kasa daha sürdürülebilir görünüyor.

Tabii bulunabilecek aracın şartlarına göre bundan sonrası için kısmet diyeceğiz. Sanki Mazda 2. el piyasası alıcı eksikliğinden değil, satıcı eksikliğinden yeterli sirkülasyona sahip değil gibi duruyor.

Öyle bir araç düşünün ki vereceğiniz paraya karşılık hem diğerlerinde en full hemde diğerlerinden görsel olarak daha güzel, aynı zamanda da motor , şanzıman ve elektronik problem çıkartmayacak bir araç olacak... Neden satıyım :) Mazda piyasanın sessiz yürüyenlerinden , reklamsız tamamen bilen kişilerden tavsiyeyle yani müşteri memnuniyetiyle müşterisini çoğaltan bir marka :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arşivlendi

Bu konu arşivlendi ve yorumlara kapatıldı

×
×
  • Yeni Oluştur...